Final
« Föregående · 1823817 · Nästa » Till forumet
Sv: Final
mattiask: Jag tycker dock coachningen är dålig, speciellt i sista då HV är ofta bättre än oss och har också jagat ikapp oss våra ledningar i tre matcher nu..även om vi råkat vunnit två i sudden...så vet man ju det, varför matchas inte laget därefter......oavsett vad Zab sade så sägs det en hel del överallt i matcher , jag har sett en hel del på plats..jag tycker det var en fjantig utvisning, även om vi tog en del i onödan .....oavsett allt detta så är Sören Persson är småaktig översittare som inte borde få döma ishockey mera någonsin, det är något spelare och ledare själv tyckt till om under flera år!! Han kommer att diskuteras hela detta år kan jag lova..
+ 4
Sv: Final
Fyfan. En sån här dag märker man hur mycket man lever för den här jävla föreningen. Är helt knäckt, fysiskt och psykiskt...
Visst, Sören Persson och linjedomaren i all ära. Men det var i period 2 vi förlorade matchen när vi "bara" gjorde ett mål på 18 skott.
STATISTIKEN, vi lever på statistiken! Vi vann match 3! Den viktigaste statistiskt sett sedan urminnes tider.
Ockrarna gick back, såg några tomma stolar. Satt breve 4st tomma. Det säger mig att fanskapen inte fick dom sålda! Härligt! Men ändock förbannat trist att veta att det borde varit 4st riktiga Brynäsare brevid mig!
Nervöst, hela arenan andades nervositet. Det märktes på stämningen, det gick att ta på atmosfären. Men det var tyvärr många gånger ganska tyst.
Det känns som 2-4 i matcher, men det är fan bara 2-2! På måndag ska seriens näst bästa bortalag göra det omöjliga i kyrkan igen!
Alcen, tuppen, riddaren av röda linjen. Det är underbart att se hur han retar gallfeber på motståndarna. Och lyckas. Det tog lite längre tid idag men han fick med sig en 2a.
Till sist: Blomman, kapten Blomqvist, vilken härförare, vilken vilja! När han är på isen tillsammans med sina vapendragare gör det ont att vara motståndare!
Visst, Sören Persson och linjedomaren i all ära. Men det var i period 2 vi förlorade matchen när vi "bara" gjorde ett mål på 18 skott.
STATISTIKEN, vi lever på statistiken! Vi vann match 3! Den viktigaste statistiskt sett sedan urminnes tider.
Ockrarna gick back, såg några tomma stolar. Satt breve 4st tomma. Det säger mig att fanskapen inte fick dom sålda! Härligt! Men ändock förbannat trist att veta att det borde varit 4st riktiga Brynäsare brevid mig!
Nervöst, hela arenan andades nervositet. Det märktes på stämningen, det gick att ta på atmosfären. Men det var tyvärr många gånger ganska tyst.
Det känns som 2-4 i matcher, men det är fan bara 2-2! På måndag ska seriens näst bästa bortalag göra det omöjliga i kyrkan igen!
Alcen, tuppen, riddaren av röda linjen. Det är underbart att se hur han retar gallfeber på motståndarna. Och lyckas. Det tog lite längre tid idag men han fick med sig en 2a.
Till sist: Blomman, kapten Blomqvist, vilken härförare, vilken vilja! När han är på isen tillsammans med sina vapendragare gör det ont att vara motståndare!
+ 6
Sv: Final
Forsberg 1978: Jag var i kö i över en timme. När jag kom fram var det i princip helt slut på vanliga sektionerna. I skybaren fanns det kanske 100-200 biljetter kvar, men dom tog säkert också slut blixtsnabbt efter att de vanliga sektionerna blev fulla.
Till er som inte bokat så får ni hoppas på att dom sparat en del biljetter till det allmänna släppet imorgon. Det borde dom ha gjort.
Till er som inte bokat så får ni hoppas på att dom sparat en del biljetter till det allmänna släppet imorgon. Det borde dom ha gjort.
Sv: Final
Bratwursten : Samma här frustrationen sprutar ur öronen på mig nu! HELVETES JÄVLA PISSDAG!
