1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614736 inlägg · 6214 ämnen
« · 192978 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Så kan det gå
mike66: Jag tycker att ThomasBulan Berglund skall ha någon typ av straff, hade han haft hjälmen enl.reglerna skulle det aldrig kunnit uppstå blodvite i pannan.

Sv: Så kan det gå
Har jag missförstått hela konversationen men menar ni, rådbjer och mike66, att Barry Manilow är helt värdelös som artist?

Sv: Så kan det gå
Klart vi ska försvara Nubben pratade men en person som var på Brollas krog, och är man annonym som Nubben är inte många känner igen honom, visst känner alla till Kenta och sen är det så med kändisställen är man i branchen är det svårt att bli acepterad av vakterna om man inte är bland innefolket. Nu var det travjippo med JO Lill-babs bl a som avslutades på Undici. Då är det värre i Timrå Centrum, torget kallas för pisstorget för där finns ingen offentlig toalett så där gör man det i busken.

Sv: Så kan det gå
mike66:

Folk är som tokiga i Röv-ita jular, alla kommer att slänga ut nåra dollar på gamle Barry o stödja Borrken.

Det är aldrig för sent med Barry :)))

Sv: Så kan det gå
rådbjer:

Stöd Leffe "huggormen" Boork, köp Barry Manilows nya album. Lite sent påtänkt kanske men det kommer fler rövita jular.

Sv: Pajas Boork
Helg Ernest: Jag började fundera på samma sak själv, risken finns helt klart men vi får vänta till efter söndag för att kunna se något riktigt mönster.

Endera är vi båda två dumma i huvudet eller så har domedagen kommit, hjälp! =)

Sv: Pajas Boork
Inte för jag försvarar Boork men är det så farligt ?
Vecka 3 kan bli vändningen för succélaget Timrå IK. På några få dagar har ett par av föreningens ledare/spelare gjort två korkade saker.
Först spelaren Christian Sjögren, som tacklade ThomasBulan Berglund i Luleå fegt och vårdslöst. Lika vårdslöst och korkat var hans så kallade försvarstal ett par dagar senare, i stället för att säga: Det var dumt. Det var fegt. Jag tar mitt straff.
mm Har de inga rådgivare om uttalanden i Timrå IK?
Klokare i det avseendet var sportchefen Kent Norberg. Han erkände sitt fel rakt upp och ned. Jag var full. Jag kissade. Jag skäms.
Tyvärr fanns dessa händelser med i Timrås brakförlust med 1-8 i Karlstad. All fokus på laget som vanligt. Nu negativt. Det tog energi från lagets insats.
mm Efterdyningarna är inte slut. Jag befarar ett ras för Timrå.
Förhoppningsvis har jag lika fel som jag tidigare har haft. Men dåligt omdöme från två man kan förstöra hela säsongen för

Sv: Pajas Boork
Hade faktist inte läst Boorks komentar förren nu.
Nu får ni inte kasta saker på mig.
Han kan mycket väl ha rätt ! Att vi skulle falla plakat säger han ju inte, men väl att de kan gå så. + dessutom på ovissheten om vår Tränar duo. Sånt sätter sina spår. Läs det en gång till och tänk efter ? Han är ju inte ute på Djup is ialla fall.

Sv: Så kan det gå
LennartA:

2 saker Boorken aldrig skulle säga:
"Jag tror vi är vilse, vi kan väl stanna o fråga någon?"

"Jag har fel, du måste ha rätt igen!"

Vad han egentligen säger:
"Wow, lukta på den ni!"
"Jag tycker Barry Manilow är en cool snubbe."

Sv: Så kan det gå
Portello: Håller med dig om att Boorken verkar ha svårt att erkänna sin okunskap och fel. "Putte" Carlsson?, den fd ledaren i Djurgården hade en bra analys av "den käre Boorken" under en Com Hem-sändning av Timrå:
-Leif Boork har ju haft en enda framgång under 15 års tid. En enda framgång"

I övrigt är han väl den "tränare/ledare" som jobbat för flest antal föreningar på kortast tid, om man säger.

