Puckat: varför åker man till England för att spela träningsmatcher mot blåbärsgäng? Om nu plånboken är så tunn, varför inte spela mot mora, Frölunda eller Örebro och spara pengar samtidigt som man får öva mot bättre lag?
{297}: Det är faktiskt så att Steelers bjuder på flyg, mat och boende. Gjorde samma sak för SSK förra året och Leksand och TIK denna säsong. Vita Hästen tackade nej av någon konstig anledning. Tror de har en svensk ordförande/sportchef eller något liknande. Blir kanon för grabbarna att få åka iväg tillsammans
{297}: Men det där GB-blåbärslaget slog Leksand förra veckan. Förvisso också ett lag man inte tar på allvar. Men med alla tranatlanter i SHL kan det säkert vara språkresa också. Era inskränkta jävlar;)
{297}: Det måste vara nån gruppstärkande tanke med att komma iväg tillsammans som man värderar så högt att man gör detta. Och det kan säkert löna sig. Men hockeymässigt håller jag med dig fullständigt. Måste finnas 20-30 lag (taget i luften, byggt på känsla) här hemma i Sverige som skulle stå i kö för att matcha mot ett SHL-lag och dessutom bjuda på bättre motstånd.
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.