Final
« Föregående · 1821839 · Nästa » Till forumet
Sv: Final
Fan sorgligt att såhär mycket fokus hamnar på domarna, tyvärr sker det med all rätt.
Ett lag tvingas utstå tre huvudtacklingar på nyckelspelare och en solklar slewfoot.
Men kritiserar man dessa herrar i svart och vitt så går det som i match1 mot Frölunda. Man får spela med tre spelare resten av matchen.
Jag kan bara hoppas att domarna steppar upp nu och inte dödar glädjen av att det faktiskt är en Sm-final vi spelar.
Ett lag tvingas utstå tre huvudtacklingar på nyckelspelare och en solklar slewfoot.
Men kritiserar man dessa herrar i svart och vitt så går det som i match1 mot Frölunda. Man får spela med tre spelare resten av matchen.
Jag kan bara hoppas att domarna steppar upp nu och inte dödar glädjen av att det faktiskt är en Sm-final vi spelar.
+ 1
Sv: Final
Huge:
Trots all ilska som dyker upp när man tänker på huvudtacklingarna så är det nog bäst att Brynäs fortsätter spela sitt spel så bra det går...
Antag att nån råkar massera Tedenby lite för hårt mot sargen... DÅ kommer domarna säkert att ta ut för regelbokens alla bedömningsmöjligheter! :-(
Trots all ilska som dyker upp när man tänker på huvudtacklingarna så är det nog bäst att Brynäs fortsätter spela sitt spel så bra det går...
Antag att nån råkar massera Tedenby lite för hårt mot sargen... DÅ kommer domarna säkert att ta ut för regelbokens alla bedömningsmöjligheter! :-(
+ 2
Sv: Final
KulaShaker: Alla vet ju vad Sanny kommer att skriva ändå, tacklingen tog på axeln först, Lindblom bromsade, var låg och vände kinden till typ..
+ 5
Sv: Final
Biljetterna som ligger ute på tradera, vad händer om man skapar ett konto, bjuder över vad som en bjuds och sen skiter i att betala? Då står han ju där utan köpare på fredagen och tvingas antingen åka till arenan och försöka sälja dom där, eller så lägga upp på blocket snabbt och hoppas på att någon köper dem?
+ 2
Sv: Final
Vuollerim: Finns ingen reaktion någonstans utom här i vårt forum och Luleås.
Ingen tidning, ingen som tycker någonting. Har det från något håll satts munkavle på att uttala sig om huvudtacklingar eller vad fan är det fråga om? Sanny skulle ju uttala sig men det har vi ju inte sett än.
Hade detta varit grundserien hade det blivit ca fem matchers avstängning. Nu gäller inte den nivån längre. Nu är det fult tillåtet att jaga head hits...
Fy fan.
Ingen tidning, ingen som tycker någonting. Har det från något håll satts munkavle på att uttala sig om huvudtacklingar eller vad fan är det fråga om? Sanny skulle ju uttala sig men det har vi ju inte sett än.
Hade detta varit grundserien hade det blivit ca fem matchers avstängning. Nu gäller inte den nivån längre. Nu är det fult tillåtet att jaga head hits...
Fy fan.
+ 5
Sv: Final
Zappaholic:
Det är väl så "enkelt" att det bara är Brynäsare som tycker att det är nåt fel på tacklingen/tacklingarna.
#stormenkommer
Det är väl så "enkelt" att det bara är Brynäsare som tycker att det är nåt fel på tacklingen/tacklingarna.
#stormenkommer
+ 2
Sv: Final
Auchinleck: Ja vi är väl jävligt enögda som tycker tacklingen tar i huvudet.
Jag kokar över snart tror jag. Är så jävla trött på att folk kommer undan med huvudtacklingar. Lärking och referensgruppen kan dra åt helvete. Vilka jävla sopor om detta inte blir avstängning.
Jag kokar över snart tror jag. Är så jävla trött på att folk kommer undan med huvudtacklingar. Lärking och referensgruppen kan dra åt helvete. Vilka jävla sopor om detta inte blir avstängning.
+ 12
Sv: Final
Zappaholic: Senast 08:00 dagen efter match kommer det upp på SHLs hemsida om spelare anmälts till diciplinnämnde.
Sv: Final
SnowKing: Ja, finns väl heller inget som tyder på att vi skulle börja spela annorlunda bara för den här tacklingsdebatten.
Mot Frölunda var det VI som hade lite flyt med psykologiska mål i match 6 och 7, igår var det motståndarens tur att ha det där flytet. HV kanske hade lite fler rejäla målchanser men i stort tycker jag det är en jämn match. Vi hade väl ett stolpskott vid 2-3, större var inte marginalerna. Mål där och det hade sett helt annorlunda ut.
