Välkommen till HockeySnack

HockeySnack (HS) är en mötesplats där vi snackar hockey i allmänhet och svensk hockey i synnerhet. Bli medlem, välj ditt lag och börja snacka!
Vi har 10368 st hockeytokiga medlemmar som tillsammans skrivit 3039568 inlägg i våra forum. Just nu är 43 användare inloggade.

Timrå IK > Sv: Slutspel 2023
Stryparn: Oavsett om dom är trötta eller inte så kommer dom bäras fram av publiken på hemmaplan, så det bör inte läggas någon fokus på det öht.

Jag ber till alla högre makter att vårt älskade lag vinner ikväll. Alla inom klubben, alla fans, alla förtjänar detta efter 10+ år med att harva runt i olika serier, dålig ekonomi etc. Hoppas verkligen grabbarna i laget gör allt i deras makt ikväll, inte fuskar i backchecken, tar grisgörat framför målen, täcker skott och har lite FLYT!

Annars så är jag otroligt stolt ändå, och med rätt träning fysiskt och psykiskt tror jag att stommen har en otroligt hög högstanivå inom sig inför framtiden.

Timrå IK > Sv: Slutspel 2023
Jävla biljettsida och strula det där! Nu lyckades jag i a f knipa biljetter till mig och dottern. Svor på att aldrig mer se en match 7 på plats efter oskarknullshamnsdebaclet, men hey - nu är det ju slutspel, inte leva-eller-dö-kval.

Normalt att ha typ 127 i vilopuls redan nu?

Timrå IK > Sv: Slutspel 2023
Publiken. Vi kan ganska snabbt konstatera att de 13 dryga jävla säsongerna som gått utan slutspel i SHL har skapat något av ett monster som tvingats till en oönskad dvala. Fram till nu. För helvete vad Örebro har att lära här. Visst, matchen avgörs på isen, inget snack, men med insatser som ikväll från hela arenan.

Slutsålt här, igen. Och ikväll gjorde publiken en kraftig skillnad. Trycket som vi höll i under tredje perioden var fanimej heelt fucking magiskt! Fullsatt i Örebro också. Ja, men är det samma inlevelse, samma törst och hunger att vinna där som här? Ikväll blir publiken väldigt mycket ett med spelarna. Vi vill det här precis lika mycket som Anton Lander törstar efter framgång.

Vi får en match 7. Game seven. Jag hade gett upp den tanken helt efter förlusten hemma senast måste jag säga. Det mentala spelet lever vi med vare sig vi vill det eller inte. Frågan är hur spelarna känner och kan hantera detta. Allt att vinna är mitt utgångsläge. Jag tänker inte grotta in mig mer i vad vi gör bra kontra vad som fattas eller situationer som vi har ren bonnröta att det inte blir mål. Ny match, nya möjligheter.

Game on, wednesday!

Timrå IK > Sv: Slutspel 2023
Ja, vad ska man säga.

Otrolig kväll att bli av med bastuloge-oskulden.
Trycket.. Resultatet.. Game 7.. Vigeraldrigupp.. Trycket igen..
Vi håller på ett väldigt väldigt speciellt lag hörni! Vi spelar inte alltid bäst, men ikväll gjorde vi det!

Kärlek, ödmjukhet, glädje! ❤️🤍
Uppladdat:

500x0-e8bc9669-1820-4411-a565-e5f49b54a090.jpeg


Timrå IK > Sv: Slutspel 2023
Kerstin_k: Nytt avsnitt av Domustrappan ute nu.

Timrå IK > Sv: Slutspel 2023
eliassjo : Spelade även upp filmningen på mediakuben!

Timrå IK > Sv: Slutspel 2023
Tycho: Fick en sen inbjudan till att hänga med till Karl Hedin/bastulogen imorgon. Brorsan bränner upp från Stockholm vid lunch.

Har nog aldrig tackat ja till något så snabbt.

Timrå IK > Sv: Slutspel 2023
Sputnik: Wow, verkligen wow. Jag har suttit på högskoleprov hela dagen och såg först nu vad den jävla Bromé gjorde. Han kan nog räkna med avstängning och böter. Skönt att ni vann, trots att dom gjorde mål i följande PP (jag hade varit galen om det var mot Brynäs). Se nu till att skicka dom jävla Örebroarna ur slutspelet, för den där divingen lär ju ge tändvätska åt Antes grabbar i flera matcher framöver.

Timrå IK > Sv: Slutspel 2023
roger_sundsvall: Ni som är på plats på måndag. Snälla bua allt ni kan när Bromé har pucken. Tack på förhand.

Timrå IK > Sv: Slutspel 2023
DenRöda: Där slår Timrå ut Mora ur slutspelet. Imponerande!

Timrå IK > Sv: Slutspel 2023
Smokey: haha, underbart konstaterande. Så är det, fanimej.

Vad det också är är en ganska mysig onsdag. Änte-ligen en seger! Hemmaplan nu, och chans att göra en helt öppen affär av det här. Låt oss.

Tycker gnället på domarna alltsom oftast är lite smålöjligt, men så här långt har det varit en sjukt snedfördelad kvartsfinalserie. Vi kommer inte undan med nästan något, men gör vi ingenting för att örebroare ska snubbla åker vi för det ändå. Svårbortförklarligt.
Och: är inte Emil Larsson en av dom mest patetiska spelarna vi har i den här serien? Låtsas vara tuff, men slänger sig så fort någon petar på honom. Och när han avslutar Sundhs hockeykarriär med en överfallstackling har han inte ens modet (för att inte tala om anständigheten) att lyfta luren och be om ursäkt.
Jävla amöba. Hoppas någon sänker skiten med en schysst, men riktigt jävla stenhård, tackling.

Sen: Jonte. Hel-fucking-vete vilken match han gör. Det är ju det här man hoppats på, men kanske inte vågat tro på: att han ska dominera en match i SHL-slutspelet på samma sätt som han gjorde i HA. Det gjorde han igår. Löjligt dominant.
Nu hoppas vi att han kan fortsätta på den här nivån, och att andra tar rygg.

Hartmann och Wall-E, t ex. Hartmann gjorde nog sin svagaste kvartmatch igår. Lyckades inte komma till på samma sätt. Och Wall-E visar väl lite varför han inte är mogen för något spel högre än en 3e-kedja. Trodde slutspel skulle vara hans komfortzon, men hittills har han varit väldigt blek. Hoppas det vänder.

Och taskigt för EP att han inte fick sätta åtminstone ett av dom där två stolpskotten. Avsluten var ju i övrigt riktigt fina. Men: nog spelar han med lite mindre uppdragna axlar nu? Fortsätt skjuta bara, så kommer nog puckarna att trilla in.

Orosmoln på backsidan om nu Erixon är borta i morrn. Edfeldt lär få det "hyfsat" svårt om han ska in. Och att rulla på 5 backar från start känns sisådär.
Hoppas det inte var något allvarligt.

Nu får vi se hur resten av serien utspelar sig. Det mentala grepp som Pirates-Vipers skaffade sig i match ett är nog rätt löst nu. Tyckte dom såg slitna ut i förlängningen, och nog måste det sätta sig på psyket att man inte lyckas göra mål trots att domarna curlar fram PP efter PP?
Samtidigt är Timrå inne i det här nu. Skulle vilja påstå att det här var första matchen som man spelade som att man var i slutspel.
Match 1: negativt kval. Match 2: seriematch med 6-poängsbetydelse. Match 3: kvartsfinal.

Går man in stenhårt i morrn och är cyniska, stenhårda och resoluta, så...är det inte omöjligt att vi har en kvitterad matchserie. Och då, mina vänner, d å är det ingen tvekan om vilka som håller i den mentala taktpinnen.

Timrå IK > Slutspel 2023
Då öppnar vi upp den – slutspelstråden. Möjligen lite sent med tanke på att just slutspelet pågått i någon vecka, men Det Mest Väsentliga inleds i afton.

Örebro är ett sånt lag som aldrig känns omöjliga och där det alltid finns en rimlig vinstchans, samtidigt som vi har svårt att slå dem. Två fruktansvärt jämna lag, precis som de flesta redan konstaterat.

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Bragd-Birger: trots alla hån från brynässuportrar genom åren så kan jag inte riktigt känna skadeglädje, jag kan nästan känna deras illamående just nu. Man ser det på ledarna, man ser det på spelarna. Hade dom vunnit mot oss så hade dom sannolikt undvikit kvalet (visst var det så?) och sen pang, helt plötsligt står dom nere i Malmö med byxorna nere och 0-2 i serien med en fot nere i Västervik, Tingsryd, Karlskoga osv. Den här matchserien kommer förmodligen att vara över innan dom knappt fattat att den börjat.

