Silly Season 11/12
På sin höjd sparkar man Jokela men, nja tveksamt det också...
Redigerad kommentar
Där hade du nog svaren.
Redigerad kommentar
Edit: jag är själv väldigt naiv som alla vet.
Redigerad kommentar
hehe
Kan inte inbilla mig att det handlar om hockey iaf
Dahlroth har kritat på ett två-års kontrakt verkar det som.
Sorry glömde att notera att Styf lägger av, tack för allt Styf du kommer att saknas.
Redigerad kommentar
Dahlroth skrev på för två år - Sport - www.dagbladet.seStyf slutar: Vill inte göra något halvdant - Sport - www.dagbladet.se
Johnny Rocker: Nu är det bara och hoppas att Perra och Clabbes andra säsong som tränare i Timrå IK blir bättre än den första. Även om de inte kan ställas till svars för allt som gått snett under säsongen så finns det en del bitar som jag tycker måste förändras till nästa säsong.
Bl.a. så måste det jobbas på ett grundspel som gör laget mer lyckosam på hemmaplan. Där har det brustit rejält under säsongen och jag vill nog påstå att det skrala hemmafacit till mångt och mycket beror på det.
Jag hoppas också att de har förmågan och kuraget att bänka spelare nästa säsong om det skulle behövas. Linkan har lovat en bredare trupp och då går det inte att skylla på "för få spelare".
Utan att veta för mycket så tycker jag att laget såg slitet ut stora delar av säsongen. Möjligen berodde det på alla skador och ett för hårt matchande av friska spelare. Men jag skulle nog se att det finns en rejäl plan för hur försäsongsträningen läggs upp och genomförs. Alla befintliga spelare skall vara bra tränad.
Vidare så ser jag gärna att Perra jobbar hårt för att bygga en PP och BP-formation som inte bara ser bra ut på papperet, utan fungerar i verkligheten också. Här måste alla inblandade vara ruskigt nogrann för att hitta rätt.
Svaren som Perra fått när han talat med vissa personer i föreningen, som uppenbarligen gjort att han bestämt sig för att stanna, hoppas jag han fått av spelare som Sebbe, PW, Lander (om än tveksamt) och från sportchef Stefan Lindqvist. Hoppas bara Perra fått skriftligt på det Linkan lovat och att dokumentet undertecknats av Thomas Johansson.
Nåja, jag hade nog gärna sett en förändring på tränarsidan. Men nu får Perra chansen att visa mig, och alla andra belackare som trodde på honom när han presenterades som vår huvudtränare, att det var rätt beslut trots allt.
Hoppas bara att han får material att jobba med till nästa säsong så kan det nog bli bra.
Sen har, även jag, inget förtroende för Linkan på sin position inom Timrå IK.
Nu vill man se dom 'organisatoriska förändringar' han blivit lovad. Ska Linkan lämna över till en sportchef värd namnet bör det ske hyfsat snart.
F ö börjar jag redan bli trött på sommarlovet. Är det verkligen tänkt att man ska få vänta ett halvt jävla år innan man får se Timrå igen?
Kan man inte iallafall gå ut med att man brytit kontraktet med någon av Linkan och Jokela så blir jag glad...
AIK har och gör det skitbra - hoppas att dom slår ut HV ur slutspelet. Sen är det bara att hålla på Skellefteå under resten av detsamma.
"Perra är bra när det gäller gruppen och att få alla att dra åt samma håll. Däremot är han en ganska medioker hockeytaktiker, och han snällhet är även en svaghet. Enligt Micke Renberg som hade honom i Skellefteå AIK så fanns det uppenbara brister i hans sätt att träna laget, då han lite väl mycket litade på att spelarna själva skulle ta ansvar för fysiken. Får han en riktigt bra istränare och en grym och elak fystränare vid sin sida, så kan säkert Timrå rycka upp sig rejält. "
"Vad ville du få svar på?
– Det handlade om organisatoriska frågor.
• Du har uppenbarligen fått bra svar?
– Ja, det har jag fått, men det är något som vi får återkomma till."
Intressant.
hockeysverige.se/article/11496587/vill-varva-teemu-laine
Inga diskussioner förs med Björn som är sugen på utlandet. Bra så. Det som däremot känns sådär är att man heller inte verkar särskilt intresserade av att behålla Axelsson:
dagbladet.se/sport/ishockey/tikkollen/1.2838866-utlandsintresse-for-svensson
Man gjorde den missen med Oscar Sundh.
In med en ny ledning nu för fan!, klockan går.
"Vi har inte obegränsat med pengar att röra oss med. Det kommer inte att förändras till nästa säsong, bara för att det har gått bra i år. Vi bär fortfarande på en ekonomisk ryggsäck från tidigare år, men det är inget att klaga över. Det som det rent praktiskt innebär är bara att vi måste vara ännu mer noggranna när vi värvar spelare, säger Anders Gozzi.
– Vi varken kan eller vill chansa. Därför måste vi kartlägga de spelare som vi vill ha in i minsta detalj. Det är inte alltid som den bäste spelaren individuellt också är den bäste spelaren för just vårt lag. För oss är spelarens karaktär det viktiga. I det här laget har vi ingen stjärna. Ingen som kräver mer speltid än någon annan. Det gör att det finns en harmoni i laget, och att gruppen är stark."
"Det som det rent praktiskt innebär är bara att vi måste vara ännu mer noggranna när vi värvar spelare"
"Därför måste vi kartlägga de spelare som vi vill ha in i minsta detalj"
"För oss är spelarens karaktär det viktiga".
Inget jävla skitsnack och inga undanflykter. Däremot har jag synpunkt på en sak: "Ingen som kräver mer speltid än någon annan"
Du vinner förmodligen inget SM-guld utan att BÅDE ha klass och motivation. Om mitt påstående vore falskt så skulle vi redan haft ett guld. Gnaget kommer inte att räcka hela vägen, däremot har dom byggt en stabil trupp för ändamålet att klara sig kvar i elitserien. Det finns saker att ta efter men definitivt inte hela deras koncept.
"Jag har hört ryktena" - Ishockey - www.dagbladet.se?Nubben? talar ut om sin tid i Frölunda | SN24.se - Sundsvalls Nyheter
Fan vad besviken jag blir på Linkan ifall han fimpar Axelsson. Precis som när han gick för Jokela istället för förlängning med Caslava..
behåll Lander, Klingberg, PW och Erixon en säsong till iaf! =)