Kris
« Föregående · 364838 · Nästa » Till forumet
Sv: Kris
Draget: Ja nu jävlar ska "Kaffesump i ljumskarna" IF få sota för vårt träliga spel på torsdag. Och nu är jag tillbaks. Någon som saknade mig mot HIV71??? Är inte det en sjukdom förresten? Ja inte vad vet jag! Tro på Liv verkar de göra i allafall. Se ljuset i tunneln, halleluja!
Vi är Timrå och vi ger aldrig upp!
VI GER ALDRIG UPP!
Så det så.
Mike: Har du några neongröna med till mej?
Vi är Timrå och vi ger aldrig upp!
VI GER ALDRIG UPP!
Så det så.
Mike: Har du några neongröna med till mej?
Sv: Kris
Dared: Kan inte Kapanen klara lite konkurens så kan man ju inte ha honom i laget.
Han ligger 9 i målvakts ligan på 90.19% inget vidare enligt min mening.
Det finns lag som har lika dåligt försvar som vi ,dessutom har vi ju inga skador som alla andra lag dras med.
Hela laget + Kapanen har underpresterat så enkelt är det
När det blir jämna matcher så är det målvakten som avgör, och tyvärr för våran del så är det inte våran målvakt som varit bäst i duellen.
Dom närmsta hemma matcherna avgör nog hur resten av säsongen ser ut.
Han ligger 9 i målvakts ligan på 90.19% inget vidare enligt min mening.
Det finns lag som har lika dåligt försvar som vi ,dessutom har vi ju inga skador som alla andra lag dras med.
Hela laget + Kapanen har underpresterat så enkelt är det
När det blir jämna matcher så är det målvakten som avgör, och tyvärr för våran del så är det inte våran målvakt som varit bäst i duellen.
Dom närmsta hemma matcherna avgör nog hur resten av säsongen ser ut.
Sv: Kris
ernie eagle: Tror nog inte att du behöver fler neonisar ikväll. Bra krönika förresten men det var lite synd att du inte skrev mer om vad Dragan du och gud gjorde på gay-baren?
Passar även på att skicka med ett avsnitt ur TV-für alle;
"Avsnitt 1 - The Snorkelman is back;
Santa kommer ut ur kylskåpet, blåser i skägget och hostar. Disco Duck hälsar honom välkommen till jorden. Disco Duck säger att människorna behöver Santa. Rävarna står vid hamnen. Dom ska åka taxi med Dragan. Dom ska till Ormsjön, tur och retur: dyrt! Dragan kör. Klagan på allt och alla. Han får beröm i en tidning och får pengar av Svempa, som jobbar på Studio Konkret. Rävarna börjar bli irriterade, Dragan också. Dragan släpper av rävarna vid Ormsjön. Disco Duck säger till rävarna att han behöver dem. Snorkelmannen är på övervåningen, rävarna får inte träffa honom fast dom vill det. Snorkelmannens koleravirus måste torka först. Disco Duck säger att dom får komma tillbaka om tre dagar. Ett strykjärn kommer ner från taket. Konstiga ljus. Arne Duck ger rävarna strykjärnet. Tomten smyger omkring runt Dragans taxi, Dragan blir rädd. Dragan kör tillbaka rävarna till hamnen. Benny the Cat har möte med det nya bandet. Taktiksnack med grabbarna. Milos och Dragovina bråkar i en taxi. Kairo + Pyramid = Överblick."
Passar även på att skicka med ett avsnitt ur TV-für alle;
"Avsnitt 1 - The Snorkelman is back;
Santa kommer ut ur kylskåpet, blåser i skägget och hostar. Disco Duck hälsar honom välkommen till jorden. Disco Duck säger att människorna behöver Santa. Rävarna står vid hamnen. Dom ska åka taxi med Dragan. Dom ska till Ormsjön, tur och retur: dyrt! Dragan kör. Klagan på allt och alla. Han får beröm i en tidning och får pengar av Svempa, som jobbar på Studio Konkret. Rävarna börjar bli irriterade, Dragan också. Dragan släpper av rävarna vid Ormsjön. Disco Duck säger till rävarna att han behöver dem. Snorkelmannen är på övervåningen, rävarna får inte träffa honom fast dom vill det. Snorkelmannens koleravirus måste torka först. Disco Duck säger att dom får komma tillbaka om tre dagar. Ett strykjärn kommer ner från taket. Konstiga ljus. Arne Duck ger rävarna strykjärnet. Tomten smyger omkring runt Dragans taxi, Dragan blir rädd. Dragan kör tillbaka rävarna till hamnen. Benny the Cat har möte med det nya bandet. Taktiksnack med grabbarna. Milos och Dragovina bråkar i en taxi. Kairo + Pyramid = Överblick."
