+ 3
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: Silly Season 2026-27
Annaaa: Haha ja, När Djurgården värvar från Timrå låter det så här "En rutinerad spelare som är högerfattad, jobbar hårt, gillar att smälla på, retsticka, god för 20-25 poäng.
Omvända roller, dvs Timrå värvar Hartmann från Djurgården. Valfri hockeyjournalist på dom stora tidningarna "En spelare som börjar bli till åren med en dalande produktion. Han kanske skulle funka i en tredje, fjärde femma, men jag förstår faktiskt inte vad Timrå ska med Hartmann till. Han kommer knappast bli bättre med åren"
Typ nåt sånt, lite roligt att det är sån skillnad.
Omvända roller, dvs Timrå värvar Hartmann från Djurgården. Valfri hockeyjournalist på dom stora tidningarna "En spelare som börjar bli till åren med en dalande produktion. Han kanske skulle funka i en tredje, fjärde femma, men jag förstår faktiskt inte vad Timrå ska med Hartmann till. Han kommer knappast bli bättre med åren"
Typ nåt sånt, lite roligt att det är sån skillnad.
+ 1
Sv: Silly Season 2026-27
Nougath: konstigt att ha inte nämnts som en betydande spelare i Timrå fast i DIF är han en toppvärvning
+ 2
Sv: Silly Season 2026-27
Nougath: Det enda jag har läst är väl att Hartmann själv ville röra på sig.
+ 1
Sv: Silly Season 2026-27
Nougath: Någon vilja med oss skämta aprilo. Hartmann lämnar av egen fri vilja och det har inget med ekonomin att göra.
+ 3
Sv: Silly Season 2026-27
Rallarn:Att risken är stor att Timrå kommer slåss i botten och att ekonomin är kass är ju inget nytt. Dom nämner i podden att vi säljer av spelare (Hartmann) för att ekonomin är ansträngd, det är väl ändå inte sant? Eller har jag missat nåt? Som jag förstått var det Hartmanns vilja att röra sig ner mot Stockholmsområdet som gjorde att han lämnade.
I övrigt nämns Linus Eriksson som en kass värvning, vilket jag inte håller med om då jag tycker han avslutade starkt ifjol och fortfarande är väldigt ung.
I övrigt nämns Linus Eriksson som en kass värvning, vilket jag inte håller med om då jag tycker han avslutade starkt ifjol och fortfarande är väldigt ung.
+ 3
Sv: Silly Season 2026-27
Nougath: Truppen skulle kunna överraska men den kan ju lika gärna floppa, ekonomin är kanske inte i sitt starkaste slag, Hartmann kanske inte är någon supervärvning dock.
+ 2
Sv: Silly Season 2026-27
Nougath: Stockholmare! Det är klart att dom vill uppfatta verkligheten på det sättet!
+ 2
Sv: Silly Season 2026-27
TIK_TIK: Pratades lite Timrå I Hockeynews senaste podd. Jag kan väl sammanfatta det som så dom tyckte att allt såg nattsvart ut, ända från ekonomi till spelartrupp . Sen så klart lyftes ju Hartmann fram som en riktig kanonvärvning för DIF.
+ 1
Sv: Silly Season 2026-27
-Sputnik-: Angående Löven så har dom ju 3-4 spetsspelare, varav 2 nordamerikaner som är helt oprövade på svensk mark. I övrigt tycker jag att det ser ut som en allsvensk trupp. Är väldigt många som behöver ta stora kliv i det gänget för att undvika kval.
+ 3
Sv: Silly Season 2026-27
Niklas Edin: nu när du ändå är här! Först och främst, kanonbra det alla ni gör just nu och framtidsvisionerna! Man älskar drivet som byggs på hela tiden.
Nu till den tråkiga punkten. Som blir ganska komisk med tanke på hur mycket annat större och svårare ni tänkt på för att göra oss attraktiva.
Det gäller ståplats. Närmare bestämt bortastå. Dessa kvarglömda stolpar som ger intrycket utav att glaset fortsätter hela vägen upp. Dessa stolpar _måste_ kapas till nivån med glaset.
Detta skadar vår bild utåt. Senast denna säsong hörde jag i 3 olika supporterpoddar att dom nämnde Timrås bortastå i negativ bemärkelse pga att man var hel inglasad 3 meter upp. Detta hör alla andra och det blir ett slagträ för andra att använda. En falsk bild målas upp. Intäkter går i spillo.
Detta arbete tar ca 16-20h. Dvs en mån och tis med lite övertid. Om inte snabbare. Det är som att det är för enkelt att fixa så det inte görs. Arbetet som måste läggas ner kontra vår image vi får ut av det är oslagbar. Jag gör det själv om det sitter i kronorna.
Nu till den tråkiga punkten. Som blir ganska komisk med tanke på hur mycket annat större och svårare ni tänkt på för att göra oss attraktiva.
Det gäller ståplats. Närmare bestämt bortastå. Dessa kvarglömda stolpar som ger intrycket utav att glaset fortsätter hela vägen upp. Dessa stolpar _måste_ kapas till nivån med glaset.
Detta skadar vår bild utåt. Senast denna säsong hörde jag i 3 olika supporterpoddar att dom nämnde Timrås bortastå i negativ bemärkelse pga att man var hel inglasad 3 meter upp. Detta hör alla andra och det blir ett slagträ för andra att använda. En falsk bild målas upp. Intäkter går i spillo.
Detta arbete tar ca 16-20h. Dvs en mån och tis med lite övertid. Om inte snabbare. Det är som att det är för enkelt att fixa så det inte görs. Arbetet som måste läggas ner kontra vår image vi får ut av det är oslagbar. Jag gör det själv om det sitter i kronorna.
+ 11
Sv: Silly Season 2026-27
Niklas Edin: Lite nyfiken, vilken ingång var det du menade som skulle byggas bort?
Sv: Silly Season 2026-27
Modano: De va ungefär de kompisen sa hur Gath fungerar har stora krav o hårda nypor men han är även tydligen en som ger mkt beröm oxo och pepp för att få alla att göra sitt yttersta i varje byte som jag förstår av de han säger!!
+ 3
Sv: Silly Season 2026-27
JonteD: Helt rätt en krävande tränare som kräver ALLA står upp fysiskt jobbar stenhårt över hela banan annars upp på läktaren spela ingen roll vem det är gjort tidigare. % min typ av tränare i min smak en svensk Tortorella älskad hatad av motståndare som kan BRINNA TILL HATAR FÖRLORA
+ 6

www.st.nu/sport/framtidsbeskedet-timra-iks-plan-for-ny-sportchef/