Brynäs IF - Färjestads BK Torsdag 4/11-2010
Dom hade ett mindre bra förstabyte i början av tredje perioden,där det ringde efter 8 sekunder.Men håller med dej dom började bra speciellt i första..
Hur kan man komma ut så nonchalanta och släppa 2 puckar i baken direkt.
Kul att se att Nordquist och Kahnberg visade fina takter och även Lauritz. Synkar rätt fint i ihop. Sundström tycker jag gör sin bästa match på länge, grym att täcka puck och trycka bort motståndaren.
Dale Clark verkar hitta mer och mer rätt också, inte vilsen längre på banan. Kul att se.
Men jag är oroad för Sunken, gjort många dåliga matcher nu, kan knappt slå en pass rätt och gör dumheter i egen zon. Även Andersén ser väldigt slö ut, hänger inte med i åkningen och tacklar sällan. Tror axeln spökar fortfarande men skridskoåkningen måste han förbättra.
Kul för Kahna-Nordan-Lauritz att dom kommit igång. Tråkigt att Dacke och Hansen är så förbannat dåliga idag. Rödin är bra idag även om jag tycker han var ännu bättre mot Luleå, men han är helt klart på gång. Järnkrok vill jag se mer av. Ekholm var inte bra första halvan av matchen, jävligt flängig och slarvig men spelar upp sig.
Greiss får ta på sig dom tre första målen, det börjar bli nog nu. Hur länge kan man motivera för Svedberg varför han inte spelar? Tråkigt men nu är det dags.
Redigerad kommentar
Tror också på att han kan göra 20+ mål.
En oerhörd lam kommentar. Faktum kvarstår.. För många poäng har tappats för att han inte lyckats få laget att hålla uppe spelet.. De poängtappen försvinner inte bara för att man lyckas reparera deras usla agerande i början av tredje..
Mycket starkt att ta ikapp, men minst lika svagt att tappa till 1-4 som man gör..
Macahan: Ja, det vore perfekt. Nordans formation är stekhet!
Jag tror stenhårt på att Kahnberg kan göra 20-25 mål den här säsongen om han får samma förtroende som förra säsongen.
Redigerad kommentar
Dags att förpassa sig ner i sängen.
Sidledes. :-)
70 Rodrigues: "Fan vad härligt, jag gläds med grabbarna, för att inte tala om Huge som nu sitter med myspinne o bara väntar på att få att få trycka till alla gamnackar, dysterkvistar, skinsoffor o allt va fan banjospelaren hittar på för en jävla massa uttryck, go for it Huge, your the man!!!!"
Ödjmjuk som jag är så säger jag bara: en dag på jobbet för grabbarna...
:-)
Eller när han sidledsstressade Axelsson till misstaget i sudden.
Gretzy ngt av kung på banan tillsammans med många andra idag.
Som du säger: Clarke växer mer och mer ut till en blivande klippa.
Säger som CZ efter matchen: ska bli kul att läsa vad det står i GD nu om våra tappade ledningar.... :-)
TOI
20 Lars Jonsson 26:08
14 Mattias Ekholm 24:20
22 Jörgen Sundqvist 21:05
76 Dale Clarke 20:19
33 Jakob Silfverberg 19:23
39 Jonas Nordquist 18:47
18 Anton Rödin 18:44
29 Magnus Kahnberg 18:44
16 Sebastian Lauritzen 18:22
9 Niclas Andersén 18:16
19 Calle Järnkrok 18:13
12 Andreas Dackell 17:01
8 Eero Somervuori 15:17
24 Mads Hansen 14:38
Bra jobbat av N.C!
Det här laget blir man fan inte klok på,jag kastade in handduken efter 8 sek i tredje perioden,och vid 1-4 slog man över till derbyt.
Sen kom explosionen.
Rödin och Nordan gör sina bästa matcher för säsongen,tycker även att Clarke gör det bra ikväll.Dackell och Hansen bänkade i Sudden,helt rätt av N.C.
Lauritz sidledspass till Kahnbergs 4-4 var inte illa;)))
Lär ju visa sig på lördag när vi möter en massa andra Glenn som är på uppåtgående
Riktigt skoj att se Brynäs tända till ikväll. CZ vågade bänka Hansen, Dacke osv ett tag där och fick med både tur och skicklighet in 3 snabba kassar.
Nordan, Lauritz och Kahna var riktigt bra ikväll. Tycker att Rödin är klart bäste Brynäsare.
Sen måste man nämna Greiss också. Väldigt ostabil långa stunder idag, släpper för enkla returer rakt ut osv. Han ger inget riktigt lugn. Men man får vänta och hoppas.
Hur som helst så gör Brynäs det bra som kommer tillbaka.
Det största problemet tycker jag är att lägstanivån är alldeles för låg, där måste man upp nåra snäpp. Högstanivån är helt ok men så kan man inte spela hela tiden.
Tänk att att han gjorde precis det som vi gamnackade läktarcoacher har skrikit om hur länge som helst :-)
sylf: Fan jag är helt svettig och förvirrad!
Inte nog med att man fick se något som man förmodligen inte får se igen (3 Brynäsmål på 38 sek). Cz coachade och fick till en förändring. Han vågade bänka den usla förstakedjan och vaska om lite i PP (iofs betoning på lite).
Jävligt viktigt att Nordan börjar vakna, han ser nästan snabb ut idag! Kahna är en riktig jävla klasspelare och #16 är fanimej ett geni i sina bästa stunder.
Skulle Greiss växa ett par knäpp, försvarsspelet tätas och PP börja funka så kan det här bära hur långt som helst. Infaller inte minst två av dessa tre så kan det lika gärna bli allsvenskt spel nästa säsong ... det är fan inte lätt att vara Brynäsare :)
Det som gladde mig mest var att våra BP spelare inte var inne i PP. Spela Hansen och Dackell i BP.
Det var ett underbart slut på matchen! Magnus Kahnberg är på gång.
LJ hade iaf ett par bra brytningar
Bra moral att orka vända efter den starten på 3:e
Nordans och Calles kedjor bäst med Ekholm, Clarke och LJ
Förutom den viktiga 2-poängaren så är det säkerligen en mental boost för spelarna också.
Apropå TVs prioriteringar. Saxat från text-tv:
Målexplosion i Globen
Derbyt i Globen exploderade med tre
mål inom 2,5 minuter halvvägs in i
matchen.
JAAAAA!!! Vilken fantastisk vändning. Vi ligger under med 1-4 i början av sista perioden och vinner med 5-4 i förlängningen.
Kahnberg och Nordquist levererar! Underbart.. Hoppas verkligen att de fortsätter på den inslagna vägen nu.
PP och målvaktssidan är jag fortfarande orolig för, men det skiter jag i nu!! SKÖNT med 2 pinnar istället för en.
Undra om den här matchen är tillräckligt underhållande för att visas ordentligt i hockeykväll nu då?
Vad fan hände igentligen , ja det är ju bara att lyfta på hatten!
TACK MEN FAN INTE EN GÅNG TILL !
Fan nästa match får man fan titta på på LÅNGVÅRDEN ELLER AKUTEN!!!
Så det blir inte många sekunder från Gävle
Nu e det ryggläge..
God natt alla Brynäsare
Japp och då var det Dacke och Hansen som var inne..
Tycker inte coachningen ändå ikväll var så mycket att klaga på,bara det att inte Dackell och Hansen fick chansen i SD ser jag som ett gott tecken.