1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614785 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 1493223

Sv: Apropå nånting...
Kattgubben: Föredrar Granqvist oavsett sport. När det handlar om NHL så föredrar jag dock nordamerikanska kommentatorer alla dagar i veckan.

Svarskommentarer

Sv: Apropå nånting...

Wayne Gresky: Granqvist har inlevelse och personlighet. NHL kommentatorerna har oftast det med + att de är proffisionella ut i fingerspetsarna och kommenterar "allt" enligt traditionell amerikansk devis.

Dit når inte Granqvist.


Sv: Apropå nånting...
Wayne Gresky:Fast alla nordamerikanska kommentatorer är inte bra. Såg ett gäng matcher på ESPN360 för nåt år sedan, och de kommentatorerna var under all kritik. De satt typ och gäspade och tappade tråden hela tiden.. lade inte namnen på minnet dock :)

Sv: Apropå nånting...

Wayne Gresky: Nordamerikanska kommentatorer och nordamerikanska sändningar är dom bästa. Dom visar mer detaljer, mer "behind the play", smartare repriser och betydligt mer proffsiga i själva referaten.

Duon Holmgren och Johansson är lite komisk tycker jag. Johansson sitter mest och chillar och kollar på matchen medan Holmgren är fullständigt rabiat. Han ser ju också bara matcher som han själv refererar så han har ingen aning om hur man uttalar namnen på alla spelarna. Hans egna tolkningar av efternamnen är oftast helt otroliga.


Sv: Apropå nånting...
Wayne Gresky: Instämmer.

Sv: Apropå nånting...
Wayne Gresky: fyfan

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.