Timrå IK - Djurgården 2009-10-17
Tidigare har jag inte funderat på att Linkan borde kicka Challe men nu tycker jag han ska sitta ner och fundera på saken. Det ser rörigt värre ut där ute på plan. Man lirar bland den sämsta hockeyn jag sett Timrå IK spela sedan jag började följa laget på allvar i mitten på 90-talet.
Tarvainen vet jag inte varför man har anställd, han tycks inte kunna hjälpa Lindbäck någonting som återigen släpper puckar förbi sig han egentligen ska ta. I Timrås utsatta läge är det extra viktigt att målvakten är stabil och inger förtroende. Åkerlund är självklar 1:a så som Lindbäck spelar just nu.
Vad gäller Challe så tycker jag inte att han får till det över huvudtaget. Jag tycker man kan ta in Sonnenberg och se om Challe kan vända på skutan dom kommande omgångarna men har det inte börjat bli bättre innan november anser jag att man ska sparka Challe och leta efter en ersättare. Tyvärr så tror jag vanligtvis inte på att kicka tränare men i detta fallet bör man nog göra det.
Varför starkov fick förlängt vet nog ingen. Han visade inte mkt på försäsongen. I vilken annan klubb som helst hade han fått gå.
Saxat från ST:
"Och när Starkov nu kan känna mer trygghet lossnar det kanske lite.
– Vi hoppas att han kan slappna av. (linkan)"
Stackarn var bara nervös innan, men nu när han har kontrakt blir han bättre!!
Vem i h-vete skriver kontrakt med någon som inte bevisat nått under try out och hoppas på bättring. Tjänstefel.
in till kansliet och slå näven i bordet.
För nu måste tyvärr nåt huvud rulla.
Man kan inte säga att nu är det dags för andra att kliva fram och ta ansvar för bevisligen så kan dom inte det undantaget Sebbe, Lander + nån till.
Det här laget är inte bättre just nu i a f
Rannsakningens tid är kommen för hela föreningen och nu står man vid ett vägskäl: Åtgärda för att förbättra eller köra strutsen och riskera allt som byggts upp under 10 år. Jag vill inte se laget förrän åtgärder vidtagits - det är nog dyrt ändå att bara se förlorare som inte vill nånting
Challe är oerfaren, det bästa exemplet på det tycker jag är när han ställer Åkerlund åt sidan i slutspelet, den här säsongen så har han coachat tvivelaktigt vid fler än ett tillfälle. Challe kommer till klubben och tar över ett lag som har realistiska mål att hålla lag som Luleå, SAIK, Modo, DIF och Brynäs bakom sig i tabellen men framförallt lag som Rögle och SSK. Nu är vi helt plötsligt ett krislag men detta är ju naturligtvis inte bara challes fel, trots kritiken mot värvningarna i år så tycker jag att vi har spelarmaterial att fortfarande hålla en majoritet av ovanstående lag bakom oss men det är slut på bränsle nu, challe saknar medel för att sparka igång det här laget.
jag tvivlar mer och mer på att läget kommer att ändras enbart på grund av spelarnas prestationer och tabelläget (men framförallt spelet) vittnar om att det är komplicerade problem som klubben brottas med, jag skulle ge min högra arm för att få höra hur diskussionerna går i omklädningsrummet just nu.
Nä jag ser på challe som jag har sett på Skogs ett tag nu: Det glänser till ibland men i huvudsak är det bara fritt fall, det finns inga förväntningar längre. Det är dags att ta ansvar nu, vad än det kan komma att betyda för klubbens framtida spel den här säsongen.
detta är pinsamt hur dåliga dom är..
nu måste det hända något i klubben.
Nu måste det hända nåt, tappar klubben publik försvinner det mer pengar än att kosta på en bra värvning.
Challe och klubbledningen måste göra nåt NU! Det räcker inte med dom två som kommer, vi har för många "dussinlirare" i truppen.
Timrå IK är dom bästa.
Rannsakningens timme är slagen! Styrelsen har grävt ner oss till Australien,genom sparplanen man har!1, att anställa Linkan är inte ide´rikt.2,
det finns hungrigare tränare än Challe.(jag är oxå staketkusk i hockeysammanhang).Ingen ide´att fortsätta det samarbetet,svärfar kan nog ge ett bra jobb istället!CHALLE HAR INTE DE HÅRDA NYPOR SOM BEHÖVS I DETTA LÄGE !!!! T.o.m. Boork är nog bättre tränare i dagsläget!!!
Jag behöver inte rangordna spelarnas insatser so far,det har nog envar redan gjort,men ett generalfel måste ju vara att de unga tar mest ansvar!!!
Dessutom Uno Gordon, hur känns det att medverka till att Månsson valde Rögle??????Jfr. honom med #24 och fatta vad vi missade! Sådana hatkampanjer som du satte igång betackar jag mig för! Tror inte du att Mattias halkar in på HS nån gång?Skönt att vädra ur sig lite galla och jag hoppas att jag inte behöver äta upp mina egna spyor över ledningen och laget,för till syvende och sist ÄLSKAR jag TIK!!!!!!!!!!!!!
