1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 776285 inlägg · 7967 ämnen

A proposito de nada

Sv: A proposito de nada
Hitman: Ett sansat och nyanserat inlägg som visar att det även finns såna supportrar.
Fast Dannes andra utvisning: Hallå!
Liknande duttningar fast värre förekommer hela tiden runt sargerna när backen ligger innanför sin forward men konstigt nog ramlar dom aldrig när dom får en dutt i det läget?
Spelarna utnyttjar tyvärr det här rätt mkt och filmar grovt när dom ser eller känner en dutt i ryggen. Här måste domarna ha mer fingertoppskänsla.

Huge: "Här måste domarna ha mer fingertoppskänsla."

Det roliga här Mister Huge, är att jag och säkert flera med mig har en bestämd känsla av att om det blåst upp en debatt här på forumet om denna incident, där så gott som samtliga rasat mot domaren och tyckt att denna bedömning var katastrofal. Då hade du istället försvarat domarna...

Erkänn din bångstyrige debattmakare! ;-)

bradberry: Är det sant att Keb är djurgårdare från början?
Trodde han var ett inventarium i Gävle och på GD?
Som sagt: där ser man...

Visst skapade vi chanser men antalet kanske står i proportion till det vi kan förvänta oss mht till läget.
Nu är det dom små stegens väg som man måste acceptera och lita på.
Det räcker med en vinst så kan det släppa djävligt fort. Såna här lägen är otroligt lätt att hamna i men tar mkt tid att ta sig ur.
Fan, nu lät jag som floskelkungen Kebbalo själv... :-)

bradberry: *ASG*

Nädu, SÅ djävla debattsugen är jag inte.
Nu var ju iofs Danne inblandad och hade det varit vilken annan back som helst så hade självfallet de flesta härinne rasat mot domaren.
Men som sagt: nu var ju Danne inblandad.... ;-)

Huge: Ändå är det ganska intressant. Jag flaggade för det här scenariot för ett par veckor sedan. Då disade du mig totalt men nåt långt inlägg där du talade om onyans och liknande.

Jag blir trött på att du aldrig lär dig. Vad ska egentligen hända för att du skall bli förbanad på Brynäs och Boork? Jag kan tänka mig att vid det laget är det redan försent och KS är ett faktum.

Peja: "Varför skulle jag ha förväntat mig champagnehockey?"

Ja, säg det...
Du ojade dig iaf över spelet och att det skapades så få målchanser fast du vet att det inte var läge för ngn sprudlande offensiv då det i nuläget i första hand gäller att tighta till försvaret.

bradberry: "Känns som ett landslagsuppehåll eller något i den stilen skulle komma ytterst lägligt nu..."
Tyvärr befinner vi oss i den del en av säsongen när matcherna är som flest utan andningspaus (förutom att kommande torsdag är fri). Matchdag, recensionsdag, matchdag, recensionsdag, matchdag, recensionsdag, onsdag. Nio matcher kvar 13/10-3/11 innan Karjala Tournament.
Huge: Ligger man i botten med 5-6 poäng upp till kvalseriestrecket efter 17 matcher spelar man just Kvalserien kommande vår. Historien bjuder inte på några överraskningar/mirakelräddningar i det fallet. SvT:s Jonas Karlsson ville tom föregripa detta igår med att komma med ett betongerande i träsket redan efter åtta omgångar.

Huge: "Du ojade dig iaf över spelet och att det skapades så få målchanser fast du vet att det inte var läge för ngn sprudlande offensiv då det i nuläget i första hand gäller att tighta till försvaret."

Jag tycker det var dåligt av Brynäs att inte skapa heta målchanser mot ett bottenlag i Läkerol Arena. Om Brynäs hade skapat låt oss säga 3 riktigt heta målchanser (en per period) hade det ju varit bra mycket bättre än vad de faktiskt gjorde igårkväll, men inte fan hade det för den skull varit tal om någon "champagnehockey".

