1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614836 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 1133631

Sv: Apropå nånting...
Om en knapp timme inleds avgörandet i allsvenskan. Vilket lag lägger rabarber på den sista play off-platsen - Malmö eller Troja? Tyvärr lutar det åt det senare laget, då jag utgår ifrån att T/L sopar hemmabanan med ett Sundsvall som dalat betänkligt efter nyår. Samtidigt har MIF svårast tänkbara motstånd på bortaplan i dess verkliga "boogey team" på senare år - Leksand. En poäng och bättre målskillnad till trots, denna uppgift lär bli MIF övermäktig. Men, mot alla odds, får man sätta sitt hopp till att Bobcats ger Casselståhl & Co en hjälpande hand. Sedan finns det ju potientiella matchvinnare i MIF, inte minst Calle Söderberg, om nu Leksand mot förmodan skulle stå och halvsova. Så där, då har man "neggat" så det räcker - om än med viss reservation...

Svarskommentarer

Sv: Apropå nånting...
DJ Hemp: Vinner inte Mif den här matchen mot Leksand så ska dom inte vidare heller!
Spec. inte med tanke på att Leksand saknar halva laget i magsjuka däribland alla bra backar.

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.