Slutar med ett gammalt ordstäv:
"Det ser ut att vara mycket när katten skiter, men försök ta upp det med en grep".
Så mycket värderar jag Leif Boork och hans expertuttalanden.

Sv: Så kan det gå
Madde: Nu var ju inte direkt ensammen om att tippa er sist, men därimot så verkar han vara en av dom som har svårast att acceptera att ni ligger där ni ligger.

Sv: Så kan det gå
Vänta lite nu... vi vet ju alla vilken expert Boork är när det gäller ishockey. Det visade han ju i höstas när han tippade tabellen...
Antar att det är samma expertis han visar nu också...

Sv: Pajas Boork
Helg Ernest: Tomma Boorkar skramlar mest....?!

Sv: Pajas Boork
30: TOMMA BURKAR SKRAMMLAR MEST !!!!

Sv: Så kan det gå
rådbjer: varför, varför varför...ska man "isåfall göra nåt efter säsongen"?
herregud, ett fel är inget fel.
börjar herr norberg däremot göra detta till det "vardagliga", ok, då köper jag resonemanget.
folk blir full, än sen?

vem fan har inte pissat på fel ställe?
vem fan har inte tjafsat med dörrvakter?
*hehehe*
nä, GO nubben, vik inte ner dig.
vi älskar dig ändå.

Sv: Pajas Boork
Att Leif Boork uttalar sig om ditt o datt är inget att ta notis om.
Boork är för länge sedan passe' inom svenskhockey.Den mannen har ett stort behov av att synas,höras o varas och han har inget som man ska ta notis av.

Allt den mannen tar ton idag om, så har han inte något relevant att säga mer än kritisera. Boork har heller inte kommit med något som skall föra svenskhockey framåt o det skall bara svärtas ner från hans sida hela tiden(gäller allt o alla).

Jag har gått igenom dom flesta artiklar som han skrivit i expressen o där framkommer bara negativ kritik hela tiden o inget possitivt. Det tolkar jag bara så att den mannen har gjort sitt inom svenskhockey o har inget att tillföra så han kan läggas i malpåse för gått o dra något över sin föråldrade hjärna.

Sv: Pajas Boork
Peter Wennman gjorde en klockren analys i AB i dag.

citat
" Ska vi ha ett hockeystyre som lyssnar på experterna i media (Curt Lundmark och Leif Boork) och därför dömer Timrås Christian Sjögren till fem veckors avstängning - i stället för att försöka förstå hur spelare agerar i vissa situationer?
Många frågor.
Stor förvirring."
slut citat

Tack Peter för att du ser på saken lite nyktrare är Curre & Boorken.

Hur faan kan TV4 & Expressen betala pengar till dessa sk. experter är för mig en större gåta än hur pyramiderna kom till.

Sv: Pajas Boork
claesw: Håller med dig fullständigt, boork är stor i orden men inte speciellt stor på isen...boork nu som sportchef har knappast många fjädrar i hatten och är enligt min klart överskattad som ledare...

Sv: Pajas Boork
RoW:
Boork hatar även Brynäs, han dömde ut oss t o m under säsongen 98-99 när vi vann guld OCH han myser nu när det går åt helvete...Ni är väl från Norrland, det funkar ju inte i mediasverige- bara massa smålänningar överallt tycker jag (som är stockholmare)...

Sv: Nu jävlar TIK-vänner
Knylan: Instämmer helt nu är det endast ett enda rödvitt hav fullt av skrikande tikare som väntar. Det är nu vi verkligen ska kliva fram och visa varför vi toppar listan som Sveriges bästa SK. Det är nu det gäller. Vill också uppmana till folket på sittplats att klappa händer och skrika så mycket dom bara orkar, dom ska veta att det blir en väldig skillnad på trycket i hallen om sittplats folket bara klappar händerna Så kom igen nu alla fans och supportrar nu kör vi full fart mot Slutspel

Nu djävlar

Sv: Stötta Norberg
Marcus: Jag stöttar "Nubben" helhjärtat i hans jobb. Jag fördömer inte han som människa men hans handlingar. Det är så klantigt skött att behöva snärja in sig på det här viset. Och en viss Norberg har varit på mig några gånger när jag konsumerat alkohol och delat ut moralkakor. Men nu fick han se själv hur lätt det är att trilla dit när man är på fest. Att det kan bli lite för mycket av det goda så att säga. Man tappar omdömet när spriten har fått verka en stund. Då gör man saker man normalt aldrig skulle drömma om att göra. Bara hoppas att han tar lärdom av detta nu och inser vidden av sitt snedsprång.


