Timrå IK - Djurgårdens IF 2013-11-16
Köpte tre biljetter men vi blir bara två
Förslag till Timrå IKs ledning.
Bygg om balkong läktaren till en "restaurang del", dvs en restaurang där man kan sitta inne i arenan och se på ishockey samtidigt som man kan avnjuta en kall öl, popcorn, kycklingvingar och revben.
Ta bort den första raden och ersätt den med ett bord istället, då skulle man kunna få in ca: 100personer som kan sitta på en rad med bord framför. För att lösa logistik med alkoholtilstånd etc så skulle man ha 18års leg kontroll för att komma upp för trappen, sedan väl där uppe skulle man även kunna ha en liten bar. Enkel meny med bara ett par alternativ som kan tillagas i förväg så det bara behöver värmas upp i en salamanmder.
RED DEVILS: En riktigt bra idé!!
Dock skulle själva ombyggnationen kosta en del, frågan är om dom pengarna finns?
Prio 1 är att få folk till arenan överhuvudtaget...
Laken: Kostnaden kan inte bli så stor, men med timrås mått är väl det mesta stort...
Det skulle ju enkelt räcka med att vaktmästarna skruvar loss första sätesraden och sedan skruvar fast några järnrör med en metallplatta på, sedan fäster en Ikea bänkskiva med skruv i metallplattan. Bänkskiva kostar 499kr för en valnötsfärgad på IKEA med måtten 246cm lång och 63cm djup.
Om Prio 1 skall infinna sig med dagens lag och i denna serien så måste man erbjuda något annat som kan attrahera publiken. Serie och lag tilltalar inte publiken just nu, för att inte tala om den sjukt lååånga kön i kioskerna trots så lite publik. Hur svårt kan det vara att ha någon till som jobbar i kioskerna, det har ju aldrig varit så segt som det är nu för tiden att köpa en kopp kaffe o korv.
Det var bara en idé, som jag själv gillar. Vad har du för lösning på att locka tillbaka publiken?
Men annars är det väl främst för sportupplevelsen folk kommer (annars finns gott om attraktiva restaurantalternativ i stan att lägga pengarna på istället) och då finns bara ett sätt. Och det är väl så självklart vilket jag anser att det är att jag inte behöver utveckla det närmare.
Denna trend kommer inte vändas förrän den sportsliga kurvan åter börja peka uppåt. Jag har ältat det som ett mantra; Vändningen k a n inte komma utifrån, från publiken. Den m å s t e komma inifrån, från laget.
Personligen tror jag klubben måste budgetera med publiksiffror på 1500-2000 pers de kommande säsongerna och strida som djur för att behålla sin HA-status. Små, små steg i rätt riktning måste tas och förhoppningsvis kan vi se en vändning uppåt, med utgångsläge i HA, om en sisådär 5-7 år...
RED DEVILS: Jag tycker Timrå IK ska fokusera mer på barn- och familjeaktiviteter. Samtidigt måste jag säga att jag är otroligt imponerad över det arbete som Lars Nolander & co lägger ner!
Det är Nubben och laget som misslyckats denna säsong. Men förr eller senare når vi botten och då kan det gå ganska snabbt uppåt igen. Skulle TIK börja spela bra och vinna matcher finns absolut ett underlag och intresse i regionen!
Vi ska bara igenom detta skitår först, överleva ekonomiskt och utan nedflyttning.
Som jag skrev, jag tycker din idé är bra men utan folk i arenan blir det svårt att fylla borden. Frågan är om idén är så pass bra att den faktiskt drar de som sitter hemma till E.ON? Jag vet inte.
Jag gillar också Red Devils idéer. Nu, när man ser ut att äntligen vara på banan igen, kan man väl se till att ta sig till matcherna igen när pengarna väl börjar rulla in och då skulle jag inte ha något emot att avnjuta en och annan kycklingvinge eller revben till bärkan. Men än så länge får man hålla till godo med Viasat och Text-TV...
Den där balkongen blev ett sanslöst misslyckande och är väl en av de större anledningar till att vi befinner oss där vi gör just nu. Går dock som sagt att göra något vettigare av den med ganska små investeringar.
F.ö leder vi matchen :-)
Trevligt, med ledning!
Trevligt, med ledning!
El Maco:
Så med den logiken vänder DIF på en stek nu i e.m?
Det fortsätter ju bra i alla fall. 4-0 - kan vi tappa det eller?
jå1:
Nej, vi har gjort det förr. Men dessa historier vill man inte dra upp igen. Räknar kallt med tre pinnar i afton...
jå1:
Ja, he he, 5-0 minns jag inte att vi har tappat... : )
jå1:
Helt otroligt! Vad fan ska man säga om säsongens lag egentligen? Totalt oberäkneliga. Å andra sidan tycks "Mästarnas mästare" vara rena skämtet...
Vargher85:
Det är sant. Samtidigt är såna här konstiga resultat en av anledningarna till att jag har lite svårt för den här sporten. Det känns mest ologiskt det här, men visst gläds man åt krossen!
Vargher85: Jo men det känns inte helt oväntat att detta nya unga lagbygge skulle vara ganska ojämna. Man lär bli bättre under resans gång och hamnar man kring 7-8:e platsen vid säsongens slut får man nog vara nöjd tror jag.
Kommande säsonger kan man höja förväntningarna dock då jag hoppas att man fortsätter bygga på det lag man har nu och inte behöver ersätta mängder med tappade/dumpade lirare varje säsong.
Vargher85:
Ja, lite så är det. 2-7 i OT är en dålig statistik. Men detta visar ändå på lagets potential. Nu vet vi med besked att grabbarna kan. Största segern för säsongen hittills. Det vore ju själva fan om vi inte lyckas hålla oss kvar med den potentialen...
Dagens kross till trots, blir det så ska jag dricka min GT med en limeskiva till.
Bra match idag, nu finns det inget uppehåll som är i vägen efter en storseger :)
På fest, redan oräväckande onykter...nu har jag ännu en anledning att gå all in.
Härligt Timrå!!!