Föregående · 189 · Nästa
Timrå IK > Sv: Timrå IK - HV71 2022-09-29
Zäta75: klart att Nubben ska tackas! Och jag tror inte att han kommer att ställa sig och jubla framför klacken ifall dom vinner!
+ 19
Timrå IK > Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2022-09-24
Kulltorp: just nu står vi på 56 (!) utvisningsminuter på tre matcher. Tar vi bort 20 min på Walli så är det ändå 36 minuter, dvs. 12 min/match. Tycker det här är under all kritik. Domarna har varit helt jävla värdelösa men man kan inte vinna matcher från utvisningsbåset, Timrå måste hitta nivån och om domarna ska envisas med den usla nivån så måste timråspelarna börja filma som motståndarna. Tråkigt att svensk hockey inte åtgärdar filmningar men just nu lönar det sig och då måste man spela med samma förutsättningar som motståndarna.
+ 19
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Linköping HC 2022-09-22
DenRöda: Tycker du svävar iväg totalt, vi har inte direkt dominerat de här två matcherna, utan har snarare vunnit p.g.a att JJ har varit en demon.
+ 19
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Linköping HC 2022-09-22
Sådärja. 79 mil, en full tank minus återstående ångor, en premiär, 3 poäng.
13 timmar på temat "suga märgen ur livet".
Några korta innan det blir ett par timmars sömn:
- Ecstasy of Gold i introt: 👍
- Dahlén gör SHL-mål i NHC: ❤️
- JJs två första matcher: ➕️➕️➕️➕️➕️
- Ty Ratties klacktönteri: ❓️
- Anton Landers passning: 👏
Styrka att vinna trots att LHC i stort var bättre i 50 minuter.
Och, så klart: Hockey ÄR en underbar sport!
13 timmar på temat "suga märgen ur livet".
Några korta innan det blir ett par timmars sömn:
- Ecstasy of Gold i introt: 👍
- Dahlén gör SHL-mål i NHC: ❤️
- JJs två första matcher: ➕️➕️➕️➕️➕️
- Ty Ratties klacktönteri: ❓️
- Anton Landers passning: 👏
Styrka att vinna trots att LHC i stort var bättre i 50 minuter.
Och, så klart: Hockey ÄR en underbar sport!
+ 19
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Hassan: Ja det räcker med att vi redan har en idrottsförening i Giffarna i distriktet Sundsvall/Timrå som har som tradition att årligen hamna i ekonomisk knipa.
Såg de var igång igen och behövde in miljoners med kronor igen. Att de inte bara lägger ner sin hopplösa verksamhet, så kan företagen pumpa in i Timrå IK istället som har lite framtidstro i allafall.
Såg de var igång igen och behövde in miljoners med kronor igen. Att de inte bara lägger ner sin hopplösa verksamhet, så kan företagen pumpa in i Timrå IK istället som har lite framtidstro i allafall.
+ 19
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
SebastianH: Du säger att den ser trög ut och vi har ändå slagit rekord i säsongskort och ST har precis lagt upp en artikel om att det är ett jävla tryck på försäljningen xD
+ 19
Timrå IK > Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2022-09-17
Känns extremt viktigt att en spelare som Emil får börja med 2 poäng, känns som han skulle kunna få det tufft och bli "osynlig" om det börjat knackigt med att det inte lossnar i början, grymt viktigt. Känns nästan som en viktigare seger än om vi ägt skotten med 31-17 och vunnit med 5-1, det här bygger karaktär i en match i motgång som vi ändå vinner.
+ 19
Timrå IK > Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2022-09-17
Gameday, bitches!
Länge sen man var så taggad. Man brukar visserligen se fram emot premiärerna, men när det handlat om SHL har det mest varit av typen "låt oss få den där jävla rotfyllningen överstökad".
I år är det pirri-pirri på riktigt.
Ska bli überintressant att se vad det här laget kan göra i SHL. Framtungt no shit, vi har ju fått in 4 offensiva hemvändare av yppersta kvalle. Baksidan har näppeligen blivit sämre av det, även om den rent numerärt är undermålig.
