Silly Season 10/11
TJ och Linkan har så klart fattat både bra och dåliga beslut. En del värvingar har exempelvis varit dåliga och en del värvningar har varit bra.
Men om du har tittat i Brynäs eller Modos HS, så är det precis samma sak där...
Folk gör det alldeles för lätt för sig (orkar inte tänka?) och tycker allt med TJ och Linkan är skit. Och helst ska man sparka allt och alla (vad som nu skulle bli så mycket bättre av det?)!
Modo bytte ju ut hela sin ledning för någon säsong sedan och eeehh vad bra det vart!
| 56.19 | 3 - 2 EQ | AIK | 23. RAMSTEN, Joakim |
| 58.16 | 3 - 3 EQ | AIK | 6. DAHLSTRÖM, Andreas | |
| (18. NILSSON, Henrik) | ||||
Redigerad kommentar
Om Matsson inte platsar i Malmö. Då ska han fan inte hit heller.
"Efter jättebråket - nu sparkas Mattsson"
"Malmöspelarna tvingas till tystnad"
Jesper Mattsson? Du får säga till honom att du står för klubborna, så han får någonting iaf.
Ambroo: För det första vill jag säga att Modo agerat proffsigt de senaste dagarna, på dagarna. Vad som händer med Timjå framtill annandagarna vet jag inte alls. Det verkar iaf inte bli dagarna på dagarna som man minns den här gången heller. Det ser mörkt ut på Timrås avbytarbänk, tillika förening.
TIK känns mer och mer som en allsvensk förening. På alla plan! Kan vi klara oss ur denna enorma "kris"? Nja. Både jag och nej tror jag.
Kanske Thåström vet?
Vi kommer att klara oss därför att de allsvenska topplagen är sämre än på många år. Frågan är hur vi ska klara oss utanför isen.
Underbart klipp det där!
"Hur stor är cigarren...? Den är gigantisk!"
"Kändes väldigt ryskt... Asså så där som man tänker sig Ryssland haha Asså väldigt mycket så hehe"
Ambroo: Det är en underbar ramsa det där. Den passar oss. Ja visst, ja visst. Den klär oss. Skönast är ändå "Så kom igen, så kom igen, så kom igen vårt timrågäng, vi måste käääämpa för att vinna, så kom igen vårt timrågäng".
Jag tror oxå att vi klarar en kvalserie. Men när man tänker efter på ett mer nyktert sätt så blir jag inte riktigt lika säker. Vilka ska ta tag i det förutom Lander och Sebbe?
Jag ser fram emot Joakims nya. Han är betydligt bättre på att skriva, sjunga och att använda cigarren än att prata iaf ;) Han är sveriges största helt enkelt!
Hänger du på Ambroo imorrn? Det skulle både han, jag och även du uppskatta.
JimmyH: Det var längesedan jag gnällde. Här på HS alltså. Jag är inte så gnällig som det låter. Men visst fasen är jag duktigt besviken på föreningen TIK, mer än någonsin. Det är jag.
Du menar, "Du måste fånga dagarna"? Ja, det måste man.
Jag ska på 30-årsskiva imorrn och allt vad det innebär.
Intressant dock att det är den, minst sagt, smädade Kim Hirschovits som toppar interna på 20 poäng.
En 30-årsskiva är aldrig fel heller. Jag hoppas at du slipper prata om föreningen TIK. Det kan ginna dig.
En som jag önskar ska köra hela jävla vägen in i kaklet nu är Styf. Det märks att åren har tagit ut sin rätt men i det läge vi nu befinner oss i så behöver han vara ett elakt jävla monster resterande del av denna säsong. Han är den som kan visa att man faktiskt kan bidra med det man är bra på och det till 100% Handskarna ska vara i ansiktet på Davidsson hela tiden, en vässad kant på klubbladet ska vara på Joakim Lindströms hälsena varenda gång han står framför kassen. Hockey behöver inte vara vackert för att vara sexigt och Styf är en av dom som bör kliva fram och visa det nu.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Köp!!!! Jesper Mattsson, Perra kan han utan och innan Köp!!!
" julen ställer till det " . Det som är konstigt det är att julen inte verka komma till Ö-vik i år eftersom MoDo har köpt 2 st. spelare och 1 till är på väg in.
TIK;s sportchef är snart ett skämt.
Det är tre på väg in, Popovic, Pikkarainen och Poffa....fel, ska vara Foppa..
Jag tror att han blir kvar i Timrå, om bara nån sponsor går in. Det har varit jäkligt kul att se honom lyckas i Timrå, tycker faktiskt det...
I så fall, skulle det inte vaa nödvändigt att revidera dessa mål då skador, åter igen, ställer till det. Är det bättre att plussa 5,5 miljoner än att "mota Olle i grind" och försöka undvika eventuellt kvalspel med eventuellt degradering som följd?
Var det inte någon i Timrå IK som sa att det var bättre att spela kvalserien då det var fler matcher och ingen bonus. Lite mörkrädd över ett sådant resonemang. Den herren är dessutom kvar i föreningen, på en högt uppsatt position...
Börjar TIK bli som SH ? Inavel ?
" det är skämmigt att gå ut och fråga sponsorer om mer pengar "
Då ställer man frågan ????????????????????????????????????????
Vill ändå tro att när "Gabbe" o framför allt Pitkemäki kommer till baka så vänder trenden. Börjar de dessutom att vinna matcher på hemmais så kanske publik o sponsorer kommer tillbaka. Då kan kanske gudinnan le mot oss...