1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 777798 inlägg · 7967 ämnen

A proposito de nada

Sv: A proposito de nada
Curre: Ännu en grinig 6-åring som tappat sin glass...

Huge: "En jämförelse med övriga sportchefer och deras resultat är egentligen ointressant så länge de man jämför med inte har haft samma förutsättningar som Sundlöv haft."

Nä, det har du fan rätt i, han gjorde det bra som fixade Skoog, Pekkala och Hutten och grabbarna. Konkurrensen var nog kvivskarp!!

"Du har ju inte fattat ett jota utan gnäller som vanligt likt en grinig 6-åring som kräver glass fast pengarna tagit slut.
Sundlöv har för det mesta tvingats trolla med knäna när det gäller värvningar och dessutom gjort det riktigt bra."

Nej , JAG tycker inte att han lyckats bra, inte många med mig heller och där tar jag resultaten som måttstock. Jag tror inte han fram tills nu haft särskilt mycket mindre än de flesta att röra sig med.

Vad gäller hans plånbok i dagsläget så är det en helt annan diskussion, där är det andra personer som får bära hundhuvet!

Curre: "Man tror knappt det är sant när man läser att Sundlöf har gjort massor av bra värvningar. Hur kan du ge han rosor när han gjort Brynäs till ett kvalserielag 3 ggr på 4 år. Säg en bra värvning han gjort under sin tid som sportchef förutom Markström och Dackell. Avgå för fan, vi vill ha ett topplag och inte ett div 1 lag."

Så det är Sundlöv som gjort Brynäs till ett kvalserielag alla de där tre gångerna?

Klart som fan att man kommer värva ett par rötägg över 3-4 år.
Önskar bara det skulle snackas lika mkt när Sundlöv gör en bra värvning som det gnälls när han misslyckas..

Huge: Fast å andra sidan skapar Sundlöv delvis sina egna ekonomiska förutsättningar. 30-mannatruppen är ju ett exempel på där han tillsammans med Boork har förstört kommande säsongers spelarbudget.

Peja: Ja, med facit i hand får Sundlöv naturligtvis ta på sig en viss del i misslyckandet med den stora truppen.
Fast jag tror nog att Boork i det läget är den som ska ha mest kritik, om man nu känner att det är så viktigt att kritisera med facit i hand.
Man ska nämligen betänka att det var djävligt många som tyckte att rotationssystemet och den stora truppen såg mkt intressant ut innan säsongstart och det främst med tanke på de tunna trupper vi haft under tidigare säsonger och hur skadekänsliga vi då varit.
Så det är mao mkt lätta att i efterhand slå sig för bröstet och gapa "vad var det jag sa".
Synd bara att den som gapar in yttrade dessa ord INNAN försöket sjösattes.

Boork drog upp laget ur skiten och lyckades få fason på skutan, både sportsligt och vad gäller mkt annat.
Inte så lätt kanske för Sundlöv när Boork inför sin sista säsong lanserade lite nytänkande som lät mkt lovande.

Sundlöv har inte på nåt sätt utmärkt sig negativt vad gäller värvningar, om man jämför honom med sina kollegor vars lag har ungefär samma förutsättningar som vi har.

Och som Partyjack så klokt inflikar: skulle vara klädsamt om alla kritiker som entusiastiskt gnäller vid misslyckade värvningar, också på ett motsvarande sätt rosade honom när värvningarna lyckas.

Huge: Allt handlar om vilka förväntningar man har.

Brynäs i ES sedan Sundlöv blev sportchef:
2007/08 - 12
2006/07 - 6
2005/06 - 7
2004/05 - 11
2003/04 - 10
2002/03 - 11

Apropå samma förutsättningar som "sina kollegor".

Brynäs ekonomi 2006/07 jmf med
Skellefteå - BIF hade 50 mnkr högre omsättning
Djurgården - BIF hade 42 mnkr högre omsättning
Luleå - BIF hade 37 mnkr högre omsättning
Timrå - BIF hade 25 mnkr högre omsättning

Säsongen efter spelade Brynäs i kvalserien. Inte Skellefteå. Inte Djurgården. Inte Luleå. Inte Timrå.

Sundlöv är säkert en kanonkille men det är jävligt svårt att associera hans ledarskap med några framgångar. Eller är det bara jag som har för höga krav?

Jajjen: Huge har lagt ribban vid "så länge vi inte åker ur så är det en godkänd säsong"

Högre ambitioner verkar han inte ha för den gamla damen och tvärr så verkar hans ambitioner spegla den ambition som finns på sätraåsen.

Hur många år har man haft målsättningen "Att vara ledande inom svensk ishockey"??

GävleLasse: "Hur många år har man haft målsättningen "Att vara ledande inom svensk ishockey"??"

Ja, det har man väl haft sen herr Bergs dagar, d.v.s mer än 10 år. Men säg inget till Huge, han har inte fattat det än....

Jajjen: Så du tycker att Skellefteå, Djurgården och Luleå gjorde så djävla mkt bättre ifrån sig bara för att man i en trots allt jämn serie lyckades undvika kvalspel?

Omsättningssiffror kan man bolla hit och dit med, men det intressanta är väl vad pengarna spenderas på och hur varje lags ekonomi ser ut vad gäller ex skulder, investeringar osv osv.
Att ett lag har högre omsättning än ett annat innebär inte att det laget automatiskt har det bättre förspänt vad gäller ex tilltänkta spelarköp.

sylf: Vad vore en förening utan målsättningar?
Vi som ser lite realistiskt på såna där uttalanden vet att det oftast handlar om en vision att ex bli ledande inom svensk hockey.
Vägen dit kan ta mkt lång tid och ingen vet om målsättningen ens kommer att infrias, vilket alla någotsånär sansade personer också vet.
Huvudsaken är väl ändå att man HAR en vision och en målsättning att jobba med?

sylf:

Verkar som om Boorken är ett hett villebråd :)

Läste lite längre tillbaka att någon av pessimisterna skrev ett uttalande so lydde typ; "Nämn en bra värvning Sundlöv har gjort!?"

För att hålla oss till senare år, de främsta nyförvärv Sundlöv stått för (i mina ögon) är ändå på ledarsidan. Där har han för det första fått in ett så stort namn som Leif Boork på tränarposten. Aningen kontroversiell, men onekligen räddade han oss från allsvenskan på mer än ett sätt.
Även Czarnecki måste ses som ett kanonförvärv mtp det han kramat ur den trupp som ALLA trodde skulle vara kvalseriemat, alla verkar glömma att vi har varit ett topplag 80% av seriens omgångar!?

Jonatan Granström kanske är årets bästa värvning i elitserien, sett till vad man hade för förväntningar kring honom.. Och förmodligen sett till den totala kostnaden.

Att påstå att Widing skulle varit ett dåligt nyförvärv bara för att han har gjort 10 dåliga matcher på rad nu, är ju närmast patetiskt kort tänkt.
Han har trots allt varit lagets bästa offensiva styrka sedan han kom till klubben.
Sundström har ju i år visat sig varit en kanonvärvning även det, då han innan skadan var lagets kanske bästa center.

Kanadickerna är ju den offensiva styrka som just nu håller laget flytande, Dixon kanske tom är lagets bästa utespelare just nu.

Andersén har gjort en sjuk resa, visar sig också det vara en suverän värvning för framtiden.

Nolander kom som anonym från Mora och spelade i Tre Kronor ifjol.

Hietanen, visst något ojämn. Men i sina bästa stunder en top-5 bland offensiva backar i ES.

Jag skulle kunna skriva lika många namn till som av olika grunder försvunnit från laget, däribland Brendl.. Som enligt Sylf inte är en bra värvning iom att han nu försvunnit från laget. Men ta huvudet ur arslet? - Vad är det för resonemang?
Utan hans insats i Kvalserien i år hade vi harvat i Allsvenskan i år.
Men nej, där gjorde Sundlöv tydligen en dålig värvning iom att man inte hade råd att ha honom kvar...

Min enda tanke kring varför alla är så negativa kring hans värvningar är att det tar en bråkdel av den tid och plats som det tar att lista alla dåliga värvningar, jämfört med de värvningar som faktiskt är stommen i laget som just nu ligger på slutspelsplats - TROTS att man hade varit med än nöjd som supporter med att undvika kvalserien.

Så snälla, nämn ett par namn som bevisligen skulle göra jobbet bättre än Sundlöv innan ni taktiskt hjärndött ber honom att avgå!?

O enligt Sportbladet är Brynäs intresserat av Norrmannen Mathis Olimb........

www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/elitserien/article4021650.ab

Partyjack: "Widing är ok, Hietanen en högst ordinär ES back, Dixon likaså. Brendl?! Honom sålde han ju!!"

Var i denna text har jag skrivit att Brendl är dålig? Han VAR en bra värvning men som sumpades, däri ligger Sunklövs fel. Han drabbade ju heller inte ekonomin för pengarna skulle ju satsas på en ersättare.....

Jag undrar just vem som ska plocka ut sin skalle ur arslet!

"Så snälla, nämn ett par namn som bevisligen skulle göra jobbet bättre än Sundlöv innan ni taktiskt hjärndött ber honom att avgå!?"

Alfons Åberg, Apan-Ola, Stevie Wonder, listan kan göras lång.

Partyjack:

"Jonatan Granström kanske är årets bästa värvning i elitserien, sett till vad man hade för förväntningar kring honom.. Och förmodligen sett till den totala kostnaden."

Avdelningen jag trodde iaf på honom.

Brynäs IF > Sv: Silly Season 2008 / 2009 [A new beginning]
Lite blandat om Granström, jag tror faktiskt på denna värvning. Rätt ålder på killen sen är det en spelare som ger allt i varje byte vilket alldeles för få gjort den senaste säsongen.

"Kari Eloranta:
– Det var kul att just Jonathan fick avgöra. Han ger aldrig upp och han trodde verkligen på att det skulle gå att vinna, berömde en tacksam MIK-tränare. "

"Tuokko var inblandad i det avgörande målet och var naturligtvis glad åt poängen. – Det är härligt att vinna. Det var kul att "Granis" fick avgöra, en bra kille som jobbar varje byte, berömde Marco"

"Jonathan Granström såg till att elitseriedrömmen lever för Mora IK. Den arbetsvillige och lojale Granström petade in den avgörande 5-4-pucken mot Malmö när drygt tre minuter återstod."

"Jonathan Granström visade dock det rätta virket. MIK:s populäraste spelare i dag vågar jag lova."

www.dt.se/spor...281671.ece

"Däremot kanske det förvånar lite att en ”urmoring” som Jonathan Granström väljer spel i Brynäs de kommande två säsongerna.
– Jag känner att jag vill fortsätta att utvecklas som hockeyspelare och då är det elitserien som gäller. Men det har inte varit något lätt beslut att ta och jag funderade ett bra tag innan jag bestämde mig, säger Jonathan Granström.
Även ”Granis” har haft anbud från ytterligare två elitserieklubbar, men vilka vill han inte säga.
– Det kändes rätt med Brynäs på en gång. Det känns som att de tror på mig och att jag ska få mycket istid. Dessutom är det nära hem till Orsa och det gjorde också valet lättare."

"Inom loppet av tre dagar i julveckan, förändrades drömmen till en mardröm. Sex poäng förvandlades till noll genom förluster mot Skellefteå och Södertälje. Varenda Mora-supporter har vandrat med en klump i magen sedan dess. Från den tidpunkten och till och med kvalserien, undantaget ett antal matcher i februari, kan en enda spelare få överbetyg och det är centern Jonathan Granström"

Lunkan @ Stockholm 2008-04-24 09:54 | | Permalänk

sylf: Tror du får ett av hockeysveriges svåraste jobb att låta lite för lätt.

Jag tycker han gör ett bra jobb, där han precis som alla andra fattar fel beslut mellan varven.. Tror personligen dock inte att någon annan skulle göra särskilt mkt färre felbeslut.

Jag svär mer än många andra när jag ser Ola Svanberg på isen, vetandes att vi har juniorer som gör jobbet bra mycket bättre.
Jag svor mer än många andranär Hutten gled omkring och ömsom hakade, ömsom slog bort puckar.
Jag svor mer än många andra när Simon Skoog kom hit som en stor stark offensiv back med stark fysik, och visade sig vara den sämsta back som någonsin spelat i våra färger.

Men jag tror inte att någon annan skulle göra färre felbeslut än Sundlöv på sportchefsposten, försöker bara lyfta fram det positiva i det han uträttar.. Iom att det väldigt sällan skrivs eller pratas om just det positiva han gör för föreningen.

Att du (och många andra) är av en annan åsikt börjar jag inse att jag måste vänja mig med.

Lunkan: Jag trodde precis som du att det skulle kunna bli en riktig kanonvärvning, var tyvärr inte aktiv här "på den tiden".
Men precis som du skriver, helt rätt ålder, rätt inställning och en speltyp som Brynäs har saknat i väääldigt många år.

Tror dock ingen anade att skulle bli ens i närheten av så viktig som han har varit, trodde absolut inte att han skulle peta spelare som Mads Hansen i defensivt avgörande lägen osv.

För mig är han trots högt ställda förväntningar en extremt positiv överraskning.
Förmodligen höstens bästa Brynäsare efter Markström.

Partyjack: Självklart har mormor inget lätt jobb, men det visste han väl redan innan?! Sen tycker jag han andas för mycket prestige i sitt agerande mellan varven, och då handlar det inte om klubbens bästa längre utan om honom som person. Självklart kan man misslyckas med värvningar, se bara på Peo Larsson i MIF, men det är FÖR många riktiga dyngspelare han har tagit hit. Det största misstaget han nånsin gjort är ändå att inte förlänga med Kristan, utan hellre satsa på Sperrle/Korhonen och dessutom inte värvat nån ny när det visades att de inte ens höll korpklass. Det hade kunnat kosta oss en ES plats om inte Olof satsat allt på ett kort och slängt in Markström. Hans sjukskrivning mitt under brinnande KS ligger inte heller på plussidan, när den var avslutad skulla han ställt sin plats till förfogande.

sylf: "Sen tycker jag han andas för mycket prestige i sitt agerande mellan varven, och då handlar det inte om klubbens bästa längre utan om honom som person."

Var, när och hur har han låtit prestigen gå före klubbens bästa?
Du måste väl konkretisera ditt påstående, annars blir det väl tämligen ointressant.

"Det största misstaget han nånsin gjort är ändå att inte förlänga med Kristan, utan hellre satsa på Sperrle/Korhonen"

Ledsen, men av det man sett från Kristans sida i Mora hittills så tror jag att det ändå var rätt beslut att inte förlänga med honom. Han är alldeles för liten till växten och känns som alltför fladdrig i sitt spel.
Mao: han känns som bara som en kopia av både Sperrle och Korhonen, sett till uppträdandet överlag.
Så jag begriper inte varför du ville att man skulle förlänga hans kontakt.
Där gjorde man helt rätt och felet låg i att man valde Sperrle/Korhonen som alternerande målvakter där ingen var uttalad etta.

"Hans sjukskrivning mitt under brinnande KS ligger inte heller på plussidan"

Vare sig plus eller minus, som jag ser det.
Att jobba med ex kontraktskrivning och andra saker som en sportchef normalt jobbar med i slutet av en säsong, blir ju ändå lite meningslöst eftersom man under kvalspelet inte vet i vilken serie man spelar i nästföljande säsong.

Huge: "Så du tycker att Skellefteå, Djurgården och Luleå gjorde så djävla mkt bättre ifrån sig bara för att man i en trots allt jämn serie lyckades undvika kvalspel?"

Driver du med mej?

"Att ett lag har högre omsättning än ett annat innebär inte att det laget automatiskt har det bättre förspänt vad gäller ex tilltänkta spelarköp."

Nähe? Det är bara en tillfällighet att klubbarna med högst omsättning är de som dominerar svensk hockey? (Skellefteå och Luleå dominerar inte svensk hockey - dom leder serien inför juluppehållet.)

Huge: Kristan är bättre än Sperrle och Korhonen. Han var riktigt bra i Brynäs när han hade hjälp av Pekka Alcén.

Jajjen: Du gjorde en jämförelse omsättningsmässigt mellan Brynäs och diverse mittenlag och menar (om jag förstått dig rätt) att vår ngt högre omsättning automatiskt skulle ha gjort oss till ett bättre lag än dessa.

MIN poäng är att det inte är så enkelt, då dessa lag har olika förutsättningar och bedömningar gällande hur pengarna skall fördelas.

Det har inte så mkt med topplagen att göra, då dom har ett så pass stort försprång främst vad gäller ekonomin att en jämförelse med dessa inte känns speciellt relevant i sammanhanget.

Peja: Jo, jag håller också Kristan för att vara ngt vassare och Alcén var säkert en bidragande orsak till Kristans emellanåt riktigt bra spel, men i grunden känns hans spelstil och generella uppträdande som alltför lik både Sperrles och Korhonens.
Tror inte att Kristan i längden hade varit ett lyckat val, då dagens spel kräver storväxta OCH rörliga målvakter.
Egenskaper som ex Markan besitter.

Huge: Jag menar ingenting. Jag försöker förstå på vilka grunder du är övertygad om att Sundlöv gör ett bra jobb.

OM det visar sej att Brynäs sportchef har likvärdiga eller bättre förutsättningar än många andra sportchefer men ändå når ett sämre resultat - vilken slutsats ska hans uppdragsgivare dra?

Jajjen: Min övertygelse grundar sig på många saker.
Bl.a detta, som är ett inlägg jag citerar från Partyjack:

"För att hålla oss till senare år, de främsta nyförvärv Sundlöv stått för (i mina ögon) är ändå på ledarsidan. Där har han för det första fått in ett så stort namn som Leif Boork på tränarposten. Aningen kontroversiell, men onekligen räddade han oss från allsvenskan på mer än ett sätt.
Även Czarnecki måste ses som ett kanonförvärv mtp det han kramat ur den trupp som ALLA trodde skulle vara kvalseriemat, alla verkar glömma att vi har varit ett topplag 80% av seriens omgångar!?

Jonatan Granström kanske är årets bästa värvning i elitserien, sett till vad man hade för förväntningar kring honom.. Och förmodligen sett till den totala kostnaden.

Att påstå att Widing skulle varit ett dåligt nyförvärv bara för att han har gjort 10 dåliga matcher på rad nu, är ju närmast patetiskt kort tänkt.
Han har trots allt varit lagets bästa offensiva styrka sedan han kom till klubben.
Sundström har ju i år visat sig varit en kanonvärvning även det, då han innan skadan var lagets kanske bästa center.

Kanadickerna är ju den offensiva styrka som just nu håller laget flytande, Dixon kanske tom är lagets bästa utespelare just nu.

Andersén har gjort en sjuk resa, visar sig också det vara en suverän värvning för framtiden.

Nolander kom som anonym från Mora och spelade i Tre Kronor ifjol.

Hietanen, visst något ojämn. Men i sina bästa stunder en top-5 bland offensiva backar i ES.

Jag skulle kunna skriva lika många namn till som av olika grunder försvunnit från laget, däribland Brendl.. Som enligt Sylf inte är en bra värvning iom att han nu försvunnit från laget. Men ta huvudet ur arslet? - Vad är det för resonemang?
Utan hans insats i Kvalserien i år hade vi harvat i Allsvenskan i år.
Men nej, där gjorde Sundlöv tydligen en dålig värvning iom att man inte hade råd att ha honom kvar...

Min enda tanke kring varför alla är så negativa kring hans värvningar är att det tar en bråkdel av den tid och plats som det tar att lista alla dåliga värvningar, jämfört med de värvningar som faktiskt är stommen i laget som just nu ligger på slutspelsplats - TROTS att man hade varit med än nöjd som supporter med att undvika kvalserien.

Så snälla, nämn ett par namn som bevisligen skulle göra jobbet bättre än Sundlöv innan ni taktiskt hjärndött ber honom att avgå!?"

Huge: Det där med att mäta resultat utifrån förutsättningar var bara nåt du ljög ihop?

Jajjen: "OM det visar sej att Brynäs sportchef har likvärdiga eller bättre förutsättningar än många andra sportchefer men ändå når ett sämre resultat - vilken slutsats ska hans uppdragsgivare dra?"

Omöjligt att svara på eftersom"resultat" i det här fallet kan betyda så många olika saker.
Min övertygelse är att man resonerar långsiktigt och att en enstaka säsong med sämre resultat placeringsmässigt än förväntat, knappast påverkar det långsiktiga arbetet.

Och även om man med säkerhet kan fastslå att Sundlöv haft bättre förutsättningar än många andra sportchefer så går det inte att ensidigt säga att han gjort ett sämre jobb, bara för att han gjort ett sämre kortsiktigt resultat.
Det är betydligt fler faktorer som spelar in när man tittar på ett lags resultat, än bara sportchefens insats.

Huge: "Omöjligt att svara på eftersom"resultat" i det här fallet kan betyda så många olika saker."
"...ensidigt säga att han gjort ett sämre jobb, bara för att han gjort ett sämre kortsiktigt resultat."

Gud förbjude att nån i Brynäs ledning delar din uppfattning om resultatuppföljning och ansvarsutkrävande.

"Det är betydligt fler faktorer som spelar in när man tittar på ett lags resultat, än bara sportchefens insats."

Men ändå kan du avgöra att Sundlöv gör ett bra jobb?

tt som ansvarig ledare gå och gömma sig när det hettar till är patetiskt och helt klart fel man på jobbet. Ungefär som om kaptenen på Estonia skulle ha varit först ner i livbåten och först upp i helikoptern.

Jajjen: "Gud förbjude att nån i Brynäs ledning delar din uppfattning om resultatuppföljning och ansvarsutkrävande."

Eftersom Sundlöv sitter kvar på sin post och ledningen verkar ha förtroende för honom, så ser det ut som att man delar min uppfattning om resultatuppföljning och ev ansvarsutkrävande.

Frågan är du på vilka grunder DU kan avgöra att han gör ett dåligt jobb?
Mer än att du bara tycker det....

Huge: Varför tror du att jag tycker att Sundlöv gör ett dåligt jobb?

sylf: Sundlöv är och har alltid varit en oerhört engagerad person, både som aktiv på isen och nu som sportchef/ansvarig ledare.
När trycket blev för hårt under KS, när klubbens existens stod på spel och han säkerligen kände sig rätt så maktlös i sin roll, så sa kroppen ifrån och han gick in i den berömda väggen.
Har drabbat många som haft betydligt lägre grad av press och förväntningar och att rubricera det som att han har "gått och gömt sig" är inte bara patetiskt utan dessutom en ren förolämpning.

Patetiskt var ordet...

Jajjen: Jag tror att du tycker att Sundlöv gör ett dåligt jobb pga att du inte tänker längre än din näsa räcker.

Huge: Aha. Så det är ur din stora näsa som du gräver fram dina djupsinniga analyser. Det förklarar ju en del...

Huge:"Vare sig plus eller minus, som jag ser det.
Att jobba med ex kontraktskrivning och andra saker som en sportchef normalt jobbar med i slutet av en säsong, blir ju ändå lite meningslöst eftersom man under kvalspelet inte vet i vilken serie man spelar i nästföljande säsong."

Det handlar inte om vad hans arbetsuppgifter består i utan vilka signaler han skickar till spelare, ledare och supportrar.

Att han först sparkar Boork som en slags svarte petter för den totala felsatsningen som han själv är ytterst ansvarig för och sedan sjukskriver sig när det drar om öronen är helt enkelt FEGT

GävleLasse:

Oavsett Sundlövs lämplighet så vill jag inte kalla hans sjukskrivning feg.
Jag kan tänka mig att MÅNGA tex i det här forumet inte skulle palla för trycket i motsvarande situation. Eller ens varit utsatt för ett tryck i närheten av det en tränare eller ledare upplever i ES när det blåser om öronen...

Boork verkar för övrigt få ett nytt städuppdrag...?

GävleLasse:

Så du tror att Sundlöv har befogenhet att ensam besluta om att man vill sparka en tränare?
Skulle tro att Sundlöv var den som minst av alla ville ha bort Boork, bara det att man knappast hade ngt val.
Mkt beroende på den spelarmaffia du själv påstått legat bakom.
Där har du den VERKLIGA makten som kan besluta i såna här ärenden, tillsammans med övrig ledning förstås.

rackham: Sundlövs enorma Brynäshjärta i kombination med viljan och hans samtidiga känsla av maktlöshet när klubbens existens stod på spel, gjorde att han gick in i den berömda väggen.
En både fysisk och psykisk diagnos som är vedertagen och accepterad i de flesta situationer där arbete utförs, så även inom idrottsvärlden.
Att kalla det feghet vittnar om dålig insikt.

Vad ska man isf kalla det när Gävlelasse själv eller sylf stannar hemma för lite snuva och huvudvärk?
Landsförräderi?

Huge: Men att palla trycket är ju en viktig egenskap att ha för en sportchef, tränare och andra på psykiskt påfrestande positioner...

Peja: Det intressanta är inte sjukskrivningen i sig utan hur den isf påverkat Sundlövs jobb och hur den påverkat den omgivning han arbetar i.
Som jag ser det så har ingen större skada skett.
Eller kan du komma på nåt som allvarligt skulle ha inverkat på verksamheten pga hans sjukskrivning?

GävleLasse: Tror du på allvar att det var Sundlöv som sparkade Boork?

Han var väl knappast ensam om det beslutet.

Huge: "Eller kan du komma på nåt som allvarligt skulle ha inverkat på verksamheten pga hans sjukskrivning?"

Du menar utöver att klubben och alla runt densamma fick en känsla av att man inte kunde hantera de sportsliga motgångarna?

GävleLasse:
Jag håller med, men det är kanske inte så lätt för en gammal målvakt, utan akademisk bakgrund, att inse hur otroligt betydelsefullt det är att han står pall i alla väder (åtminstone utåt).

Peja: "Du menar utöver att klubben och alla runt densamma fick en känsla av att man inte kunde hantera de sportsliga motgångarna?"

Men om klubben nu hade en känsla av att Sundlöv inte kunde hantera de sportsliga motgångarna och ansåg att hans sjukskrivning på ett allvarligt sätt
påverkade hela föreningen negativt, varför fick han isf sitta kvar på sin post?
Och varför fick han isf förtroendet att bygga ett nytt lag när CZ tillträdde?
Pga att man ansåg honom vara labil och inte kunna hantera motgångar?

Du och många andra blåser upp en tillfällig sjukskrivning, där klubben och alla runt densamma säkerligen förstått Sundlövs reaktion.
Den springande punkten har säkert varit hur man sett på Sundlövs arbetssituation under den tid han var sjukskriven och hur mkt den tillfälliga frånvaron påverkat hans dagliga arbete just vid den tidpunkten.
Hade han några arbetsuppgifter vid den tidpunkten som nödvändigtvis måste utföras just då? Typ....

Hade sjukskrivningen kommit i ett annat läge där Sundlöv och hans jobb varit betydligt viktigare än mitt under ett kvalspel (typ inför en säsong när laget skall byggas och kontraktskrivning/scouting pågår), ja då hade man säkert resonerat lite annorlunda.
Utan att man fördenskull nödvändigtvis beslutat sig för att byta ut honom mot ngn annan.

Huge:"Vad ska man isf kalla det när Gävlelasse själv eller sylf stannar hemma för lite snuva och huvudvärk?
Landsförräderi?"

Ja, det är nåt sånt min chef vill kalla det.. ;)

En fråga bara.

När klubbdirren "körde fast" i sitt jobb så var det OK att byta ut honom. Samma sak gäller både styrelseledamöter och ordföranden som kommit och gått. För att inte tala om alla de tränare som försökt få ordning på den skara spelare som Sundlöv värvat ihop. Är det fel på hela världen förutom Sundlöv? Exakt VAD gör Sunlöv så oersättlig, onåbar och ofelbar?

GävleLasse: "När klubbdirren "körde fast" i sitt jobb så var det OK att byta ut honom. Samma sak gäller både styrelseledamöter och ordföranden som kommit och gått. För att inte tala om alla de tränare som försökt få ordning på den skara spelare som Sundlöv värvat ihop. Är det fel på hela världen förutom Sundlöv? Exakt VAD gör Sunlöv så oersättlig, onåbar och ofelbar?"

Skriv inte så där till Huge, tänk på att han snart står på tånaglarna i sitt målade hörn!

Huge:"Vad ska man isf kalla det när Gävlelasse själv eller sylf stannar hemma för lite snuva och huvudvärk?
Landsförräderi?"

Hade jag gjort ett lika uselt jobb som Sunklöv resultatmässigt år efter år så hade jag inte haft nåt jobb idag, ingen annan utanför sätraåsen heller.

GävleLasse: Det som iaf jag anser i Sundlöv-frågan är väl att det känns lite långsint att skrika efter hans avgång när han/laget faktiskt så här långt överträffat sina och resten av landets hockeysupportrars förväntningar.

Jag hade inte blivit chockad eller ens brytt mig om han fått sparken efter kvalserien förra året.

Att däremot ge honom sparken nu när han onekligen fått lite fart på skutan kan ju jämföras med att tex Alex Sundström skulle få sparken eftersom han var så dålig förra året..

Men han överträffar ju faktiskt förväntningarna i år istället..

GävleLasse: För det första så är det ett samarbete mellan varje tränare och sportchefen när laget skall byggas, och inte som du fortfarande tror att tränaren kommer helt ovetandes till laget efter att Sundlöv värvat ihop detsamma på eget initiativ.

Sen är det väl inte svårare än att Sundlöv sitter kvar därför att man anser att han gjort och gör ett mkt bra jobb.
Du kanske istället borde fundera på ifall det är fel på de som avgör Sundlövs vara eller ickevara eller om det är fel på "hela världen", dvs vi lekmän och amatörer som står utanför och spekulerar utan vare sig insyn eller kunskap om hur en elitförenings dagliga arbete bedrivs.

För er som kanske har missat det så har Micke skrivit lite om Jonathan Carlsson, silly season + lite annat nu på BrynäsPortalen.

moreten: Varför är länken till "BrynäsPortalen" härovan bortplockad?
Otillåten reklam?

Huge: Jag provar igen.

Vad är det som gör Sundlöv så oersättlig?

« · 1101296 · »