STÅ UPP SOM EN RIKTIG MAN!

ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)

Sv: Nu jävlar TIK-vänner
Gårdagen var säsongens svartaste för TIK:s del; Nubben LOB:ad, storstryk av FBK. Herregud... Vi är dock inte ens i närheten av förra säsongens mörker!

Alltså; ta tag i spelet nu Timrå och gör ny succé i slutspelet!

Sv: Nu jävlar TIK-vänner
MB: Nubben är ju bara en parantes iförhållandet till SSKs försök av värvning av Kent-Anders. Det kan få spelarna att tappa gnistan.

Sv: Pajas Boork
Redhat: Boork måste vara en av de större hycklarna inom ishockeyn för tillfället (kanske över hela hockeyhistorien). När han skriver att han befarar ett ras för Timrå sitter han egentligen och gnuggar händerna.

Befara: Med olust eller fruktan förutse ngn oönskad utveckling.

Pyttsan! Det här har han längtat efter sedan Timrå IK läxade upp hans så kallade experttips.

Sv: Nu jävlar TIK-vänner
Knylan: Tackar! det är det jag menar att NU JÄVLAR ska det krigas, skit i att besvara andras häcklande från andra fans här på HS, utan allt för TIMRÅ, gör nya ramsor osv.

Jag blir helt galen av alla experter som ska tycka, nu är helt plötsligt LIV en sopa bra för att han har en svacka mm, och om TIMRÅ så har han väntat och väntat att få chansen, det är så genomskinligt! jag är så j...a förbannad! hoppas killarna är det med och använder det till nåt positivt mot MODO.

TIMRÅ STÅR NÄR DOM ANDRA FALLER!!!!

Sv: Nu jävlar TIK-vänner
MB: Åååå vad jag älskar såna där inlägg. Vi måste mobilisera nu! Speciellt inför slutspelet.

MBs inlägg fick iaf mig att knyta ihop näven i fickan och känna att "Nä nu jävlar, nu ska vi fan visa hela Sverige att vi är Timrå IK, inte nån jävla sumprunkare från Stockholm eller övrigt löst folk ska få förstöra detta, vi ska fan fixa detta, vi ska skrika TIK till Sm-Guldet!".

Vi måste mobilisera ALLA styrkor inför slutspelet. Klacken ska aldrig på bortamatcher bestå av mindre än 200 pers, klacken skall aldrig vara tyst längre än nödvändigt. Södra stå och övriga lags läktare som vi besöker ska vara ett enda stor rödvitt inferno!

NU JÄVLAR!!!

Sv: Så kan det gå
F: Inte jag!

SaraS: Nä jag tycker inte heller att man ska peta Norberg nu( Vill inte säga Nubben).
Farbror Hasse hade ett bra inlägg.

Ska man göra nånting kan man göra det efter säsongen i såna fall, det är nog med disharmoni för tillfället pga det här.

Red ut det o gå vidare!

Tröjan är som sagt fortfarande Röd o Vit, hockey akvavit! :))

Sv: Nu jävlar TIK-vänner
MB:Du har helt rätt MB. Media verkar inte gilla att det går bra för timrå. Dom kan ju inte skriva om sina favoriter DIF och andra storklubbar. Det känns så skönt att knäppa alla på näsa med en 2:a placering...Nu tar vi nya tag å hoppas att 8-1 förlusten har gett grabbarna i laget en rejäl "kick" inför matchen på söndag.
Angående resan till söndag så tycker jag det är dåligt att inte fler ställer upp för våra rese arrangörer och laget. När det inte annordnas resor så klagas det men när det väl kommer en bra resa tar man bilen istället. Det blir inte billigare att åka bil till ö-vik.
bensin går säkert på 2-300 kr + inträde som är dyrare om man inte åker med supp klubben. Nej ta er i kragen å ställ upp för laget,supporterklubben,madde,maggan å de andra som känner sig träffade.