+ 1
Sv: Final
Jag blir mer och mer arg på utvisningen på 67 ju mer tiden går. Sören måste för fan granskas för det där. Hockeysverige tjänar inte på att domaren avgör matcherna i slutspelet. Att gå till final och sedan få det där emot oss, det är ett rån. Och något man kommer att minnas tills man dör om vi förlorar matchserien.
Rautio bör bänkas, han är otroligt passiv och rör inte en fena på deras mål. Han gör sig inte stor i huvudtaget. Ser helt uppgiven ut. Rautio fumlade ju in 2 mål i jönköping senast också som inte uppmärksammades för att vi råkade vinna.
Felix har förtjänat chansen i match 5 även om ingen av våra målvakter håller måttet för att ta guld.
Rautio bör bänkas, han är otroligt passiv och rör inte en fena på deras mål. Han gör sig inte stor i huvudtaget. Ser helt uppgiven ut. Rautio fumlade ju in 2 mål i jönköping senast också som inte uppmärksammades för att vi råkade vinna.
Felix har förtjänat chansen i match 5 även om ingen av våra målvakter håller måttet för att ta guld.
+ 1
Sv: Final
Till att börja med ska jag säga att jag absolut INTE försvarar domarna idag. MEN det man måste ta i beaktning idag är att vi själva sätter oss i sådana bedrövliga situationer så jag blir förbannad.
Om vi börjar i sista perioden.
Gundersons utvisning är solklar - men hur i hela helvete kan domaren som tar den trippingen missa när Tedenby (tror jag det är) liggandes efter trippingen, trippar vår spelare? Det är en solklart tripping även det. Bedrövligt bedömning i det läget.
Fälth har till att börja med lite oflyt - då han ofta gör den typen av slashing men han brukar träffa på rätt ställe.
Nu är utvisningen helt solklar och jag tycker att den är väldigt dåligt tagen.
Sen till den här situationen med Zab.
I sak köper jag inte utvisningen då jag tycker att det lite hör till hockeyn.
MEN jag måste bara få ur mig två saker.
För det första så ser man självklart inte allt hela tiden, men jag får personligen säga att det är första gången under året jag ser en spelare så tydligt vråla in i ett annat bås. Varför, VARFÖR ska han vråla till dom?
Att det sker trashtalk på isen kan jag köpa, men jag tycker att det är pinsamt och åka runt på det sättet.
Tyvärr gjorde Zab en liknande grej på JG i Frölunda under semi 2 eller 4.
Skulle vilja veta vad Zab har sagt. Oavsett om det stämmer det han själv säger eller ej. För OM, jag säger OM det stämmer att han skrikit "WOW" så är den en pinsam utvisning.
Du får inte ta en sådan utvisning i ett sådant läge.
MEN samtidigt måste jag säga att jag tycker det är bedrövligt av både Zab och Brynäs att ens sätta sig i sådana situationer.
Jag tycker att man återigen på många håll och kanter slutar spela och ger bort initiativet helt i onödan.
Jag missade första perioden men i andra perioden ser det ju ut som allmänhetens åkning i Hvs zon. Vi är överlägsna, men sätter trots allt inte chanserna.
Om vi börjar i sista perioden.
Gundersons utvisning är solklar - men hur i hela helvete kan domaren som tar den trippingen missa när Tedenby (tror jag det är) liggandes efter trippingen, trippar vår spelare? Det är en solklart tripping även det. Bedrövligt bedömning i det läget.
Fälth har till att börja med lite oflyt - då han ofta gör den typen av slashing men han brukar träffa på rätt ställe.
Nu är utvisningen helt solklar och jag tycker att den är väldigt dåligt tagen.
Sen till den här situationen med Zab.
I sak köper jag inte utvisningen då jag tycker att det lite hör till hockeyn.
MEN jag måste bara få ur mig två saker.
För det första så ser man självklart inte allt hela tiden, men jag får personligen säga att det är första gången under året jag ser en spelare så tydligt vråla in i ett annat bås. Varför, VARFÖR ska han vråla till dom?
