Föregående · 188 · Nästa
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2022-12-30
Sputnik: säger bara Lander Vilken jävla chef!!
+ 19
Timrå IK > Sv: Leksands IF - Timrå IK 2022-12-26
roger_sundsvall: Det här kändes som sjukt viktiga 3 poäng! 5 poäng ner till plats 7 och 13 ner till plats 13. Vi visade vart i tabellen vi vill vara.
+ 19
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Det är hemskt det som händer i Ukraina, Iran, Afghanistan osv. Men är det bara jag som känner att man får tillräckligt av det ifrån andra medier? För mig är hockey en frizon där man kan koppla av lite ifrån det hemska och tänka på något roligare, men nu hittar man detsamma här inne, suck. Missförstå mig rätt, tar starkt avstånd ifrån Ryssland, men personligen känner jag mig inte så pigg på att snacka politik här inne.
+ 19
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Nisse på Mon or: Tim Erixon ska va kvar. Han är klart bäst av dessa tre.
+ 19
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Rico01: Tack för allt Jacob Blomqvist! Du har blivit en av mina favoriter i Timrå de senaste åren. Du verkar vara en helschysst kille som alltid spelat uppoffrande och med stort hjärta! En kille man vill ha med sig när det är jobbigt! Tack och lycka till i framtiden!
+ 19
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Kerstin_k: Älskar vad Torines står för: Kärlek till allt och alla! Framgång föds av Ödmjukhet och mån om varann.
Det som stuckit ut med Jonas Torines har varit hans sätt att se alla människor i och runt Timrå IK. Oavsett vilken roll de haft, både anställda och ideeella.
Han har dykt upp på ungdomsträningar på söndagsmorgnarna, har sett till att folk fått kaffe, och har aktivt arbetat för att bygga en starkare relation till supportrarna.
Det som stuckit ut med Jonas Torines har varit hans sätt att se alla människor i och runt Timrå IK. Oavsett vilken roll de haft, både anställda och ideeella.
Han har dykt upp på ungdomsträningar på söndagsmorgnarna, har sett till att folk fått kaffe, och har aktivt arbetat för att bygga en starkare relation till supportrarna.
+ 19
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2022-12-08
Västra stå 5/5 ikväll. Grymt bra matchen igenom, även vid ställning 0-3. Galet imponerande. Där har Gavlerinken mycket att lära.
+ 19
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2022-12-01
{8179}: Svensson försöker ju alltid att hålla i pucken, skapa sig yta, för att få möjlighet att slå ett bra förstapass. Det är en utmaning som är oerhört svår i SHL tempot. 95% av gångerna gör han det med bravur.
Svensson ÄR en backgeneral i mina ögon.
Svensson ÄR en backgeneral i mina ögon.
+ 19
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2022-12-01
Vad fan säger man? Weltklasse! The Big Red Machine är tillbaka!
Kommer fan dygna i natt och kolla om dom senaste 4 matcherna. Hockeyporr!
Tack Timrå!
Hockey är den underbaraste av alla jävla sporter i hela världen!!!1
Kommer fan dygna i natt och kolla om dom senaste 4 matcherna. Hockeyporr!
Tack Timrå!
Hockey är den underbaraste av alla jävla sporter i hela världen!!!1
+ 19
Timrå IK > Sv: HV71 - Timrå IK 2022-11-29
Ännu en Frölunda spelare 5 + game för knä tackling. Bra inför torsdag
+ 19
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Morn morn! Jag ska väl kanske inte säga att jag har speciella nyheter eller något anmärkningsvärt att berätta, men det kan dyka upp något intressant inom en snar framtid iallafall. Tänkte jag skulle gå ut med det så det blir lite snack härinne.
Vill också poängtera att det kan röra sig om en back.
Vill också poängtera att det kan röra sig om en back.
