Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: A proposito de nada
Svensson_62: Kom på att någon drog ett långskott med en center vid namn Jake Leschyshyn som Bobby lirade med i Hartford. Kanske skulle kunna vara något faktiskt.
Sv: A proposito de nada
ellis: Han skrev väl att det inte är så noga om det är kända namn (bara dom är bra spelare). D v s kändisfaktorn i sig är inte det viktiga.
Sv: A proposito de nada
mk: Uj uj. Varför skulle inte det vara noga vilka som kommer in och spikar truppen nu??
+ 1
Sv: A proposito de nada
Pettisbif: Det där blir ju ett helt meningslöst resonemang. 'Om vi hade haft bättre målvakter och boxplay...' Ja, och vi hade vunnit guld om vi hade haft bättre spelare på alla positioner. Man kan inte hålla på med 'om och men', man måste se till verkligheten. Att vi var bäst i 5 mot 5 spelar ju absolut ingen roll när vi ändå åkte ut direkt.
+ 1
Sv: A proposito de nada
parks: "ny tuff säsong"
Hade vi haft bra målvakter säsongen som var hade vi garanterat kommit topp 4. Och kunnat utmana ännu mera. Tycker laget gjorde en bra säsong trots målvakter som egentligen alla 3 läckte. Och med special teams under all kritik. Spel 5 mot 5 var man ett av shls bästa lag.
Hade vi haft bra målvakter säsongen som var hade vi garanterat kommit topp 4. Och kunnat utmana ännu mera. Tycker laget gjorde en bra säsong trots målvakter som egentligen alla 3 läckte. Och med special teams under all kritik. Spel 5 mot 5 var man ett av shls bästa lag.
+ 1
Sv: A proposito de nada
Joppe: Alcen kanske kan lyckas norpa Elton Hermansson från Modo om det skulle skita sig med Gästrin.
Vet att Elton sagt att han helst kör ytterligare 1 sässe med Modo. Men Alcen är ju bra på att surra ;)
Vet att Elton sagt att han helst kör ytterligare 1 sässe med Modo. Men Alcen är ju bra på att surra ;)
Sv: A proposito de nada
Joppe: Lyssnade på podden med Bobby idag.
Han blev ju klar typ 22 juli.
Han väntade på ett förslag från NHL, fick inget och hade inget annat förslag heller att ta ställning till.
Så det enda han fick på hela sommaren var från Brynäs.
Det finns "hur många spelare som helst" lediga i juli.
Det gäller bara att leta ordentligt.
Det viktigaste är vilken inställning spelaren har till att kanske ge upp drömmen om NHL, tillfälligt iaf.
Jussi har ju varit klar ganska länge nu.
Så spelarna har ju vetat vilken trupp som Brynäs har, vad slagstyrkan kan bli med sig själv.
Litar på att JA får in 2 bra spelare. Sen om det är kända namn, det är inte så noga egentligen.
Lex Bobby och Ceda.
Han blev ju klar typ 22 juli.
Han väntade på ett förslag från NHL, fick inget och hade inget annat förslag heller att ta ställning till.
Så det enda han fick på hela sommaren var från Brynäs.
Det finns "hur många spelare som helst" lediga i juli.
Det gäller bara att leta ordentligt.
Det viktigaste är vilken inställning spelaren har till att kanske ge upp drömmen om NHL, tillfälligt iaf.
Jussi har ju varit klar ganska länge nu.
Så spelarna har ju vetat vilken trupp som Brynäs har, vad slagstyrkan kan bli med sig själv.
Litar på att JA får in 2 bra spelare. Sen om det är kända namn, det är inte så noga egentligen.
Lex Bobby och Ceda.
+ 8
Sv: A proposito de nada
Joppe: Det är bra med en positiv inställning, och jag håller delvis med, men inte helt. Hägg spelade visserligen upp sig och kom med till VM, så det är absolut ingen dålig back, men han är ingen toppback. Axel har varit bra tidigare men var direkt svag i slutspelet. Norlinder har absolut potential, men han är inte där just nu. Berra har självklart varit bra, men han blir inte bättre och har sina bästa dagar bakom sig. Djoos tror jag tyvärr inte alls på, även om han gärna får motbevisa mig. Därför har jag svårt att se hur backsidan kan beskrivas som 'riktigt bra'. Finländaren ser dock lovande ut på pappret och Viktor kan nog bli bra på sikt.
+ 1
Sv: A proposito de nada
Välimäki kan bli ligans bästa. Hägg får sin andra säsong och blev bättre och bättre förra året. Både axel och Norlander har fortfarande utvecklingspotential. Kinnvall var en poäng spruta förra året. Är både Berra och djoos skadefria så vet man inte vad dom kan visa upp. Sen har du ju juniorerna som förmodligen kommer göra allt för att försöka slå sig in i hierarkin.
+ 8