Att det sker trashtalk på isen kan jag köpa, men jag tycker att det är pinsamt och åka runt på det sättet.
Tyvärr gjorde Zab en liknande grej på JG i Frölunda under semi 2 eller 4.
Skulle vilja veta vad Zab har sagt. Oavsett om det stämmer det han själv säger eller ej. För OM, jag säger OM det stämmer att han skrikit "WOW" så är den en pinsam utvisning.
Du får inte ta en sådan utvisning i ett sådant läge.
MEN samtidigt måste jag säga att jag tycker det är bedrövligt av både Zab och Brynäs att ens sätta sig i sådana situationer.
Jag tycker att man återigen på många håll och kanter slutar spela och ger bort initiativet helt i onödan.
Jag missade första perioden men i andra perioden ser det ju ut som allmänhetens åkning i Hvs zon. Vi är överlägsna, men sätter trots allt inte chanserna.
+ 1
Sv: Final
KalleTeodor: Ja jag tror också på ett liknande scenario, vinst nästa så tar vi Guld på torsdag, förlust nästa så blir det en sjunde avgörande i Småland...att förlora Guldet på vår egen hemmaplan som -95 är mer än vad jag klarar av...håller med om förstalinan, den är inte bra nu..Jensen kan bänkas för min del, han har inte varit sig lik sen första kvartsfinalen...Clark jobbar ju på iaf, Lindblom såg seg ut idag....Alcén, Gunderson, Blomqvist jobbar hårt.....olustig känsla när HV kan lalla i 40 minuter men ändå göra 2,3 ja 4 mål på ngr minuter....
+ 2
Sv: Final
{2064}: Tja rent krasst så måste vi vinna 2 av de tre matcher som återstår. I teorin så kan vi alltså förlora hemmamatchen men vinna ändå. Det verkar dock lite drygt...
Mitt huvudscenario nu är att vi vinner nästa match och sen avgör på hemmaplan. Det tycker jag känns bäst. Att våga chansa är att våga vinna tycker jag. Nu har vi en förstakedja som faktiskt är en belastning. Oskar Lindblom -6 på 4 matcher är ju en katastrof med tanke på kapacitet och normal nivå. Därför tycker jag att man kan våga göra en förändring i nästa match.
Mitt huvudscenario nu är att vi vinner nästa match och sen avgör på hemmaplan. Det tycker jag känns bäst. Att våga chansa är att våga vinna tycker jag. Nu har vi en förstakedja som faktiskt är en belastning. Oskar Lindblom -6 på 4 matcher är ju en katastrof med tanke på kapacitet och normal nivå. Därför tycker jag att man kan våga göra en förändring i nästa match.
Sv: Final
KalleTeodor: Det kräver att vi vinner hemma också. Tredje matchen i rad som vi släpper game plan, försvarsdisciplinen och kylan i huvudena i tredje perioden.
Sv: Final
Honken: dito, vresig körning i ett par timmar 😡
Vad hände med disciplinen i egen zon efter 3-2?
Varför envisas med att köra en iskall första lina när målvakten tas ut?
Vad i h:e har hänt med pp spelet?
Grrrr....bom..som farbror Melker skulle sagt.
Smartaste laget vinner detta. Tyvärr så har vi en målvaktsnackdel att leva med också.
Vad hände med disciplinen i egen zon efter 3-2?
Varför envisas med att köra en iskall första lina när målvakten tas ut?
Vad i h:e har hänt med pp spelet?
Grrrr....bom..som farbror Melker skulle sagt.
Smartaste laget vinner detta. Tyvärr så har vi en målvaktsnackdel att leva med också.
+ 2
Sv: Final
ellis: Vad jag menar med "Nästa match har lite av karaktären att man kan chansa lite."är att nu har vi två matcher på oss att stjäla ytterligare en match i Kinnarp. Jag tycker att den som kommer har karaktären "allt att vinna och inget att förlora" och i den andan så tycker jag att man kan våga ta ut svängarna lite. Om man tycker så eller ej är en fråga om inställning förstås.
+ 2
Sv: Final
KalleTeodor: Brynäs får helt enkelt lära sig att inte fira målen. Precis som man i detta slutspel har fått lära sig att man inte får kritisera ett domslut det minsta.
Sv: Final
KalleTeodor: "Nästa match har lite av karaktären att man kan chansa lite."
Det tror jag inte så många håller med dig om, förstås. Gäller ju "allt", att skaffa sig matchboll, som det brukar sägas.
Men Jensen ska självklart inte spela om han inte är kurant. Fast det verkar han ju inte varit på flera veckor om det nu är så. Så varför har han spelat?
Det tror jag inte så många håller med dig om, förstås. Gäller ju "allt", att skaffa sig matchboll, som det brukar sägas.
Men Jensen ska självklart inte spela om han inte är kurant. Fast det verkar han ju inte varit på flera veckor om det nu är så. Så varför har han spelat?
+ 1
Sv: Final
Lunkan: Tyvärr så låg det väl lite grand i sakens natur att vi skulle få svårt i denna match Vi har trots allt vunnit två raka i sudden och därmed låg det nära till hand med lite oflyt. Sören är en garant för oflyt för oss. Verkar fast besluten att gå in och avgöra matcher i slutspelet tvärtemot vad alla andra domare gör.
Jag måste också säga att även jag är bekymrad över Jensens form. Om han tidigare hämmades fysiskt och inte kunde spela fult ut så verkar det nu även satt sig lite i huvudet. Så många felbeslut att det är obehagligt. Just det som brukar vara hans styrka. Nu går hela kedjan på kryckor och kanske är det läge att stå över en match för att kunna komma upp i normal nivå. Nästa match har lite av karaktären att man kan chansa lite.
På den positiva sidan måste man lyfta fram Kilström som har blivit den spelare som jag/vi hoppades på när han kom till Brynäs.
Riktigt kul att få se Zaborsky leverera högklassiska mål. Kanske han dock ska gå tillbaka till att fira mål med en honnör...
Jag måste också säga att även jag är bekymrad över Jensens form. Om han tidigare hämmades fysiskt och inte kunde spela fult ut så verkar det nu även satt sig lite i huvudet. Så många felbeslut att det är obehagligt. Just det som brukar vara hans styrka. Nu går hela kedjan på kryckor och kanske är det läge att stå över en match för att kunna komma upp i normal nivå. Nästa match har lite av karaktären att man kan chansa lite.
På den positiva sidan måste man lyfta fram Kilström som har blivit den spelare som jag/vi hoppades på när han kom till Brynäs.
Riktigt kul att få se Zaborsky leverera högklassiska mål. Kanske han dock ska gå tillbaka till att fira mål med en honnör...
+ 1
Sv: Final
Argumentet från linjedomaren var tydligen
att det var synd om HV för att de släppt
in ett mål. Och då tyckte han att det var
illa att Zaborsky tryckte ned dem ytterligare.
Jag hade kunna köpa argumentationen
om det varit en match mellan 7-åringar.
Eller om det varit en match i frikyrko-
mästerskapen i ishockey.
Några kommer med förslaget att det måste
varit något väldigt grovt som han sa.
Nej, det kan det inte ha varit. Då hade
han fått 5 minuter (matchstraff).
Återigen lyckas domarna hitta utvisningar
på Brynäs som inget annat lag får.
Boorks favoritord: momentum.
Det ryckte domarna från oss vid 3-2
målet och kastade ordet i närmsta
papperskorg.
att det var synd om HV för att de släppt
in ett mål. Och då tyckte han att det var
illa att Zaborsky tryckte ned dem ytterligare.
Jag hade kunna köpa argumentationen
om det varit en match mellan 7-åringar.
Eller om det varit en match i frikyrko-
mästerskapen i ishockey.
Några kommer med förslaget att det måste
varit något väldigt grovt som han sa.
Nej, det kan det inte ha varit. Då hade
han fått 5 minuter (matchstraff).
Återigen lyckas domarna hitta utvisningar
på Brynäs som inget annat lag får.
Boorks favoritord: momentum.
Det ryckte domarna från oss vid 3-2
målet och kastade ordet i närmsta
papperskorg.
+ 9
« Föregående · 1823817 · Nästa »