+ 19
Timrå IK > Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2022-11-26
Kulltorp: Kunde inte ha sammanfattat känslorna bättre själv. Jag slås ibland av att känna en oerhörd ödmjukhet och tacksamhet för att få se vad det här laget presterar nu OCH på det sätt hur laget ifjol lyckades komma samman och som gav oss en chans att få uppleva vad vi kan hoppas på är en ny era för Timrå IK. Vi var bara fyra matcher bort från att få spela i HA med möten borta mot Tingsryd och Västervik en mörk kväll i november. Tack alla!🙏🏻
+ 19
Timrå IK > Sv: Luleå HF - Timrå IK 2022-11-24
Söderöver: Extremt!
Så härligt att se Wedda nu när han kommit igång på riktigt. När vi var uppe förra vändan var ju han typ den enda ljusglimten, och han gjorde såna där prestationer på egen hand som ledde fram till mål. Nu gör han det igen, men med strösslet att han även får hjälp från övriga lagkamrater.
Men idag är han en sån där vågskål igen. Utan hans soloprestation där han gör 1-1 kunde det lätt blivit så att vi absolut förde matchen, men inte fick det där sista lilla flytet och målen uteblir.
Nu fixar han på egen hand en tidig kvittering, och Timrås fina spel från första perioden kan istället blomma ut till en total översköljning.
Våra fina fina Antons.
Så härligt att se Wedda nu när han kommit igång på riktigt. När vi var uppe förra vändan var ju han typ den enda ljusglimten, och han gjorde såna där prestationer på egen hand som ledde fram till mål. Nu gör han det igen, men med strösslet att han även får hjälp från övriga lagkamrater.
Men idag är han en sån där vågskål igen. Utan hans soloprestation där han gör 1-1 kunde det lätt blivit så att vi absolut förde matchen, men inte fick det där sista lilla flytet och målen uteblir.
Nu fixar han på egen hand en tidig kvittering, och Timrås fina spel från första perioden kan istället blomma ut till en total översköljning.
Våra fina fina Antons.
+ 19
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Malmö behöver "nån som kan göra skillnad" skriver Madhawk. Det är en egenskap som ofta av naturliga skäl framhålls som en av de mest attraktiva när lag letar nyförvärv. Attraktiv och dyr. Kan inte låta bli att slås av vilken lyx vi förfogar över i det avseendet. Är det inte den ena så är det den andre, i match efter match. Vi har alltså Lander, Dahlén, EP, Wedin, Hanzl och Halloran, spelare som samtliga är högklassiga under beskrivningen "spelare som kan göra skillnad" 🤗
+ 19
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Hållander har börjat säsongen starkt i AHL. 9 poäng(4+5) och +7 dom 10 första matcherna.
+ 19
Timrå IK > Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-11-05
Nisse på Mon or: Det som händer i Jönköping är inget annat än ren och skär poesi. Visselorkanen efter att Hiv först trodde att de gjort 3-1 men ist åker på en utvisning som resulterar i 2-2 är ljuvare i mina öron än en panflöjtskonsert inspelad för meditation
+ 19
Timrå IK > Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-11-05
3 pinnar och kapten Lander är outstanding match efter match! Grymt bra!
+ 19
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Man blir ju fan mörkrädd av att läsa här inne. Ni sitter och skriker ”plast” åt Lhc, Växjö och Öret men ni verkar inte förstå innebörden i det själva då ni några timmar senare runkar till tanken på lasershow, isprojektion och fan och hans moster.
Vi är på rätt väg med att återupprätta den gamla supporterkulturen, under många års tid efter idogt arbete av SK med RV som oortodoxt lok har man idag en dialog med klubben om att hela tiden ta steg på läktaren organiskt istället för den artificiella vägen som många klubbar använder för att köra över sina supportrar med.
Skärp er, kan vi fortsätta på den här vägen vi är på nu så slipper vi förhoppningsvis musik i spelavbrotten och kan ha landets mäktigaste gjng i 60 minuter + avblåsningar, det är det vi ska sträva mot och jodå, det kommer nog dra en och annan ungdom det också.
Vi är på rätt väg med att återupprätta den gamla supporterkulturen, under många års tid efter idogt arbete av SK med RV som oortodoxt lok har man idag en dialog med klubben om att hela tiden ta steg på läktaren organiskt istället för den artificiella vägen som många klubbar använder för att köra över sina supportrar med.