Jag tycker det är lite sorgligt.

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Tycker bara synd om Blomman som blev tvungen att spela kval två säsonger irad :(

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
För övrigt fyller Didrik Strömberg 29 idag . Festa lite fint idag och episk match imorrn . Grattis Didrik

Timrå IK > Sv: Rögle BK - Timrå IK 2023-03-09
Kerstin_k: HELT otrolig grundserie laget gör. Att sluta 5:a i en sån här tajt serie trots skador på nyckelspelare och en hel hög nödlösningar, det är fanimej helt otroligt.

Helt overkligt att vi ska spela kvartsfinal. ÄNTLIGEN!

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
{9037}: Karlin är väl förhoppningsvis snart genomskådad. Maken till överhypad tränare, det är inte det minsta konstigt att Modo är ett lag med taskig karaktär. Han går i bräschen, minns vilken jävla crybaby han var när vi mötte Vvik och slog ut dem och mot Löven häromåret skämde han ju ut sig duktigt i finalspelet

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2023-03-07
Men vad är detta för jävla syjunta nu då? OM Kapanen nu har nobbat Lodin finns det garanterat goda skäl till det. Skäl vi inte vet och antagligen aldrig kommer att få veta.

OM Lodin har uttryckt sig så som det verkar på Instagram är han en omogen, oprofessionell lallare och visar exakt varför han eventuellt inte kommer att spela i Timrå IK nästa säsong.

Herregud, som vissa här går an tycks han vara skillnaden mellan succé och fiasko.

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2023-03-07
mikenomad: Grattis! Ni är värda framgången!

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2023-03-07
Dubbeld: Mikko Manner=jävligt sympatisk och stor i nederlaget!!!!

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Uppladdat:

500x0-8e3cf395-c477-43bf-86c0-a47748cd700e.png


Timrå IK > Sv: Timrå IK - Leksands IF 2023-02-28
Kerstin_k: tycker också att Emil kommer mer och mer, och en annan som har varit riktigt bra den senaste tiden är Pääjärvi! Tung och jobbig, har också hittat spelet med puck nu!

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Leksands IF 2023-02-28
Tikarn97: Karlolus över 95% idag. Otrolig premiär

Hade hållit nollan om inte Erik A klantat sig

Timrå IK > Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2023-02-21
Tom Topp: Precis, de flesta härinne verkar dock tro att vi ska vinna alla matcher och att allt ska kugga i varje byte.

ALLA härinne hade valt detta tabelläge efter 45 omgångar inför säsongen om vi fått chansen. För fan, hylla föreningen nu!

Timrå IK > Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2023-02-21
Nä, vi har en del att lära som Timråsupportrar. Vi har en vansinnig förlorarmentalitet som tar till lipen när vi inte har studsarna med oss. Jag väljer att fokusera på det positiva. Vi kommer sannolikt spela play-in (minst). Pääjärvi är tillbaka! Rindell är en toppback som utvecklas. Dahlén är Dahlén. Vi har en magsjuka som går runt i laget och kan ändå (tycker jag som sjuk amatör) använda matchen till att förbättra detaljer i spelet. Bra jobbat alla i föreningen, synd att det går skit just nu, men det löser vi.

Alla till Ladan!

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Villervalla: Appappapp 20:- inträde till våran cirkus!;)

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-02-18
Jåkkinen: Ja, men det här blev ju en ganska trivsam lördag ändå. Mindset innan match: säker på torsk. Läskiga och kulturlösa Växjö på besök och hyllning av Timrå-legendar innan. Som upplagt för plattmatch deluxe.

Men ändå: disciplinerat och strukturerat spel där alla chippade in. Tyckte att Timrå gjorde en "Växjö" på Växjö. Det vill säga: tålamod, tålamod och lite mer tålamod. Det och ett PP som var topp notch.

Helt otroligt skön seger!

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-02-18
Zäta75: Äntligen på plats i hemmaborgen. Första gången på två år. I dag spelar de för mig!

Timrå IK > Sv: Örebro HK - Timrå IK 2023-02-16
NDR: Klart Emil P ska spela kvar hos oss! Han liksom Dahlén, Lander, Wedin och Hållander är hjärtat som ska vinna guld.

