Brynäs IF-AIK 25/9-13
Fan vad bittert att bli rånad på detta vis men de får skylla sig själva då de inte klarar av att göra mer än 1 mål.
Skit också.
Spel och chansmässigt borde våra tre hemmamatcher resulterat i 9 poäng. När det nu blivit 2 poäng istället kan man fan inte snacka om slump och oturv.
Vi är helt enkelt inte tillräckligt spetsiga framåt, och dessutom är vårat PP fantasilöst och slött.
Redigerad kommentar
Som det brukar se ut...
Å va fan är det för jävla straffar då? BLEKT!
Rödin bäst trots straffmissarna och spelmässigt godkänt över lag.
Bara glömma och ladda om.
Redan trött på de här satans förlusterna där vi spelar bra men inte kan knyta ihop säcken.
Ska åka upp till Linköping på lördag. Hoppas Honken har börjat stretcha och käka bananer, för om vi ska ha poäng där får han max släppa ett mål,som det ser ut med dagens oskarpa skytte,,,
Dagens plus/minus ;
+ Greg Scott, skapar,oroar,sätter i alla fall en straff
+ Thure, fortsätter göra mål, i övrigt blek, men målskytte är en bristvara
+ Jacobsson, spelar smart och rejält idag
- Gunderson, slarvigt passningsspel och kladdar onödigt vid målet
- Enterfeldt, tidigare ett engeriknippe, idag osynlig
- Djoos, vet inte om han hade en passning med rätt adress idag ?
Ett lag skjuter inte ett enda skott i förlängningen.
För de vet att man får lika bra betalt, genom att vinna på straffar.
Har man inte avgjort efter 65 minuter.
Då ska båda tappa två poäng.
Jag tror säkert att förlängningarna skulle bli mer underhållande,
om det inte fanns en förlängning att falla tillbaka på.
Om man vill ha en extrapoäng, så blir man tvungen att anfalla.
Nu kan ett spelmässigt underlägset lag, vänta in en straffläggning.
I stället för att riskera något med att försöka anfalla.
Det är inte ens underhållande med straffläggning.
Och det drar knappast mer publik. Vem bestämmer
sig för att gå på hockey, för att det finns 25% chans
att det blir straffläggning? Många passar till och med
på att gå hem innan den börjar.
Att med 40-20 i skott på mål.
Då ska man som sämst vinna med 3-2, efter ordinarie tid.
15 hemmamatcher es/shl i år
13 förluster
Stackars LA-besökare
70 Rodrigues: Haha,,själv besitter jag inte det ölsinnet, vill ju inte köra en "Dansk" och springa in på isen efter domaren.
70 Rodrigues: "Undrar när våra amerikaner ska börja producera mål? Tittar man på de andra lagens importer så producerar dom"
Är det verkligen så? Källa på det? Finns det inte en massa mållösa amerikaner i SHL? Hur ser det ut för t ex. Modos och Lakers fantastiska transatlanter? FBK? HV.....Bud Holloway?
'Kusinerna' - allra mest Calle - saknas väldigt mycket i powerplay. Det var framförallt där som Calle briljerade under sin tid i Brynäs (även juniorverksamheten). Man tappade en dimension i PP-spelet när han flyttade till USA.
Var Sweatt på isen i huvud taget, eller var han på möte med anonyma transatlanter?
Hur många poäng kommer Harju att göra den här säsongen? Över 20 ens?
Mao: inget nytt under solen härinne.
Mer beklämmande att en sån som Stisse inte heller verkar ha nåt vidare tålamod, även om han inte är lika onyanserad som vissa härinne.
För övrigt lite olika karaktär på dom här hemmamatcherna: mot SAIK är det jämnt skägg mellan två jämna lag, mot HV är vi lite bättre och igår klart bättre. Vi skapar massor och inte första gången i hockeyhistorien man sett ett för dagen ineffektivt lag förlora mot en bra målvakt.
Bara att jobba vidare, även om allt enligt dig verkar vara kört efter 5 omgångar och fuskbygget inte skapat ett skit.
Redigerad kommentar
Befarar att detta försvarstal är ett av många jag kommer att få läsa från dig i vinter. Elva hemmaförluster på 14 försök nu. Jag börjar förstå varför publiken prioriterar andra sysslor framför ett besök på Läkerol Arena. Framför allt när de presenterar det spel de gjorde igår kväll. Hafsigt, slarviga uppspel och VM i felpass. Det var stundtals plågsamt att se.
Visst var det total Brynäsdominans, men ser man till matckvaliteen så var det för mycket allsvenskan för min smak.
Huge: Jag vet inte det jag, att vi skapade massor alltså. Det var lite som när man satt och tittade på Växjö-Brynäs i helgen. Växjö ägde spelet och skapade också massor, men som kommentatorn då uttryckte det gällande Växjös anfallsspel, det var egentligen aldrig riktigt farligt någon gång utan mest halvchanser. Ombytta roller denna gång. Dump and chase, spelare bakom mål men aldrig någon framför, skott från dåliga lägen utan folk på retur. Nej, skottstatistiken är en chimär i det avseendet.
Varannan gång AIK kom in i Brynäs zon blev det virrigt och livsfarligt, det var inte ofta men det var desto giftigare.
Det går trots allt ut på att göra mest mål och då tar jag hellre 45 matcher som den mot Växjö...
Sen tror jag också att vi officiellt fått oss ett hemmaspöke.
Redigerad kommentar