Timrå IK - Skellefteå AIK 2012-01-14
Redigerad kommentar
Per HApps: Jag förutsätter att 150tkr är totalen på 3 år*, då har han en månadslön på dryga 4000kr. Den är han värd.
*Alternativet är att han har 150tkr i månaden, men det är ju såklart inte rätt... Eller? Gud hjälpe oss.
Ja? Vilket slagkraftigt budskap passar vissa av dessa överbetalade "lirare" och "ledare"?
Dagens bjudningar skulle fan vara själ för uppsägning i andra företag.
Jadu spud, vad gäller undvika KS har nog samtliga förutom zita gett upp nu. Det tragiska är att spelare och ledare inom Timrå IK gjorde det strax före Kalle Anka på julafton, det vill säga långt innan det faktiskt VAR kört och långt innan de flesta supportrar gett upp. Återstående matcher skulle kunna vinnas om laget hade besuttit kvalite' och därigenom kunnat unna sig lyxen att spela ut utan krav. Dessvärre håller det här laget på sin höjd medioker allsvensk nivå och den här säsongens segrar har nästan uteslutande kommit när Timrå spelat på den yttersta gränsen av sin förmåga samtidigt som motståndarnas motivation varit tveksam=vilja slår klass.
Vi är ES i särklass sämsta lag, mycket möjligt att vi är det sämsta ES-laget den här sidan millenniet och det blir pinsamt tydligt varje gång vi möter ett lag som inte bara ställer ut skridskorna. Alltså får vi hoppas att när KS sparkar igång så pumpar motivationen och adrenalinet åter i spelarnas ådror. Kruxet är att jag tror det blir svårt att koppla på det bara sådär efter att i större delen av grundserien åkt runt med gamnackar.
Och den här egoramsan som klacken kör som "hyllning till sig själva" om att supporterklubben fyller 50 år, på vilket sätt stöttar den laget på isen??
Det hade varit en annan sak om vi ledde matcherna och spelade bra ishockey, då hade det säkert funnits fog för en sån ramsa, men när vi sitter på knäna i skiten borde vi väl istället försöka stötta laget!
Ingen av dom kommer att rannsaka sig själv.
Tror att det framöver kommer vara mellan 3500-4000 inlösta per match, har man kalkylerat med ca 4800 per match så tappar man nästan 1000 pers x snitt på 190 kr per match, där ryker förmodligen de tänkta spetsförvärven och man får istället sikta in sig på bättre skadat gods.
Enkel matematik även för den blinde.
mikenomad: Jag har ju jävligt dålig split vision, jag har ju lagt den på mitt splittade musiköra, men iallafall:
Idag tänkte jag specialkolla Hagos så gott jag nu kan. Har jag fel, ja förutom ettan i arslet som var solklar Hagos-blunder...
Var inte han orsak till flera målgörande vändningar för AIK?
fredriko74: Den enkla matematiken säger att det ändå är för sent för några spetsförvärv. Dom kan man liksom inte plocka in när säsongen redan är tvärkörd. 'Hej, har du lust att komma och spela i vårt dyng-jumbo-lag? Vi har 17 träningsmatcher och sen en kvalserie som vi gärna ser att du offrar liv och lem i.' Fet chans, liksom. Är det någon som är både bra och har karaktär finns det ett antal lag att välja på i januari. Timrå är med största sannolikhet inte ett av dom.
Jaja. Men vi är på rätt väg. Det här laget ser ju jättemycket bättre ut än det gjorde i slutet av september. Det är väl bara kickningen av Murran och 3-årskontraktet på Robin Lindqvist som fattas. Sen står vi rustade för krig!
Bragd-Birger: Sant! Men skulle önska en renodlad pp back med rejält klipp i bössan som är har starkt spelsinne. En målgörare som finner nätet vore ju också en fin sen julklapp.
Vi saknar i nuläget dessa personer. Max Friberg kommer bli våran pånyttfödde målgörare.
Först i kväll inser jag hur illa det är, hur dåligt jag verkligen mår och hur lågt värdet är på vårt kära klubbmärke.
