Silly Season 11/12
Snacket gick i Västerås i förrgår att Granath skall vara mer eller mindre klar för Leksand. Hoppas jag inte, vill inte ha honom i Leksand igen. Han saknar total spelförståelse. Lotvonen är däremot ännu sämre vad nu det säger. Förmodligen ingenting :)
Edit: Ja kanske inte nu då om han är klar för Leksand. Karaktärslösa veklingar kan gott husera i allsvenskan.
Redigerad kommentar
Ambroo m fl: Men seriöst, vad förväntar ni er att klubbens företrädare ska säga till media? Tror ni att klubben tjänar på att man hänger ut ett antal namn som man är missnöjda med? Kanske göra en uppräkning av platserna man vill ha in nytt på, Freddanstyle?
Någon sans och måtta får det vara på kritiken.
Bragd-Birger: Om ryktena stämmer och han piper hem till Leksand igen så är det något av dom mest bisarra övergångarna på mycket länge. Om nu inte hans flickväns nya jobb är stadsöverhuvud, stjärnadvokat eller motsvarande. Nä förresten, inte ens det vore en ursäkt för att göra totalt avkall på sin egen utvecklingskurva och begrava sitt livslånga intresse.
Silly rykte mao.
Han skulle kunna säga ungefär så här:
"Det kommer troligen bli förändringar i spelartruppen, som det brukar bli efter varje säsong, men det återkommer vi till när det blir aktuellt."
Eller: "Vi kommer inte att förlänga eller behålla någon som vi inte vill behålla eller förlänga med."
Nu är det ju Bagdad Bob 2.0.
"Det är inga som har fått nej tack ännu. Alla som finns med i truppen idag är befintliga i tankarna inför nästa säsong, säger Lindqvist."
NÄ, "alla" som finns med i truppen idag KAN OMÖJLIGEN vara befintliga i tankarna.
När man hör nåt sånt så skulle man bra gärna vilja se vad som rör sig i den hjärnan.
Minst 3 backar SKA bort. Kling o Klang tex.
Edit: I den bästa av världar skulle man ha gjort klart med en ny sportchef lagom tills dess vi hade spelat klart. Då hade man kunnat starta arbetet mot en slagkraftig trupp direkt. Nu står människan och kommenterar ev. förlängningar av kontrakt, aktuella och/eller inaktuella rekryteringar osv. DET känns oroande.
Redigerad kommentar
Han ska ha cred för några bra värvningar oxå som tex Halonen o Granath.
En som man inte visste nåt om (Halonen) o en som man trodde skulle floppa (Granath).
Bra där.
Detta innebär också att Christer Ericson kliver åt sidan och att en sån som Hasse Bergh kliver in på den positionen.
Det är vad jag tror.
Problemet är ju naturligtvis att de värvningar som äter flis varit så pass bleka samt avsaknaden av bredd i truppen.
Låter utomordentligt bra.
TJ roll tas över av.......?
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Låter utomordentligt bra.
Vet inte om ni har sett ryktet.
Men enligt hockeysnackslogiken har det framgått att många gärna ser honom som SC här igen, gärna med Kenta istället för Perra som lök på moset.
Logiskt. Vi som har seriens sämsta tränare och sportchef (kolla på fiaskot), ska så klart byta till en sportchef och tränare som åstadkom ett ännu större fiasko. Vad kan gå fel?
Nej, Nubben får gärna lattja i Sundsvall. Varför inte som ena halvan av en Dynamic Duo tillsammans med Linkan?
"Jag känner nu att jag vill varva ner och ta det lite lugnare, säger han. "
Jobbar man så lite i TIK så han skulle kunna få jobbet utan att äventyra klubben för att han går på halvfart pga att han vill ha mer fritid.
www.eliteprospects.com/player.php?player=1485
Däremot är det en mycket kompetent herre som har jobbat stenhårt som VD på Permobil och gjort det på ett mycket framgångsrikt sätt. Det är också det som är karaktäristiskt för Hasse, han har en vinnarskalle och har genom året fått med andra på det spåret. Hans 20 år som VD på Permobil anser jag vara nog för att kandidera på ordförandeposten. Lägg därtill att han, om inte brinner för Timrå IK, så i alla fall är oerhört intresserad av laget och dess öde.
Skulle han kliva på tror jag att hans "trappa ner" får bero en tid. Han kan inte varva ner när han gett sig in i hetluften.
Jag tror stenhårt på Hans Bergh.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Manderville: Tornberg känns lite tråkig, saknar lite självdistans. Men det är min bild.
Jag pratar hellre om hans kusin, Johannes Tornberg. Jag tror mig ha hittat en riktig joker nämligen här, givetvis eliteprospects-vägen Mackelito-style. 13-14:e forward. Förhållandevis stor, 31 pyts på 38 matcher i Asplöven i år. Jag menar, är vi sugen på Max Friberg så kan man ju lika gärna titta på Tornberg, det skiljer två år. Detta säger jag då utan att någonsin sett honom lira. Ska vi bredda truppen så, varför inte?
När man kommer upp ifrån Allsvenskan bör man spela enkelt och utan misstag, i alla fall till en början.
Karlsson, Jokela, Styf (tyvärr) och Sonntag ska så klart bort!
Skogs är 50/50 för mig.
Granath, Halonen och Sebbe tror och hoppas jag att de stannar.
Även Hedström skrapa ihop 24P på 14matcher och då kommer han från dåliga säsonger med dåligt självförtroende. 1,71P/match
Tornberg kommer som 20åring allt att vinna han skrapa ihop 47P på 38matcher. 1,23P/match.
Ifs har han gjort riktigt mycket mål, men fan där kan mormor göra mål, Samuelsson gjorde 20baljor på 40matcher innan han kom till Timrå han gjorde 62P på 40 matcher 1,55P/match.
Jeppe 182cm 81kg
Tornberg 187 90kg
Känns väldigt lätta båda två. Hedström är 183 med 89kg.
Näe fan vi ska inte bredda för breddandets skull, det ska vara bredd man ahr nytta av, Jesper som bredd var värdelöst, laget gick lika bra elelr dåligt med eller utan honom tror de blir lika med Tornberg.
Nog inte så dyr heller, tar honom istället för Svensson 7 dagar i veckan
Slagit in kan det väl ha gjort. Men inte offentligt i alla fall. Tyvärr.