Växjö Lakers - Timrå IK 2012-09-20
Per HApps: spelar vi som i första två perioderna kommer det stå 15-0 till HV. första perioden var sämsta för säsongen och andra var lite mindre sämst.
Tredje var bra med fart och puckar på MÅLVAKTEN!
OT var vi kass i, tappa all fart igen och det straffa sig.
Erixon en av de sämsta idag, fan vad loj man kan vara! förstår att det vart fet nej av NHL.
Redigerad kommentar
Om bara viljan, orken och energin som Önerud med fler visar skulle träffa Nordgren o Hedström bland annat, samtidigt som skickligheten som ex de två besitter träffar några av de yngre lirarna så vore de perfekt.
Vinner vi 3 p mot HV så kanske vi leder ES på lördag om resultaten är med oss.
Per HApps: Timrå spelar en bätttre ishockey än dom gjort på många år.
Hoppas inte det kommer nhl spelare in och förstör detta vi har nåt stort på gång.
Jack Daniels: Dubbelt så dåligt var roligt skrivet. Vi var trea före den här matchen, då är vi dubbelt så dåliga nu när vi trillat ner på sjätte.
Anyway, hoppas det går att skruva upp spelet ett snäpp. Önerud kommer göra mål på HV och feten tar minst en tvåa för hakning och drar på HV en utvisning i slutforceringen. När det gäller den här matchen står de invividuella spelarkommentarerna i kontrast med klagomålen på utebliven CMoresändning. Men vi pratar kanske olika kanaler här?
Jack Daniels: Zäta sabbar inget.
Vad jag menar är att låt de här härliga laget få jobba i lugn och ro. Hitills ser de skitbra ut de man ser på isen.
Nu tycker jag detta "Nya-Timrå-fans-gruppen" börjar spåra ur. Så jävla bra är vi inte, och SÅ jävla mycket kämpar vi inte, vi kämpar ju inte direkt ner motståndarna så dom svimmar på isen. Ni får lugna er lite, snacka om nostalgi-blinda. Ni vill så gärna att det ska vara som förr.
NHL-spelare är och kommer vara det BÄSTA som kan hända för Timrå nu.
Blizzard: Du känns lite aggressiv?
Sen kan man ju undra vem som vill att det ska vara som förr när det handlar om att ta tillbaka Regin, Nielsen och Strålman.
Kan säga att Frölunda var mer utspelat när dom var här.
Tror inte det är många som kommer till Vida Arena och spelar ut Lakers i år.
En poäng är fullt godkänt tycker jag.
Det jag menar "som förr" är att alla hela tiden snackar om de där jäkla skridskorna som det vore världens upptäckt, ja vi kämpar, ja vi åker skridskor, men inte fan ser det "så sjukt bra ut, äntligen gamla timrå, nu slutar vi trea! Vi kan inte förstöra detta med NHL spelare!"
Det är ju Timrå IK vi snackar om.
De två viktigaste sakerna fungerar bra, målvakts- och försvarsspelet.
Starkt att ta poäng borta mot Växjö.
Matchens två bästa TIK'are Bellissimo och Robinson!
Blizzard: Nä, så sjukt bra ser det inte ut. Men man kan väl tycka att det är dumt att störa det man bygger upp ändå, utan att vara en helt puckad bakåtsträvare?
Ta ett par andetag och inse att varken din eller min åsikt i frågan kommer att påverka situationen en millimeter. Antingen kommer det in NHL-spelare (och då även i Timrå), eller så gör det det inte. Båda alternativen kommer att innebära konsekvenser, och dom får vi leva med.
Jag skulle tycka det var ännu bättre om det var kort och TIK är enda lag som tar in spelare, DÅ kan vi snacka gratispoäng och arbetsro när dom drar.
Tar ala lag in blir det inte lika mycket gratispoäng. men vi har betydligt bättre chanser än nu.
Blizzard: Jag skulle tycka att det vore fantastiskt om Timrå fick spela alla matcher i 5-mot-3, men det kommer nog heller inte inträffa.
Jag tycker att Timrå visar hoppingivande tendenser i det defensiva spelet, så jag dömer inte ut våra chanser totalt. Det blir tufft, men det visste vi väl på förhand? Tycker att det känns lite cry-baby att efter 5 pinnar på dom första 3 (varav två matcher mot förra säsongens über-spöklag) gå upp i falsett om att 'det håller aldrig, in med förstärkningar!!1'.
KORITFW: Powerplayeffektiviteten är kul! I och för sig kom ju åtminstone dagens balja i 5 mot 3 men det räknas det med.
Den här målvaktsstatistiken är rätt kul med. Bra att vi släppt in näst minst antal mål första tre matcherna (jobbigt dock att HV toppar med tanke på att deras täta försvar möter vårt rätt snälla anfall nästa match) men det är inte det jag reagerar mest på. Kolla att vi släppt till minst antal skott för motståndarna. Detta trots att vi spelat tre förlängningar och därmed lär ha spelar flest minutrar och trots att Växjö pepprade oss med 33 skott idag. Släpper man till minst antal för motståndarna så behöver man inte vara så bra på alla andra spelmoment.
Statistik - Hockeyligan.se
Vi tog oss visserligen till playoff säsongen 1987/88 men att då hamna bakom lag som Sollefteå HK och Sundsvall Hockey i norrettan känns som ett skapligt bottom low.
Redigerad kommentar
Sen gick Sundsvall lika långt säsongen 1988/89 då man vann norrettan medan vi kom på tredje plats. Sedan åkte vi båda i playoff 2. Vi mot Vita Hästen i tre matcher medan Sundsvall föll mot Malmö i två raka. Säsongen 1989/90 var återigen Sundsvall bättre. Dom vann fortsättningsserien före oss, sedan avancerade man ända till playoff 3 där man föll mot Björklöven. Vi åkte ut mot Örebro i playoff 1. Så tre säsonger har man varit på papperet bättre än oss.
Men i övrigt håller jag med dig i det du skriver. Snart vankas det väl tungt hockeyderby i stan igen...
Jag gillar Big Dog...sen om han är kunnig...det är en annan sak. Men inte är han ute o cyklar för jämnan inte.
Här har du ett exempel som är jämförbart:
Grundserien i elitserien säsongen 1994/95 vanns av Djurgården på 55 poäng. Med det var man 22 p. bättre än åttondeplacerade HV71. DIF var alltså nästan "dubbelt så bra" som HV under grundserien. Men när vi sammanfattar hela säsongen stod ändå HV71 som svenska mästare. Vilka var bättre den säsongen?
El Maco: Tycker ändå att Timrå gör en godkänd bortamatch mot Växjö. Vi ska ju komma ihåg att det i fjol såg minst sagt brunt ut mot Växjö i nästan alla matcher.
Vi skapar inte mycket. Vi släpper till en jävla massa skott. Men inte många farliga lägen. Känns som om Timrå lyckas få ut Växjö mot sargen oftast. Överlag en helt okej insats defensivt. Tyvärr saknar vi spets att spela ordentlig kontringshockey. Speciellt när Nordgren inte var speciellt bra.