Skellefteå AIK - Timrå IK 2006-10-14
Du har en poäng där. Dom här grabbarna har nog läst om Beckams flytt till Spanien och Figos övergång till Real Madrid och sedan försökt att vara "roliga" på sitt eget sätt.
Tänk om situationen hade varit den omvända. Då hade nog ganska många på denna sida tyckt att det varit ok med bandaroller o dylikt.. Utan att erkänna det förståss...
Anmälan till förbundet som någon skrev är ju patetiskt, detta var ju inte ens inne i hallen. Det är polisens jobb att sköta i så fall.
Så inte nog att man begår ett "brott", dom erkänner det ju åxå innan själva handlingen.
Detta gäng tillhör ju knappast den Svenska begåvningsreserven :))
Per HApps: Jag förutsätter att det blir någon form av åtgärd för denna vidriga händelse. Utan att vara någon utredare känns det lite som att den person som skrivit detta vet så pass mycket att man kommer att kunna få tag på de som varit med om det.
Jag tror att jag talar för de flesta Skellefteåfans när jag hävdar att det skulle vara bra om de som gjorde detta åkte fast. Detta är en stor skam för majoriteten SAIKare.
Skulle kunna tänka mig att Svenska Fans likt hockeysnack sparar på ip-nummer och mailadress till användarnamnet "svartgul i ume"
Spännande fortsättning med andra ord.
Detta finns att läsa på ett annat forum, skrivet långt innan Aftonbladet publicerade inlägget. Det borde inte vara alltför svårt att leka deckare och få klarhet i denna idioti.
"Namn: svartgul i ume
» Svara på inlägg
Sänt: 2006-10-14 01:08:25
Dockan av Jonte med tröja är klar och kommer att hänga i en snara så ingen missar den imorgon!!
Plakat är gjort och han förtjänar spott och förakt.. att bua ut honom hela matchen är ett krav och måste om det finns nån som helst ryggrad i Skeå Kraft arena!!!
Backlund är också en spelare man bör pissa på!!
Fy fan!! HATA TIMRÅ! "
Personligen bryr jag mig inte vidare hårt. Tror inte att Jonte tog så illa upp, men visst var det att gå över gränsen med dockan. Och jag hoppas att de ansvariga för den hittas och straffas. Banderollerna tycker jag inte var så där jättehemska. Lite småtamt att det där var vad som åstadkoms av saik-supportrarna efter en hel sommar av underbyggt hat mot Jonte. Blir lite komiskt på något sätt. Man vill så mycket men så blir det så lite.
Är riktigt jävla illa det dessa så kallade SAIK-supportrar gjort. De har svartat ner synen på SAIKs supportrar rejält nu & det är tragist över att dessa sabbar för resten nu. Jag anser att även banderollerna var för extremt speciellt den sista - Vad i helvete är det dom försöker göra? I det här läget borde dom få Jonte att ÅNGRA att han gått till Timrå, men det är ju precis tvärtom dom gör nu, för vem fan på denna jord vill spela i ett lag med såna här hjärndöda supportrar.
Min syn på skellefteå har iaf förändrat, vet att det är orättvist mot den stora mängden, men det är precis det som alltid händer i såna här lägen.
hoppas de (den) som går till stora överdrifter som "hängda dockor" osv. inser också ett eget ansvar att inte skruva upp galenskap som påverkar fler att göra galna ting...man har ju ett eget ansvar hur man påverkar andra supportrar.
Grattis till vinsten!!
Svider förstås duktigt att torska med uddamålet, men sånt är livet som nykomling! Torska mot serieledarna är trots allt rätt OK!
Vill framföra en riktigt menad ursäkt över någon/några idioters oförsvarliga beteende! Hänga upp en Jontedocka är så j..a idiotiskt så det gör ont i ett äkta SAIK-hjärta!!
Häng inte ut oss alla!
SAIK
Heder till SAIK-supportrarna som tycker att det gått för långt ska nämnas men dom som sitter tysta och därigenom ger sitt medgivande i sånna här handlingar ger jag inte mycket för. I mina ögon står dom inte mycket högre på listan än dom som valde att genomföra detta lågvattenmärke.