Problemet med Tedenby är ju att han är jävligt skicklig och dessutom kvick som fan på rören. Synd att det var Pudas som fick den otacksamma uppgiften att försöka stoppa Tedenby innan målet, hade det varit Bertil eller Zanetti så hade dom sannolikt tagit ett steg framåt istället och gett Tedenby en rejäl bröstvärmare.
Vilket förmodligen hade fått honom att tänka sig för både en och två gånger nästa gång han försöker bryta sig in på samma sätt framför kassen.
Mot Frölunda var det VI som hade lite flyt med psykologiska mål i match 6 och 7, igår var det motståndarens tur att ha det där flytet. HV kanske hade lite fler rejäla målchanser men i stort tycker jag det är en jämn match. Vi hade väl ett stolpskott vid 2-3, större var inte marginalerna. Mål där och det hade sett helt annorlunda ut.
Problemet med Tedenby är ju att han är jävligt skicklig och dessutom kvick som fan på rören. Synd att det var Pudas som fick den otacksamma uppgiften att försöka stoppa Tedenby innan målet, hade det varit Bertil eller Zanetti så hade dom sannolikt tagit ett steg framåt istället och gett Tedenby en rejäl bröstvärmare.
Vilket förmodligen hade fått honom att tänka sig för både en och två gånger nästa gång han försöker bryta sig in på samma sätt framför kassen.
Sv: Final
{7225}: Ja . Kan inte komma ihåg något lag som haft så dålig förberedelse inför en matchserie . Hela slutspelet har på något sätt gått emot vårat kära Brynäs / läs domare och huvudtacklingar " detta börjar nästan bli en parodi . Inte minst på tystnaden ang huvudtacklingar i media . Desto bättre kommer det kännas näer guld nr 14 är hemma . Brynäs mot Shl domare media och världen .
Klirr i kassan och och en ljus framtid .
Klirr i kassan och och en ljus framtid .
+ 3
Sv: Final
Jan Grismöbel: Helt sjukt egentligen och de fick slafa på olika hotell i JKP och säkert vända kallingarna ut och in....
Sv: Final
Jan Grismöbel: Hörde jag rätt imorse på sportradion när dom sa att både Fälth och Bertil ska spela ikväll?
+ 2
Sv: Final
Rumpelstiltskin:
Vet inte om det är så att jag är bara blev så jäkla nöjd att vi slog ut frölunda, men jag tyckte det såg MYCKET bättre ut mot HV än mot FHC.
FHC dominerade ju oss på ett sätt som HV inte är i närheten av.
Är rädd för att jag är försiktigt positiv till den här serien....
Vet inte om det är så att jag är bara blev så jäkla nöjd att vi slog ut frölunda, men jag tyckte det såg MYCKET bättre ut mot HV än mot FHC.
FHC dominerade ju oss på ett sätt som HV inte är i närheten av.
Är rädd för att jag är försiktigt positiv till den här serien....
+ 2
Sv: Final
{7225}: HV är så sjukt mycket skickligare och har vassare spelare än VF. Vi är väldigt lika som lag och spelmässigt, dock har de lite bättre bredd och vi har bättre spets i Jensenligan. Att vinna idag är ett måste, vi får inte ge dem lillfingret ens.
Åker upp och gapar och hejar fram vårat kära lag idag:)
Åker upp och gapar och hejar fram vårat kära lag idag:)
+ 1
Sv: Final
Förstår Brynäs ledningens tanke att inte håsa upp detta då det kan påverka spelarnas fokus men vete fan, VI är i en finalserie om sm guldet och då tror jag att det behövs påtryckningar genom alla kanaler man kan för att påverka diciplinnämnden. Jag hoppas jag har fel men som dom säger i Krig och Kärlek.
Sv: Final
Honken: osäker om Hv har skickligare och vassare spelare. Skulle jag kolla på pappret tycker jag Frölunda har ett vassare lag, sen har Hv hittat riktig form och fått ihop laget. Men det år en annan sak. Jag tycker vi stod upp bra för att vara bortaplan häromdagen. Blir vi mer tighta defensivt också så ska vi kunna knipa någon match i Jönköping också. Ikväll vinner vi, så är det bara.
