Räddningstråden - nu ger vi järnet!
Timrå kommunstyrelse!!!!
Fuck off!
Fuck off era jävla trångsynta endimensionella idioter som inte begriper att ni håller på att lobotomera er själva. Timrå IK är en del av ert arv och er identitet. Kapa livlinorna och ni sänker själva själen i det som är Timrå.
timrasuppi08: Ja fast hade du bott kvar hade du bidragit till en bättre ekonomi till kommunen, kanske hade kommunen kunnat lagt ett högre bud på arenan då.
Du kan inte heller rösta i Timrås nästa kommunval. Så pajas eller inte blir ju inte ditt val.
Många utflyttade minns med nostalgi WÖ-Kalle, själv vet jag inte vem det var då jag inte är uppväxt här. Men hur hade det kännts om den här Kalle hade fått ligga i sin egen avföring på grund av att man varit tvungna att dra ner på åldringsvården då man gått och köpt en hockeyarena istället.
Redigerad kommentar
El Maco: Ja så min ynkliga hundring i kommunalskatt blir mer värd om den delas upp, eller hur tänker du nu?
Så om jag tar en annan hundring och sätter in på två olika konton på banken så blir det mer pengar än om jag sätter in dem på ett konto?
Eller får jag mer för pengarna på Domus om jag går två gånger och handlar för en femtiolapp vardera gången, istället för att slå på stort och handlar för en hundring direkt.
Redigerad kommentar
Därför tog jag en redig time out här och följde Timrå ik med ena örat under en tid.
Jag gillar inte konceptet att "trolla bort" 70% av sina skulder.
Nu blev det rekonstruktion och en ny sorts förening som jag fan älskar mer än den förra! Jag älskar att man har så många unga killar med tydlig koppling till föreningen genom u och j lagen. Jag älskar att höra nubben säga att han tror på killarna inför säsongsstarten och sedan se honom säga -vi ha det lag vi har! Det är de här killarna som spelar! Det är dom här killarna som måste vända trenden! När det visar sig gå åt helvete sportsligt! Det är att ta ansvar och stå vid sin trupp! Och ta mig faan om inte killarna tar sig i kragen och spelar upp sig med!
Den förening Timrå ik är idag under Nollan och övrig ledning är en förening jag kan älska hårt!
Jag hoppas innerligt att detta löser sig!
När man inte kan tänka så långt eller inte kan läsa och förstå saker man läser bör man dock låta bli att vädra sina åsikter på vissa forum i vårat underbara land!
Du hajar uppenbarligen inte att Timrå ik också betalar skatt! Skatt som betalar bajsblöjor och snö röjning... En utflyttad som betalar till Timrå ik som i sin tur betalar skatt som kommunen får del utav gör så utan att kosta kommunen vare sig bajsblöja eller snöröjning! Hajar du? Även vi utbölingar är värdefull för din hemort! Det är en stor apparat det här!
Du bor i hyresrätt och betalar 8 000 kr i hyra. Utgift: 8 000 kr.
Du köper en bostadsrätt för 100 000 kronor. Den nya bostadsrätten har en avgift på 3 000 kr. Ränta och amortering är på 2 000 kr. Utgift: 5 000 kr.
Trots att du gjort en investering genom att köpa en bostadsrätt får du mer pengar över till annat. Hela 3 000 kr.
Samma alternativ finns nu för Timrå kommun, men kommunpolitikerna avböjer trots att de kan köpa bostadsrätten för 25 000 kr.
Arena för 25 + Timrå IK = Lönsamt och billigare för kommunen.
Arena för 15 - Timrå IK = Dyrare för kommunen.
EArk:
Det var fan vad glad hon ser ut då. Som att det här vore roligt. Verkligen jättekul att kommunens flaggskepp är på väg att duka under...
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Värre är att här lyser inskränkt sossepolitik och inkompetent småstadskommun igenom på en närmast pinsamt vis.
En privat aktör som oväntat kliver in och utmanar får Ewa Lindstrand att likt en tjurig unge hellre låta klubben som under många år gett Timrå ett varumärke att gå i konkurs.
Ett pinsamt stolpskott som knappast målar hela bilden.
När man ser driftskostnader för andra kommunala faciliteter i närliggande kommuner, och hör Ewas floskler om ungdomar och krampaktiga försök att framstå som duktig förhandlare, då borde man inse att kommunen Timrå snart kommer att vara en grå död förbifart. Möjligtvis en förort och kommundel till Sundsvall på sikt.
Det är en skam att kommunen varit så dåliga på att marknadsföra sig och utveckla sig runt alla möjligheter som en evenemangsarena vid en motorväg med ett elitlag inneburit.
Kommunen borde skämmas. Det här är inget annat än korkad politik som förvisso möter en aningen illa skött hockeyklubb. Men det går att räta till.
Men just nu står enfalden i vägen:(
Smokey: Vore intressant att se reaktionen hos Ewa om nu Stig Svedberg, eller ngn annan privat aktör, gick in och köpte anläggningen men utan avtal med kommunen. Då skulle kommunen, med k-rådet i spetsen, få komma krypande till den nya ägaren och be om att få teckna avtal för att kunna nyttja anläggningarna. Fult spel besvaras med dito.
Som det ser ut nu så kommer kommunen att skriva in sig i den svarta historieboken, den bok där Papphammar florerar
Lennart A
Jag förstår folk som inte vill lägga stora skattepengar på ishockey. Det är respekt. Men ser man inte hela perspektivet med skattekronor in och ut, marknadskrafter, investeringar, livskvalité och allt annat ett dynamiskt samhälle består av, utan låter sig styras av som det synes inkompetenta politiker som trött och slentrianmässigt väljs av allt mindre aktiva innevånare...
Då kan det här hända. Långt till nästa val. Men då kanske den här Ewa redan beslutat dra sig tillbaks med fet pension?
Jockz:
Vad kan ismaskiner, kylanläggning osv tänkas vara värt?
Finns det kanske några alternativa köpare till en plåtlada med väldigt bra parkeringsmöjligheter?
Löser sig bara skuldproblematiken kan Timrå hyra in sig i Gärde.
Alltså stämmer det Sune skriver om samt det som tasslas så kan detta bli lite spännande.
Just nu är jag inne i en sådandär tikvaka likt den man var inne i när caslava syndes till på midlanda ihop med vampola eller som den när super slovaken skulle hinnas in i truppen men fick kalla fötter... Det är spänning på hög nivå även om utgången kan bli bitter... Mer än vanligt alltså...
| Eric Westlund: Fredrik Söderberg, vår utsände på träningen, har kommit tillbaka till redaktionen från isträningen i Eon Arena. Med sig har han massor av intressant information. Håll utkik under eftermiddagen! Vi utlovar ett par grejer av intresse! |
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar