1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 777511 inlägg · 7967 ämnen

A proposito de nada

Sv: A proposito de nada
70 Rodrigues: Att försvara spelare mot onyanserad och överdriven kritik är varje sansad hockeykännares plikt.
Det betyder inte att man automatiskt hyllar samma spelare.

Huge: Säger han som hyllat och försvarat DJ, Skoog och Björck, det är tragiskt om något.

70 Rodrigues: Hellre komiskt än tragisk.

Huge: Säger den störste komikern på hela jävla HS, pinsamt!!

rackham: Ja, det blir lite komiskt när Tony skryter över att han gör sina bedömningar (korrekta förstås..) genom att själv se spelarna i aktion.
Och sen pushar för ett yrväder som saknar både kroppskontroll och målsinne... :-)

GävleLasse: "Sundlövs uttalanden om Dixon lyser igenom i ditt omdöme så jag tror att du i själva verket inte vet ett skit om vare sig Dixon eller Vesce men har bestämt dig ändå."

Jag vet ungefär lika mkt om båda spelarna och har redogjort varför jag TROR att Dixon är ett bättre val.
Har öht inget med att det är Sundlövs val att göra.
Hade Sundlöv däremot valt Dixon framför ex Thoresen, ifall norrmannen varit högaktuell, så hade vår sportchef enligt min mening begått en grov miss.
För övrigt så klättrar man i omröstningen.
2 röster mer än Vas.
Betyder det att jag kan börja plocka fram mina gamla Graaf med Tuc-skena och ansluta till truppen? ;-)

70 Rodrigues:

Ja, det är bara att konstatera att finsk och svensk hockey skiljer sig åt... en hel del.
Bra spelare i Finland är inga givna förstärkningar i Sverige (läs inte i Brynäs i alla fall).
Jonas Andersson är ju en "finsk" spelare, han gör sig nog bäst i Finland... = )

70 Rodrigues: Andersson är väl lite som en Widing utan målsinne typ.

rackham: Hauthonen är grym :-) Jonas Andersson hade jag gärna sett i Brynäströjan igen, gillade honom när han var hos oss senast.

70 Rodrigues:

Din kompis Hutten gjorde mål idag i förstalinan i Jokerit i 3-4 torsken mot Färjestad. En Hulkkonen spelar back och en annan favorit är också med i laget... Kuparinen.
Kankanperä och Viitakoski spelar också Nordic Trophy, liksom Angell (en assist idag)... och Jonas Andersson.

Ett halvt Brynäslag... = )

70 Rodrigues:
Kan hålla med om att han på förhand känns som en rejäl budgetvariant. Har aldrig sett han spela, men han var ju ändå en av "årets rookie"-kandidaterna för några år sen... Han kanske kan blomma ut.

En HV-polare gav honom omdömet "medioker", men de är ju också ganska bortskämda gällande kvalitetsbackar...

rackham: *ASG*

70 Rodrigues:

Golf, Rodrigues, golf...

rackham: Nuttit och politiskt korrekt i sann Brynäsanda :-)

70 Rodrigues:

Jag greppar hellre ner än på...

Bissett19: Jag bedömer bara det jag har sett, är det ok eller?

70 Rodrigues:

Det var värst vilken expert du har blitt på Svanberg då?
Kan vi inte låta mannen spela ett par matcher i BIF-tröjan innan vi kapar honom vid fotknölarna?
Eftersom Czarnecki har varit högst delaktig i värvningen Svanberg o därmed sett honom en del i Allsvenskan så tycker man att det borde finnas ngt dem(sundlöv/Czarnecki) har fastnat för.

rackham: Greppa på du :-)

70 Rodrigues:

Sen jag såg honom...

Självförtroende, omgivning...

rackham: Förra säsongen i AS, räcker det när han fipplar så mycket där hur ska det då inte se ut i ES?

70 Rodrigues:

Jorå, men det var ett tag sedan...

rackham: Tro mig, med det fipplandet han håller på med så beror det på bristande förmåga, hade du sett karln spela så skulle du förstå vad jag menar.

Davey_22: Rätt o riktigt!

70 Rodrigues: tja, om du vill skriva det i sten är det ju upp till dig såklart.

rackham: Skulle det vara så finns det möjligheter för Czarnecki att justera det beteendet, värre om han helt enkelt hade för dåligt spelsinne eller dylikt.

Davey_22: Småfel går att putsa bort men inte dom som Svanberg har, han saknar talangen helt enkelt.

Davey_22 + Nr 70:

Det jag hört om Svanberg tidigare handlar mer om bristande mognad och disciplin i spelet än bristande förmåga.

Vi får HOPPAS att han mognat på sig och/eller att Czarnecki kan utveckla honom ytterligare.

Sjödda var övermogen sista säsongen...

Davey_22: Jag har själv sett han bli uppsnurrad av Växjö Lakers forwards, men jag säger bara låt han bevisa att han mognat och utvecklats innan vi plockar fram stora sågen.

70 Rodrigues: Klart det går att putsa bort det, likaväl som att Sjödda gick till en av es fem bästa backa till bänkad i Brynäs på en säsong.

Davey_22:"Vi får se om han putsat bort sin tidigare lite slarviga defensiv."

Det var nog årets understatement, maken till puckdrällare får man leta efter, han är livsfarlig i egen zon, finns inget putsmedel i universum som får bort det slarvet.

70 Rodrigues: Vi får väl ge killen en chans, han är inte precis lastgammal och kan ha utvecklats till en ok es-back.

27 poäng i ett ganska mediokert Oskarshamn vittnar ju iaf om viss potential,vi får se om han putsat bort sin tidigare lite slarviga defensiv.

Davydkin: För att han är en sopa helt enkelt, en budgetvärvning ala Skoog.

mattias - 74:
Bosse...

Davydkin:

Albert ??

70 Rodrigues:
Varför detta agg mot Svanberg?

Hoppas verkligen att Morgan Hassel får chansen den här säsongen, han kommer att ta den och skicka Svanberg tillbaka till AS där han ska vara.

Huge: *skrattar* Det är ganska underhållande att läsa om ditt och roddans jämförande av hypoteser och vem som skulle klara sig bättre i Brynäs. Det känns som att det slutar med en facit-i-hand slutsats, allt beroende på hur det går för Dixon den här säsongen. Floppar Dixon så skulle givetvis Vesce varit det bättre alternativet, och vice versa

Dixon har i mina ögon väldigt fin plus/minus den senaste säsongen. Han hade enligt egen utsago en defensiv roll i Pirates och med tanke på hans meriter så lär han ha spelat en hel del mot de bästa hos motståndarna. Gör man det och ändå slutar på +10 under serien så måste det ses som en fullt godkänd insats. Men hur är då Dixon framåt? Är han den playmaker som får fart på produktionen framåt. För inte skall vi nöja oss med en förstecenter som huserar i egen zon under större delen av matcherna. Där måste ambitionen vara högre.

Sundlövs uttalanden om Dixon lyser igenom i ditt omdöme så jag tror att du i själva verket inte vet ett skit om vare sig Dixon eller Vesce men har bestämt dig ändå. Sundlöv har ju värvat Dixon så han måste vara bäst helt enkelt...;)

Jag hoppas att Dixon gör succe och inte slutar som ännu en floppvärvning som Sundlöv har lyckats med. Han har ju ingen diger meritlista när det gäller centrar. Arnason, Karlsson, Sundström, Hauthonen talar sitt tydliga språk...när jag tänker efter så har Sundlöv inte värvat en enda duglig center..

När jag ändå är inne på Sundlöv så kan jag peta in en reflektion. Han har verkligen tagit en chans nu när han ratade Honken. För hur kommer tongångarna gå om Markström/Lindbäck blir ännu en Asplund/Lundström som även de var jättelovande målvakter.

Sundlöv borde ha avgått tillsammans med Boork efter sitt totala misslyckande med den stora truppen. För det yttersta ansvaret ligger väl hos sportchefen?

70 Rodrigues: "Jag vet inte om han skulle klara sig bättre än Dixon, tillskillnad från dig som är övertygad om att Dixon kommer att klara sig bättre än Vesce, trots att du inte kan redovisa varför utan endast hänvisar till ditt omdöme, så snälla oss ett argument till varför du är så övertygad om att Dixon skulle klara sig bättre än Vesce?"

Nu får du allt vara lite mer aktsam med orden du använder.
Jag har sagt att Dixon SANNOLIKT klarar sig bättre än Vesce, vilket är en djävla skillnad mot att vara ÖVERTYGAD, vilket du felaktigt har fått det till.
Det jag grundar det på är som sagt mitt eget omdöme, dvs efter att ha tittat på den samlade bilden av det jag själv tror om de båda spelarna.
Dixon verkar ex vara en smartare center och dessutom i en bra ålder.
Jag är lite tveksam till Vesce. Om han nu hade varit en riktigt bra center så borde han för länge sen ha spelat i nåt av de bättre lagen i ES.
Istället valde han att återvända hem för att därpå styra kosan mot Finland.
Vilket kanske tyder på att han själv anser sig passa bättre med spelet i dessa ligor.

Mina antaganden är väl isf inte mkt konstigare än att du själv anser Vesce vara ett bättre val än ex Thoresen.
Där du själv antagligen motiverade din ståndpunkt med ungefär samma subjektiva omdöme som jag använt i fallet Dixon kontra Vesce.

Huge: "Oavsett: inget hindrar dig väl från att trots detta motivera varför Vesce isf skulle klara sig bättre, om du nu inte tror att han skulle klara sig sämre än Dixon."

Jag vet inte om han skulle klara sig bättre än Dixon, tillskillnad från dig som är övertygad om att Dixon kommer att klara sig bättre än Vesce, trots att du inte kan redovisa varför utan endast hänvisar till ditt omdöme, så snälla oss ett argument till varför du är så övertygad om att Dixon skulle klara sig bättre än Vesce?

Tyckte mig se att Dackell hade ett C på bröstet på dom bilderna från cityfesten. Känns bra att han är vår nya lagkapten.

Kul att Bäckis är med på Måndagens öppna hus i Läkerolen.. Man får glädjas av varje skymt av honom man kan lyckas få :D

70 Rodrigues:

FHC har värvat en Vinnare.....

Huge: Tror nog att alla? är glada att vi fick Dixon istället för Vesce. Vesce är inget för Brynäs. Dock ska sägas att Dixon inte visat något ännu då ingen sett honom spela (här inne) så vi får väl se en bit in i säsongen!

65selander: "Honken" höll nollan i sin första match för Frölunda, tog emot 31 skott.

65selander: Oj vad miffarna ska hausa sitt lag.

RBK inkasserade sin första förlust  på försäsongen, 3-2 i arslet mot MIF i gamla fiskehamnen Lysekil.

Nog för att det gör ont att se, jo Huge man kan följa Brynäs live på försäsongen också... så vore det bra om det inte gick så bra, förra säsongen så gick det jävligt bra men sen kom allvaret. De som vann Mästarcupen/Norrtälje gick en svår serie till mötes, fråga förorten till Insjön.

70 Rodrigues: "Men du tror att en 22-årig kille som aldrig spelat seriespel utanför nordamerikas gränser och aldrig spelat något annat än ett rakare och mer "odisciplinerat" spel kommer att lyckas med ES spelet bättre än Vesce"

En (som jag uppfattat det hela) retorisk fråga där du menar att Vesce skulle klara det bättre.
Eller har jag missförstått?

Oavsett: inget hindrar dig väl från att trots detta motivera varför Vesce isf skulle klara sig bättre, om du nu inte tror att han skulle klara sig sämre än Dixon.

Huge: Ditt omdöme *ASG*. Var någonstans har jag skrivit att Vesce skulle klara sig bättre än Dixon?

70 Rodrigues: Mitt eget omdöme.
Vad grundar du själv din åsikt på, om att Vesce skulle klara sig bättre?

Huge:"Att Dixon sannolikt kommer att lyckas bättre i ES än vad Vesce hade gjort, om han nu tagit eller fått chansen."

Vad grundar du det på?

« · 1054303 · »