Men: ifjol hette det "tunt framåt, men stabilt bakåt". Nu har vi rensat bort Bohm, Carlsson, Zajac framförallt, och ersatt med Eronen, Stengvist och fått tebaks Didde. Då är det plötsligt sämre än ifjol, enligt "experterna". Lite eljest, kan tyckas.
Framåt är det som sagt dag och natt jämfört med ifjol. Skulle inte byta fw-besättning med något lag.
Frågetecken finns enligt mig på målvaktssidan och i båset. JJ var grym mot DIF, men kan han hålla hög nivå över tid? Rautio som backup är inte heller supersexigt, även om det knappast är någon nedgradering från fjolårsfinnen.
Kan Ante "sätta försvarsspelet", och få till det berömda grundspelet? Det hoppas vi. Klart är att han får ypperliga förutsättningar, med den här karaktären på spelartruppen. Lander, Pettersson, Jonte, Hanzl m fl vet hur hockey spelas på den här nivån. Och ingen av dom är nog särskilt rädd för att uttrycka ev avvikande meningar heller. Det bör bidra till ett mer gediget, vägvinnande spel.
Dock: båset som helhet är ändå en osäkerhetsfaktor.
Jag är tämligen säker på att det här laget kommer lyckas undvika kval med god marginal. Interna målsättningen är slutspel, och det känns högst rimligt.
Låt oss hoppas på god publikuppslutning redan från start, så att det finns marginaler att justera t ex back- och målvaktssidan om behov uppstår. En back till kommer vi ju att behöva ta in, helst i går.
Och strax är det som sagt premiär. En tuff sån dessutom. Hanzl borta, va? Då blir det riktigt jävla snorsvårt. Frölunda har ju matchat på riktigt under försäsongen, mot bra motstånd. Timrå har mysavfärdat dränggäng som Sundsvall och Modo. Klar risk att detta kommer att orsaka Timrå stora bekymmer direkt från nedsläpp.
Men, va faen. Ut och kör, pöjkar. Visa hockeysverige hur ett framtungt lag agerar, och vad hockeyhjärta egentligen betyder.
Sen ses vi uppe i NHC mot Linköping. Första hemmapremiären på plats sen...ja, kan det vara invigningen av arenan 2003? 19 jävla år sen. Helt gälet.
Precis som den matchen var. När Koivunen (?) fick pucken i slottet och stänkte in 4-3...jeeez. Då var det livat.
Till topps, vänner! Nu kör vi!
Länge sen man var så taggad. Man brukar visserligen se fram emot premiärerna, men när det handlat om SHL har det mest varit av typen "låt oss få den där jävla rotfyllningen överstökad".
I år är det pirri-pirri på riktigt.
Ska bli überintressant att se vad det här laget kan göra i SHL. Framtungt no shit, vi har ju fått in 4 offensiva hemvändare av yppersta kvalle. Baksidan har näppeligen blivit sämre av det, även om den rent numerärt är undermålig.
Men: ifjol hette det "tunt framåt, men stabilt bakåt". Nu har vi rensat bort Bohm, Carlsson, Zajac framförallt, och ersatt med Eronen, Stengvist och fått tebaks Didde. Då är det plötsligt sämre än ifjol, enligt "experterna". Lite eljest, kan tyckas.
Framåt är det som sagt dag och natt jämfört med ifjol. Skulle inte byta fw-besättning med något lag.
Frågetecken finns enligt mig på målvaktssidan och i båset. JJ var grym mot DIF, men kan han hålla hög nivå över tid? Rautio som backup är inte heller supersexigt, även om det knappast är någon nedgradering från fjolårsfinnen.
Kan Ante "sätta försvarsspelet", och få till det berömda grundspelet? Det hoppas vi. Klart är att han får ypperliga förutsättningar, med den här karaktären på spelartruppen. Lander, Pettersson, Jonte, Hanzl m fl vet hur hockey spelas på den här nivån. Och ingen av dom är nog särskilt rädd för att uttrycka ev avvikande meningar heller. Det bör bidra till ett mer gediget, vägvinnande spel.
Dock: båset som helhet är ändå en osäkerhetsfaktor.
Jag är tämligen säker på att det här laget kommer lyckas undvika kval med god marginal. Interna målsättningen är slutspel, och det känns högst rimligt.
Låt oss hoppas på god publikuppslutning redan från start, så att det finns marginaler att justera t ex back- och målvaktssidan om behov uppstår. En back till kommer vi ju att behöva ta in, helst i går.
Och strax är det som sagt premiär. En tuff sån dessutom. Hanzl borta, va? Då blir det riktigt jävla snorsvårt. Frölunda har ju matchat på riktigt under försäsongen, mot bra motstånd. Timrå har mysavfärdat dränggäng som Sundsvall och Modo. Klar risk att detta kommer att orsaka Timrå stora bekymmer direkt från nedsläpp.
Men, va faen. Ut och kör, pöjkar. Visa hockeysverige hur ett framtungt lag agerar, och vad hockeyhjärta egentligen betyder.
Sen ses vi uppe i NHC mot Linköping. Första hemmapremiären på plats sen...ja, kan det vara invigningen av arenan 2003? 19 jävla år sen. Helt gälet.
Precis som den matchen var. När Koivunen (?) fick pucken i slottet och stänkte in 4-3...jeeez. Då var det livat.
Till topps, vänner! Nu kör vi!
+ 19
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
{297}: Hur många poäng hade Lodin i kvalet och hur stor inverkan skulle du säga att han hade på exempelvis ElHanz's produktion?
Nu argumenterar jag inte för att Alvarez ska peta E.P, DalleBalle, Wedda...
Men inte fasiken har han skämt ut sig oavsett vart han spelet hittills i år. Nån måtta får det väl ändå vara.
Personligen kan jag nästan tycka att han gjort det såpass bra i kontrast till vissa andra att han åtminstone förtjänar spela ett hack högre upp i hierarkin än fjärde.
Tycker du inte själv det blir tröttsamt att gnälla över samma spelare dagarna i ända tills de antingen går i pension eller byter lag förresten?
I Alvarez fall räcker det ju nästan med att inte upphört att existera för att få en släng av Ollesleven.
Nu argumenterar jag inte för att Alvarez ska peta E.P, DalleBalle, Wedda...
Men inte fasiken har han skämt ut sig oavsett vart han spelet hittills i år. Nån måtta får det väl ändå vara.
Personligen kan jag nästan tycka att han gjort det såpass bra i kontrast till vissa andra att han åtminstone förtjänar spela ett hack högre upp i hierarkin än fjärde.
Tycker du inte själv det blir tröttsamt att gnälla över samma spelare dagarna i ända tills de antingen går i pension eller byter lag förresten?
I Alvarez fall räcker det ju nästan med att inte upphört att existera för att få en släng av Ollesleven.
+ 19
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
{9908}: Nu ligger det en jobbannons ute på Expressen där dom söker en Teknisk ansvarig med inriktning mot webbsändningar.. ;-P
+ 19
Timrå IK > Sv: Försäsong 2022
lungan: Tycker vi verkligen att Lundin ska peta ner både Lander och Hanzl pga en drömpassning till Dahlén på en träningsmatch? Det tycker inte jag iaf, med nuvarade centrar ska Lundin aldrig centra högre upp än 3e så länge vi inte får skador. Men även då är jag mer beredd att kasta in EP som center.
+ 19
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
{9908}: Man sitter med lördagswhiskyn, tittar lite på bakom tallarna...Medan andra lag sliter för att fylla toppkedjorna med legoknektar, ofta nya för varje säsong (Hej IKO m fl) sitter vi med 4 fantastiska hemvändare med långa kontrakt till toppkedjorna samt ytterligare hemvändare från ifjol samt andra spelare som är inne på sin 3-4 och mera säsong...Skål tammefan...
+ 19
Timrå IK > Sv: Försäsong 2022
Kulltorp: dom flesta är nog överens om att det kommer att vara det bästa TIMRÅ-laget vi ställer upp med i år och det kan ju lätt få en att sväva iväg men vad säger det egentligen ur ett objektivt perspektiv? Vi har väl aldrig varit bättre än ett mittenlag i elitserien/SHL under någon enstaka säsong. Vi har gått till ett par semifinaler. (Räknar modern tid nu). Visst har vi landslagsspelare men tittar man till topplagen så saknas det inte direkt offensiv kvalité där heller. Jag tror man ska se detta lagbygge som år 1 av en 3-årsplan eller nåt sånt. Vi har knutit fast offensiv kompetens till laget men saknar backar och målvakter för att gå långt i ett slutspel. Om vi kan värva tunga pjäser på backsidan och målvaktssidan nästa säsong samtidigt som vi kanske bara behöver komplettera på forwardssidan (onekligen kommer vi att tappa spelare som alla andra lag).
I glädjeruset så tippade jag oss på plats 6 i år men när man nyktrat till lite så har jag faktiskt förståelse för att alla ”experter” placerar oss långt ner i tabellen. Dels på grund av att dom är bekväm och går på historiken men dels för att det faktiskt finns uppenbara svagheter i laget. Allt norr om plats 10 skulle jag se som en sensation. Målet måste vara att undvika kval så att vi kan bygga vidare på den grund Timrå nu satt med hemvändarna. Men det hade varit förjäkla kul att se slutspelsmatcher med Timrå igen, det har man väntat väldigt länge på nu.
I glädjeruset så tippade jag oss på plats 6 i år men när man nyktrat till lite så har jag faktiskt förståelse för att alla ”experter” placerar oss långt ner i tabellen. Dels på grund av att dom är bekväm och går på historiken men dels för att det faktiskt finns uppenbara svagheter i laget. Allt norr om plats 10 skulle jag se som en sensation. Målet måste vara att undvika kval så att vi kan bygga vidare på den grund Timrå nu satt med hemvändarna. Men det hade varit förjäkla kul att se slutspelsmatcher med Timrå igen, det har man väntat väldigt länge på nu.
+ 19
Timrå IK > Sv: Försäsong 2022
Checkade in på hotell på Öland för konferens precis. Gissa rumsnumret!
+ 19
Timrå IK > Sv: Försäsong 2022
Dalle har röda handskar och röd hjälm på träningen idag, någon som vet om han är klar?
+ 19
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Tjoho! Tre biljetter inköpta till bortasektionen i Scandinavium den 17/9. Mina söners hockeypremiär ever… Nu kör vi!!! ❤️⚪️❤️⚪️
+ 19
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
mikenomad: Jonte Dahlén är helt klar nu för er.
Stort grattis till en överjäkligt trevlig värvning! Som Modoit är jag avis!
Blir skoj att se honom i SHL för första gången!
Stort grattis till en överjäkligt trevlig värvning! Som Modoit är jag avis!
Blir skoj att se honom i SHL för första gången!
+ 19
Timrå IK > Sv: Försäsong 2022
Nu kom ett SMS om swish-kampanj för "en hemvändare till"...Vem???1
+ 19
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Vilken fantastisk och öppen Klubb Timrå är! Ett bevis är att ödmjukhet och kärlek till varann slår det mesta.
Men Robert Andersson säger att Timrå IK med Jonas Torines i spetsen jobbar annorlunda och det gör dem till en föregångare inom svensk ishockey:
? Tabu existerar inte i klubben, det är därför dem har kommit så långt. Oavsett vilket problem som uppstår pratar, hanterar och konkretiserar man dessa ämnen, säger han.
På vilket sätt skiljer sig Jonas Torines arbete från andra?
? Han ser människan i första hand, han fokuserar mycket på ungdomsverksamhet och att kunna hjälpa en del ungdomar som har svårigheter, hockeyn är inte förskonad från exempelvis missbruk, men han ser till att alla får en uppriktig chans och får den stöttning som behövs, säger Robert Andersson.
