Timrå IK – VIK Västerås HK 2015-09-17
Oerhört glädjande två poäng, framförallt med tanke på att vi trots allt klarade av det sista BP:t när vi släppt in mål i de andra två. Uselt PP-facit givetvis men vi fick ju in en jävel till slut. Fortsätter vi att jobba så pass hårt att vi får många PP:n med oss så kommer det ramla in fler puckar. Vi har faktiskt gjort mål i PP i varje match nu även om det inte känns som så. Idag drog VIK på sig åtta tvåor, Löven och LIF drog på sig fem vardera.
Dahlén 1+1 idag. Tre poäng på tre matcher.
Kom igen nu kommun fan! Byt kylaggregatet!!!
Skön skalp av grabbarna!
Av dessa tre matcher vi gjort så har vi kämpat ihop rättvisa åt denna 2 poängare!
Det här var inget vidare ikväll från deras sida...
Inget sådant där trögkladd som i förra pp! Nu är det lite fart på rören som skall till!
Vad har dom pratat om i pausen?
Ta det lugnt i tredje nu?
Spännande 3e nu!
Hur länge sedan var det vi gjorde dessa psykologiskt viktiga målen i slutskedet av perioderna? Att vi fått en hel jävla uppsjö med psyk viktiga kassar i röven har jag lätt att minnas men att vi hör dem känns jävligt inspirerande!
Tura och kör i tredje nu! En poäng är ingen poäng! Det här ska vi vinna!
Diddeli: Bedrövlig kvalité på kameramannen! väldigt hackigt och inzoomat hela tiden vilket jag stör mig på, sen vore de mycket bättre om han filmar spelaren med pucken istället för den spelare som HADE pucken...
Jämn match där vi åker mest skridskor.
fallback för matchen:
http://fallback.cmore...4f3df57df0
alla matcher här:
fallback.cmore.se/ops20150917_5642.htm?_ga=1.19066747.2123041350.1442152355
Redigerad kommentar
Live: Följ Timrå IK?Västerås
En sån här match MÅSTE vi bara vinna, hehe.
TIK - VIK (Line Up)
I och med att vi, Sundsvall och TIK, hade en total publiksiffra i premiäromgången på 3761 pers så är det nog klokt att de aktivt lagt schemat för att undvika krockar för att inte urholka publikunderlaget ännu mer. Nu är det väl i marginell utsträckning som vi konkurrerar om samma publik skulle jag tro, men i några fall så finns det säkerligen folk som skiter i vilken av arenorna de åker, företag som sponsrar båda klubbarna exempelvis.
Tror ni vi fick ut de där sista årskorten och kom över 1100 förresten? Borde vara så. Några tillkommer ju säkert än.
Andersson: Jag vill inte negga allt för mkt men det är på bortaplan vi brukar spela bra mot topplagen. Antagligen spelar vi enklare där men hemma låser det sig när man vill visa fansen hur duktiga man är med sin cape och sitt svärd.
Dags att bryta den trenden hoppas jag. Första målet är nog ett måste för att det ska gå bra.
Imorrn blir det KÄMPA !!
Jag , och kanske någon till har V-ås som favorit till seriesegern . Men Timrå har ju tidigare år spelat bra mot just topplag . Chansen finns .
Gör ju inget heller om de blir över 3000 på läktarn heller
Låt det för helvete tändas ett ljus, om så ett ynka tomtebloss, på vår ångestladdade bakgård! Vi lirade bra mot Leksand som körde råtorsk mot Almtuna. Brrrrrr.
Fräls oss från ondo. Giv oss frid. Vinn.
Snacka om att tre poäng idag kan vara ytterst värdefullt!
Slå suveräna VIK på hemma is bara måste ge massa goda effekter!