st.nu
Räddningstråden - nu ger vi järnet!
Nu på måndag 24 augusti kl 17.00 är det dags för kommunfullmäktige-mötet som rör kommunens övertagande av ishallen. Sammanträdet i kommunhusets fullmäktigesal är öppet för allmänheten och kommer bara behandla denna fråga. Det kommunala övertagandet innebär en fortsatt låg kommunal nettokostnad för ishallen, att Timrå IK får förutsättningar för en fortsatt verksamhet och att föreningen kan generera en hyresintäkt till kommunen. Supporterklubben uppmanar alla vänner av Timrå IK och Timrå kommun som vill visa sitt stöd för de som är för en konstruktiv lösning att närvara på fullmäktigemötet.
Vi syns på måndag kl 17.00!
Tillsammans är vi starka. Tillsammans är vi Timrå IK. Tillsammans ska vi rädda Timrå IK!
Framtidshälsningar
Timrå IK Supporterklubb
Tony å sin sida var respektlös och osammanhängande! Som mig i mina inlägg här av modell större.
När han bemötte Timrå supportrarnas röst i radion så säger han att Timrå ik inte kommer klara av att betala hyran som dom enats om efter ett ev köp från kommunens sida. Men man har nästa klarat att ro runt amorteringar på arenan och driften under säsongen det är lite väl spekulativt från Tonys sida att döma ut Timrå ik så här tidigt. Vidare så snackar han om att Timrå ik bör kursa och starta om med nytt namn i ännu lägre div. Vad innebär det då för de företag som har ställt upp på rekonstruktionen för några år sedan. Att en politiker ens säger att en konkurs skulle vara ett bättre alternativ är uppseendeväckande i sig! Det är ett sätt som inte gynnar någon i sammanhanget! Det hade varit ett alternativ innan kommunen ställde sig bakom rekonstruktionen för några år sedan. Nu är det inte längre en lösning!
A-lag och hockey gymnasiet är det enda som håller liv i Timrå kommun nu för tiden så man som politiker i Timrå vill ta bort detta och isst låna till att satsa på en simhall när himlabadet finns inom 2 mil måste klassas som den i särklass sämsta investeringen en kommun kan göra!
Att avfärda supportrarnas röst med att det kommer noll kr från Timrå ik på sista raden är ren och skär lögn och ett jävligt respektlöst sätt att bemöta supportrarnas engagemang i frågan! Med tanke på att majoritet FÖR arenaköpet funnits sedan isen smälte från taket på kommunhuset är SD M och nätverk Timrå's förhalning av det oundvikliga ett dåligt sätt att hantera pengar!
Sandlådenivå och klart bristande respekt för det demokratiska system som avlönar dessa politiker i vardagen!
Redigerad kommentar
söder över:
hmm, Tony säger att timrå inte kommer gå runt.
varför vill han då själv sköta driften ?
eller blir det så att kommunen får pröjsa honom om Tik skulle konka?
ananrs känns det som att han sitter och blåljuger i radio eller inte riktigt klarar av att räkna.
Pihl1337:
Förstår inte vad dom (som överklagar) tror ska hända ? denna affär har diskuterats 130 gånger och röstats om flera gånger . Något sensationellt nytt lär knappast komma fram
Redigerad kommentar
Pihl1337:
Tycker dom har markerat flera gånger jag . Det enda som händer är ju att de tar längre tid . Portade från hemmamatcherna ska dom vara
Politiskt slagträ. När det i själva verket är hockeyn som skiljer Timrå från andra kommuner i samma storlek och som de flesta svenskar tänker på när de hör Timrå
Kammarrätten ska alltså se något som inte förvaltningsrätten sett...
Jaha.
Jag trodde vi hade demokrati i landet och inte nån slags domstolspolitisk agenda där frågor som politiken avgör istället flyttas till fru justitia när politiska besluten inte går åt det håll man vill.
Faktiska fel är en sak men att som instrument använda sig av detta rättshaverisystrm är Förstörande av kapital. Allmänna medel. Det är åtminstone en ful och smutsig obstruktionstaktik.
Det borde väljare se....
"Robert Thunfors, talesperson Nätverk Timrå, förklarar i en skriftlig kommentar att beslutet var väntat. Det kommer inte heller att överklagas till nästa instans, som är Högsta förvaltningsdomstolen. Nu avvaktar man förvaltningsrättens handläggning av frågan."
Nu väntar vi bara beslutet avseende SD's överklagan till Kammarrätten...
Kan Timrå vara först i världen med moderatkommunister?;)
Redigerad kommentar
Reapris på en modern hall | Idrottens AffärerLars Nolander på Twitter: "Underbart! Avtalet med kommunen är påskrivet. Förnuftet segrade!"
Redigerad kommentar
Skuldfria med cirka en miljon kvar i kassan. Och ökat intresse från sponsorerna. Hoppet lever.
Vision 2020 låter bra!!!
Låt det byggas och bli stabilt!
Den politiska debatten och alla utspel liknas bäst med en brakfis i en hiss, det blir väldigt fel på många plan...
Frågan lär inte glömmas, inte av väljarna. Nu satsar vi framåt. Äntligen lite normal nivå av Timrå ångest
Ni missar väl inte det här föresten? Köp matcherna från Timrås hemsida så får klubben en slant.
Det finns inte gott om tid, men det är inte som att sälja skrivmaskiner eller annan valfri daterad produkt. En förutsättning är dock att det sportsliga börjar röra på sig i positiv riktning med efterföljande publikökning. Jaga kapital, fram tills det att kommunens hyra går upp på högsta nivå så måste vi ha en stark förening igen annars kommer detta absolut inte att gå. Det finns en stark bas i grund och botten som bara går och väntar på att föreningen ska börja andas optimism igen. Ett avstamp skulle kunna vara att göra en rockad på tränarsidan. Om Ulf Dahlén går att lösa så ser jag mycket gärna att han får lira förstafiol och att Roger blir kvar. Vet ej om det är genomförbart, men vi måste nog börja med att stärka upp ledarsidan och sen göra bästa möjligt av pågående säsong.
När Dahléns namn nämns så känns det ju som ett långskott, att han borde vara intressant för SHL-klubbar men det vettefan ändå. Han bor på orten, finns i närheten av föreningen. Det andra tänkbara alternativet kunde ju vara Modo som nu redan löst den biten, ett annat är Björklöven som bör vara i ett läge där man ser över tränarsidan. Vi får se, men det hade minst sagt skapat ett buzz kring föreningen.
Det tar 3-5 minuter att skriva ihop en insändare och trycka på skicka...
Fortsätt påverka politiker och allmänhet!