Brynäs IF-HV 71 tisdagen den 29/11-11
Säsongen 2006/20007 i omgång 42 slog Brynäs HV71 i Jönköping och gick därmed upp i serieledning.
Matchen efter hade Brynäs FBK hemma och torskade efter att Danne Johansson gjorde det berömda självmålet från halva plan i egen kasse.
Redigerad kommentar
FAN VAD GÖTT!!!!!!!!!!
Serieledningswhiskey i handen.
Fuck you, Lasse Anrell, din jävla sopa!!
Bissett_19: "Jävla skitregel"
Offtopic: Har Wikegård slutat twittrat?
Skål broder för serieledningen!
Bissett_19: Minsann, inte längre sen en (tillfällig) serieledning, det hade man ju glömt. Såpass sent i serien dessutom. Vunnit elitserien till slut har dock inte BIF gjort sen forntiden, 1978...
Vi får hoppas den håller sej lite längre än förra gången,Granis sa nåt oerhört viktigt i segerintervjun efter matchen.
"Vi ska inte tro vi är några världsmästare för det"
Här har TJ och JL en viktig roll,och ta ner dom unga killarna på jorden för nu kommer det ösas beröm över Brynäs i media nåt dygn.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Bissett_19: Faktum är att man behöver inte en kika på tabellen. Man har inget kvalseriespöke som flåsar en i nacken. Utan de kan lugnt spela en match i taget.
Fan vad Johan Larsson är Bra... Jag kommer nog att sakna honom mest av alla när han väl drar. För han lär ju vara en goner till nästa sässe
Publiken var med på noterna ikväll, inte så konstigt eftersom det var en händelserik och het match. Klacken funkade rätt bra idag också, kul! Jag började fundera på om de hade räknat rätt när publiksiffran 5600 kom upp på mediakuben, det kändes som att det var mer. Kändes ganska välfyllt.
Honken var kung ikväll, vilken hjälte. Silfverberg öste in poäng och Johan Larsson jobbade som en häst. Han verkar ha hur mycket krafter som helst. Backcheckar, tacklar och kör som en galning i varje byte.
Serieledning, jo jag tackar jag!
MarcusElving:
ja men lavander fattar jag inte varför vi har...
Underbart med serieledning!!! =) Bara hoppas att grabbarna har kvar båda fötterna på jorden o fortsätter att kriga på i varje match framöver me! Man svor en del ikväll me då man tappade en 2-0 ledning på 15 sek..
Meen det är förlåtet nu iaf! =D Goo Brrryyyynääs!!!
arnio: Ja det finns en stor risk för det. Brynäs har ju gjort det till en vana att följa upp en bra match mot ett topplag med att göra en plattmach mot något bottengäng. Sedan får man läsa saker som "Vi kom inte upp i nivå, men det är sånt som händer ibland", ibland händer lite väl ofta tycker jag. Fast man får ha i åtanke att Brynäs aldrig har vunnit i Växjö och att Timrå har fått lite luft under vingarna de senaste matcherna. Så det är ju inte bara att åka och ställa in skridskorna och hämta hem poängen.
Motivation slår klass brukar man säga och det gäller verkligen.
För spelet i offensiv zon är jag inte ett dugg orolig. Men spelet i egen zon ger mig magsår emellanåt. Man tillåter sig bli fastcheckade. slår passningar till spelare som är halvmarkerade. Det som föregick HV's första mål igår är ett typexempel på en sån passning. Bertilsson har pucken bakom egen kasse och har full kontroll och slår en passning till Gunderson som hamnar under press på en gång och tvingas slå en dålig passning tilllbaka till Bertilsson som inte är i närheten att kunna ta emot den.
Såna lägen blir det massor av och Brynäs backar måste bli snabbare i besluten och få ut pucken ur zonen.
Redigerad kommentar
70 Rodrigues: För dig kanske men erfarenheten säger annat. Det är en sak att säga saker i intervjuer och en annan att göra som man säger som ett lag.
Fast det finns en vinnarkultur i våra unga spelare som viinte haft i ett A-lag på ett decennium. De är ana att ligga i toppen av serien så jag hoppas att de kan smitta av sig på hela föreningen.
Jag tycker fortfarande att vi saknar en stabil defensiv back. En duktig sådan är guld värd i ett slutspel.
Vore inte helt fel.
Och Skellefteå ser ut att få ett riktigt bra tillskott.
Zzz:Jag har en drömspelare som jag tror skulle passa perfekt i Brynäs speediga hockey.
Jonas Andersson
Redigerad kommentar
70 Rodrigues: Nej det gjorde han inte. Det fanns ju många lallare i laget på den tiden. Spelare som var medpå gamla meriter. Fast visst kändes Jonas som ett blekt nyförvärv under den galna säsongen. Jag menar FBK värvade Marian Gaborik och vi värvade Jonas Andresson från SSK.
Men ändå så tyckte jag att Jonas hade bra fart på den tiden med.
After Ice 1:9 - Se hela programmet här | After Ice | ISHOCKEY | Sportbladet | Webbtv | Aftonbladet
Sjögren är klar för Färjestad nu. De vill uppåt!
Brynäs däremot kan ju inte komma högre upp! =) Men, givetvis borde man se om sitt hus och plocka in en back och en forward i laget. Det kommer att behövas.