Ståplats
« Föregående · 448916 · Nästa » Till forumet
Sv: Ståplats
Frella: Nej, men eftersom anledningen till att de står i trappan är antingen att TIK släpper fler biljetter än det finns platser eller att alla som redan står på läktaren är idioter som inte förmår göra plats åt de som vill upp så är det väl de sistnämnda problemen man i första hand skall angripa. De som står i trappan gör det knappast för att det är kul.
Sv: Ståplats
Kickan: De ställer sig ju där redan vid insläpp, men de kanske anser det vara fullt där redan då? Dessutom finns gott om plats in på läktaren, men det ser fullt ut från ingångarna. Men dte är bara trycka sig in så kommer man in och får gott om plats. Ibland då det är fullt så har man 2 rader för sig själv på stå...sen klagar folk sen på att de inte få se. Bara å trycka sig upp det. Man får väl en del arga blickar men man blir inte direkt mördad.
Sv: Ståplats
ståpäls: Eftersom kassorna öppnar 1 ½ timme innan nedsläpp så är det rätt rimligt att komma senast 1timme innan nedsläpp enligt mig.
Har man biljett så är man garanterad att komma in i arenan, men ståplats sektionen har inga platser utsatt, så vad det gäller vart man ska stå så, först till kvarn! men självklart lite sammarbete!
Frella: Jadu, visst gåre att ta sig upp till en plats. Går alltid att ta till några trick... Börja klättra på räcken kanske ?
Har man biljett så är man garanterad att komma in i arenan, men ståplats sektionen har inga platser utsatt, så vad det gäller vart man ska stå så, först till kvarn! men självklart lite sammarbete!
Frella: Jadu, visst gåre att ta sig upp till en plats. Går alltid att ta till några trick... Börja klättra på räcken kanske ?
Sv: Ståplats
Mange: Jag har sagt det förut och säger det igen. Det skulle fungera skit bra om folk gav fan i att sätta sig ner.
Om du/ni redan sitter. Lyft på rövva när man ber snällt. Lyft på rövva när speakern ber snällt. Det ska inte behöva gå 30min. och 4-5 vädjan från speakerbåset plus en massa tjat från publikvärdar att ställa sig upp och ta ett steg snett bakåt.
Detta funkade bra i Ladan, varför inte nu i SA?
Allt snack om att komma i tid är "mumbo jumbo". Man kommer när man kan.
Om du/ni redan sitter. Lyft på rövva när man ber snällt. Lyft på rövva när speakern ber snällt. Det ska inte behöva gå 30min. och 4-5 vädjan från speakerbåset plus en massa tjat från publikvärdar att ställa sig upp och ta ett steg snett bakåt.
Detta funkade bra i Ladan, varför inte nu i SA?
Allt snack om att komma i tid är "mumbo jumbo". Man kommer när man kan.
Sv: Ståplats
Kickan: Som Frella skrev så är det väl inte tänkt att folk ska stå i trappen, men nu gör de så iaf. Många gör så därför att det är bekvämt, dvs lätt att komma ut i pauserna, toaletten m.m. En del därför att de tror att det är fullt inne i "högen".
Jag brukar vara där tidigt för att jag vill stå på en speciell plats och jag flyttar mig inte för att andra som kommer sent ska stå på den platsen. Däremot gör jag gärna så att de som vill upp kan gå förbi mig. Inga problem.Problemet är väl att folk inte vill/vågar gå längst upp.
Jag brukar vara där tidigt för att jag vill stå på en speciell plats och jag flyttar mig inte för att andra som kommer sent ska stå på den platsen. Däremot gör jag gärna så att de som vill upp kan gå förbi mig. Inga problem.Problemet är väl att folk inte vill/vågar gå längst upp.
Sv: Ståplats
Hälge: Det är väl just det som är problemet att folk vill stå på en speciell plats, vilket innebär att det blir en "flaskhals" på mitten typ.
Det är sorligt att se att folk inte flyttar sig uppåt när speakern alt. PV ber om det! Vill man ha en speciell plats så kan man köpa ett årskort på sitt plats tycker jag.
Detta skriver jag med risk att reta upp halva HS!
Det är sorligt att se att folk inte flyttar sig uppåt när speakern alt. PV ber om det! Vill man ha en speciell plats så kan man köpa ett årskort på sitt plats tycker jag.
Detta skriver jag med risk att reta upp halva HS!
Sv: Ståplats
Hälge: En sak som jag retar upp mig på i senaste matchen Mora var att vi som säljer lotter alltid får skitplatser (som regel..)
Nisse Öström lovade mig, Habba och Lasse Huottanen att få stå nere vid sargen längs väggarna om vi lämnade mittgången fri. Men sen tog inte lång tid innan en PV kom å körde därifrån oss trots att vi blivit lovade att få stå där.
Känns inte så jävla upplyftande att komma till arenan två timmar innan matchen och sedan dra in en massa pengar till SK genom att sälja matchlotter och sedan behöva tjafsa om att få en bra plats där man åtminstone ser spelet.
SKANDAL TYCKER JAG!!!
Nisse Öström lovade mig, Habba och Lasse Huottanen att få stå nere vid sargen längs väggarna om vi lämnade mittgången fri. Men sen tog inte lång tid innan en PV kom å körde därifrån oss trots att vi blivit lovade att få stå där.
Känns inte så jävla upplyftande att komma till arenan två timmar innan matchen och sedan dra in en massa pengar till SK genom att sälja matchlotter och sedan behöva tjafsa om att få en bra plats där man åtminstone ser spelet.