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Den här Nybbe kommenterar på ST också men det här var en IQ befriad fråga till Sanny. Jag dööör… 🫣

Nybbe - Läsarkommentar
I dag 14.20
Dahlén kan han gå till en annan klubb nästa säsong pga att inte hans kedja fungerar som sas skulle bli en topp kedja i SHL som den inte blivit .

Sanny Lindström
I dag 14.20
Va? Han ska gå till ett annat SHL-lag för att hans kedja inte fungerar? Kommer inte att hända. Dahlén är en toppspelare och Timrå ett topplag.

Timrå IK > Örebro HK - Timrå IK 2023-02-16
Med tanke på att undertecknad gör livedebut för säsongen i afton vore det önskvärt om tisdagens haveri inte upprepas.

Tack på förhand.

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Sputnik:

Alcen: 'Help me Jens Lööke, You're my only hope! Vi måste vinna en massa ångestmatcher för att i bästa fall undvika negativt kval inför ett gäng jävligt sura supportrar!'
Kentää: 'Kom spela slutspel, det blir kul, vi ska upp i SHL!'

Verkligen ett svårt val.

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2023-02-04
DJ Hemp: Been there… Done that!
Till slut gick det inte.
Nu har jag världens bästa kvinna… trodde inte att det fanns nån efter den förra då man var självskadebenägen och medberoende eftersom man var kvar.
Aldrig varit lyckligare än nu i livet. Vi har varit gifta nu i 10 år o varje dag är en lycka… t om Timrå vinner nuförtiden.

Nä det finns andra därute. Man ska bara inse det själv till slut.

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2023-02-04
Palolas strut bör ju vara en het kandidat till veckans mål. Han daskar iväg ett stenhårt slagga ovanför tekningscirklarna, rakt upp i klykan, när Lassepojk har helt fri sikt. Såna där grejer som endast de som hade snipermärket på NHL05 klarade av.

Men med SHL:s fetisch att välja vilket jävla mål som helst bara det föregås av en pass genom slottet så bör man kanske sänka förväntningarna.

Timrå IK > Sv: Timrå IK - HV71 2023-02-02
Det är alltså så här det känns. Att vara laget som i n t e spelar för överlevnad utan för en placering topp 6. Nåt man alltid sneglat mot i förbifarten och haft noll förståelse för. Att termen "hockeyångest" skulle existera i den där trygga mitten av SHL-placeringen som 6-7:a innebär. Man kan alltså uppbåda nerv och engagemang även som Timråit över risken att tappa topp 6-placeringen

Timrå IK > Sv: Timrå IK - HV71 2023-02-02
AVGÅ ALLA GNÄLLSPIKAR.

Idag går man och lägger sig lite bittert men med ett stort leende.
Idag så var det snudd på vuxenmobbning på isen. Vi trycker ner dem i skorna och HV71 har verkligen INGEN chans men deras målvakt gör sin bästa match i karriären och ALLT studsade fel.

Ja, HV är ett bottenlag, men tänk vilken besvikelse Växjö känner som faktiskt blir utskåpade av Malmoe.

Timrå IK > Sv: HV71 - Timrå IK 2023-01-31
Labban: WALLI SKA VARA KVAR FINNS INGEN SOM GÖR DET TUNGA SKITJOBBET SOM HAN I SHL DESSUTOM EN AV DE VIKTIGASTE SPELATYPER SOM VI INTE ÄR I NÄRHETEN VI HAR: INGEN POÄNGMASKIN MEN KLART DEN VIKTIGASTE SPELARE I EN 3E 4E BARA SLANTA UPP NU FÖR HELVETE

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
{9386}: Hanzl är en slitvarg i det tysta och väldigt nyttig. Han har kontrakt nästa säsong och är given i min bok! Man minns ju hur han lyfte en extra nivå i kvalet förra säsongen och jag tror han är en sådan som växer när det vankas slutspelskaraktär.

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Linköping HC 2023-01-28
Detta måste vara bästa matchen jag sett live på mycket mycket länge. Fantastiskt spel och grym inramning! Hela laget trummade på.

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Dubbeld: Kapanen kan vara det bästa som hänt klubben sen våra glansdagar i högsta serien

Timrå IK > Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-01-21
Bragd-Birger: och det var första gången för oss på klacken. (Inga biljetter på sittplats) jag tyckte det var väldigt häftigt att stå där och sjunga. :D då blev så att man kom hem efter matchen och fortfarande sjunger och klappar tills man går och lägger sig. Nu blir det fler matcher på västra stå enligt frugan.

