1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614783 inlägg · 6214 ämnen
3038305 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Silly Season 2026-27
sargad: Nej, inte på det viset. Jag är iaf trygg med att vi inte jobbar så. Det är nog snarare att vi är mer försiktiga än nånsin tidigare. En ekonom vid rodret känns helrätt i nuläget, men vi får såklart inte snåla oss till ekonomiskt överskott på sportens bekostnad.

Nu tror jag iofs inte det kommer ske. Jobbet utanför isen är en sak och det är tydligt att sportrådet i sin tur har en plan och vision för vad som ska hända på den. Balanserar man det hela sunt i föreningen så kommer det att bli bra på sikt. Vi är bara i början av den här resan.

Sv: Silly Season 2026-27
FH - avdammad: Köper din tolkning.
Nubben slirar lite i snacket men springer inte runt på stan med osäkrad plånbok.

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Jo speciellt att man har i åtanke att vi tappar rätt stora löneanspråk i både Pilö och Nässén? Typ 300-330k i månaden? Som det vore otroligt om Barkemo och Hallquisth inte bara tjänar en bråkdel av tillsammans? Jag undrar lite vart pengarna tagit vägen, om nu spelarbudgeten skall vara densamma som förra säsongen.

Sv: Silly Season 2026-27
sargad: Jag är numera inte det minsta nervös över vårt sätt att hantera ekonomin. Vi har uppenbarligen kompetenta personer på de posterna. Nubbens signum har väl alltid varit att svamla otydligt om diverse saker som skapar mängder av tolkningar. Min tolkning är att vi har läget under kontroll.

Sv: Silly Season 2026-27
Cobbel: Eller hur känns som ett klokt beslut i alla aspekter detta.

Sv: Silly Season 2026-27
RYGG HANS: Är det verkligen möjligt att en framtida försäljning av Hartmann ingick i budgeten? Lite GIF-stil över det på något vis i så fall och det känns inget vidare om löner för våra nyförvärv inte hade täckning av löner o avgifter för alla som lämnat, Jonte/Emil/Juel/Nässen/Pilö/Erixon.

Sv: Silly Season 2026-27
Rip Kirby: Mailade Adam Sälg om det, såg mailet väldigt snabbt sist så får se om dom kan lösa nåt.

Sv: Silly Season 2026-27
RYGG HANS: Modo livestreamar sitt årsmöte i detta nu. Hade varit önskvärt om även Timrå IK kunde ge lagets fans detta.

Sv: Silly Season 2026-27
Knylan: Det jag vill ha klart för mig här är om man byggt upp en buffert för de innestående sign off-bonusarna genom att bl.a. använda sig av delar av lönebudgeten.

Årsmöte ons. Tyvärr kan jag inte närvara men gärna att nån kan lyfta frågan då.

Sv: Silly Season 2026-27
Red Bulls: Vi kommer behöva få lika bra träff på nyförvärven som på befintliga spelare som måste ta kliv. (Eriksson, Heikkinen, Lundmark, Lilja/Levinsson osv).

Sv: Silly Season 2026-27
Tom Topp:
Tänker du på juniorerna?
Jag är tämligen säker på att Frondell och Eklund var borträknade långt innan säsongen avslutades. De var trots allt bara på lån. Motsvarande i år lär väl vara Björck om han blir kvar och Nordmark. Nu finns förstås risken att en eller båda av dem också försvinner men då lär det värvas ersättare. (Och några miljoner kommer ju in på NHL-pengen isf att värva för)
Jag tror inte Hartmann har någonting med förlusten av juniorerna att göra. Han känns inte som den spelare man tar in för att ersätta den typen av spelare.

Sv: Silly Season 2026-27
Andersson: Äh, så märkligt är det väl ändå inte. Det är ju inte så att varken Gardiner, Kivenmäki eller McLaughlin kommer hit för att spela för kaffepengar.

Tycker det är sunt av klubben som för en gångs skull verkar ha lite koll på läget kring pengarna innan man börjar handla. Eventuellt är det väl så att man sparar lite slantar för att kunna köpa något kring jul om det skulle behövas.

3038305 · »
Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.