Men Robert Andersson säger att Timrå IK med Jonas Torines i spetsen jobbar annorlunda och det gör dem till en föregångare inom svensk ishockey:
? Tabu existerar inte i klubben, det är därför dem har kommit så långt. Oavsett vilket problem som uppstår pratar, hanterar och konkretiserar man dessa ämnen, säger han.
På vilket sätt skiljer sig Jonas Torines arbete från andra?
? Han ser människan i första hand, han fokuserar mycket på ungdomsverksamhet och att kunna hjälpa en del ungdomar som har svårigheter, hockeyn är inte förskonad från exempelvis missbruk, men han ser till att alla får en uppriktig chans och får den stöttning som behövs, säger Robert Andersson.
+ 19
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Som sagt; Grabben har sagt att är det spel i Sverige så är det Timrå som gäller.
Förstår inte denna oro. Grabben väljer Timrå i slutet av månaden/början av september om det inte kommer fram ett NHL kontrakt eller ett lockande bud från Schweiz.
De är ingen legosoldat som Rattie vi talar om nu, pengar styr inte grabben när det gäller spel i SHL.
Förstår inte denna oro. Grabben väljer Timrå i slutet av månaden/början av september om det inte kommer fram ett NHL kontrakt eller ett lockande bud från Schweiz.
De är ingen legosoldat som Rattie vi talar om nu, pengar styr inte grabben när det gäller spel i SHL.
+ 19
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
mikenomad: "Känns som att det är mycket tuffare träning nu jämfört med i våras, på sättet de ställer krav och manar på varandra." - Jennifer, ST.
Det där kan komma att betyda jävulskt mycket i slutändan. Men är nog ingen här som är förvånad. Lander-effekten 💪
Det där kan komma att betyda jävulskt mycket i slutändan. Men är nog ingen här som är förvånad. Lander-effekten 💪
+ 19
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Nisse på Mon or: Jag åkte från Vansbro enbart för ispremiären och det är 37mil enkel 😀
+ 19
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
{9630}: Jo det blir presentation. Men man har anlitat Sture att hålla i det hela. Så Jonte är inte officielt presenterad förens lagomt till seriestart ändå..
+ 19
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
mikenomad: Nanne hit o Nanne dit för helvete är Dahlén klar eller? 😄 Ser ju han springa på Norra kajen hela dagarna.
+ 19
Timrå IK > Sv: Silly Season 2022-2023
För ganska exakt 12 veckor sedan tog vi fjärde och sista vinsten mot DIF och säkrade SHL-kontraktet. Där och då var varje sekund ren och skär ångest, men nu i efterhand är det sanslöst att vi dansade hem matchserien med 4-0 i matcher. 4-0.
Det tål att påminna sig om den fantastiska känslan som infann sig den 2:a april, innan vi kliver på nästa säsong med tillhörande ångest och illamående.
Glad midsommar gott folk! Ta det lugnt, men inte för lugnt
Det tål att påminna sig om den fantastiska känslan som infann sig den 2:a april, innan vi kliver på nästa säsong med tillhörande ångest och illamående.
Glad midsommar gott folk! Ta det lugnt, men inte för lugnt
+ 19
Timrå IK > Sv: Silly Season 2022-2023
Mustard Tiger: Lagen har ju alltid fler spelare än vad som går in på 4 kedjor och 3 backpar, så det betalas alltid för spelare som inte spelar. Visst dom sitter ombytta men gör inte ett enda byte.
Tror du att vi kan få någon som bidrar mer än Boyce som extraspelare? Och när han spelar ger han alltid 100% och gör inte bort sig i en defensiv roll. Andra spelare kan ju till och med bli ett sänke om dom inte får speltid.
Boyce är min kapten!
Tror du att vi kan få någon som bidrar mer än Boyce som extraspelare? Och när han spelar ger han alltid 100% och gör inte bort sig i en defensiv roll. Andra spelare kan ju till och med bli ett sänke om dom inte får speltid.