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Rögle BK 2023-01-12
{9908}: Är det Claesson som dömer kvällens match så är uppmaningen till publiken tydlig. Konstant burop från första nedsläpp till att karlj*veln blåst av matchen.

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
OlliJanne: Visst att Rattie har ett öga för målskytte men han har bara gjort ett mål mer än Pettersson och färre poäng än densamme. Än så länge så skulle jag vilja påstå att Ratties ersättare tjänar oss bättre än Rattie. Även om jag tycker att det borde finnas lite mer att kräma ur EP än vad vi sett hittills.

Dahlén har gjort 2 mål mer än Rattie på sina 14 strutar.

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
För övrigt fyller Robin Hanzl år idag . Stort Grattis och fira en extra gång med seger på torsdag

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2023-01-07
Jaha hörrni, idag lär vi få knapra en näve blodtrycksmedicin igen när disciplinnämnden sagt sitt. Trots att det är uppenbart att matchstraffet på Svensson är rent åt helvete vågar jag sätta en hunka på att det blir några matchers avstängning. Drevet mot Claesson måste ju stävjas, och det gör man bäst genom att hålla honom om ryggen. Hur skulle det se ut om det stannar vid gårdagens straff? Då kan man ju nästan tolka det som att nämnden håller med Ante, Lander & Jonte i sin kritik, och så kan vi ju inte ha det.

Aber, den positiva aspekten av gårdagens justitiehärdsmälta är att det helt klart är säsongens mest pulshöjande tillställning. Jävvlar så det kokade.
Och jävlar så bra Timrå stod upp ändå i själva kampen.
Förhoppningsvis svetsar det här ihop gänget ytterligare, och fyller spelarna med extra adrenalin inför fortsättningen.
Själv inser jag att det ändå är den här typen av matcher som gör att jag älskar sporten. Och i synnerhet Timrå. Rättvisa, David vs Goliat, pengar & makt vs den fattige med mössan i hand. Häri ligger själva grunden till supporteressensen.
Man märker det härinne, om inte annat, när det går lite för bra över en längre tid. Folk blir helt vilsna och börjar käbbla inbördes, letar efter saker att orosprojicera på och rent allmänt lära sig att fungera utan en grundkänsla av hockeyångest.

Så, egentligen borde vi vara tacksamma för gårdagens debacle. Vi ligger oförskämt bra till i tabellen, men hockeylivet är förjävligt ändå. Alla är emot oss. Nu fyller vi hallen och ser till att visa hockeysverige att Timrå inte står i parterr när hockeymaffian börjar fippla med skärpet.
Skridsko i skrevet och pucken i kryllan. Så ska dom jävlarna tas!

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2023-01-07
Kryset: Kollat på situationen 5ggr nu.

Står fortfarande fast att det är en höfttackling då HAN FAN INTE ALLS STRÄCKER UT SITT JÄVLA VÄNSTER BEN OCH ATT DEN TAR I HÖFTEN VID FÖRSTA KONTAKT

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
spapsen: Samma Lander som är påväg mot 40 poäng denna säsong?

Timrå IK > Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2023-01-03
Nisse på Mon or: ser ganska många HV-supportrar i sociala medier som ifrågasätter LaLeggias defensiva egenskaper och uttrycker förståelse för varför vi släppte honom. Kapanen och Timrå framstår som klara vinnare i den affären tycker jag.

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
mikenomad: Vill att ni ska ta guld. Skåpet är för tomt. Släktingarna på Alnön skulle även få hoppa runt i vardagsrummet. Andra MoDoiter kanske inte håller med. Är man stor måste man dock vara snäll.

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2022-12-30
{9566}: Fastnade också för det här!

Är han en prioriterad spelare?

– Ja, absolut. Han har varit riktigt bra och till exempel tagit hand om Joonas Lyytinen på ett bra sätt sedan han kom hit. Tim är en sådan som ger trygghet till andra spelare, jag vill väldigt gärna behålla honom."

· 187 ·
Sv: A proposito de nada
Pettisbif: har träffat Gällstedt några gånger och som inflyttad Gävlebo ska jag dra en lans för han.
Jag skulle säga tvärtom, trevlig och sympatisk. Det kanske beror på hur man är själv vilket bemötande man får?
Jag är också ... | Läs mer