ALLA TILL MODO

Sv: Så kan det gå
äh va f-n,det är väl inte så mycket att snacka om.
Gå på Oscar en helg och det händer liknande incidenter men inte faan står det i tidningarna.
Nubben tog sig en pruttare för mycket och blev lite för onykter och gjorde bort sig,so what ?
Tror nog att han även i fortsättningen kan göra ett fullgott arbete för föreningen Timrå IK.
Skit i detta nu,alla har vi druckit för mycket nån gång...

Sv: Så kan det gå
rådbjer: Nej, en tröja ska ju visa spår av vad den har varit med om, så man kan peka på fläckarna och berätta historier om dem...
Det ger själ till den liksom. :-) Jag tycker dessutom att det är en förhållandevis liten fläck i sammanhanget. Större blir den om klubben inte kan hantera det här utan kastar ut Nubben. Det vore en stor kladdig fläck.

Sv: Så kan det gå
rådbjer: Fast tröjan kommer för alltid vara röd o vit.

Sv: Så kan det gå
SaraS:

Med tiden ja, men om man inte vill ha fläcken kvar tills den bleks bort, så kan man ju alltid byta till en ny tröja. :))

Nu jävlar TIK-vänner
Nu jävlar TIK vänner nu är det dags att sluta upp med föreningen, nu när dom sk experterna står på kö med en viss herre i spetsen (vill inte svärta ner tangenterna med hans namn men ni vet vem) och slår sig för bröstet. Jante(hockey)sverige ska säga sitt mm, snart ska väl expert Lundmark säga nåt också. Han som verkligen lyckats med ett lag bygge i ES (VIK).

Nä vänner skit i vad övriga Sverige tycker utan koncentrera er på att stötta laget/föreningen som jag hoppas laget gör, knyta näven och fokusera på spelet, använda den energi som är runt laget nu framåt.

Det har blivit VI MOT DOM känsla för allt det här bottnar i en enorm avundsjuka i hur TIMRÅ lyckats med kaffepengar (uräkta vitsen FBK, BIF) vara i topp i ES, fan TIKs budget är ju löjlig i motsats till övriga lag, alla tar chansen att hacka på oss när chans yppar sig.

Men dom har inte fattat i VI STÅR NÄR DOM ANDRA FALLER!!

ÄLSKA TIK ALLTID I MED OCH MOTGÅNG!!

Sv: Så kan det gå
rådbjer: En fläck bleks bort om den inte går bort i tvätten... Det blåser över det här. Jag tycker att det är fantastiskt starkt av Nubben (jobbigt smeknamn idag!) att lägga alla korten på bordet. Det hör ju INTE till vanligheten i sådana här fall. Jag är faktiskt tokstolt, inte över vad han gjorde såklart, utan hur han (och klubben) hanterar det nu efteråt. Om man blottar strupen så är inte asgamarna lika intresserade längre.

Sv: Pajas Boork
Redhat: Hade du förväntat dig nån annan utveckling än den här? Man har ju hängt ut Linköping i media för mindre saker än det här... Snöbollen är i rullning, nu måste timråledningen göra nåt konstruktivt innan det är lavinfara i klubben...

Vi fär väl avvakta och se vad som händer efter dagens möte som dom skulle ha.

Sv: Yared Hagos till Timrå
Dream Team: nej de har jag inte gjort =)

Sv: Yared Hagos till Timrå
turbolucidor: Ingenting mer som du hört på Domustrappan?

Pajas Boork
Boorkens kommentar gällande nubben är ju precis det jag menar om blodtörstig media. Nu sitter han och hoppas på att det ska gå åt helv... för Timrå. FY FAN! man vill ju bara spy. Nu gäller det för Timråspelarna att inte ens dra på sig en p-böter, för då åker vi väl ur elitserien också enligt Boork. Boork, gör oss en tjänst och flytta utomlands.