Sv: Kris
Kid Cox: Att skylla allt på Kapanen tycker jag är orättvist. Han är en duktig målvakt. Titta vad han har framför sig istället. Koskinen, Nemecek, Styf och Rajamäki men sedan? Hansson är ojämn, orutinen lyser igenom gång efter annan. Lindström har visserligen blivit bättre men håller inte. Jäger har aldrig varit riktigt bra.
Det är bara att se sanningen i brunögat och hoppas Nubben får hit en och helst två välmeriterade backar som kan höja nivån i backbesättningen.
Det är bara att se sanningen i brunögat och hoppas Nubben får hit en och helst två välmeriterade backar som kan höja nivån i backbesättningen.
Sv: Kris
Kid Cox:
Kapanen är Elitseriens bästa målvakt enligt mig. När han är som bäst är han nog bäst i Europa till och med. Det är ett under att han inte är draftad. Kimmo ska inte behöva känna någon konkurrens. Han har skrivit ett långtidskontrakt med klubben.
Att som du skriva att Kapanen har underpresterat är att idiotförklara sig själv. Statistik säger inte allt.
Kapanen är Elitseriens bästa målvakt enligt mig. När han är som bäst är han nog bäst i Europa till och med. Det är ett under att han inte är draftad. Kimmo ska inte behöva känna någon konkurrens. Han har skrivit ett långtidskontrakt med klubben.
Att som du skriva att Kapanen har underpresterat är att idiotförklara sig själv. Statistik säger inte allt.
Sv: Kris
talangscouten: Äsch var inte så förbannat petig. Du inser väl själv att det skulle lite väl strikt och jävligt stereotypt om det "bara" diskuterades hockey härinne?
Så länge man snackar om verkliga händelser och lättar upp stämningen lite grand så tycker jag det är helt okej!
Och det är bara att logga ur om du inte klarar av att le åt det spektakel som debatteras härinne.
Lite improvisation har aldrig skadat.
ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)
Så länge man snackar om verkliga händelser och lättar upp stämningen lite grand så tycker jag det är helt okej!
Och det är bara att logga ur om du inte klarar av att le åt det spektakel som debatteras härinne.
Lite improvisation har aldrig skadat.
ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)
Sv: Kris
Johan J:
Jäger värvade man enbart på grund av att hade gjort mycket poäng. Men Jäger brukar vara bra på att åka fram till domaren och "tjata" till sig andra assist. Så igentligen skulle han inte ha gjort så mycket poäng ifjol... Felet med Jäger är att han kan vara strålande i en match för att i nästa vara helt under isen. Däremot hoppas jag Kenta inte kommer att spela med Hansson, Jäger i fortsättningen. Båda två är för små för att spela med varandra.
Jäger värvade man enbart på grund av att hade gjort mycket poäng. Men Jäger brukar vara bra på att åka fram till domaren och "tjata" till sig andra assist. Så igentligen skulle han inte ha gjort så mycket poäng ifjol... Felet med Jäger är att han kan vara strålande i en match för att i nästa vara helt under isen. Däremot hoppas jag Kenta inte kommer att spela med Hansson, Jäger i fortsättningen. Båda två är för små för att spela med varandra.
Sv: Kris
svenne73:
Han är väl värvad som en offensiv back men har inte riktigt levt upp till förväntningarna. Gillade honom inte när han spelade i Björklöven och gillar honom inte mindre nu när han har dragit på sig Timråtröjan men om Kenta ska bänka alla spelare som inte lever upp till missnöjda supportrars krav kommer snart två-tre femmor kunna sitta på läktaren och följa matcherna därifrån i fortsättningen.