Sv: Final
Bratwursten : HV's forwards är ruggigt vassa och med fin bredd. Och de har antagligen haft ligans bästa defensiv i stort sett hela säsongen, förstås delvis tack vara kanske ligans bästa burväktare... I mitt tycke det bästa laget sett över hela säsongen, men det var Modo 99 också, och det spelade ju ingen roll i och med att Brynäs var bäst i finalserien. Det är nu det gäller, spelar ju faktiskt ingen roll att HV har 150 raka vinster om de inte klarar av att vinna 3 matcher till mot Brynäs. Jag tror att Brynäs har en god chans, man är inne i ett schysst slutspelsflow och favoritskapet ligger på HV. Men det behövs definitivt starka insatser från målvakterna, som Wikegård var inne på senast ska Felix helst ta 1-0-målet och det ledningsmålet präglade ju hela matchen. Målvakterna får bara släppa in omöjliga puckar, och helst inte ens det, för att Brynäs ska ha en chans.
+ 1
Sv: Final
LYSTRING ALLIHOPA:
Klockan 12.00 idag kör Viasat hockey en livesändning på deras facebooksida. Där ska Rickard Wallin vara med, en av dom som sitter i SHL:s referensgrupp. Jag föreslår att så många som möjligt bombar in frågor till honom angående den senaste veckans bedömningar av slewfoots och huvudtacklingar.
Klockan 12.00 idag kör Viasat hockey en livesändning på deras facebooksida. Där ska Rickard Wallin vara med, en av dom som sitter i SHL:s referensgrupp. Jag föreslår att så många som möjligt bombar in frågor till honom angående den senaste veckans bedömningar av slewfoots och huvudtacklingar.
+ 14
Sv: Final
Forsberg 1978: Hemska tanke, då skulle helvetet bryta lös i alla fall hos oss supportrar, media skulle nog ta det med ro att bedömningen var riktig och att domare + dic nämnden tagit ett riktigt beslut :) Nä nu kör vi över HV med vårat spel så det blir ett slut på allt snack rörande huvudtacklingar, det skulle nog bita bäst på våra antagonister.
Sv: Final
Bratwursten : Frölunda var ju inte spetsiga alls. Bara Wellman gjorde ett intryck.
Deras interna poängliga vanns av en back... Säger det mesta.
Deras interna poängliga vanns av en back... Säger det mesta.
+ 1
Sv: Final
Brynäsgubbe: Svårt att säga efter en match men hittills är jag mer imponerad av Frölunda. HV har enligt åtminstone mig haft en betydligt enklare väg till final än vi.
Man kan dessutom vrida och vända på allt. Den backen du talar om, Tömmernäs hade även vunnit HV71:s interna poängliga.
Bäste poängplockare i grundserien var Tedenby på 31 poäng vilket gav en 24de plats i den totala poängligan.
Med det sagt är HV ett brett lag med många som kan producera och en väldigt värdig finalmotståndare.
Frölunda snittade dessutom över 3 mål /match mot oss, vilket inte särskilt dumt? jämför mot LHC i kvarten exempelvis där man pratade om att det fanns mer och bättre offensiv kraft.
Man kan dessutom vrida och vända på allt. Den backen du talar om, Tömmernäs hade även vunnit HV71:s interna poängliga.
Bäste poängplockare i grundserien var Tedenby på 31 poäng vilket gav en 24de plats i den totala poängligan.
Med det sagt är HV ett brett lag med många som kan producera och en väldigt värdig finalmotståndare.
Frölunda snittade dessutom över 3 mål /match mot oss, vilket inte särskilt dumt? jämför mot LHC i kvarten exempelvis där man pratade om att det fanns mer och bättre offensiv kraft.
+ 1
« Föregående · 1821839 · Nästa »
För min egen del måste jag faktiskt revidera min tidigare uppfattning om att tacklingen på Oskar mest tar mot axeln, vilket iofs känns korrekt om man ser till reprisvideon ur den första vinkeln bakifrån.
När man sen tittar lite närmare rakt framifrån så framgår det mer tydligt att den faktiskt tar mot huvudet i första hand och sekundärt mot kroppen.
Att den kommer från blindside och att Oskar är låååångt ifrån att vara tacklingsbar, gör ju bara det hela ännu värre ur rättvisesynpunkt.
Nu skulle ju vän av ordning kunna invända att det sannolikt hade låtit helt annorlunda om en av våra backar hade varit den tacklande, för att visa på hur enögt många resonerar när en sån här sak drabbar en egen spelare.
Nu faller den teorin mest på att det är så uppenbart i det här fallet att det är en klockren tackling som initialt tar i huvudet, dvs att även den mest enögda brynäsare skulle ha resonerat likadant om en av våra backar hade varit i CP:s kläder sas.
Min gissning är att Sanny anser det vara ett gränsfall, inget medvetet och att det mer är otur att just Brynäs nu råkat bli drabbade av den nivåhöjning i bedömningarna som framförallt granskarna verkar ha infört.