Skärp er, kan vi fortsätta på den här vägen vi är på nu så slipper vi förhoppningsvis musik i spelavbrotten och kan ha landets mäktigaste gjng i 60 minuter + avblåsningar, det är det vi ska sträva mot och jodå, det kommer nog dra en och annan ungdom det också.
+ 19
Timrå IK > Sv: Linköping HC - Timrå IK 2022-11-01
Shoutout till Linköpingssupporten som tippade 4-2 till LHC förutsatt att man knäckte näsbenet på Wedin. Det är ett jäkla sätt att sia om vem som kommer avgöra matchen haha.
Grymt skönt med två pinnz!
Grymt skönt med två pinnz!
+ 19
Timrå IK > Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-10-29
The great one: Nog många sportchefer och scouter som kliar sig i huvudet över Lyytinen, vart kom den jäveln ifrån?
+ 19
Timrå IK > Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-10-29
Jag var på plats i Örebro. Jag var på plats på Lions bar innan nedsläpp.
Jag är nu fundersam. Jävligt fundersam…
Jag har hängt med Timrås supportrar i snart 30 år.
I eftermiddag och kväll fick jag en tankeställare…
Vi tog två poäng. Det var bra.
Får väl skriva av mig när jag samlat mina intryck.
Jag är nu fundersam. Jävligt fundersam…
Jag har hängt med Timrås supportrar i snart 30 år.
I eftermiddag och kväll fick jag en tankeställare…
Vi tog två poäng. Det var bra.
Får väl skriva av mig när jag samlat mina intryck.
+ 19
Timrå IK > Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-10-29
{8179}: Sjukt stark match igen. Mot ett
stark Örebro.
Big red machine!!!!
stark Örebro.
Big red machine!!!!
+ 19
Timrå IK > Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-10-25
Sputnik: JJ känns extremt vältränad. Dels fysiskt, i hur han hela tiden håller upp kroppen i optimalt läge mot skytten, och sen i spelet. Allt ser så kontrollerat och självklart ut. Kolla slajdningen i går, t ex. Han ser ju inte ens stressad ut när han reptilsnabbt förflyttar sig med pucken. Typ 90% av nätet är täckt redan när skottet går.
Fantastiskt kul att se.
Fantastiskt kul att se.
+ 19
Timrå IK > Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-10-25
DenRöda: Eller hur, och nu ser vi rollspelare som Alvarez och Walli komma mer till sin rätt då de får utnyttja det de är bra på. Walli börjar ju se ut som Mario Lemieux och Alvarez som en pansarkryssare.
Sen måste jag nämna Lander, hur stark är pojkjäveln? Han bara flyttar på spelare, när han fäller ut bommen är det ingen som kan komma åt honom. Det är så jävla kul att se dagens Timrå.
Och att JJ va en toppmålvakt bara han fick ett bra försvar framför sig. 3 poäng till 3:e platsen med en match mindre spelad.
Må väl kamrater!
Sen måste jag nämna Lander, hur stark är pojkjäveln? Han bara flyttar på spelare, när han fäller ut bommen är det ingen som kan komma åt honom. Det är så jävla kul att se dagens Timrå.
Och att JJ va en toppmålvakt bara han fick ett bra försvar framför sig. 3 poäng till 3:e platsen med en match mindre spelad.
Må väl kamrater!
+ 19
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
DenRöda: Tycker det är så jävla tråkigt med haltande tabell. Vi ligger 9a men hade vi haft 12 spelade (som alla före oss utom leksand) och våran 12e match var en vinst hade vi hamnat på 5e plats. Ska det vara så jävla svårt att innan varje vecka är slut så har alla lag spelat lika många matcher? Känns som vissa lag alltid har en match mindre spelad som man får ta ikapp i slutet av säsongen.
Måste skapa en onödig press på lagen som "ligger efter" och ännu mer irriterande är det att alla experter och tyckare inte alls tar hänsyn till det då dom pratar om serieledare och streckstrider och sån skit.