Min spontana reaktion är ilska och att eld ska med eld bekämpas. Men i nästa tanke så tycker åtminstone jag att vatten är bättre... Istället för att sjunka till deras nivå och börja hata (som jag förövrigt tycker är ett ord som jag inte kan tänka att själv använda inom idrott då det är för mig ett väldigt starkt ord för en djup och intensiv känsla) så tänker jag bara älska mitt Timrå ännu mer och stödja laget och Jonte så mycket jag bara kan...
Bästa sättet att möta detta hat mot Jonte är i mina ögon att visa hur mcyket vi tycker om och uppskattar honom och verkligen får honom att det var bortom all tvivel rätt beslut han tog för här kommer han bli respekterad och omtyckt oavsett vad han gör... För det är väl det en sann supporter gör... stöttar och hjälper...
Jag hade otroligt trevligt igår. Otrolig service - både på Max och i hallen. (Ett tack till matchfunktionärerna som sprang benen av sig för att hämta allt vi ville ha.) Dessutom träffade jag massor av trevliga människor att prata med. Visst erkännde de att de blivit rätt besvikna att Jonte valde Timrå, men hade även förståelse varför.
By the way... det var jag som fick matchpucken.
och tala om vad du tycker.
Själv skulle jag utan tvekan kunna tapetsera halva norrland med nunan på idioten som komme på idén med dockan...oavsett åldern på arslet!
Känns tragiskt att behöva säga detta till en nykomling, men jag hoppas innerligt att ni SAIK:are bara får denna säsong i Elitserien. Åh jag riktar mig då främst till de hjärnsläppsdrabbade individerna i North Power.
Jag lider hårt med er klubbledning som ju faktiskt är den som i slutändan måste stå som bollplank för eran dumhet.
Lika bra att statuera exempel...visa på ett kraftfullt sätt att sånt där sysslar bara Engelsmän på med å nåt sånt SKA vi INTE ha runt vår Elitserie.
Nu har Timrås J20 börjat sin match mot SAIK's dito, törs vi hoppas på en favorit i repris?
Prochazka verkar vara elitseriens bäste tacklare, synd att jag missade hans tacklingar igår, okej en såg jag men det var inte så mycket att hänga i julgranen..
haha ja läs och njut..
Att göra en sådan docka är ju en skandal!
Banderrollerna får man väll leva med och bu-ropen men dockan tycker jag är en sak för polisen att ta tag i. För det den visar uppsåt till mord. Vilket gör att den indirekt riktas emot en person och blir således ett kraftigt personangrepp. Hoppas saken är polisanmäld och under utredning.
För den som gjort detta bör sättas dit och bestraffas.
Vi har Jonte - Ni har ingenting
Vi har Jonte - Ni har ingenting
Ni har ingenting
Ni har ingenting
Vi har Jonte ni har ingenting
Brynäs har bara Micke Lind är samma melodi för er som inte vet vad Hesselink står för.
På parkeringen utanför under en paus körde jag och Olle: Vi har Jonte - Ni har Kristoffersson. Typ.
Hittade introfilmen från Skellefteå i går eftermiddag.!
www.youtube.com/watch?v=ktmLHqUnLnk
Att ni orkar bry er, var nu inte så korkade att ni hoppar ner i sandlådan tillsammans med Mupparna från norr.
Vore oerhört intressant och veta vilka det är som gör den här typen av begåvade saker, Är det som i Fotbolls VM 98 att det var välbetalda vuxna fanatiker som misshandlade den där Polisen medvetslös eller är det bara smånungar som vill visa hur tuffa dom är. Hoppas Skellefteå stänger av fanskapen, detta hör inte hemma inom idrotten. Fan det är ju trots allt bara sport!
Futtiga sexton år i exil verkar ha fått hjärnorna att degenerera fullständigt. Nu återstår endast en hop cry-babies, med klart ovärdigt/ohälsosamt Jonte-komplex. Ner med skiten!
Nu hatar jag Skellefteå också.
Kolla brytningen Moe gör då Fredrik Öberg är fri här. Världsklass! Han ligger efter men slänger och slår bort pucken även om det inte framgår helt. Han gjorde även ytterliggare en sådan brytning i matchen.
Annars så var det kul att se klackbilderna här också, speciellt att de lyckades ta med klacken efter matchen i det exakta ögonblick som Knylan ramlade ner från läktaren.
Det är ju omöjligt att svara på, men man kom ju ihåg på förra GB hur det lät när det ryktades att han skulle gå till Modo. Judas var ju ett ord som dök upp då. Om jag inte minns fel så stängdes GB av också efter det.