NHL lockout 2012
Då har vi de som vi nämner...inte så dåligt.
Spelare med Timrå-anknytning som jag helst skulle vilja se i den rödvita dressen:
"Z"
Anders Lindbäck
Anton Strålman
Frans Nielsen
Peter Regin
Tom Wandell
Anton Lander
Magnus Pääjärvi-Svensson
Glömt någon?
Anders Lindbäck - Markström i AHL, Anders till BIF?
Anton Strålman - troligt
Frans Nielsen - fan absolut ingen aning
Peter Regin - lika här
Tom Wandell - SSK, nuff said
Anton Lander - AHL
Magnus Pääjärvi-Svensson - ingen känsla för TIK, väljer de som är bäst för honom
Glömt någon?
Jack Daniels: Han spelar i AHL, dom har ingen lockout. :)
Samma med MPS, tyvärr!
Jag tycker det är bättre att jag får rätt. :)
Regin till Herning. Kanske.
Det lär visa sig snart vad som händer med allt och alla...
Själva fan att nära vi väl har en storstjärna i NHL som är ledig till en lockout - ja då vill han inte komma. Jävla Z:a.
Mackelito: Helt ärligt så har jag inga större förhoppningar om förstärkningar utan jag tror att det är laget vi har som vi måste lita på och det tänker jag göra.
Kommer det någon/några senare, så får man ta det då.
Redigerad kommentar
Det blir nog så....vi vet ju hur det alltid blir ändå.
Redigerad kommentar
Ja så kan man ju också se på saken.
Det kan bli en overkligt tuff Kvalserie, vad det lider, Frella ;) Om jag tolkar dig rätt.
Tips, "memory lane"
Nej, låt denna lockout ta slut lika fort som den började. Jag gillar det här laget. Jag behöver ingen Zäta efter jul. Jag behöver ett lag som tror på sig själv, individer som är beredda att ta skitjobbet och en tränare som vet hur man gör.
Redigerad kommentar
mikenomad: Man tycker ju att Nubben borde resonerat precis så också. Men OM han nu gör det vore det ju onödigt av honom att gå ut i media och ogilla HL's beslut om korttidskontrakt. Då borde han ju vara en av dom som försvarar beslutet.
Han har kanske koll på marknaden och vad övriga lag kan tänkas få in och anser att han sitter på triumf.
Att då HA förstärker men HL inte gör det kan ju vara ytterst ödesdigert. Nu verkar ju det ändras.Om Timrå tar in nåt så tror jag att Nubben vet vad han gör när det gäller vilka spelare.
Det bästa hade varit om NHL med Bettman i spetsen inte varit så blåsta.
Kerstin_k, mikenomad m.fl: Alltså, det Nubben är ute efter är att det ska vara lika för alla. Det ska vara samma regelverk för HA och HL i ett sådant här specifikt fall. Vi har upp & nedflyttning här i Sverige och allt vad det innebär.....
Ingen som håller på Timrå vill hamna i en Kvalserie igen. Det vill inte Nubben heller. Framförallt inte om vi får möta lag från Allsvenskan som förstärkt med NHL-spelare. Då kan det bli för svårt, även för oss.
Det är väl detta det handlar om i stort från Nubbens sida.
Redigerad kommentar
Nielsen är väldigt underskattad spelare i Islanders som flera experter därborta uttryckt.
LHC har ju inte många att ta hem utan måste värva o dom har inte mycket pengar..det behöver inte vi. Strålman har inte nån dyr försäkring o inte de övriga heller... bara Zäta. Det löses.
De övriga måste ta svenskar...där ligger vi i framkant med Nubben vid rodret o med de spelare som spelat här....vem vet han kanske lyckas med Anton o Magnus ..att dom ska spela här. Vi vet ingenting. Det kanske inte ens kommer nån.
Du är för negativ....ska prata med dig ordentligt när vi träffas. :)
Redigerad kommentar