Kvartsfinal 2009
Förstafemman: Mikko Lehtonen, Sebastian Erixon – Mika Pyörälä, Tom Wandell, Petr Tenkrat.
Andrafemman: Pär Styf, Kimmo Lotvonen – Fredrik Hynning, Håkan Bogg, Timo Pärssinen.
Tredjefemman: Robin Jonsson, Dennis Person – Björn Svensson, Martin Sonnenberg, Anton Axelsson.
Fjärdekedjan: Oscar Sundh, Johan Andersson, Magnus Pääjärvi-Svensson.
Sjunde back: Tomas Skogs.
Extra forwards: Jesper Samuelsson, Anton Lander
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockeybladet/sverige/elitserien/frolunda/article4552711.ab
Vi måste ha en färgstark klack :D
sweultra.se/shop/product_info.php?products_id=59&osCsid=618818af1fd734abd0d2727c59d8f87a
Yellowcard: Detta är något som föreningen borde ha tittat på redan, något annat kan jag inte tänka mig. Och sannolikt är det så att det är för svårt eller att det inte fungerar att dela ut redan givna platser till andra.
Jag menar, hur klockrent skulle det inte vara att typ sittplatsinnehavaren får hälften av summan och föreningen andra hälften. Det skulle med råge räcka till en stor stark nästa gång man besöker arenan. Bara det....liksom.
Marcus: Nu var vi där igen. Jag tror t.o.m att det var du som en gång i tiden tog upp det här med publiksiffror och relationen till hur det faktiskt såg ut på arenan.
Jag som hade rätt lite att göra på lördagen och då det dessutom bjöds på en rätt rutten hockeyunderhållning tog då tillfället i akt och räkna antalet åskådare. Jag fick det till 4802 personer.
I övrigt måste det finnas något sätt att fylla tomma stolar (där det sitter folk med säsongskort som av en eller annan anledning inte dyker upp). Det är jättetråkigt när hallen inte fylls då man vet att det finns personer som blivit utan biljett. Helt klart något att jobba på.
- Småcoolt att Frölunda inte valde oss. Faktiskt. Som Stjärten och Buttersmurf säger: varför välja det lag som blir extra taggade av att få spela mot en? Knappast till Frölundas fördel att bjucka på det. Att man sen drar det hela ett par varv till och kör med 'av alla lag i slutspelet är Timrå det lag vi minst av allt vill möta, bla bla...' är bara poker. Man vill minimera varje promille av extra taggning i lulelägret.
- Sen är så klart Frölunda mesar ändå. Att välja Timrå hade varit rockn'roll. Nu valde man the Klöversnoa-way. Smart? Apselut. Respect? Knappast.
- Hv är en äcklig kvartsfinalmotståndare. Snäppet under FBK på rys-skalan. Ju mer jag tänker på det, desto omöjligare känns det. Hur fan ska vi stoppa en fältherre som Davidsson? Och hur förhindra boxplaymål i arslet när det svider som mest och vi behöver det som minst? Vad göra om Liv får en sån där slutspelsknäpp som bara han kan få?
- Å andra sidan: det finns en anledning till att ingen jävel vill möta oss. När allt funkar och motorn går på högoktanig fuldiesel behöver vi inte bekymra oss om petitesser som motståndarlagets form. Då äger vi händelserna där ute av egen kraft.
- Jag har skrivit det förr, men skriver det igen. Den här fasen av säsongen, gränslandet mellan grundserie och en allt-på-sin-spets-stundande slutspelsrunda, är Gary Oldmans Leon-snut i hockeytappning: 'I like these calm little moments before the storm'. Ovissare och, förmodligen, mer hoppingivande än så här blir det inte.
- Slutligen: är så fruktansvärt spänd på vad man kommer att få bevittna framöver. I mina mest euforiska, lallande ögonblick ser jag ett Timrå som väntat på och äntligen fått ordern av Challe: Unleash hell! Ett Timrå som det verkligen sprakar och gnistrar om på det där sättet som gör att varenda millimeter hud kryllar sig i religiösa spasmer. Där varje agerande på isen säger: Tvivlare, vik hädan! Där det brinner så intensivt ur spelarnas ögon att åskådarna närmast isen ryggar bakåt och gör korstecknet.
Och, jag intalar mig: det finns fanimej chansen att detta är något som kan få bevittnas. Upplevas, genomlevas.
I mina mer neutrala ögonblick, så...ser jag något annat. En välbekant syn, något vi sett för många gånger den här säsongen. Men. Fuck it. Dessa stunder blir allt färre i takt med att timmarna till första nedsläpp tickar ner. Det där kan vi vid det här laget. Kom igen, Timrå. Ge oss något nytt.
Ge oss odödliga ögonblick att återberätta för barnbarnen. Giv oss hjältars namn att sjunga i tårfyllda dryckesnätter. Giv oss...frid.
prövade att söka biljett på ticnet, fick bara platser på rad 1 om man vill sitta. Blir nog ganska fullt trots allt på torsdag :))
Citat Nubben:
"Luleå har inte samma bredd som Timrå. De har inte heller samma slutspelsvana i truppen och har väl under säsongen varit ganska beroende av några spelare och det är väl det som framför allt känns som den avgörande punkten.
Det finns en anledning att Timrå var kvar hela vägen. Dom hade varit kvar också, även om HV hade fått valt. Jag ser Timrå som det lag med störst potential utav de lag som är kvar. När Timrå spelar som bäst är dom bäst av dom där fyra lagen, det är nog vi alla ganska övertygade om, och varför då möta dom?"
Klart killen ska spela!