Inför nästa år ser jag fram mot att några av de spelare som under junioråldern spelat i Timrå och som nu spelar för Sundsvall, återvänder...
Han är väl värvad som en offensiv back men har inte riktigt levt upp till förväntningarna. Gillade honom inte när han spelade i Björklöven och gillar honom inte mindre nu när han har dragit på sig Timråtröjan men om Kenta ska bänka alla spelare som inte lever upp till missnöjda supportrars krav kommer snart två-tre femmor kunna sitta på läktaren och följa matcherna därifrån i fortsättningen.
Inför nästa år ser jag fram mot att några av de spelare som under junioråldern spelat i Timrå och som nu spelar för Sundsvall, återvänder...
Sv: Kris
talangscouten: Ja vad säger man?
Undrar just om talangscouterna sovit när dom sett Kapanen.
Kimmo håller bra Elitserieklass ,kanske bland dom fyra bästa, men inte för tillfället enligt min mening.
Statistik ljuger kanske en smula men knappast från en första till en nionde plats bland elitseriens 12 förstamålvakter.
Undrar just om talangscouterna sovit när dom sett Kapanen.
Kimmo håller bra Elitserieklass ,kanske bland dom fyra bästa, men inte för tillfället enligt min mening.
Statistik ljuger kanske en smula men knappast från en första till en nionde plats bland elitseriens 12 förstamålvakter.
Sv: Kris
Johan J: Jaha, så närmar vi oss det slutliga svaret på frågan om Timrå årgång 2003-2004 är fågel eller fisk. Efter bortskänkta poäng mot SSK och Färjestad, straff-förlust mot Leksand, klar förlust mot Frölunda och knapp förlust mot HV, så kommer en solklar 0:a mot Linköping. TIK har förlorat mot halva elitserien. Det här barkar åt h-e, vi ska nog vara glada om vi slipper kvalserien och överlyckliga om vi trots allt går till slutspel. Lagen efter oss knappar in och de är minst lika hungriga som Timrå. Förstärka laget , det gick för SSK att ta sig ur den akuta krisen med hjälp av värvningar=pengar. Kan det lyckas för Timrå, tro? Tillåt mig tvivla, verkar inte som om förutsättningarna finns ...
Sv: Kris
Framåt: 5 mål på 5 senaste matcherna. Inte godkänt!!!!!!!!!!!!!!! Det vore bra med förstärkning, men det kan ändå lossna med befintligt manskap tror jag.
Bakåt: Jäger och Hansson har inte varit tillräckligt bra än så länge. Även om de spelar med någon annan hygglig back blir det backparet lite skakigt. De gör för många enkla misstag helt enkelt. Jäger skulle vara bra offensivt, men 6 ass än så länge är inte superbra. Förstärkning behövs verkligen på backsidan!
...och nu till det positiva. Kapanen är lika bra denna säsongen.
Bakåt: Jäger och Hansson har inte varit tillräckligt bra än så länge. Även om de spelar med någon annan hygglig back blir det backparet lite skakigt. De gör för många enkla misstag helt enkelt. Jäger skulle vara bra offensivt, men 6 ass än så länge är inte superbra. Förstärkning behövs verkligen på backsidan!
...och nu till det positiva. Kapanen är lika bra denna säsongen.
Sv: Kris
Johan J:
Visst kan inte Kenta lyssna på allas åsikter om spelare hit o dit, men faktum är att Jäger har varit inne på massor av baklänges mål. Det har vi sett och säkerligen de andra spelarna i truppen, Om du spelar med en spelare som du ej litar på. blir spelet lidande, offensivt o defensivt. Sen kan man inte skylla allt på Jäger utan hela laget som inte når upp till en jämnnivå. Vad det beror på vet jag inte? Är det något som inte stämmer i truppen?
Visst kan inte Kenta lyssna på allas åsikter om spelare hit o dit, men faktum är att Jäger har varit inne på massor av baklänges mål. Det har vi sett och säkerligen de andra spelarna i truppen, Om du spelar med en spelare som du ej litar på. blir spelet lidande, offensivt o defensivt. Sen kan man inte skylla allt på Jäger utan hela laget som inte når upp till en jämnnivå. Vad det beror på vet jag inte? Är det något som inte stämmer i truppen?
