1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614828 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 1304011

Sv: Silly Season 10/11
Patrick Polly:

Tänker om gör jag inte. Jag tänker snarare så att jojo, det är bara att inse att hockeyn har blivit en själlös miljonindustri. Percy Nilsson såg tidigt att hockey är något man kan tjäna pengar på. Det faktum att de nya arenorna har minimala ståplatsssektioner är ett annat tecken på detta. Det är samma sak som när man går och ser sitt favoritband på Ullevi. 80% av publiken består av fåntrattar som på sin höjd har hört den senaste singeln och går dit för att det är en happening. Då tänker jag mm det var mer hjärta när de spelade på Fryshuset inför 300 pers. Lite så.

Svarskommentarer

Sv: Silly Season 10/11
Simmalugnt: Men man kan ju inte vara kvar i Timrå bara pga sentimentala skäl heller. Pengar styr även idrotten numera. Så kalla den själlös om du vill, men hellre det än ingen inget lag alls.

Sv: Silly Season 10/11
Simmalugnt:
Vad är det för fel att man ser det som en happening då?

Vill du hitta hockeyns rötter kan du väl åka till kovland eller nynäshamn, alla vi andra kanske vill bli underhållna ā la NHL. Jag vill det i alla fall.

Sv: Silly Season 10/11
Simmalugnt: Hockey som något man kan tjäna pengar på? Ja om man är ES spelare, men percy har nog torskat en rejäl summa på sitt hockey intresse.

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.