1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614749 inlägg · 6214 ämnen
« · 192690 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Så kan det gå
Shadar Logoth: Ordf. Peter Stenberg i dagens ST: "Hur påverkar det här Timrå IK?
- Det händer så oerhört mycket positivt i och kring föreningen just nu. Ingen person, oavsett om han heter Peter Stenberg eller Kent Norberg, är större än föreningen.
- Det här skakar om klubben, men jag tror ändå att vi kommer ur det här med fanan högt."


Timrå IK - I med och motgång, ALLTID!!

Sv: Så kan det gå
Cantona: OJ vad luft du fått..........

Det är Herren Guds fel att sådant här händer, han skapade människan helt enkelt med för liten blåsa.

Sv: Yared Hagos till Timrå
Helg Ernest: okej men vet du nå mer om han? kommer han nästa säsong eller?

Sv: Så kan det gå
Shadar Logoth:
Jag håller med Kokobello. Norberg var ute på tjänsteresa. Han söp till dagen innan en match. Visst är han säkert en bra sportchef men skulle Shadar Logoth acceptera att någon av de duktiga spelarna söp till dagen innan en match?
1-8 mot Färjestad har naturligtvis också ett bevis på att hela truppen stördes av det som hänt.
När sportchefens beteende smittar av sig på lagets resultat finns det definitivt fog att ifrågasätta om Norberg kan sitta kvar.

Sv: Så kan det gå
tellus: jag har sett två matcher på canal + mot luleå och färjestad å båda förluster.. så jag ska inte se Timrå nå mer på canal +

Sv: Yared Hagos till Timrå
turbolucidor: Jo, det är väll därför AIKarna är så skade glad.

Sv: Stötta Norberg
Vi kan sammanfatta läget nurå.

Samtliga TIK-FANS fördömer händelsen men de flesta har fullt förtroende med Nubben för sitt jobb som sportchef.

De flesta FANS FRÅN ANDRA LAG vill se åtgärder i form av kickning etc. Vi kan kalla dessa människor för pöbeln.

Bra dock att det inte var en spelare!

Sv: Så kan det gå
Jag hoppas att det var sista gången jag såg TIMRÅ IK på canal+
varje gång jag har sett dom har dom förlorat så nya tag och kom
igen så tar vi modo nästa match så gruv er modo för nu kommer det att gå fort....

FORZA TIK

Yared Hagos till Timrå
Såg i tidningen att Kenta Johansson och Nubben var å kolla på Yared Hagos.. nån som vet nåt om han? är han aktuell till nästa säsong??

Forza Timrå på Söndag...

de bär av till Ö-Vik.. hoppas de blir en trevlig resa

Sv: Stötta Norberg
COLD MAN: De vete fan om jag stöttar han, han var på "tjänsteresa" och skall föregå med gott exempel och några öl som han själv säger måste vara många öl, för innan vakterna tar till handfängsel så måste han vara stökig och det blir man inte på några ÖL !!

Timrås styrelse kan inte bara stå och titta på när det gäller det här fallet för det var i tjänstens syfte han var i Stockholm.
Också har han dragit skam över Timrå som förening, jag kan inte komma på något diciplinärt straff men en indragning av en månadslön eller två skadar nog inte !!

Sedan vill jag även tacka Juha Hautamaa för hans scoutning av Koskinen, Kouvionen och Krykov för utan honom hade inte "Nubben" varit där han är idag !!!

Sv: Så kan det gå
Cantona: Kan du Cantona förklara för mig varför Kent Norberg inte skulle kunna sitta kvar.....?

Norberg är en bra sportchef och inte blir han sämre efter detta även om det var klantigt.

Sv: Så kan det gå
Cantona: Ärligt talat vet vi inte heller om han får sitta kvar.
Men det är mänskligt att förlåta !
Ang, går dagens spekulationer. Kan bara säga så här .
Naturligt vis tror man inte så om de sina, utan man försöker ju hitta någon annan, också mänskligt . Du vet mina barn andras ungar. Varför skulle vi supporters vara anorlunda mot vår förening ? Men det som förbryllar är att den största pöbeln tycks komma från AIK.

