Kris
« Föregående · 364767 · Nästa » Till forumet
Sv: Kris
matsby:
Håller med i varje ord, för visso så har vårt lag fått utstå spott och spä när dom spelat dåligt, kom ihåg förra uppförsbacken (innan första uppehållet) då klaghade vi, skillnaden i dag är att nu kan alla lag gå till slutspel, alla har fått fart under grillerna, ävenm SSK och MIF, nää, in med hirsch, splitta femmor våga visa laget att vi måste vinna.
kom och fyll hallen på torsdag, så får vi en kopp kaffe efter matchen
Håller med i varje ord, för visso så har vårt lag fått utstå spott och spä när dom spelat dåligt, kom ihåg förra uppförsbacken (innan första uppehållet) då klaghade vi, skillnaden i dag är att nu kan alla lag gå till slutspel, alla har fått fart under grillerna, ävenm SSK och MIF, nää, in med hirsch, splitta femmor våga visa laget att vi måste vinna.
kom och fyll hallen på torsdag, så får vi en kopp kaffe efter matchen
Sv: Kris
matsby: Vad är ""igenkligen"" en Kris?
Med kris menar vi händelser som kan störa samhällets funktion eller äventyra befolkningens livsbetingelser. Hit hör allvarliga kriser i både fred och krig. I alla sådana situationer krävs en god krisledningsförmåga. Annars kan förtroendet för statsledningen och myndigheter rubbas. Det kan hota den nationella säkerheten och demokratin.
Krisberedskapsmyndighetens roll vid en kris läs mer här:
www.krisberedskapsmyndigheten.se/dettaar/roll/roll.jsp
Med kris menar vi händelser som kan störa samhällets funktion eller äventyra befolkningens livsbetingelser. Hit hör allvarliga kriser i både fred och krig. I alla sådana situationer krävs en god krisledningsförmåga. Annars kan förtroendet för statsledningen och myndigheter rubbas. Det kan hota den nationella säkerheten och demokratin.
Krisberedskapsmyndighetens roll vid en kris läs mer här:
www.krisberedskapsmyndigheten.se/dettaar/roll/roll.jsp
Sv: Kris
mike66:
"Vad är en kris?
Ordet kris betyder flera saker: prövning, strid, kamp, fara ... men också möjlighet. Märkliga saker kan hända med människor i kris. En kris kan vara dörren som leder till något nytt."
Prövning= att jobba med en leksing i morgon
Strid=Vik inte undan i närkamperna
Kamp=kämpa i 60 min, vi ger aldrig upp...
Fara="dom"närmar sig bakifrån
Möjlighet= vänd trenden=SM GULD 2004
"Vad är en kris?
Ordet kris betyder flera saker: prövning, strid, kamp, fara ... men också möjlighet. Märkliga saker kan hända med människor i kris. En kris kan vara dörren som leder till något nytt."
Prövning= att jobba med en leksing i morgon
Strid=Vik inte undan i närkamperna
Kamp=kämpa i 60 min, vi ger aldrig upp...
Fara="dom"närmar sig bakifrån
Möjlighet= vänd trenden=SM GULD 2004
Sv: Kris
matsby:
Absolut inte att sätta in Hirsch. Vad händer om han gör succé? Hur glad blir Kapanen då? Vi måste vara rädd om vår 1:a målvakt. Det är inte Kapanens fel att det går dåligt. I övrigt kan jag bara hålla med. Felet är väl att vi tog hit Hirsch i första läget. Kapanen själv blev ju riktigt förvånad när dom hade värvat en sådan etablerad målvakt. Vad sänder detta för signaler till Kapanen? Jag vänder på det, hur bra har vi spelat sedan Hirsh kom till klubben...
Absolut inte att sätta in Hirsch. Vad händer om han gör succé? Hur glad blir Kapanen då? Vi måste vara rädd om vår 1:a målvakt. Det är inte Kapanens fel att det går dåligt. I övrigt kan jag bara hålla med. Felet är väl att vi tog hit Hirsch i första läget. Kapanen själv blev ju riktigt förvånad när dom hade värvat en sådan etablerad målvakt. Vad sänder detta för signaler till Kapanen? Jag vänder på det, hur bra har vi spelat sedan Hirsh kom till klubben...
