Slutspel!!!
En helt fantastiskt surrealistisk känsla verkligen. Jag minns tillbaka alla dessa matcher som du och Kattgubben har suttit och gnällt vid tangentbordet redan i början av matcherna :) Själv har jag inte ens orkat logga in dessa gånger utan man har suttit där och lidit för sig själv... Men nu har vi alla fått vår osannolika belöning - Timrå IK spelar slutspel 2010! Man fattar fan i mig inte att det är sant! Säsongen var ju över, allting var slut. Men vi pissade ner lappjävlarna och nu ska här firas tills korna går hem :)
Tack Timrå IK!
Till saken hör dock att laget faktiskt börjat göra vissa grundläggande saker mycket bättre nu i slutet av säsongen. Särskilt aggressiviteten i boxplay har ju ökat dramatiskt jämfört med vår statiska tändsticksask som vi använde under större delen av säsongen.
Och nu är vi i slutspel och vi är faktiskt ganska stabila också för tillfället. Man har kanske inte så stora förhoppningar men det finns helt klart skrällchans oavsett vilka vi kommer att möta. Om vi bara kunde få igång något slags PP också kan vi ta SM-guld, men årets TIK och PP verkar dessvärre vara ungefär som att lära hundar cykla.
Hundar KAN cykla! Hundar är bra så in i helvete! Det KAN gå! Timrå IK, som vilket annat jävla lag som helst, kan vinna SM-guld! Inget attans losertänk nu, vi tar hem hela skiten! Kanadickerna och de lokala produkterna samt Lindbäck blir tungan på vågen - nu vinner vi en gång för alla!!!1
Det som hände i kväll var inget annat än magiskt. Vi såg ut som ett slaget lag några minuter in i tredje perioden, men som från ingenstans slog Lander till - 1-0 och vi var plötsligt i slutspelet. Man trodde knappt sina ögon, men Timrå hade liksom gjort det igen. Som vanligt orkade man knappt uppleva matchens slutsekunder, men visst gick det vägen. Har knappt fattat att vi har tagit oss till slutspel ännu. Måste fixa biljetter till veckan. Herregud vad skönt. Ekonomin är la räddad nu, eller? :)
stackars Modo med medaljen
som bara putsar sina minnen
dom sitter tyst bland gammalt skrot
kan inte se för allt sot
att ingen sitter mittemot
Come off mate! Var det inte så att två kvartar hemma dög för att budgeten skulle gå ihop? Fan i helvete, jag orkar inte riktigt med att negga nu efter mirakelvinsten i Luleå! Kan vi alla inte bara komma överens om att fira unisont och gulla som satan med varandra? Som glada gosedjur. Själv är man ju minst sagt lycklig över kvällens seger. Kom igen nu. Visa lite glädje ni andra också. Vi vann ju...
Jag väljer att klistra in Skarins statustext på Facebook:
"Jag och Jimmy Bloggrin grät i varandras famn. Detta är bland det bästa i hockeyväg jag någonsin upplevt. Tack för det här, Timrå IK. Jag är tagen. Jag saknar ord."
DJ Hemp:
Grovt räknat riskerar Timrå IK att gå back fyra-fem miljoner i år.
– Det är för tidigt att tala siffror. Men vi måste gå ända till final för att få ekonomin att gå runt, säger Johansson.
Vill bara avlsuta med ett "tack ska du ha Agne Jälevik".
Men styrelsen tycker väl att han börjar ta för mycket plats i klubben....
aha nu fattar jag ;)
Redigerad kommentar
maskot: Jääääla TJ!
Själv porrsurfar jag på nsd.se och andra LHF-anfrätta domäner. Det är vackert att spegla vår triumf i deras blanka ögon, kontrastverkan gör den egna lyckan ännu tydligare.
Nallen (jag) älskar verkligen Challe - kanonintervju igen! Fan vilken snygg tränare vi har! Dessutom har jag nu äntligen snackat med Luleå-Kickan. En fantastiskt fin förlorare som tog dagens resultat som en riktigt fin kvinna. Älska Challe! Respektera Kickan! En bra kväll denna!!!1
maskot: Ta livet av dig eller lägg dig till med en mer nyanserad bild av verkligheten. Två alternativ.
Det har inte räckt med själva spelet och ishockeyn i sig för att göra den här säsongen till en pina fram tills idag, alla dessa onyanserade diskussioner har också bidragit i stor mån. Allt detta tisslande, bubblor hit, bubblor dit. "Det sägs..." o.s.v.
