Ståplats
De ggr vi har TIFO då det är fullsatt och står nedanför klacken och man inte går upp i klacken förrän just när pucken ska eller har släppts så får man ju kriga sig upp, men man tar sig alltid dit man vill.
Sen mittsektionen på ståplats samt hörnet mot Norra, där finns det alltid plats. Om man vill komma in högtifrån så går man via sittplats hoppar över staketet och ställer sig sen där plats finns, för plats finns det.
Det är inga biljetter som "hålls undan" som någon tidigare påstod.
Visst kan du hålla med om att det är trångt på ståplats när alla ståplatser är sålda.
Roligare än vanligt att vara TIK:are nu.
Dom matcher det har satsas på med familjebiljetter är när dom har sett att det inte verkar bli fullsatt på sittplats, sedan har det vid ett par tillfällen visat sig att EFTER annonsering om familjeläktare att det börja bli fullsatt på sitt.
Då är Timrå tvungen att lägga undan 150-200 biljetter då man gått ut och annonserat om detta.
Malmö matchen är en av dom, tror att det är den enda i år, i fjol hände det vid några tillfällen med.
Ställde den frågan till TIK i fjol och fick detta svar, tyvärr raderat annars kunde du fått läsa det.
ståpäls: Det skulle behövas en publikvärd med tazerpistol som gungar i en wire ovanför ståplats. När någon trött jäkel pressar ner rumpan för att sitta på ståplats samtidigt som andra inte kan komma upp, bzzzzzz bara, elchock och de gör aldrig om det.
Jag har banne mig inte varit många gånger på stå i nya hallen men var allra högst upp sista hemma mot FBK förra året. Helt knökat, jag kommer med hockeybussen, pressar mig upp och hamnar mitt bland värsta picknicksällskapen som sitter ner och dricker kaffe och tuggar mackor. När det var fem minuter kvar till matchstart sa jag åt gubbarna bredvid mig att va-i-helvete och de ställde sig upp med sårade blickar. Vips kunde 50 personer till komma upp.
Hur tänker folk?
Naturligtvis skulle de även haft ingångar längst upp mot väggen, så att det gick att fylla på uppifrån. Vips! Problemet borta och mer folk hade kommit in på läktaren.
(Att dessa kloka herrar inte tänkte på det när det var på ritningsstadiet, det är en gåta).
För det finns ingen logik att jag, som kommer till hallen 40 minuter INNAN kassorna öppnar, ska vara tvungen att flytta på mig för personer som kommer 15 minuter innan nedsläpp.
Visst, jag kan flytta på mig så att de kan fortsätta vandringen uppåt, men jag flyttar mig inte så att de kan ta "min" plats.
Är man inte i tid får man skylla sig själv.
Finns det nått mer irriterande .- Nu har hockey bussarna kommit så ta ett steg uppåt allesammans.
Jag som behöver minst ett räcke att hänga på för att ryggen skall hålla ihop hela matchen, har jag ingen speciell lust att flytta på mig.
Bara för att andra intwe är förutseende och pallrar sig dit i tid.
Bevarandet av ståplats skall syfta till att bevara klacken. Övriga människor kan gott ersättas med sittplatser som genererar mer intäkter.
Japp, det var dagens bensin på brasan det..!
Men jag ser 2 problem:
1. Det finns faktisk de som inte har råd med sittplats och för att kunna titta på matcherna måste köpa ståplats. De behöver inte ha något med SK att göra. Detta är dock en ganska litet problem
2. Risken för stora problem vid högintressent matcher blir ganska överhängande om SK ska stå för försäljningen. Detta går att ordna men kräver en bra planering före.
Hur många platser blir det då kvar om man skulle lösa problemet på detta sätt? 500-600 st?
Åhhh...tackar det var snällt.
Nu tillhör jag "sittplatsjävlarna". Men jag vet några som försökt ta sig ditupp och blivit bortkörda, jag vet inte av vem.
Jag personligen tycker att de som står i smeten på ståplats gör det bra, men förstår klubbens resonemang med problemet att det inte är "fullsatt" oftigare.
Hur löser man den problematiken då? Tja man får nåt sorts form av kvitto, kort, biljett eller tröja etc. där det står att personen ifråga reser med klacken och ser 3/4 av Timrås hemmamatcher och därmed är berättigad att stå i "gräddfil". Lite förmåner skall ju vi sk " trogna lyxsupportrar" ha.
Sen är det ju så att de sk "exilsupportrarna" som inte har möjlighet att närvara ständigt och jämt naturligtvis med hjälp av ett telefonsamtal skall kunna sitta upp till sina bukbröder och buksystrar med ett grisblink.
WE ARE FAMILY!!!
ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)
Du har ju liksom två valmöjligheter. Antingen vara medlem eller så skippa det. Och om du väljer det sistnämnda så tycker jag att du lite grand har "bränt dina skepp".
Åsikterna går isär. Men jag viker inte en tum i min inställning till detta.
Genom att ens föra en diskussion att SK skulle sälja biljetter till en särskild sektion, gör att jag till den platsen, går på hockeyn i vilket fall som helst.
Utan det är de personer som bara går på hockey någon gång då och då som man måste fånga upp, dvs spontan åskådarna. Dessa personer kommer bara ihåg den senaste gången de gick - och var det svårt att komma in och ut från läktaren i pauser osv, kommer de med största sannolikhet stanna hemma och se matchen på tv'n. Eftersom det är bekvämare.
Enda sättet att lösa detta (i mina ögon sett) är att ändra ingångarna till ståplats.
Sen får väl ändå medlemmar förmåner ändå va?
1. Vi tar bort ståplats och ersätter med sittplats. Troligen bäst rent ekonomiskt men kommer klacken överleva? Tror inte jag...
2. Vi bevarar lite av ståplats för att bevara klacken. Hur se till att klacken är de som hamnar där? Jo, SK säljer biljetterna...