Brynäs IF - Frölunda HC 7/12-13
Märks att halva laget är borta, speciellt när vi möter lag som LHC och Frölunda.
Nu tycker jag iofs att Frölunda inte var lika bra som jag sett dom tidigare, så vi hade ändå chansen att rubba dom idag. Men framförallt bristen på bredd i offensiven och dålig effektivitet när chanserna väl kom blev avgörande.
Dags för Sundlöv att vaska fram den där förstärkningen nu, bara ankomsten kan om inte annat bli ett mentalt lyft för övriga.
Steenm: Jo jag skojade lite. Jag tycker dock att det var något tidigt. Men det är ju en världslig och egal sak eftersom vi torskade...
foppa78: Jag är lite nyfiken på din definition av JA-sägare.
Är det alla som inte skriker sig skelögda att hela föreningen stinker apballe och bör dra åt helvete efter varje förlust?
Ser ut som han helt gett upp och bara låter det rulla på.
finfint försvarsspel av Modo i andra perioden. Hemmafansen måste vara stolta.
2-3 15.26
2-4 15.37
2-5 16.00
Huge: För att svara på förgående grej. Håller definitivt med om att domarnivån i matcher inte alls är bra. Däremot tycker jag att Scott är alldeles för het i just den situationen. Solklar utvisning, inget att ens diskutera.
Skulle vilja att du hittade liknande situationer i matcher som du säger för det gör du knappast. Crosscheckings framför mål i PP är en sak och vid sargerna. Men inte ens de situationerna är så tydliga som denna.
foppa78: Aha. Du blev avstängd för det? Löjligt. Jag tål att bli kallad värre saker än nickedocka och anmäler inte sånt.
Någon ja-sägare tycker inte jag att jag är, visst kan jag ge kritik, men tillhör väl inte de som skriker högst.
Bara för man inte kräver Sundlövs avgång, betyder ju inte att man tycker han gör ett fantastiskt jobb.
Sundlöv har gjort riktigt bra värvningar, och en hel del dåliga värvningar. Precis som alla andra sportchefer. Nytt blod behövs på posten och spelarbudgeten behöver höjas för att vi ska kunna vara med och utmana kontinuerligt i toppen. Samtidigt är tålamod och långsiktighet viktigt. Nu har Sundlöv väntat för länge att värva. Det är min åsikt, men jag skriver den inte i vart och vartannat inlägg. Betyder inte att man är JA-sägare för det.
Den typen av duttar ser du nämligen i typ varje byte utan att nåt händer.
Vilket gör att spelarna många gånger har svårt att veta vad som gäller.
Hoppas på Starkbaum och Rödin nästa match. Hade inte varit fel med Alexander Larsson heller känns som att han är något underskattad. Han jobbar riktigt bra defensivt med stark checking och möter upp motspelarna och sätter stor press innan egna blå. Tycker det ser allt för enkelt ut just nu för motståndarna att glida in i vår försvarszon!
Som alla kan se så saknas Anton Rödin enormt mycket i vårat offensiva spel med sin rörlighet och lite irrationella spelstil, framförallt i PP.
Tycker Starkbaum är ohotad etta i Brynäs just nu , inget snack! (Även om jag älskar honken).
Innan säsongen var Dennis Persson tänkt att vara en av våra ordinarie sex backar, som alla säkert märkt är han borta från spel hela tiden och när han väl spelar så suger han. Ersätt!?
Om det hade gällt 6-åringar i trotsåldern hade man ju kunnat förstå, men när vuxna familjefäder uppträder så urbota omoget så blir man lite beklämd.
Just fina föredömen för dom egna barnen må jag säga.
Nu skrev jag ju samma sak igår men blev då kallad en "provokatör" som hade mage att kritisera några härinne som uppenbarligen känt sig träffade av din och min kritik.
I Lundqvists fall gör domarna förstås helt rätt som ger matchstraff.
Med tanke på vad som domarna dagligdags i sitt utövande säkerligen får utstå från spelarna på isen och hur sällan dom tar matchstraff för abuse against officials så måste Lundqvists ordval ha betraktats som synnerligen olämpligt.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Som det var nu åkte han ju ut för matchen, gav Brynäs ett 5-minuters överläge för ett brott som inte gjordes mot Brynäs? Om jag inte misminner mig har jag sett dubbla 10:or och GM-utvisning på det.
Jag stör mig på MP:t.
Om respekten för domarna ska vidmakthållas så måste flagranta abuse of officials också straffas lite hårdare än en vanlig 10-minutare.
Och i det här fallet kan jag inte tänka mig att Lundqvist sagt nåt som domarna är vana vid att höra, isf skulle vi ha sett betydligt fler MP för såna här saker.
Sammanfattningsvis: det hårda straffet står i relation till hur allvarligt man ser på abuse of officials och då ska ingen hänsyn tas till resonemanget att han som du säger "ändå försvunnit från matchen" och att det därför lika gärna kunde ha räckt med en 10:a och GM.
Redigerad kommentar
Rönnberg hävdade att spelarna (främst Lundqvist) var sura på att domarna lät Nordan låsa motståndaren vid tekning utan åtgärd och utbyte av tekare.
Varpå TJ förklarade att det faktiskt är tillåtet att låsa motståndaren bara man inte sparkar pucken först.
Verkar som att den gode Lundqvist, som en av ligans bästa tekare, mer är ledsen att han för kvällen mötte sin överman i tekningscirkeln? ;-)
Du länkade till artikeln om Lundqvist, jag konstaterade faktum: könsord har förekommit även härinne från vuxna familjefäder och det är lika beklämmande oavsett plats.
Exakt VAD tycker du är så provocerande med det?
Låter faktiskt som att du inte tar avstånd från Lundqvists uppträdande utan snarare tycker att det är Ok.
Eller?
Måste man (över)reagera på alla inlägg som man uppfattar som provokationer?
Och ärligt talat: är det så farligt OM det nu var en medveten provokation från min sida?
Herregud, jag och säkert många andra upplever det ständiga gnället som oerhört provocerande utan att oja oss över det, mer än att vi då och då påtalar eländet.
Du själv brukar dessutom ta upp andra skribenter emellanåt, ex när du lite sarkastiskt och raljerande försöker få fram MIN åsikt genom inlägg typ: "Snart kommer det rätta svaret från den allsmäktige Huge!!!!"
Det är ju isf exakt samma typ av provokation, som jag ser det.
Men det räknas kanske inte?
I övrigt ett bra svar och jag vet naturligtvis att det ofta sker i frustration och inte är så illa menat.
Även om jag fortfarande undrar varför det är så provocerande att peka på nåt som de facto har förekommit härinne.
Kan enbart tyda på att jag trampat på många ömma tår.
Även dina... ;-)
Huss:
Hur många av deras juniorlandslagsspelare är utlånade från NHL?
Jag antar att de kommer att bli av med en massa av de här spelarana.
Kanske inte alla redan till nästa säsong.
Men inom två säsonger, är väl de flesta i NHL/AHL.
Det är ju tyvärr det som är risken med såna här satsningar.
I övrigt så ser det ganske bra ut.
Skulle kunna tänka mig att Olimb skulle ta chansen om han fick.
- Helt enkelt för att man har en långsiktig lösning på gång med en mer etablerad spelare och kan därför vänta några dagar längre.
Järnkrok...
?