NHL lockout 2012
KORITFW: vet inte riktigt vad han menar, regeln om icke eu-spelare syftar på nationaliteten inte vilken liga de kommer från.
Redigerad kommentar
"Loob anser också att om NHL-spelare ändå kommer att tillåtas så ska regeln att bara använda två icke EU-spelare per lag gälla.
– Vi kan inte riva upp varje beslut, säger han"
Där hade manförväntat sig ett "det kommer ju absolut inte ske men om.." före uttalandet men icke! bådar gott.
Fast regin kan ju oxå duga :)
HAHAHA, fyfan, skrattade för mig själv på riktigt!
Den enda jag spekulerar i är hur många det ev kan tänkas tillåtas i lagen när HL måste tillåta NHL spelare i ES.
Om du stör dig på att jag skrev 3,4st så beklagar jag att du inte förstod.
3-4 st så kanske du förstår bättre.
Over and Out....som Hagos säger.
- Företaget MME Industrial Solutions har gått in som sponsor när det gäller kostnaderna för Patrik Berglunds försäkring, berättar VIK´s marknadschef Anders Berglund för VIK.se.
Regin har väl varit väldigt skadad på senare år? Och jag läste nåt om att både han och Nielsen ville spela i Danmark...
Men Nubben kan ju ha helt andra spelare i åtanke....
hubbenorlen: Mjaa men det kanske går att få loss Lander och eller Pääjärvi ändå, det blir ju knökfullt med tex centrar i Edmontons AHL-lag nu.
Regin borde inte va så dyr iaf, han har 1 års kontrakt värt $1mil
Redigerad kommentar
Och så räknar Timrå nog med högre publiksiffror.
superfalle: Låt säga att man får ta in 3,4 st. NHL spelare.
Lander spelar ju i AHL men kanske går att få loss..vem vet?
Sen Zäta, Nielsen o Strålman på backplats. Vi har dessutom en icke EU plats kvar vilket dom flesta ES-lag Inte har.
Jack Daniels:
De utökade inte antalet icke EU-platser vid förra lockouten.
Det var väl något lag (Malmö) som körde kreativa lösningar
a la Växjö och tog in en "irländare" i laget.
De bör ju självklart inte göra utöka antalet platser nu heller,
bara för att Färjestad redan fyllt sin kvot.
Det är oseriöst att ändra såna regler mitt under en säsong.
Tyvärr.
Det här är ju löjligt. Landeskog är på väg till....Norge?!
Nu får HL ta ut tummen ur sitt feta arsle. Hela världen garvar!
Redigerad kommentar