« Föregående · 2819833 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: 4 Nations
Lucas Raymond Visar sin smartness som spelare. Kommer från ingenstans helt rätt i anfallet med fart. Tyvärr gjorde ha inte mål.
Mer sånt. Varje spelare måste faktiskt visa varför de är bra i NHL. Lyckas de inte med det så har de misslyckats.
Vi måste med hela laget kliva upp i ansiktet på de kanadensiska spelarna så att vi bromsar upp deras anfall.
Mer sånt. Varje spelare måste faktiskt visa varför de är bra i NHL. Lyckas de inte med det så har de misslyckats.
Vi måste med hela laget kliva upp i ansiktet på de kanadensiska spelarna så att vi bromsar upp deras anfall.
+ 2
Sv: 4 Nations
Rip Kirby: tvek, enda spelaren jag kan komma på som han kan peta är väl Raymond. Då Leo nog inte passar in i fjärde kedjan alls.
Men är väl kanske Hallams plan att Leo ifall någon av topp forwardsen blir skadade🤔
Men sen finns ju den mest synligaste anledningen också, Hallam har ju dreglat över Leo Carlsson sen han tog över landslaget. Han var väl med i varje Turnering innan han drog till NHL
Men är väl kanske Hallams plan att Leo ifall någon av topp forwardsen blir skadade🤔
Men sen finns ju den mest synligaste anledningen också, Hallam har ju dreglat över Leo Carlsson sen han tog över landslaget. Han var väl med i varje Turnering innan han drog till NHL
+ 1
Sv: 4 Nations
Lucas Raymond Visar sin smartness som spelare. Kommer från ingenstans helt rätt i anfallet med fart. Tyvärr gjorde ha inte mål.
Mer sånt. Varje spelare måste faktiskt visa varför de är bra i NHL. Lyckas de inte med det så har de misslyckats.
Vi måste med hela laget kliva upp i ansiktet på de kanadensiska spelarna så att vi bromsar upp deras anfall.
Mer sånt. Varje spelare måste faktiskt visa varför de är bra i NHL. Lyckas de inte med det så har de misslyckats.
Vi måste med hela laget kliva upp i ansiktet på de kanadensiska spelarna så att vi bromsar upp deras anfall.
Sv: 4 Nations
Bad_Brett:
Mentalt måste spelarna bestämma sig för om de är välbetalda i NHL för att vara saftbärare för kanadensarna eller om de är där för att de verkligen har något eget att tillföra.
jag har fortfarande förhoppningar att vinnarmentaliteten hos våra spelare är så stor att de kommer ut med andra tankar och lite skam för vad de nyss upplevt.
Sen är det säkerligen så att vi har en ledning som inte tänker NHL- hockey fullt ut utan en svensk version av spel.
Jag vet fan inte hur jag skall tänka, jag har sett tillräckligt många svenska spelare och lag som vågar stå upp och jag tror att vi har samma förutsättningar nu.
Mentalt måste spelarna bestämma sig för om de är välbetalda i NHL för att vara saftbärare för kanadensarna eller om de är där för att de verkligen har något eget att tillföra.
jag har fortfarande förhoppningar att vinnarmentaliteten hos våra spelare är så stor att de kommer ut med andra tankar och lite skam för vad de nyss upplevt.
Sen är det säkerligen så att vi har en ledning som inte tänker NHL- hockey fullt ut utan en svensk version av spel.
Jag vet fan inte hur jag skall tänka, jag har sett tillräckligt många svenska spelare och lag som vågar stå upp och jag tror att vi har samma förutsättningar nu.
+ 1
Sv: 4 Nations
mattias - 74:
Känns som att vi är slav under spelsystem än så länge. Vilket gör att vi inte släpper våra egna spelare fri. Hua! Kommer vi att hinna fixa den balansen eller skall vi tillåta oss att bli översköljda varenda anfall? Ingen i laget kommer att vara nöjda över det här, det är jag säker på. Det finns en hel del heder för spelarna att kämpa för.
Känns som att vi är slav under spelsystem än så länge. Vilket gör att vi inte släpper våra egna spelare fri. Hua! Kommer vi att hinna fixa den balansen eller skall vi tillåta oss att bli översköljda varenda anfall? Ingen i laget kommer att vara nöjda över det här, det är jag säker på. Det finns en hel del heder för spelarna att kämpa för.
Sv: 4 Nations
snowden:
Det kommer att jämna ut sig.
