Frölunda HC-Timrå IK 2009-09-26
Meunier mitt stora utropstecken. Gillar honom som faen redan.
Jaja. Inget att deppa över. Detta var ett riktigt starkt Frölunda. Förhoppningsvis är FBK lite svajigare.
Aftonbladets rubrik lyder:
"Frölunda maler ner Timrå."
Jo vi ser det ;-)
RTS: det är ju utvisningar men som du säger är det flera billiga utvisningar som TIK råkar ut för. Tycker domaren missat minst en Frölunda utvisning om man ska lägga ribban på den nivå som han lagt den för Timrå-spelarna.
Men självklart är det rättvist att Frölunda leder efter två perioder. Men TIK får inte dra på sig en massa utvisningar nästa period. Får Frölunda 3-1 så tror jag att det är game over.
För hans lön kan vi få någon annan spännande spelare, min dröm vore Petr Sykora i Caslavas nuvarande klubb Pardubice. Han har imponerat stort på mig.
Bragd-Birger: Håller med, men jag måste säga att Frö får väldigt billiga utv med sig, väldigt tufft för Timrå att spela konstruktivt när man hela tiden åker ut för en del mkt tvivelaktiga utvisningar.
Som sagt defensiven ser mkt bra ut, precis som målvaktspelet. Vill se mer av Corso o Anger men framförallt Timo.
Ahh...ser inte matchen själv. Synd att inte MPS, Corso eller Meunier fick de chanserna då.
Bättre skärpa i avsluten, så kan detta gå vägen i tredje.
Dags för lite kompensationsutvisningar också.
Dock: Fransosen är bra. Imponerad av hans passningar!
Man kanske ska skola om honom till att bli den nye Oscar Sundh? Låt han och Axelsson skapa en ny dogline, där han kan få frihet att fara runt och jaga motståndarbackar längs sargerna bäst han vill.
Skogs är en av de största värvningsbesvikelserna jag har varit med om. När Caslava kommer vill jag inte ha killen på tre backpar. Visst, han kan åka skridskor, men han är speldum som få
Riktigt jäkla bra match av Timrå, med en konsekvent dommare hade det blivit poäng, det är jag säker på.
Timrå var en klass bättre i tredje än vad frö var i andra, detta bådar gott.
Måns och Gabbe var grymm, även Lander , Axel, Sonntag o Erixon var riktigt bra.
Moe ser förvånadsvärt seg ut, kanske har med ljumskarna att göra.