Sv: Kris
talangscouten:
Jag är inne på samma linje som du. Sedan Hirsh kom hit har inte Kapanen visat samma STABILA form som han faktiskt haft tidigare under säsongen. Följande är blott mina egna filosofier och tankar kring Timrås dysrta formkurva:
* Kapanen har visat nervösa tendenser under matcherna, vilket tydligt påverkat försvarsspelet i samma riktning.
* Känner han samma trygghet under matcherna som tidigare då han ohotat kunde göra i princip vad som helst under matcherna utan att bli utbytt?
* Noterade under förra hemmamatchen mot HV/71 att Hirsh endast gav Kapanen en lätt klapp på axeln inför matchen/ny period. Ogillas värvningen av Kimmo och pratar de ens med varandra? Saker en annan bara kan spekulera kring. Skulle vara intressant att höra Kimmos tankar kring detta. Å andra sidan visste han om att klubbe jagade en 2:e målis.
Sammanfattningsvis kan jag bara fortsätta mig en back av tomten. Visserligen är julen över, men vad gör man inte?
Jag är inne på samma linje som du. Sedan Hirsh kom hit har inte Kapanen visat samma STABILA form som han faktiskt haft tidigare under säsongen. Följande är blott mina egna filosofier och tankar kring Timrås dysrta formkurva:
* Kapanen har visat nervösa tendenser under matcherna, vilket tydligt påverkat försvarsspelet i samma riktning.
* Känner han samma trygghet under matcherna som tidigare då han ohotat kunde göra i princip vad som helst under matcherna utan att bli utbytt?
* Noterade under förra hemmamatchen mot HV/71 att Hirsh endast gav Kapanen en lätt klapp på axeln inför matchen/ny period. Ogillas värvningen av Kimmo och pratar de ens med varandra? Saker en annan bara kan spekulera kring. Skulle vara intressant att höra Kimmos tankar kring detta. Å andra sidan visste han om att klubbe jagade en 2:e målis.
Sammanfattningsvis kan jag bara fortsätta mig en back av tomten. Visserligen är julen över, men vad gör man inte?
Sv: Kris
Draget: Ja nu jävlar ska "Kaffesump i ljumskarna" IF få sota för vårt träliga spel på torsdag. Och nu är jag tillbaks. Någon som saknade mig mot HIV71??? Är inte det en sjukdom förresten? Ja inte vad vet jag! Tro på Liv verkar de göra i allafall. Se ljuset i tunneln, halleluja!
Vi är Timrå och vi ger aldrig upp!
VI GER ALDRIG UPP!
Så det så.
Mike: Har du några neongröna med till mej?
Vi är Timrå och vi ger aldrig upp!
VI GER ALDRIG UPP!
Så det så.
Mike: Har du några neongröna med till mej?
Sv: Kris
Dared: Kan inte Kapanen klara lite konkurens så kan man ju inte ha honom i laget.
Han ligger 9 i målvakts ligan på 90.19% inget vidare enligt min mening.
Det finns lag som har lika dåligt försvar som vi ,dessutom har vi ju inga skador som alla andra lag dras med.
Hela laget + Kapanen har underpresterat så enkelt är det
När det blir jämna matcher så är det målvakten som avgör, och tyvärr för våran del så är det inte våran målvakt som varit bäst i duellen.
Dom närmsta hemma matcherna avgör nog hur resten av säsongen ser ut.
Han ligger 9 i målvakts ligan på 90.19% inget vidare enligt min mening.
Det finns lag som har lika dåligt försvar som vi ,dessutom har vi ju inga skador som alla andra lag dras med.
Hela laget + Kapanen har underpresterat så enkelt är det
När det blir jämna matcher så är det målvakten som avgör, och tyvärr för våran del så är det inte våran målvakt som varit bäst i duellen.
Dom närmsta hemma matcherna avgör nog hur resten av säsongen ser ut.
Sv: Kris
ernie eagle: Tror nog inte att du behöver fler neonisar ikväll. Bra krönika förresten men det var lite synd att du inte skrev mer om vad Dragan du och gud gjorde på gay-baren?
Passar även på att skicka med ett avsnitt ur TV-für alle;
"Avsnitt 1 - The Snorkelman is back;
Santa kommer ut ur kylskåpet, blåser i skägget och hostar. Disco Duck hälsar honom välkommen till jorden. Disco Duck säger att människorna behöver Santa. Rävarna står vid hamnen. Dom ska åka taxi med Dragan. Dom ska till Ormsjön, tur och retur: dyrt! Dragan kör. Klagan på allt och alla. Han får beröm i en tidning och får pengar av Svempa, som jobbar på Studio Konkret. Rävarna börjar bli irriterade, Dragan också. Dragan släpper av rävarna vid Ormsjön. Disco Duck säger till rävarna att han behöver dem. Snorkelmannen är på övervåningen, rävarna får inte träffa honom fast dom vill det. Snorkelmannens koleravirus måste torka först. Disco Duck säger att dom får komma tillbaka om tre dagar. Ett strykjärn kommer ner från taket. Konstiga ljus. Arne Duck ger rävarna strykjärnet. Tomten smyger omkring runt Dragans taxi, Dragan blir rädd. Dragan kör tillbaka rävarna till hamnen. Benny the Cat har möte med det nya bandet. Taktiksnack med grabbarna. Milos och Dragovina bråkar i en taxi. Kairo + Pyramid = Överblick."
Passar även på att skicka med ett avsnitt ur TV-für alle;
"Avsnitt 1 - The Snorkelman is back;
Santa kommer ut ur kylskåpet, blåser i skägget och hostar. Disco Duck hälsar honom välkommen till jorden. Disco Duck säger att människorna behöver Santa. Rävarna står vid hamnen. Dom ska åka taxi med Dragan. Dom ska till Ormsjön, tur och retur: dyrt! Dragan kör. Klagan på allt och alla. Han får beröm i en tidning och får pengar av Svempa, som jobbar på Studio Konkret. Rävarna börjar bli irriterade, Dragan också. Dragan släpper av rävarna vid Ormsjön. Disco Duck säger till rävarna att han behöver dem. Snorkelmannen är på övervåningen, rävarna får inte träffa honom fast dom vill det. Snorkelmannens koleravirus måste torka först. Disco Duck säger att dom får komma tillbaka om tre dagar. Ett strykjärn kommer ner från taket. Konstiga ljus. Arne Duck ger rävarna strykjärnet. Tomten smyger omkring runt Dragans taxi, Dragan blir rädd. Dragan kör tillbaka rävarna till hamnen. Benny the Cat har möte med det nya bandet. Taktiksnack med grabbarna. Milos och Dragovina bråkar i en taxi. Kairo + Pyramid = Överblick."
Sv: Kris
Kid Cox: Att skylla allt på Kapanen tycker jag är orättvist. Han är en duktig målvakt. Titta vad han har framför sig istället. Koskinen, Nemecek, Styf och Rajamäki men sedan? Hansson är ojämn, orutinen lyser igenom gång efter annan. Lindström har visserligen blivit bättre men håller inte. Jäger har aldrig varit riktigt bra.
Det är bara att se sanningen i brunögat och hoppas Nubben får hit en och helst två välmeriterade backar som kan höja nivån i backbesättningen.
Det är bara att se sanningen i brunögat och hoppas Nubben får hit en och helst två välmeriterade backar som kan höja nivån i backbesättningen.
Sv: Kris
Kid Cox:
Kapanen är Elitseriens bästa målvakt enligt mig. När han är som bäst är han nog bäst i Europa till och med. Det är ett under att han inte är draftad. Kimmo ska inte behöva känna någon konkurrens. Han har skrivit ett långtidskontrakt med klubben.
Att som du skriva att Kapanen har underpresterat är att idiotförklara sig själv. Statistik säger inte allt.
Kapanen är Elitseriens bästa målvakt enligt mig. När han är som bäst är han nog bäst i Europa till och med. Det är ett under att han inte är draftad. Kimmo ska inte behöva känna någon konkurrens. Han har skrivit ett långtidskontrakt med klubben.
Att som du skriva att Kapanen har underpresterat är att idiotförklara sig själv. Statistik säger inte allt.
Sv: Kris
talangscouten: Äsch var inte så förbannat petig. Du inser väl själv att det skulle lite väl strikt och jävligt stereotypt om det "bara" diskuterades hockey härinne?
Så länge man snackar om verkliga händelser och lättar upp stämningen lite grand så tycker jag det är helt okej!
Och det är bara att logga ur om du inte klarar av att le åt det spektakel som debatteras härinne.
Lite improvisation har aldrig skadat.
ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)
Så länge man snackar om verkliga händelser och lättar upp stämningen lite grand så tycker jag det är helt okej!
Och det är bara att logga ur om du inte klarar av att le åt det spektakel som debatteras härinne.
Lite improvisation har aldrig skadat.
ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)
Sv: Kris
Johan J:
Jäger värvade man enbart på grund av att hade gjort mycket poäng. Men Jäger brukar vara bra på att åka fram till domaren och "tjata" till sig andra assist. Så igentligen skulle han inte ha gjort så mycket poäng ifjol... Felet med Jäger är att han kan vara strålande i en match för att i nästa vara helt under isen. Däremot hoppas jag Kenta inte kommer att spela med Hansson, Jäger i fortsättningen. Båda två är för små för att spela med varandra.
Jäger värvade man enbart på grund av att hade gjort mycket poäng. Men Jäger brukar vara bra på att åka fram till domaren och "tjata" till sig andra assist. Så igentligen skulle han inte ha gjort så mycket poäng ifjol... Felet med Jäger är att han kan vara strålande i en match för att i nästa vara helt under isen. Däremot hoppas jag Kenta inte kommer att spela med Hansson, Jäger i fortsättningen. Båda två är för små för att spela med varandra.
Sv: Kris
svenne73:
Han är väl värvad som en offensiv back men har inte riktigt levt upp till förväntningarna. Gillade honom inte när han spelade i Björklöven och gillar honom inte mindre nu när han har dragit på sig Timråtröjan men om Kenta ska bänka alla spelare som inte lever upp till missnöjda supportrars krav kommer snart två-tre femmor kunna sitta på läktaren och följa matcherna därifrån i fortsättningen.
Inför nästa år ser jag fram mot att några av de spelare som under junioråldern spelat i Timrå och som nu spelar för Sundsvall, återvänder...
Han är väl värvad som en offensiv back men har inte riktigt levt upp till förväntningarna. Gillade honom inte när han spelade i Björklöven och gillar honom inte mindre nu när han har dragit på sig Timråtröjan men om Kenta ska bänka alla spelare som inte lever upp till missnöjda supportrars krav kommer snart två-tre femmor kunna sitta på läktaren och följa matcherna därifrån i fortsättningen.
Inför nästa år ser jag fram mot att några av de spelare som under junioråldern spelat i Timrå och som nu spelar för Sundsvall, återvänder...
Sv: Kris
talangscouten: Ja vad säger man?
Undrar just om talangscouterna sovit när dom sett Kapanen.
Kimmo håller bra Elitserieklass ,kanske bland dom fyra bästa, men inte för tillfället enligt min mening.
Statistik ljuger kanske en smula men knappast från en första till en nionde plats bland elitseriens 12 förstamålvakter.
Undrar just om talangscouterna sovit när dom sett Kapanen.
Kimmo håller bra Elitserieklass ,kanske bland dom fyra bästa, men inte för tillfället enligt min mening.
Statistik ljuger kanske en smula men knappast från en första till en nionde plats bland elitseriens 12 förstamålvakter.
Sv: Kris
Johan J: Jaha, så närmar vi oss det slutliga svaret på frågan om Timrå årgång 2003-2004 är fågel eller fisk. Efter bortskänkta poäng mot SSK och Färjestad, straff-förlust mot Leksand, klar förlust mot Frölunda och knapp förlust mot HV, så kommer en solklar 0:a mot Linköping. TIK har förlorat mot halva elitserien. Det här barkar åt h-e, vi ska nog vara glada om vi slipper kvalserien och överlyckliga om vi trots allt går till slutspel. Lagen efter oss knappar in och de är minst lika hungriga som Timrå. Förstärka laget , det gick för SSK att ta sig ur den akuta krisen med hjälp av värvningar=pengar. Kan det lyckas för Timrå, tro? Tillåt mig tvivla, verkar inte som om förutsättningarna finns ...
« Föregående · 364767 · Nästa »
Vi kan inte få in pucken, då spelar det ingen roll om kapanen eller hirsch håller nollan.
För att försöka bryta förbannelsen så kanske vi skall testa Hirsch en match nu, om vi inte gör det nu när det är uppförsbacke när skall vi då göra det?
Detta naturligtvis om han ser ut att hålla klassen på träningarna, annars kanske han skall få en biljett hem redan nu?
Pengarna behövs för en högklassig back som går in i minst andra formationen, samma sak med en forward.
OM man tänker ändra i truppen så måste det göras snarast då vi har som jag ser det nästan avgörande matcher den närmsta omgångarna med möten mot dom vi krigar om sista slutspels platserna.
Självförtroendet verkar vara i botten och något måste göras, annars kanske vi till och med får se upp med de två sista platserna.
Kom igen nu Nubben och Kenta, dags att agera, om två veckor kan det vara för sent.