Sv: Så kan det gå
matsby:
Det är visst OK att kalla någon idiot men inte fyllo?
Till alla som blev så förnärmade av det jag skrev kan jag berätta att jag inte håller på AIK. Jag är inte ens från Stockholm.
Anledningen till att "Nubben" blir uthängd i media har naturligtvis att göra med att han är en offentlig person. Det är lätt och roligt att sola sig i glansen när det går bra och man får beröm. Desto tuffare när man gör dumma grejer och inte tar konsekvenserna.
Tror ni själva att någon sportchef som gjort något liknande i Stockholm, Göteborg eller Malmö hade kunnat sitta kvar?
Var är förresten alla som hånade och fördömde sina "kandidater" igår?
Dessa Timråsupporters har plötsligt ingen åsikt idag.
Det är vad som kallas att vända kappan efter vinden.

Sv: Det värsta som hänt i mitt liv
Vad som är ett "fylleslag" tål att diskuteras. Då jag var ut i huvudstaden senast så kom jag och min kompis inte in på ett ställe med motiveringen att vi var för fulla. Då hade vi druckit 2 starköl var. Sånt är man inte van vid från vår stad (där man kommer in på ställen då man är riktigt riktigt riktigt sne) och tog sig illa vid. Så Nubben har min förståelse. Krogvakter *grrr*. Men visst, det var dumt gjort att tjaffsa med polisen. Till poliser ska man bara vara tyst och bocka och buga.

Sv: Så kan det gå
Redhat:
Förstod det Redhat :-)

Sv: Stötta Norberg
COLD MAN: nej men de kan bli så när en känd person gör nåt dumt.. dom kan överdriva en hel del tidiningen...

Sv: Så kan det gå
Det var riktat till "råttan" Cantona, inte till dig matsby.

Sv: Stötta Norberg
Jag frågar igen. Hade även en person som jag fått dessa rubriker i pressen? Nä, det tror inte jag heller.

Forza Timrå, forza Norberg

Sv: Så kan det gå
jag tycker de e tråkigt de som hänt med "nubben" men de e bara å förlåta å gå vidare, finns ingen anledning att älta detta utan bara gå vidare...

Alla människor gör fel, de e bara synd att de skulle hända just "nubben" men men så e livet...

Sv: Så kan det gå
matsby: Vad typiskt att en "gnagare" fick luft i lungorna. Andras olyckor är väl det enda ni har att glädja er åt nu när ni för evigt spelar på bakgatan.

Sv: Så kan det gå
Cantona:
Idiot som kallar en människa för fyllo utan att ha belägg för det, så du menar att du aldrig pissat på offentlig plats någongång (dvs inte på en låst toalett) Rensa upp i er egen organistaion där ni verkar pyssla med sexuella trakaserier mot juniorer istället

Sv: Så kan det gå
Cantona: Jo, detta ärt utagerat nu ! Inte intresant längre.
Varför är det så intresant för er AIKare, var det bara för dom var och tittade på en spelare hos er ni är så skade glad ?
Tycker ni börjar bli lite patetisk. Fyllo! starka ord från en AIkare.
Detta är pasée ! Dumt gjort ! Ja visst , men mänskligt.
Kan förstå att ni ser det annorlunda i ert mångkulturella sammhälle. Bättre förlåta än att dömma.

Sv: Så kan det gå
Cantona: Är det något att ta åt sig äran utav att få vara först med att skvallra om andras elände?

Sv: Så kan det gå
Cantona: Jo, du hade rätt. Däremot var det några andra pajasar som hade helt säkra källor som sa att det var Kenta! Nollor!!!

Givetvis ska vi stötta Nubben! En snefylla händer den bäste!

Sv: Stötta Norberg
matsby: Håller fullständigt med, Stötta "Nubben"! alla kan väl göra fel. Älska Timrå IK i med och motgång!

Sv: Så kan det gå
Vad var det jag sa!

Kom ihåg var ni läste det först.
Fyllot var och är Timrå IK:s sportchef Kent " Hur många nubbar" Norberg.