Boyce är min kapten!
+ 19
Timrå IK > Sv: Silly Season 2022-2023
Mustard Tiger: Jag tror han betyder mer för klubben på olika plan än vad vi förstår, vilket lyser igenom i en del uttalanden. Att han kommer lyfta tid i förstalinan eller powerplay(kompisreferensen) tror jag inte att man behöver vara orolig för.
Vi kommer nog se honom i klubben efter han lagt skridskorma på hyllan också.
Vi kommer nog se honom i klubben efter han lagt skridskorma på hyllan också.
+ 19
Timrå IK > Sv: Silly Season 2022-2023
{9037}: Rahimi är den här seriens oomtvistade kung. Kan bli kul att se honom försöka komma under skinnet även på HV. Som Karlin betedde sig efter match 2 eller när det var är så nära tjänstefel man kan komma. Snacka om att styra in sitt lag på helt jävla fel fokusbana och samtidigt ge bort förarsätet till motståndarna. Makalöst orutinerat. Karlin är för mig en riktigt svag coach
+ 19
Timrå IK > Sv: Silly Season 2022-2023
Tom Topp: Håller helt med. Sagan med Rattie kan inte ta slut så här!
Min egen säga är såhär
Lander snackar med Rattie, Du spelar för Timrå säsongen 21/22 och ser till att laget klarar sig kvar, som den stjärna och poängspruta du är.
Sedan kommer jag tillbaka till säsongen 22/23 och du förlänger ditt kontrakt med tre år och vi går för SM Guld och ser till att vinna SM Guld med Timrå nått av dessa tre år. Visst tar vi lillfinger slag på den😁.
Tycker min egen saga är så bra den måste bara bli sann!
Min egen säga är såhär
Lander snackar med Rattie, Du spelar för Timrå säsongen 21/22 och ser till att laget klarar sig kvar, som den stjärna och poängspruta du är.
Sedan kommer jag tillbaka till säsongen 22/23 och du förlänger ditt kontrakt med tre år och vi går för SM Guld och ser till att vinna SM Guld med Timrå nått av dessa tre år. Visst tar vi lillfinger slag på den😁.
Tycker min egen saga är så bra den måste bara bli sann!
+ 19
Timrå IK > Sv: Silly Season 2022-2023
Herminator: Och TIK B (Hudik) vinner seriefinalen mot ÖIK. Djurgårn till Holmen Center till hösten kommer allt närmare
+ 19
Timrå IK > Sv: Silly Season 2022-2023
Löven snubblar sig fram till 1-1 i matcher alltså, i en match där Modo har 5 ramträffar bl.a. Modo har 2 SM-guld. Vill jag byta med Modo?
Nej 😂
Nej 😂
+ 19
Timrå IK > Sv: Silly Season 2022-2023
{9630}: Rattie är klar på 2år, men ännu ej officiellt. Pettersson och Wedin var klara innan playouten ens börjat, Hanzl skrev på medan playouten pågick. Man släpper inte allt på en gång utan matar ut någon då och då för att försöka hålla intresset uppe.
Nubben har sagt att endast 2-3 platser är lediga och Ratties är inte en av dom.
Nubben har sagt att endast 2-3 platser är lediga och Ratties är inte en av dom.
+ 19
Timrå IK > Sv: Silly Season 2022-2023
mikenomad: Kontaktade min källa för att kolla detta och han hade inte hört någonting ang Rögle. Utan pekade mer på att Rattie har skrivit på 2år. Detta är silly i sin helhet. Det var förövrigt samma källa som sa till mig att jiri smejkal var klar för Oskars, hela 12h före mrmadhawk så jag litar på min källa tills motsatsen är bevisad.
+ 19
Timrå IK > Sv: Silly Season 2022-2023
{9814}: Laleggia, Rattie och Pettersson idag så kan man plocka av sig pickskyddet och hjälmen och ta semester..
+ 19
Föregående · 189 · Nästa




























