Timrå IK - Modo 2010-11-04
Nu vill han även gå på TIK-Modo då planerna ändrades. Finns det någon som kan hjälpa till med en biljett till grabben?
flyttad
Är detta en maskerad sågning från Perra? =)
"- Just nu är vi tre femmor och en back"
Taget från inför matchen.
ett fåtal matcher när valdix och Robin var här nu till MODO-matchen är vi 11 när Corso är avstängd kanske 10 beroende hur det är med Hallin, så förstärkningar av 2st FW är behövligt just nu men det är ju lanslagsuppehåll snart så vi sparar väl x-antal kr om vi avvaktar lite till tills alla övriga har gjort sitt ???????
Vi älskar när känslorna får spela fritt, när vi delar en stad el. ett län (som i vårt fall) i två delar och låter dessa delar göra upp på planen (och på läktaren, ibland även utanför läktaren) o vi älskar när en match rusar igång med sin egen dramaturgi.
Derbyns dramaturgi är de vackraste vi vet.
Sedan finns det så klart grader i derbyhettan...Inget är så hett som vårt derby.
Möjligtvis Djurgården o AIK, men sen är det vårt.
Timrå-M0d0. Det känns att det är derby. Det känns också att det är ett speciellt derby.
Perra mot Challe. Styf mot Svarten. Lander mot Sussie o Erixon mot Timander.
Pikka mot Tollefsen.
Timrå har 24 p M0d0 har 21 p.
Man ser på folk när man går på stan el. byn (i mitt fall) att det är derby snart.
Fokuserade blickar. Spända ansikten. Ett nervöst trummande med teskeden mot bordet på det lokala haket.
Bebisar, hundar, mopeder, bussar, bilar, hjälmar, jackor, ansikten; allt borde vara o är, i vissa fall, målat i rött och vitt.
Man måste vara i denna muskel som Timrå är, för att verkligen bli en del av stämningen inför en sådan här match. Det är fantastiskt.
Hockey är som kärlek.
Den kan vara söndrande, skoningslös, våldsam och fullständigt barbarisk.
Den lockar fram stenåldersgrobianen hos många män. Den kan leda till hat och förnedring. Liksom kärleken kan den bygga trappor rakt ner i underjorden och utan att man fattar hur det gick till så är man plötsligt i källaren med sitt hat, som var kärlek en gång.
Men Hockey kan också vara som kärlek när den är som allra bäst och vackrast, när den bygger stegar mot himlen, när den rör vid oss med en lätt, sval hand och gör oss till bättre människor, värdigare, vänligare, hederligare och vackrare människor.
Hockeyn kan vara det där sagolika ögonkastet som sätter hela din kropp i brand.
Timrå Måste vinna!!
Hör ni det?!
Vilken smakfull text, akta dig så att inte en målhungrig Skröder äter upp dig. Men vår norrman brukar skona liv, han kunde ha hoppat ihjäl en tik, men skonade honom, Som Skröder säger, är man stor måste man vara snäll...
"Just nu är vi tre femmor och en back, men vi får se om det ser annorlunda ut imorgon, och de jag då tänker på är Elias Granath, Tomas Skogs och Per Hallin. Klart är i alla fall att Daniel Corso är avstängd"
Vidare är jag osäker på om TIK vet vad en femma är då det alltsom oftast är fem individer där ute. Eller oftast fyra...
- Eftersom jag ändå inte ska spela passade jag på att vila, jag behöver vila knäet emellanåt, säger forwarden. "
Därför han slogs ;-)
man borde vara revansch sugna nu,således vinner vi med 3-1
Flätad eller nylon?
Senare, 10 omgångar in i serien när laget (som vanligt, som alltid) dras med skador och avstängningar möter man fans och press: "Nä alltså sluta tjata om Sonnenberg, vi koncentrerar oss på de 12 forwards vi har istället. Jaha är några skadade? Ja men det hör ju spelet till!"
Ännu senare: "Det finns inga pengar till nyförvärv, vi har satsat varenda sketen krona på en ofullständig trupp, men alltså spelarna vi har värvat och förlängt kontrakt med är så bra så sluta gnäll, så bra spelare som vi har så behöver man inte mer än 12 forwards!"
Mattias Karlsson i DB idag.
Om Signalerna är att Timrå sagt Nej, vilket man fått trovärdiga uppgifter om, då säger man inte som TJ gjorde igår i ST!
Klara besked NU! Inget velande längre.
Ordet: AGERA!!1!!!1!!! har aldrig varit så aktuellt som nu.
Redigerad kommentar
Den storm som redan är kan i längden vara lika tärande o jobbig för alla parter!
Så ser jag på det. Klara besked NU.
Ingen jäkla lågbudgetlösning med Månsson bara för att visa att man som klubbledning har handlingskraft.
Månsson har issues med sig själv han borde ta tag i.
Hahl Bundy: Ofta när Kolan öppnat munnen och kritiserat i intervjuerna har man ibland tappat hakan. Man undrar om han driver med oss. Han pratar väl mest om sig själv nu, tänker man från sidan liksom.
Det är inte ofta jag håller med Kolsson i det han gör eller säger. Men nu är han helt rätt ute. Vi har bara gjort tre bra matcher. Dock byter jag bort ena matchen mot HV mot straffsegern uppe i M0D0.
Premiären, M0D0 borta och matchen efter, HV borta. Det är de tre i min bok.
Så ligger det till kära vänner. Vi ska vara glad över de poäng som skrapats ihop. Vi ska framförallt vara väldigt nöjd över att vi fortfarande ligger på slutspelsplats.
Det ser inte bra ut det här. Ingen kan påstå något annat.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar