1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614774 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 1275160

Sv: Apropå nånting...
stoff: I den mån man kan döma efter försäsongsmatcher så kan man väl konstatera att Pikken inte riktigt lever upp till hypen kring honom när han värvades...

Svarskommentarer

Sv: Apropå nånting...
Han är väl värvad som power forward/grovjobbare sen kan Timo och Kim stå för fin liret. Att jämföra han med Magnus Nilsson är väl inte rätt.
Timrå har saknat en sån typ av spelare, så varför börja gnälla på han nu? Det är försäsong och han kommer nog igång ska ni se.

Sv: Apropå nånting...
mikenomad: Med risk för att bli tjatig men Pikken är inte den typ av forward som kanske många trodde/hoppades, dvs en lirare.
Han är mera en Magnus Nilsson typ, tung o småful och gör många poäng stökandes framför mål.

En sån spelare vi saknat i flera år, men jag är rädd att många kommer bli besviken i tron att han är en tacklande skridskoprinsessa med grymma handleder, det har han aldrig varit.


Han kommer bli nyttig för det han är värvad för.

Jag vill se Sonny i TiK. Han är den spelare o spets som saknas.

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.