Gör Challe en Sören Cratz så måste hans polotröja upp i taket i Eon. Fan vet hur den här säsongen ska sluta. Vi var ytterst nära att kunna slå HV ifjol, med ett lag där egentligen Pyörälä känns som den allra tyngsta förlusten. Oavsett hur grundserien sett ut så vettefan alltså, vi har en matchvinnare till målvakt nu, vi har starka kontringsspelare.
Mitt tips: Vi vinner SM-guld. Vi gör sammanlagt 15 mål på 12 matcher. Släpper in två. Tråkigaste guldlaget någonsin.
Det känns rätt bra nu;-)
Edit: Får man önska nu så möter jag helst LHC eller HV. SkAIK och DIF känns mer obekväma. Egentligen är allt bara en bonus nu, men mycket vill ha mer...
Redigerad kommentar
Ambroo: När Sebbe gav bort pucken bakom målet var jag säker på att det skulle ringa. Hela det bytet var de riktigt illa ute.
Men annars var det lugnt. Häpp!
Vilken sjuk känsla man har just nu, magiskt!
Redigerad kommentar
Jag minns inte ens vem som intervjuade. I nuläget är man bara så överlycklig att Timrå lyckades fixa denna på förhand så omöjliga vinst. Starkt av Kickan att till slut svara, måste jag säga. Hon må vara grym och elak, men i det här fallet stod hon upp bra mot en jublande glad TIK-are = jag... :)
Challe är bara så jävla bra! Nallen = DJ Hemp älskar honom! Man vill bara se honom vinna SM-guld med Timrå IK! Come on Challe, forza...!!!
Lottningskänsla och sen sängen: Jag hoppas nästan på HV. Det är ett mycket bättre lag men det berömda tredje gången gillt kanske håller för en gångs skull. DIF är jag livrädd för, de är i ett grymt stim i år. Skellefteå kan vi absolut slå och LHC är sin egen värsta fiende, det kan säkert Challe spela på.
HV kommer absolut ta oss. Nog för att VF är darrigare längst bak i laget men med den uppställningen på papperet - och dessutom hygglig form, samt det faktum att ingen kan ifrågasätta att ettan tar åttan - de tar oss.
HV har att välja mellan Timrå och Frölunda och HV vågar inte ta Frölunda. Man känner sig komfortabla med Timrå, som man ändå slagit ut två år i rad.
För timrås del är det bara positivt att köra tredje gången gillt mot HV, som man dessutom har plusstatistik på i år. Statistiskt sett ska man inte kunna ha samma otur med domare och skridskoskenor återigen.
Historiskt sett har det lag med bästa målvakten vunnit SM och som av ett otroligt härligt sammanträffande finns det väl bara en målvakt i Sverige som hållit världsklassnivå i det här landet på senare tid...
En sådan här dag så orkar jag inte ens håna lillasyster.
Vi kravlar oss upp på slutspelsplats.
Om ni såg någon som var totalt okontaktbar sista 10 minuterna på Olearys i Uppsala så var det jag.
Och om ni såg en man som grät när slutsignalen gick så var det jag det också.
Jag har bara en sak att säga just nu. Tack Anders Lindbäck. Tack Brynäs för slutspelsplatsen. Det här är det största jag har upplevt i sport väg sedan vi gick upp i Elitserien, Då var jag i och för sig på plats. Men känslan efter slutsignalen tangerade detta.
Jag ber om ursäkt för stavningen men det har blivit både en, två och tre slutspelsgroggar när jag har torkat segertårarna!
Alla skjortor ser bra ut tomma eftersom det är inga andra som har galant rödvit färg...;-) hehe...
Jag längtar till torsdag så det knakar...
FORZA TIK..........alltid, alltid.......
SM-Guld SM-Guld SM-Guld...!!11!!11!11!!111!!!11!11!!111!1111!!!111!11
Foka på rätt saker nu. Vi har tagit sommarlov, så skit i MoDo. Är man för upptagen med dominansbeteende så missar man chansen att få para sig med den finaste vovven. Då är det alltid någon liten Jack Russel terrier som är där och torrjuckar.
Kämpa väl nu då och sälj er förbannat dyrt.
Och som jag sa, och fortfarande menar. Ta denna till årets taggningslåt!
YouTube - RAUBTIER KAMPHUND
Kan det vara så enkelt att dessa herrar innehar sina poster av en anledning medans jag geggar runt bland HS-nördar på ett supporterforum?
Lall on!
Jag fattar fortfarande ingenting så jag måste se reprisen för att fatta, och för att se något av matchen. Man såg typ 2/3 av planen från ståplats i Luleå =/
Anders Lindbäck är gud och Anton Lander är Jesus!