Sv: Yared Hagos till Timrå
COLD MAN: de skulle ju vara kanon om han skulle komma tebax =)

Sv: Yared Hagos till Timrå
turbolucidor: Jodå det har man hört. Ja tänk om Pasi..

Sv: Så kan det gå
Jag säger rakt ut o det står jag för: "Det finns inget försvar för ett sånt här agerande av en Offentlig person."

Visst det var dåligt o dumt osv osv blättan blättan...........

Men allt det som tydligen har hänt, sånt händer inte efter nån enstaka öl.

Han representerar Timrå IK, är i Stockholm för att titta på spelare, går ut på krogen o skämmer ut sig o Timrå IK.

Visst kan man vara förlåtande o all heder till Norberg som går ut i media o säger: " Det var jag!"
Men man MÅSTE tänka sig för!!!
Om jag gör si eller så, hur påverkar det då min roll o den klubb jag representerar osv.

Oavsett vad som nu händer så har det ändå skett o Timrå IK har svärtats ner. ( för stunden)

Nya tag men vi har en svart fläck på den röd vita dressen!

Sv: Så kan det gå
Cantona:
Verkar som du bara skapat ett alias för att få till en hetsjakt här i HS.
Anledningen till att jag tag upp ämnet AIK är du faktiskt själv skrivit in att du håller på dom om man läser din presentation...

Så länge Norberg sköter sitt jobb som han hittills gjort så har jag inget ont om honom att säga, alla gör sina misstag men lär förhoppningsvis av dessa.

Vem hånade och fördömde igår? mig vetligt så var det bara bara en del namn som nämdes, den enda som hånat är du idag när du kallade honom för fyllo.

End of discustion

Sv: Yared Hagos till Timrå
COLD MAN: jasså de visste jag inte... sen har vi ju alla dessa rykten om Pasi kommer han eller inte? ingen som vet.. men man får väl hoppas att han kommer...

Forza Tirmrå!!!

Sv: Så kan det gå
timb: Visst kan det vara så.....säkert är att de är svenska i alla fall.
Cantona nämner något om att "sola sig i glansen vid framgång" men nu är det minsann inte å roligt.....

Svenskt så det förslår, ingen skall tro att de är något, och då tillfällr ges att fälla någon som vacklar slår de till med full kraft.....de avundsjuka.

Underligt är dock att vi inte har haft nöjet att ha Cantona hos oss på vår hemsida förut i vinter.....?

Sv: Yared Hagos till Timrå
turbolucidor: Jimmie L från farmarlaget har väll det också rycktats om.

Sv: Yared Hagos till Timrå
Helg Ernest: okej vi får väl se om de e en kille för framtiden. vi får se om han kommer till Timrå eller inte. jo TIK 08 vet säkert mer om han.. =)

Sv: Yared Hagos till Timrå
turbolucidor: Inget mer än han spelar i AIK.
Nubben och Kenta var och tittade på honom i derbyt AIK - Hammarby. Mer vet jag ej. Tik 08 måste ju ha lite pejling ?

Sv: Så kan det gå
Cantona: Sammtidigt till Nubbens försvar kan man ju säga.
- Han hade inget med Matchen att göra utan skulle normalt farit hem. Sportchefens jobb är att värva nya spelare, dock också att reprecentera klubben. Vilket han misslyckades med så här med facit i handen.

Sv: Så kan det gå
Att ni svarar på Cantona,kokobello begriper jag inte,det är ju maskerade blåvita Sundsvall Hockeyfans, dom har fått vatten i kvarn nu för dom har ju inget att diskutera på sin egen sida när det gäller hockey.

Sv: Så kan det gå
Cantona: Vem tycker du att vi skall sparka efter 0-7 förlusten mot Mif....?

Sportchefen har smittat av sig bra på laget denna säsong då vi som bekant ligger på andra plats....

« · 192978 · »
Sv: Silly Season 2026-27
Dexter : m0d0fansen är precis som Sundsvall Hockeys dito. Säsongen oavsett tabellposition är en succé, bara ni kommer före Timrå.