Huge: Klas Olov Keb Eriksson är född i Ångermanland. Och skulle i så fall vara världshistoriens förste djurgårdare som kommit därifrån för drygt 40 år sedan. 37 mil därifrån. :-)

GävleLasse: Vad var det för scenario du flaggade för?
Att det inte finns några garantier öht för nånting när man försöker göra förändringar i ex spelsättet?
Tänk, det hade nog jag också kunnat räkna ut.
Men eftersom det är en sån självklarhet att det aldrig finns några garantier så känns det rätt meninglöst att påpeka det.

Sen ska det nog hända nåt betydligt allvarligare än ett par förlustmatcher för att man ska bli förbannad på laget eller Boorken.
Vare sig tabelläget eller spelet motiverar hittills de domedagsprofetior om KS osv som förekommer.

Peja: "Jag tycker det var dåligt av Brynäs att inte skapa heta målchanser mot ett bottenlag i Läkerol Arena."

Bottenlaget slog nyss Frölunda hemma med 6-0 och fick med sig en pinne mot HV efter att smålänningarna kvitterat lite turligt i slutet.
Skapligt bottenlag...
Djurgården spelade tight och disciplinerat. Låg mkt och väntade på spelvändningar vilket också lyckades då och då.
Ett Djurgården med för dagen bättre självförtroende lyckades vinna på ett lamt handledsskott och en målvaktstabbe.
Inte pga att dom i övrigt var bättre på nåt sätt.

Hahl Bundy: "Man pratar om fundamentalister o extrema yttringar, men ni har er egen Brynäs fundamentalist, där är ni unika"

Inte alls unikt.
Alla gästböcker befolkas av djävligt många fundamentalister.
Såna som verkar ha noll distans till det dom sysslar med. Grinar och gnäller efter ett par förluster och då måste huvuden rulla hit och dit.
Man tar en förlust som en personlig förolämpning och tappar all vett och sans i sitt insnöade och trånga supporterliv, där supportandet verkar vara det som är det allenarådande och enda intresset i livet.

Säger inte att det gäller alla men djävligt många.
Du känns som en av dom.

bradberry: Boorken kommer aldrig att få sparken. Han har sån auktoriet så den risken är nog inte stor. Keb har väl aldrig trampat Brynäs på tårna hur illa det än har varit.
Det finns mycket dolda krafter kvar i väggarna ännu, som gör sig påmind och som inte är bra.

Huge: Det märks att du har noll koll på det du säger om andra tex "Du känns som en av dom.".

"Grinar o gnäller efter ett par förluster o då måste huvuden rulla hit o dit." Nu förlorar vi sällan o jag har mig veterligt aldrig halshuggit någon pga en förlust, varken i skrivet tal el. bokstavligt. Däremot kan man bli less o frustrerad men det går snabbt över.

"Man tar en förlust som en personlig förolämpning och tappar all vett o sans i sitt insöade och trånga supporterliv, där supportandet verkar vara det allenarådande och enda intresse i livet".
Känns som om du talar om dig själv där i slutorden, när ingen får gå i otakt med dig när det gäller ditt nyanserade o perfekta supporterliv där man inte får tänka oppositionella tankar.
Själv har jag ett liv där det mesta inte handlar om hockey, utan om familj o andra viktigare värderingar. Men det är klart jag brinner för Timrå men jag tillhör inte supporterklubben, men hockeyintresset finns.
Personligen känns du mer insöad än någon annan här inne.

Huge: Angående den andra utvisningen DJ får igår så tror jag nog till och med du kan inse att den var solklar. Vafan tänker ens killen med? En crosschecking i ryggen där är ju patetiskt dåligt. Han är precis j-a kass och du är ju bara ännu mer patetisk om du inte inser det. Sen så har Boork gjort fler fel än mot SSK som du ser det. Igår var Brynäs riktigt usla, men vad gjorde Boork? Hans coaching var inget vidare. Men jag håller med dig, jag tycker inte att han ska gå!

Hahl Bundy: " när ingen får gå i otakt med dig när det gäller ditt nyanserade o perfekta supporterliv där man inte får tänka oppositionella tankar."

Är den nån här på forumet som hindrat dig från att tänka och även uttrycka "oppositionella tankar"?

