1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614782 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 2892780

Sv: Apropå nånting...
-Sputnik-: Tycker det är rimligt att säga att vi har goda chanser att ha följande lag bakom oss: Leksand, Malmö, Örebro, Djurgården, HV. Sen sen är det alltid nått lag som överraskar och nått annat lag som underpresterar. Skitsvårt att tippa. Vi kommer behöva ha en bra träffsäkerhet på nyförvärven för att spela nått form av slutspel förmodligen.

Svarskommentarer

Sv: Apropå nånting...
Smörgåsen : Är ganska stor risk att det inte kommer finnas någon/några tydliga räddningsplankor den här säsongen som fallet varit senaste säsongerna. Och det är lite läskigt.
Tror vi kan landa på allt mellan plats 8-14 och det kan mycket väl vara så att det bara skiljer tre, fyra poäng mellan plats i play-in och negativt kval. I så fall är det inte mycket till marginaler och vi måste ha marginalerna på vår sida.

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.