En gul-svart kaskad av segervissa Skellefteåfans hade intagit vår borg, den plats som för inte alltför många år sedan var en motståndares värsta mardröm. Det kändes redan där att det här kommer att gå åt helvete. Timrås supportrar hade inget att sätta emot denna, förvisso rätt överförfriskade skara, någon gång under hela matchen. Inte blir det bättre när Hagos kladdar i första minuten som senare ledde till Skellefteås 1-0 mål. Inte hjälpte det då Söderberg lämnas fri efter massivt Timrå-tryck som sedermera leder till 1-4 (i stället för 2-3 förhoppningsvis). Inte hjälper det när Timrå gör 2-4 och Skellefteå tillåts göra 2-5 en halv minut efter.
När vi möter motstånd som på papperet är väldigt mycket bättre, och detta motstånd spelar på normal nivå, då märks det tydligt hur dåligt material vi har. Vi håller spelet relativt jämnt men det märks tydligt att det är i de viktiga detaljerna det skiljer massor. Skellefteå hade, förutom att man vinner komfortabelt tre träffar i målramen.
Det gör också ont när man vet att Skellefteå kom tillbaka till elitserien efter Timrå men har underhållit och tagit tillvara på chansen och är närmare ett SM-guld i år och förra än vad Timrå någonsin varit sedan 2000. Med samma budget, eller lägre, har Skellefteå ändå skördat framgångar och detta beror mer på sättet man arbetat efter än något annat. In med egna produkter, krydda med klass och vips är man och nosar på SM-guld.
När Skellefteå äger vår egen arena, såväl på läktarplats som på isen, då är det nära till gråten. Avundsjukan dyker upp och likgiltigheten gör sig påmind. Vad är det som håller på att hända? Håller äktenskapet på att krascha? Jag börjar tvivla, känner vemod. Ingen tycks försöka rädda detta äktenskap i kris, det känns som att det är försent.
Jag är verkligen rädd och ledsen. Vad är det som händer med mitt livs största kärlek? Jag vill inte. Hör ni det. JAG VILL INTE! Jävla Timrå IK.
Redigerad kommentar
Jag är inte så säker.
Såg glädjen nu i Växjö när klacken var kvar o skrek o sjöng med spelarna på isen med undertröjorna på.
Det var inte många år sen det var vi.
Vad sjutton hände? Jag är ruskigt orolig.
Känslan är att vi åker ur. Så fruktansvärt deprimerande.
Man vill ju bara grina.....snorgråta ordentligt.
Växjö stod för en stark insats idag då man vinner med 4-1. Vem har de som huvudsponsor som har gett klubben råd att värva de spetsspelarna såsom Holös, Iggulden, Heikkinen mm.
Nykomlingar och kommer säkert gå till slutspel.
Usch kan vi inte starta om denna säsongen, samt att få göra en del ändringar innan?
ÖstrandsNisse: Ni var ju ändå "ganska" nära att vinna sm-guld 06/07. Personligen skulle jag inte säga att SAIK har varit närmare att vinna guld än vad ni har varit.
Lyckas ni hålla er kvar, vilket jag tror, så kommer ni om ca. 4-5 säsonger att få känna samma skadeglädje mot SAIK.
Fan lider med Ante! Han ser ju nästintill gråtfärdig ut på presskonferensen. Med det stora TIK hjärta han besitter så måste detta kännas som ett monsteruppdrag att ro i hamn.
Gillar att se hans vinnarinstinkt. Hoppas han får en bra backup tränare klar inom kort.
Särkijärvi lr vem det kan tänkas bli.
Och desto mer jag ser hur Timrå IK misshandlas av vissa ledare desto jobbigare blir det. Nu har det gått för långt. Men huvudansvarig är TJ. Inget snack om detta. För mig känns han som en orm som inte ser verkligheten. Fy fan!!!
ÖstrandsNisse: SAIK var väl inte direkt en skridskoskena ifrån ett sm-guld. Det är rent skitsnack, dessutom är de i elitserien igen tack vare Modos tidigare inkompetenta ledning. Att de lyckades ta sig till en sm-final var bonus med en gryende juniorsatsning i antågande.
Men de (SAIK) kommer, likt LHC att få ett eller två silver, och sedan är det dags att kravla sig upp igen.
Ni får nog hoppas på att Nubben får till några nyförvärv a´la Krykov här i sista sekunden! Men jag är övertygad om att han lyckas också.
Det tror jag inte. Jag är fet och dricker sprit. Men lova att du gör ditt bästa!
Jack Daniels:
Jasså Freddan var där. Sökte inte ni ny målvakt?
Det magiska med HAgos är att han enl uppgift har 150.000 i ett treårsavtal