Rent organisatoriskt måste SHL bli bättre
Måste skapa en onödig press på lagen som "ligger efter" och ännu mer irriterande är det att alla experter och tyckare inte alls tar hänsyn till det då dom pratar om serieledare och streckstrider och sån skit.
Rent organisatoriskt måste SHL bli bättre
+ 19
Timrå IK > Sv: Luleå HF - Timrå IK 2022-10-20
{297}: Lyytinen gör en sjuk supermatch när han blir inslängd direkt i hetluften. Han var med marginal vår bästa back ikväll och fick starta med Dahlen och Lander i övertidsspelet. En klassvärvning även fast han är tänkt som en breddback. In Kapanen we trust!
Hyvää Suomi!
Hyvää Suomi!
+ 19
Timrå IK > Sv: Luleå HF - Timrå IK 2022-10-20
{297}: Lyytinen är en mycket bra back. Jag är sjukt imponerad
+ 19
Timrå IK > Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-10-15
Ante i C-More om Hanzls mål:
- Hanzl, han har inte skjutit på två år:)
- Hanzl, han har inte skjutit på två år:)
+ 19
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Örebro HK 2022-10-08
{10017}: Dom bjöd på målen för att Timrå helt plötsligt åkte skridskor och skapade ett jävla tryck jämfört med period 1 och 2. Målen skapades av att Timrå stressade sönder Örebro. 2-2 målet var ett klassiskt Dahlén-mål också, karln slår en passning få spelare hade sett öht.
Att säga att Örebro bjöd på båda målen tycker jag är orättvist mot Timrå. Vi sög i 2 perioder men i 3e var vi fanimej riktigt bra. Vi jobbade oss fram till dom målen vi gjorde även om lite tur var inblandat i 1-2 målet.
Att säga att Örebro bjöd på båda målen tycker jag är orättvist mot Timrå. Vi sög i 2 perioder men i 3e var vi fanimej riktigt bra. Vi jobbade oss fram till dom målen vi gjorde även om lite tur var inblandat i 1-2 målet.
+ 19
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Örebro HK 2022-10-08
5173 i snitt i publik hittills på fyra matcher. Riktigt bra! Förra säsongen hade vi 3519 i snitt och 18/19 3932. Snittet i år kommer garanterat gå ned, men vore fint om vi kunde kravla oss över 4000 iaf när serien summeras. Jag kommer dra mitt strå till stacken och försöka hinna med de flesta hemmamatcher.
+ 19
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Örebro HK 2022-10-08
3:e idag var nått nytt, då kom laget till en nivå jag förväntar mig av laget varje dag. Den var inte felfri men det fanns en glöd och en vilja som jag tycker saknats hittills.
Detta måste laget bygga vidare på. Vill laget prestera på SHL nivå ska dagens tredje period framöver vara lagets lägsta nivå framöver.
Detta måste laget bygga vidare på. Vill laget prestera på SHL nivå ska dagens tredje period framöver vara lagets lägsta nivå framöver.
+ 19
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2022-10-01
{9386}: Brynäs ligger sist och HV näst sist. Må se vackert ut men åtminstone jag tycker inte avståndet på två(2) poäng känns tillräckligt safe för att som Timråit kunna skratta åt
+ 19
Timrå IK > Sv: Timrå IK - HV71 2022-09-29
Rip Kirby: Nubben ska ha ett stort tack för allt han gjort genom åren! Jag skiter fullkomligt i vår kräftgång föregående år, utan Kent lämnade oss med en grym trupp i högsta serien, med alla förutsättningar för att på allvar etablera oss i finrummet.
Den som buar har noll respekt och förståelse för klubblojalitet i allmänhet, och Kents betydelse för Timrå i synnerhet. Håll isf käft istället
Den som buar har noll respekt och förståelse för klubblojalitet i allmänhet, och Kents betydelse för Timrå i synnerhet. Håll isf käft istället
+ 19
Föregående · 188 · Nästa



