Detta skrev jag igår men få ville tro på det och sa att det var spekulationer. Nu är ni väldigt förlåtande men i början hånade många tänkbara kandidater som inte var ifrån Timrå. Sådant kallas dubbelmoral. Hade fyllot kommit från någon större ort hade han varit avsatt idag.

Sv: Stötta Norberg
Helg Ernest:
Helt rätt allihopa.
Den utan skuld kastar första stenen. Och inte en enda sten blev kastad.

Kör hårt Kent Norberg , du har mitt fulla stöd att köra vidare.

Sv: Stötta Norberg
Redhat: Jantelagen ! Kom inte här och kom, för då gör vi allt för att trycka ner er. Fanan i topp , så kör vi över MoDo på Söndag.
Hoppas dom fått räta ut alla frågetecken ang. Kent-Anders också så dom kan koncentrera sig på Hockeyn.

Sv: Stötta Norberg
Daniel L: Det är ju media som är blodtörstig på Timrå just nu. Om vi legat sist i elitserien skulle dom förmodligen inte ens brytt sig att skriva nått om "nubbens" misstag. Ta bara det där med Sjögren, va fan, först pratar alla om att svensk hockey är för mesig, när nån sedan tacklar så vill hela media krossa den som utfört tacklingen. Jag håller naturligtvis med om att det inte var nån snygg tackling, men i stridens hetta kan det vara svårt att hitta en sjysst gräns. Ska vi spela tufft så kommer även där ett misstag ibland i form av en för hård tackling. Vad jag menar är att nu myser nog alla Timråhatare, kommer dom inte åt oss på isen (gäller ej igår) så försöker man via media. Nej nu JÄVLAR glömmer vi detta och tar Modo på Söndag!!!

Sv: Stötta Norberg
Varför inte starta en namninsamling för norberg som visar att supportrarna ställer upp för honom.

Sv: Stötta Norberg
matsby: Det som inträffat med Norberg har nästan alla varit med om själv, skillnaden är då att INTE media var involverat.
Helt klart, stötta "Nubben".

Stötta Norberg
Just läst ST nu på morgonen och lider verkligen med "nubben"
Alla människor gör sina misstag i livet och ingen är perfekt, hoppas att alla inom TIK nu ställer sig bakom norberg, ger honom en klapp på axeln och säger "nu kör vi vidare".
Vad vore Timrå IK utan honom idag...han hjälpte till att ta TIK upp i Elitserien, han har gjort allting rätt med värvningar inför säsongen och har otroligt stor del till att TIK ligger två isället för sist som alla experter har tippat.
Låt nu inget massmedia drev ta en otroligt duktig person ifrån Timrå för han behövs i fortsättningen, det är mänskligt att fela, han har klivit fram och sagt sitt, låt det vara med detta så går vi vidare.

Hoppas klacken hyllar honom nästa hemmamatch för allt han har gjort, det behöver han och det är han värd.

Sv: Det värsta som hänt i mitt liv
Jimmy: Härligt att du hajar piss-språket ;)

Sv: Det värsta som hänt i mitt liv
DJ Hemp: Kanske läge för en "reunion" dårå, omg 50.

Sv: Det värsta som hänt i mitt liv
ztellan:

Ja, krogvakter är oftast tragiska levnadsöden med mindervärdeskomplex som gärna tar första bästa chans att smälla på första bästa stackare med lite röda ögon. Inte alltid, men alltför ofta. Till detta kommer att kvällstidningarna är helt värdelösa och förstorar upp varenda mygga till en kamel, eller vad man nu säger... God Natt!

(Detta var absolut ingen ironi! Jag menar varenda ord...)

Sv: Det värsta som hänt i mitt liv
mike66: Hur som helst så pissade Färjestad på oss tidigare i kväll. Om vi ska prata på Hedström-Svenska...

Sv: Det värsta som hänt i mitt liv
DJ Hemp: Om var och en tar med sig en stol eller stolrad från Globen
Blir ju Lada billigare ( c :

Sv: Det värsta som hänt i mitt liv
ztellan: Helt klart så har man säkert pissat lite till höger och vänster när man varit ute i krogsvängen. Men aldrig som offentlig person. Då får man antingen pissa i byxorna eller ställa sig i piss/korvkön.

