NHL lockout 2012
Edit: DET om något skapar ju lugn och harmoni i gruppen senare när vi har en del poängs marginal ner till botten!
Redigerad kommentar
Bragd-Birger: Vilket lag bygger inte på sammanhållning och att få spelare att överprestera? Jag försöker inte vara en party pooper här men timrås spelidé är densamma som FBK's, Frölundas eller Modos, skillnaden är bara att dom har pengar att värva stjärnor som dom lyfter fram, vi måste lyfta fram "lagbygget" och "lagmaskinen" på ett sätt som får det att låta som ett trumfkort. I min mening är det inget trumfkort utan bara ett annat sätt att säga:
"vi hade inte riktigt pengarna men har värvat det bästa utefter den plånbok vi haft".
Och det tycker jag inte att man ska behöva skämmas för, inte alls. Däremot, om Timrå IK lyckas i år så skulle jag spendera lite tid på att hylla de spelare som överpresterat och desto mer tid på ledningen som gjort detta möjligt. För Timrå IK är en strategisk optimering i år, ingen artistspäckad All Star-turné.
Jag håller med dig om att det vore komplicerat att bara sparka ut en femma i Oktober som sedan kanske måste kliva in och överprestera något grönjävulskt i Mars bara för att lockouten tagit slut. Men man får ju tänka på att 3 poäng i Oktober är lika mycket värt som 3 poäng i Mars.
Blizzard:
Fast om vi får ta in NHL-proffs så får ju alla andra också göra det. Att en NHL-femma automatiskt skulle betyda en massa gratispoäng för oss det tror jag inte ett dugg på.
Frans Nielsen är inte någon glidare direkt heller...
Varför skulle man ändra inställningen till varandra?
Det kommer att krävas massor av laget även om zätat o frasse dyker upp... Inget förendras... Ska vi lyckas så är det bredden som måste prestera...
söder över:
Fast det är väl ingen som tror att Zäta ska gå in och sprida dålig stämning?
Problemet är väl snarare de spelare vars platser Zäta och co tar och som helt plötsligt duger igen när Zäta och co drar.
Sedan är ju just Zäta inget problem då han bara kommer om det blir lockout hela säsongen. Då är väl risken snarare att vi har ett helt gäng som åker och tittar på Zäta och förväntar sig att han ska fixa allt.
Timrå har - pga ekonomiska bekymmer - tvingats till årets lagbygge. Hoppet står till att maximera parametrar som inte kostar pengar. Rätt tränare, simpelt spelsystem a'la Luleå, revanschsugna veteraner/äregiriga unga spelare villiga att underkasta sig stenhård träning, brutal lagsammanhållning. Om Timrå undviker kvalserien har man lyckats perfekt med ovanstående.
Lockouten är, med ovanstående resonemang, både en välsignelse och förbannelse. Det förstnämnda därför att vi har grymt bra spelare att - förhoppningsvis - tillgå. Spelare som skulle ge exakt den spets vi saknar för att plötsligt vara en klar topp5-kandidat.
Men: faran ligger i en avblåst lockout. Redan inspelade poäng behåller vi, men hur överlever parametrarna som nämnts ovan? Kommer laget Timrå klara resten av säsongen, eller blir det så som komponenterna på pappret säger: ett allsvenskt lag som ska agera strykpojke i Elitserien?
Jag är väldigt, väldigt kluven. Vi k a n ha något riktigt mäktigt på gång här.
arnio: Vi kan alltid hoppas på exempelvis:
Henrik Zetterberg
Frans Nielsen
Peter Regin
Tom Wandell
Anton Strålman
Magnus Pääjärvi
Erik Gustavsson
Frella och Ikonen: Självklart, my bad. Fredagsölen gör inget underverk med tankeskärpan precis.
Tror jag, tra la la.
Var inte Lidas sugen på att göra comeback också? Alla vet ju att han bara lirar i rödvitt.
Jock Ewing och Punk Andersson till exempel...
Wandell - ssk?
Mps - malmö?
Nu ska ja kika på klassikern Lock, stock and two smoking barrels.
@Timrakollen Ja som det känns nu iaf, feberfri idag så hoppas man är helt frisk imorgon!
ÖstrandsNisse:
Man kan ju fundera på vart detta tar vägen, kan sätta sina spår både här å där?
Nubben och Tommy ryter till!
Enligt Norberg handlar de övriga klubbarnas motvilja om att de inte har några "egna storstjärnor" att plocka hem.
- Så fungerar Hockeyligan, alla ser till sitt eget. Tittar man på vilka som inte är så intresserade så är det klubbar som tycker sig ha rätt hyfsade lag och inte har några NHL-spelare där ute. Det är där skon klämmer, de har inte några att plocka hem, säger Kent Norberg
– Det man spontant kan säga är att vi för fan inte kan ha olika regelverk för hur vi ser på det här – det går inte, säger Tommy Andersson, Timrås ordförande i Hockeyligans styrelse.
Redigerad kommentar
"Hockeyligan har sagt nej till NHL-spelare i elitserien, men kan komma att bli tvungen att ompröva beslutet om Konkurrensverkets undersökning visar att beslutet strider mot konkurrenslagen."
Hörs.
Bragd-Birger:
Bra skrivet. Jag instämmer.