Jag tror att vi är minst lika mentalt starka som en kanadick. Men vi anpassar oss till lite mer svenskt spel ändå, för det är det som är det vi är bäst på och är vårat varumärke. Vi kan överraska med några personliga saker senare. Det är vad jag tror. Vi har vår lagkänsla som kommer, men det tar lite tid att komma tillbaks till det.
Det kommer att jämna ut sig.
Jag tror att vi är minst lika mentalt starka som en kanadick. Men vi anpassar oss till lite mer svenskt spel ändå, för det är det som är det vi är bäst på och är vårat varumärke. Vi kan överraska med några personliga saker senare. Det är vad jag tror. Vi har vår lagkänsla som kommer, men det tar lite tid att komma tillbaks till det.
+ 1
Sv: 4 Nations
mattias - 74:
Nu får vi hoppas att svenskarna kommer ihåg att inte bli lagom på en gång, bara för att de är allihop på samma ställe.
Nu får vi hoppas att svenskarna kommer ihåg att inte bli lagom på en gång, bara för att de är allihop på samma ställe.
Sv: 4 Nations
Peja: Det går inte att komma ifrån hur "ärofyllt" det sägs vara att dra på sig landslagströjan och få förmånen att representera Sverige och Tre Kronor. Nånstans letar jag efter den känslan hos dagens elitspelare.
Sanningen är förstås en annan. Den här typen av hittepå-turneringar kan omöjligt väcka såna känslor hos random hockeyspelare överlag. Därför tackar också dom bästa spelarna nej.
Sanningen är förstås en annan. Den här typen av hittepå-turneringar kan omöjligt väcka såna känslor hos random hockeyspelare överlag. Därför tackar också dom bästa spelarna nej.
+ 2
Sv: 4 Nations
Vi kör en liten 4-nationstävling tycker jag! Alla som vill får vara med och man har fram till onsdag 21.00 på sig att lämna in sitt tips. Se länk nedan.
Förtydligande: Det är 2p för rätt vinnare av matchen, OT/straffar eller under full tid spelar ingen roll. Spelardelen i tipset är förmodligen det som kommer vara utslagsgivande i slutändan.
Förtydligande: Det är 2p för rätt vinnare av matchen, OT/straffar eller under full tid spelar ingen roll. Spelardelen i tipset är förmodligen det som kommer vara utslagsgivande i slutändan.
+ 2
Sv: 4 Nations
mattias - 74: Självklart förstår jag vad du menar för absolut vill man att de allra bästa spelarna ska göra upp.
Ja, på precis samma sätt som man tog för givet och Canada skulle möta Sovjet i finalerna av föregångaren Canada Cup. Ska bli fantastiskt kul att se!
Ja, på precis samma sätt som man tog för givet och Canada skulle möta Sovjet i finalerna av föregångaren Canada Cup. Ska bli fantastiskt kul att se!
Sv: 4 Nations
Rip Kirby:
Jag ogillar Finnarna som fan i hockey " speciellt mot Tre Kronor " men i en sådan här turnering är det synd att de bästa inte spelar.
Ponera om Matthews eller McDavid varit borta, det hade inte blivit lika roligt och kolla på " även som svensk "
Mina finska polare och jag tjafsar varje turnering, det är så kul ;)
Skador är aldrig bra.
Han är fantastisk duktig och Dallas bästa back
Tillhör toppen i NHL
Hursomhelst så är jag sjukt taggad inför turneringen
Allt annat än en Final mellan USA - Kanada ser jag som en skräll
Jag ogillar Finnarna som fan i hockey " speciellt mot Tre Kronor " men i en sådan här turnering är det synd att de bästa inte spelar.
Ponera om Matthews eller McDavid varit borta, det hade inte blivit lika roligt och kolla på " även som svensk "
Mina finska polare och jag tjafsar varje turnering, det är så kul ;)
Skador är aldrig bra.
Han är fantastisk duktig och Dallas bästa back
Tillhör toppen i NHL
Hursomhelst så är jag sjukt taggad inför turneringen
Allt annat än en Final mellan USA - Kanada ser jag som en skräll
+ 1
Sv: 4 Nations
mattias - 74: Nu förstår jag naturligtvis "vinkeln" på ditt inlägg, men du ska ju inte komma här och försöka inbilla oss att vi känner minsta sympatier för Suomi/Finland. Alla saker som nu ev. håller bra spelare borta är såklart bäst för Tre Kronor 😉😆😅
« Föregående · 2819833 · Nästa »