Sv: Kris
Johan J:
Då är vi tillbaka på varför värvades han, tyvärr så var det nog en stor miss. Men med alla lyckade resultat som nubben har gjort. Är det inte konstigt att en blir skit. Vi skulle behöva minst 1 bra back, men med alla dessa icke eu spelare vi har blir det nog ganska svårt att hitta.
Då är vi tillbaka på varför värvades han, tyvärr så var det nog en stor miss. Men med alla lyckade resultat som nubben har gjort. Är det inte konstigt att en blir skit. Vi skulle behöva minst 1 bra back, men med alla dessa icke eu spelare vi har blir det nog ganska svårt att hitta.
Sv: Kris
Lirarna har helt enkelt tappat takten, vart katten har de lagt den?
Lirarna kan (om de vill) spela lika synkroniserat och svänga värre en Neal Peart och Geddy Lee i sina bästa stunder.
Om lirarna känner sig avslappnade och harmoniska så kan de bjuda publiken på harmonier liknande Blackmore/Lord.
Nu känns det mset som om spelarna lirar karoke med Brittny Spears.
Det vore på sin tid att Lirarna stänger in sig i omklädningsrummet FÖRE morgondagens träning och rensar luften.
Ingen Kent-Anders eller "Nubben" närvarande, bara LIRARNA.
LOVE PEACE AND ENTERTAINMENT
Lirarna kan (om de vill) spela lika synkroniserat och svänga värre en Neal Peart och Geddy Lee i sina bästa stunder.
Om lirarna känner sig avslappnade och harmoniska så kan de bjuda publiken på harmonier liknande Blackmore/Lord.
Nu känns det mset som om spelarna lirar karoke med Brittny Spears.
Det vore på sin tid att Lirarna stänger in sig i omklädningsrummet FÖRE morgondagens träning och rensar luften.
Ingen Kent-Anders eller "Nubben" närvarande, bara LIRARNA.
LOVE PEACE AND ENTERTAINMENT
Sv: Kris
Dared: Håller inte med dig angående Kapanen. Tycker inte att Kapanen sett nervös ut, han kan ju inte göra allt när han inte får hjälp. Målen mot HV71 skulle ingen målvakt kunna göra något åt.
Sen tror jag att bästa målvakten för dagen får stå, svårt för en målvakt att peta Kapanen speciellt när han inte stått en match än, dessutom relativt otränad.
Noterade även att under HV71 matchen så tittade Hirsch mer på publiken än matchen dom gånger jag tittade ner i båset, tyckte att han såg ointresserad ut. Spelstilen under värmningen påminde exakt om Ahl, lika stel som när han gjorde comeback här i höstas.
Ge Kapanen lite mer hjälp så håller han några nollor till, skulle sitta fint mot Brynäs nu.
Sen tror jag att bästa målvakten för dagen får stå, svårt för en målvakt att peta Kapanen speciellt när han inte stått en match än, dessutom relativt otränad.
Noterade även att under HV71 matchen så tittade Hirsch mer på publiken än matchen dom gånger jag tittade ner i båset, tyckte att han såg ointresserad ut. Spelstilen under värmningen påminde exakt om Ahl, lika stel som när han gjorde comeback här i höstas.
Ge Kapanen lite mer hjälp så håller han några nollor till, skulle sitta fint mot Brynäs nu.
Sv: Kris
Frella: En mer oengagerad målvakt har jag nog aldrig sett under uppvärmning inför match... Okej att han är reserv, men han såg verkligen nonchalant ut, rörde knappt en fena då det såg ut som han var rädd att överanstränga sig.
Han vill säkert stå i kassen, visst, men lite seriositet kan man väl ändå kräva.
Han vill säkert stå i kassen, visst, men lite seriositet kan man väl ändå kräva.
« Föregående · 364838 · Nästa »
Med dagens backbesättning kommer inte Timrå IK långt i ett slutspel. Det kan man räkna ut med både mer och mindre ädla delar av kroppen...