SKANDAL TYCKER JAG!!!
Sv: Ståplats
Ur klackens synpunkt förstår jag att folk som redan står där inte tar några steg uppåt på läktaren för att bereda plats för alla sena ankomster. Jag menar, allt folk kring och ovanför trumman står där de står. Jag vill inte ha några civilklädda eller dylikt som står med armarna i kors under en hel match. Det gör exempelvis att jag tappar suget och lusten att leva om rejält på "apberget".
Så därav förstår jag att de på klacksidan inte flyttar på sig i första taget.
Felet med allt detta är ju att läktaren är som den är. Dvs felbyggd. Vi på ståplats rår inte för över att det ser ut som det gör och att det på så sätt blir så svårt att trycka ihop allt folk som vill in.
Sedan tycker jag att Hälge var inne på en bra grej tidigare om varför det blir så mycket folk i trappuppgångar osv.
"Problemet är väl att folk inte vill/vågar gå längst upp". Det ligger mycket i det.
Frella: Sist mot Mora var det väldigt, väldigt trångt i alla fall. För min egen del var det en av de svåraste matcherna att trumma på, eftersom folkmassan var gigantisk kring trumman.
Det är nog lite först till kvarn som gäller på vår ståplatsläktare. Det får vi leva med. Tills läktaren görs om?
friskan: Jo, det är allra oftast mindre med folk på de översta raderna som sagt. Men klackens alla fina sångfåglar tänker inte flytta sig uppåt för det.
Så därav förstår jag att de på klacksidan inte flyttar på sig i första taget.
Felet med allt detta är ju att läktaren är som den är. Dvs felbyggd. Vi på ståplats rår inte för över att det ser ut som det gör och att det på så sätt blir så svårt att trycka ihop allt folk som vill in.
Sedan tycker jag att Hälge var inne på en bra grej tidigare om varför det blir så mycket folk i trappuppgångar osv.
"Problemet är väl att folk inte vill/vågar gå längst upp". Det ligger mycket i det.
Frella: Sist mot Mora var det väldigt, väldigt trångt i alla fall. För min egen del var det en av de svåraste matcherna att trumma på, eftersom folkmassan var gigantisk kring trumman.
Det är nog lite först till kvarn som gäller på vår ståplatsläktare. Det får vi leva med. Tills läktaren görs om?
friskan: Jo, det är allra oftast mindre med folk på de översta raderna som sagt. Men klackens alla fina sångfåglar tänker inte flytta sig uppåt för det.
Sv: Ståplats
Paddan:
Jag rutade in "min" plats på ståplats en gång. Använde sådana där "VIP"-klistermärken som satt på alla VIP-platser i Kempis förr och gjorde en ruta för fötterna samt klistrade på den del av räcket jag brukade använda. Fungerade ganska bra faktiskt, folk tvekade att ställa sig där...
Jag rutade in "min" plats på ståplats en gång. Använde sådana där "VIP"-klistermärken som satt på alla VIP-platser i Kempis förr och gjorde en ruta för fötterna samt klistrade på den del av räcket jag brukade använda. Fungerade ganska bra faktiskt, folk tvekade att ställa sig där...
Sv: Ståplats
Captain Crash: Visst måste plublikvärdarna jobba på det samtidigt som supportrarna oxå måste hjälpa till! Ser gång på gång att det är folk runt Skarin som vägrar flytta på sig så folk kommer upp och många finner sig tyvärr att stå i gången med nån lång drul framför sig så dom knappt ser något, men dom har betalat samma pengar för det!
Sv: Ståplats
Skarin: Visst har du iofs rätt, jag tycker att du ska stå kvar!
Det är inte det jag vill säga utan att det är ju så gott som hela klacken som sjunger så varför kan den delen som inte är lika aktiva som er med flaggor ect ect flytta upp för? Tycker för övrigt att ni gör ett kanonjobb. Visst är sektionen felbyggd, men ändå! Tror nog att många som tycker att det är lite ballfaktor att stå nära trumman, då är inte ni aktiva inräknade.
Det är inte det jag vill säga utan att det är ju så gott som hela klacken som sjunger så varför kan den delen som inte är lika aktiva som er med flaggor ect ect flytta upp för? Tycker för övrigt att ni gör ett kanonjobb. Visst är sektionen felbyggd, men ändå! Tror nog att många som tycker att det är lite ballfaktor att stå nära trumman, då är inte ni aktiva inräknade.
Sv: Ståplats
Kronblom: Kan det inte lösas på frivillig väg av alla som redan befinner sig på läktaren kan det ju lösas rätt smidigt ändå. Tejpa en remsa som är tillräckligt bred för att en person skall kunna ta sig upp hela vägen nerifrån och upp på läktaren. Den som sedan ställer sig inom det markerade området och därmed hindrar folk från att ta sig ut bör kastas ut per omgående.
« Föregående · 448916 · Nästa »
När speakern uppmanar ståpubliken att ta ett steg uppåt eller åt sidan är det ungefär noll personer som reagerar. Denna attityd kommer att medföra att ståplatskapaciteten kommer att minska ytterligare. Se bara nu på lördag, sittplats gick som smör medan ståplats tvekar på grund av kaoset. Klacken har ett stort ansvar då man är tidigt på plats och börjar täppa till halvvägs upp. Väldigt många tycks tycka att man har rätt till "sin" plats bara man är tidig. Såvitt jag vet finns det inga numrerade platser på stå.
Jag hoppas klacken får behålla några hundra ståplatser i framtiden, fler kommer klubben inte ha råd att subventionera