,
www.youtube.com/watch?v=3ZdVtlKclHA
Jag personligen är en trogen Timrå supporter
och har sett ett antal matcher i Eon arena, och av
princip lämnar jag aldrig en match i förtid.
Men dagens match lämnade jag i början av tredje,
pga ett uselt spel av hemmalaget.
Jag har haft förtroende för Challe som tränare
och alltid tagit honom i försvar mot andra påhoppare,
men nu börjar jag tvivla lite smått??
HOPPAS JAG HAR FEL!!!
Varför är uppspelen så usla (igenom mittzonen)
med korta skitpass så motståndarlaget hinner
ställa om sitt spel + andra fatala misstag
som inte tillhör grundspelet.
Varför inte ta kommandot i matcherna ifrån start?
Vad är tanken med vårat powerplay?
Hur mycket får Challe egentligen ut av materialet?
Tränarbyte?
Lill-strimma: Ja när fjärdelinjespelare i Djurgården uppvisar bättre puckkontroll än t.ex. Hynning i TIK så är något fel.
Något måste hända helt klart, jag tror inte detta kommer fixas av sig själv. Man måste göra något. Ta in Sonnenberg till att börja med. Jag tror självklart inte att allt kommer bli bra bara för att man plocka in Martin men han behövs i laget.
(Om han inte är smart nog att bryta kontraktet)
Vad har hänt?
Timrå IK är dom bästa.
Killarna hade väl tankarna på kvällens fest med respektive kan jag tro,maskerad på schemat, hörde att Mattias Karlsson skulle klä ut sig till Lotvonen, lotvonen är en speedkula i jämförelse.
AVGÅ CHALLE...
Du har förstört Timrås spel,
Var är farten?
Var är forcheckingen?
Jag har aldrig trott på tränarbyte tidigare men jag tror inte att challe når fram till killarna längre.
Tränarbyte NU...
Om du tittar på matchen igen, igen och igen så kanske du ser att varje gång de är på isen blir Tik helt tillbakatryckta med en tekning i egenzon el boxplay som följd.
Men vi alla här inne ser ju att du gör skäl för ditt nick.
L-E-S-S
KUL! Vi Västernorrländningar håller snart till i Alsvenskan. :)
samma man hyllades ju när vi slog ut modo i kvarten eller hur?
men visst blir man less när man ser skiten, men att det kmr så lite folk på matcherna, man förstår väl att folk vill se ett vinnande lag o bra spel men vad fan det är ju nu man ska stötta sitt lag. det blir ju fan inte bättre att man sitter hemma och ugglar. sitt inte hemma o gnäll. gnäll på läktaren ist.
vad fan skulle vi ha att se ifram emot om vi inte hade tik.
i med och motgång!!!
Sparka tränaren hit och dit, men ärligt. Hur många ggr har det verkligen gett resultat? En vad jag vet. FBK i fjol.
Klart folk kommer om det spelas rolig hockey med lite hjärta och fart, Nu är det så segt att man får ångest av skiten.
Har du glömt kvalseriesäsongen när PO Larsson fick gå.
jo så e det ju! men tycker det är synd. tror fan att spelarna blir mer taggade o inspererade om dom åker ut på isen i ett fullsatt eon, ingen snack om saken. även om det går tungt.
nu blir det mer att vi publiken står på fel sida eller?
Och du är säker på att de inte hade klarat det utan att byta tränare. Det kom ju inga glänsande resultat direkt och dessutom bytte vi ju igen direkt när serien var färdigspelad.
Tror dom flesta är där varje match. Det är marginalarna som inte kommer. Dom kommer inte för att man inte kan identifiera sig med laget längre. Just nu är det en röd sörja där ute. Challe visste ju inte ens vad "timrå andan" var för något.
Själv har jag lagt 6500 kr på ett säsongskort. Det känns som ett hån i dagsläget...
Jag kan till 100% säga att det avgjorde att vi bytte tränare, att vi sedan fick Lill-kenta var planerat.
Kenta vore jackpot i dagens Timrå, men varför skulle han gå tillbaka dit där han blev ratad?
Fortsätter det så här så är vi dyngsist omgång femton och vi har då i bästa fall vunnit hela en match till. Nu ska vi se, Luleå borta och HV hemma härnäst, jojo...
Jag sitter inte med facit, men det måste till att hända nåt radikalt. Vad som helst, nu!
Att se på Timrå i dagsläget är som att gå på begravning, och vem vill det några ggr i veckan?
F-n man orkar inte.
Varje match sitter man och hoppas att det ska lossna. Man hittar orsaker till förlusterna....domaren, dumma utvisningar, otur...ja ta mig f-n allt.
MEN SLUTSATSEN ÄR ATT VI TYVÄRR INTE RÄCKER TILL NU.
Jag hoppas att något händer som gör att det blir bättre. Ny taktik, bänkningar och in med juniorer, ändringar på tränarfronten eller vad som helst. De som kan detta får ta hand om hur det ska fixas. Ingen ska inbilla sig att Sonnie och Caslava räcker, hela laget måste upp.
In i kaklet och fixa detta !!!
Själv går jag in i kaklet på ett helt annat sätt ikväll.....