Helt klart så var det klantigt att pissa på Brolin.

Dörrvakter är pajasar. Han skulle ha pissat på dem istället.

Sv: Det värsta som hänt i mitt liv
Tycho: Jag tror nog han ångrar sig jävligt mycket. Tror inte att han kommer att göra om det i alla fall. Självklart så är det ju inte bra för klubben men jag tycker ändå man skall ha lite perspektiv på det. Visst, jag kan förstå att det är härligt för andra klubbars fans att håna men varför bry sig... Jag tycker 1-8 förlusten är mycket allvarligare, känns som att självförtroendet kan få en liten smäll av det..

Sv: Det värsta som hänt i mitt liv
ztellan: Det är bara olyckligt eftersom han representerar Timrå... Men ångrar han sig och det inte händer igen så har jag inga ytterligare kommentarer.

Sv: Det värsta som hänt i mitt liv
Skit samma. Alla vet väl hur krogvakter är, gör allt för att provocera och gjorde han som det står nån form av motstånd så har säkert vakternas agerande med saken att göra. De älskar ju att hålla på och bryta på folk bara de får tillfälle och det är klart man skulle bli förbannad. Slutligen kommer då AB sin vana trogen och smäller upp en rubrik med ordet Fylleslag inblandat. Alla som har lite i huvet fattar att det är jävligt mycket luft i det här, han har ju i princip enbart pissat i en trappuppgång. Vem faan har inte varit tvingad att göra det nån gång när man varit ute...

Sv: Det värsta som hänt i mitt liv
Et tu Brute: Ja, det har vi ju märkt med den skadeglade Fjollträskaren ( c :

Sv: Det värsta som hänt i mitt liv
Helg Ernest: Nej, visst är det så. Sedan spelar det ju ingen roll om drevet går i Stockholm eller borta Utah. Det hela har en tendens att växa till oanade proportioner. Dessutom har det förmågan att samla "gamarna" eller den blodtörstiga pöbeln. Hujenamej!

Sv: Det värsta som hänt i mitt liv
Okej, mannen har trätt fram. Det var en TIK-ledare och inte vem som helst. Nu var det längesen man svinade, men för en tre år sen... Känner ändå för "Nubben"! Vi är liksom jämngamla...

Sv: Det värsta som hänt i mitt liv
mike66: Tänkte skriva en kul komentar, men avstår
Så det inte startar ytterligare rykten ( c :

Sv: Det värsta som hänt i mitt liv
Et tu Brute: Det vet jag inget om tyvärr.
Det är väll inget ovanligt att spelare tar sig ett "Järn" ibland.
Så varför skulle inte "Ledarna" kunna, dom behöver ju Fysiskt inte delta.

Sv: Det värsta som hänt i mitt liv
76Mats:
Man ska inte tro på allt som står i tidningarna. Jag är helt säker på att "Nubben" är helt oskyldig och bara har blivit lurad i en huvudstadsfälla. Allt detta var uppgjort på förhand. Dom har givetvis tvångsmatat honom hela kvällen med den däringa kända Brolla-"nubben" som förövrigt uppfanns i Sundsvall.

Den dära Brolin är en lurig j-l han.

Sv: FBK - Timrå IK 2003-01-16
Dream Team:

Jag är också jävligt stolt över mitt favoritlag så här långt och bryr mig faktiskt inte det minsta om skriverierna. I den artikel jag har framför mig drar man knappast slutsatsen att någon TIK-ledare är inblandad, men om så är fallet - Håll käften och slut leden! Det är VI mot DEM...

Sv: Det värsta som hänt i mitt liv
Helg Ernest: Fast å andra sidan var svansföringen väldigt hög här inne, hos vissa personer, när M. Jenni klantade sig borta i SLC.

Sv: Det värsta som hänt i mitt liv
Helg Ernest: Får hoppas att det bara var en engångsföreteelse. Bra att han går ut och säger som det är iaf. Det var som sagt som El Maco sa klantigt gjort. "Sopigt".

Hans förtroende till jobbet som Sportchef har jag dock kvar till 100%

« · 192690 · »
Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.