En ny gryning föds, och ur den som askan ur elden ser jag ett stolt lag som efter 55 jävligt tunga omgångar,på mållinjen äntligen kan skrika ut och endast då kan skrika,men stolta kan skrika: VI ÄR I SLUTSPEL!!!!!!!!
TACK TIMRÅ:TACK ALLA SOM TROTT!
Kärleken till laget är som en stor saga redan innan vi föddes.
Det är en vacker tanke.
Att det finns oändliga ting medan vårt kött skrumpnar, vårt blod kallnar, våra kulor blir skrynkliga päron.
Laget var där före oss. Det är där efter oss. Vi bär bördan en liten bit.
Vi är en del av segerdansen under en kort tid.
Vi älskas av våra föräldrar redan innan vi föds. Jag minns första gången vi blev gravida.
Det tog två minuter av oförställd glädje innan jag började fundera på hur små storlekar det finns av Timrås tröjor...
En Hockeymatch följer ett visst mönster. Förväntan har sin egen dramaturgi.
Ett lag är en kärleksarme för oss som står där med våra flaggor som böljande hav över läktaren, som drömmer om framgång med ett surr i hjärtat, som sjunger våra sånger om tillhörighet, värme, solidaritet och stolthet.
Jag drömmer om att hålla min son i handen, hasta över vägen ihop med de andra i våra tröjor, i all vår längtan.
Varje match är en nystart. Varje ny match är en möjlighet att bli någon i den här tomma, kalla världen som skriker åt oss att våra drömmar är värda mindre än en fimp i en pissränna.
Det finns inget vackrare än ett älskat klubbmärke.
När Timrå spelar kan jag sitta framför teven och bara studera klubbmärket varje gång det är i bild. Jag njuter. Klubbmärket är ställföreträdande kärlek.
Jag plöjer ner all min förväntan, all min tro och mitt hopp i det där märket.
Så fungerar all god konst.
En bok tolkar dina känslor. En popsång el. rocksång beskriver ditt liv på tre minuter.
Ett klubbmärke får dig att känna dig stolt, kär, förälskad.
Hur kan det komma sig att man känner sig som man står i världens centrum, är utvald och unik, när man står tätt intill 5, 6 eller 7 tusen andra och allting handlar om spelarna nere på plan?
Magi.
Klubben vet inte ens om jag existerar och ändå blir jag stolt och glad när jag serTimrå märket i teve.
Visst är det fantastiskt?
Varje match har sin strategi, sin plan, sitt sätt att bli till. Ingen match är
den andra lik.
Varje gång en spelare tar emot pucken och ser medspelarna röra sig har han ett visst antal givna alternativ. Vi som tittar har några till eftersom vi sitter med alla facit, har översyn.
Vi älskar med hjärtat eller själen. Det är viktigt att komma ihåg det när snacket går om att ”sälja” klubben vi älskar, sälja iväg alla spelare o hall . För även om det krävs pengar för att vinna titlar är allt utan värde om vi inte har möjlighet att känna äkta glädje över dem.
Styckar vi upp hjärtat och säljer det i lösvikt spelar det ingen roll hur många titlar vi vinner efteråt. Vi kan ändå inte känna något.
Hellre själen intakt och ut mot VF i kvarten än vinna SM men inte ha hjärtat kvar.
Jag vet hur mitt hjärta låter. Jag vet vilka sånger det sjunger. Jag känner dess vitröda varma vind. Var någonstans jag står el. sitter på en hockeymatch påverkar mig inte.
Jag har mitt hjärta där.
Det vi upplevde igår i Luleå eller framför TV:n spelar ingen roll. Kärleken är oöverträffad o lyckoruset enormt.
Att se Challes tårar i intervjun efter matchen var oerhört vackert o oväntat. Challe har fått mycket kritik under året liksom laget med all rätt, faktiskt. Men att som nu resa sig på 9 ½ är fantastiskt stort som gör Kärleken ännu starkare.
Jag är mållös av beundran o sagan om Timrå fortsätter med oss supportrar som dom främsta älskarna!
Ända in i kaklet, Timrå! Ända in i kaklet!
I Love You!
Redigerad kommentar
Så är det precis, klockren analys hehe.
Den om struten alltså ;)
Redigerad kommentar
Klockrent!
Tror HV tar Frölunda och Djurgården väljer oss. Vilket nog blir en svårare kvart än en HV dito. DIF är en riktigt het kandidat iår. Roligt med lite varierat kvartsfinal motstånd. HV är man ju lite less på, men samtidigt tredje gången gillt hmm hmm