"Själv har jag ett liv där det mesta inte handlar om hockey, utan om familj o andra viktigare värderingar."

Ditt påstående om att jag skulle vara nån sorts fundamentalist som inte tillåter andra åsikter bekräftar ju bara min bild av dig som en onyanserad och distanslös supporter.
Och normalt sett brukar man få lite mer distans till både sig själv och sitt supportande när man blir äldre och skaffar barn, och därigenom får lite andra värderingar om vad som är viktigt i livet.
Men som sagt: personlig mognad är ingen garanti för att man ska sluta vara onyanserad och distanlös.
Det verkar du vara ett lysande exempel på.

Peja: " "Ankan" och Bengt-Åke Gustafsson tycker ju inte heller att Boork matchar laget vettigt, det är inte bara Brynäsfansen. Sedan får man väl förutsätta att resten av världens hockeycoacher inte heller tycker att det Boork sysslar med är vettigt, eftersom de själva inte har byggt upp sina lag på det sättet med 30 spelare..."

Vem har sagt att den stora truppen inte är ett kontroversiellt schackdrag eftersom det ifrågasätter tidigare normala och beprövade sätt?
Testet hann knappt starta innan flexibiliteten man snackat om tog över.
Flera spelare luftades i de första matcherna och det har sedan fortsatt på den vägen.
Att Ankan och BÅG tycker annorlunda är väl inte så konstigt då alla tränare har sin filosofi. Du glömde dessutom nämna att de flesa ES-tränare svarade svävande på frågan om matchningen och de flesta ansåg att det är upp till tränaren att bedöma vad som är rätt eller fel.

Den springande punkten är dock att även om vi kommer överens om att upplägget var felaktigt så är det ju ändå svårt att bedöma hur mkt del i den nuvarande kräftgången som matchningen hade eller har?
Den hade ju knappt ens påbörjats (matchningen alltså..)

Som jag ser det är det alltså själva det offensiva tänket som istället är boven i dramat, och inte att man i någon match ställde över ett par tongivande spelare.
Konstigt nog så verkar både media och vissa andra totalt ha bortsett från detta utan man inriktar sig istället på det oerhört uppförstorade matchningsförsöket.
Men är man förvånad?

Huge: "Nyanserandet" som inte är i linje med det DU tycker vara riktigt o sant, är i dina ögon onyanserat. Det har jag förstått sen länge.
Personlig mognad? Du tycks dra alla över en kam, DET har jag svårt att förstå.
Om du sen tycker att jag är onyanserad o distanslös i dina ögon, vem bryr sig i det? Det är ju alla härinne tydligen o jag befinner mig i gott sällskap.

Ibland får jag den uppfattningen att du ser dig själv som förmer än många andra härinne, att du i dina ögon befinner dig på en helt annan nivå än flertalet.
Att du går igång på dina oändligt tradiga debatter om ...... jaa luft.

Det du tog så fruktansvärt illa vid dig av var att jag drog paralleller med dig o fundamentalister.
Det ligger väl i betraktarens öga.

Huge:
Jag är av den uppfattningen att det handlar om erfarna, duktiga hockeyspelare och att det innebär att en tränares främsta uppgift inte är att lära dem hur de skall spela hockey. Detta kan de ganska bra då det är deras arbete. Med detta menar jag inte att spelsystem och diverse taktiska finesser är utan relevans, tvärtom...det är ju det hela spelet handlar om.

Jag tror dock inte att en tränares primära uppgift är att lära ut nya spelsystem utan att få till en fungerande enhet, en grupp proffs som i så stor utsträckning som möjligt drar åt samma håll. Att få varje individ att ta ut det yttersta av sig själv. Detta är en tränares stora utmaning. Det innebär att de pedagogiska färdigheterna och förmågan att vinna förtroende i en så stark grupp som ett hockey-lag bestående av 30 proffs väger oerhört tungt.

Ovanstående färdigheter är INTE Boorks starka sida och har egentligen aldrig varit det heller. Han presterar rätt bra resultat under en begränsad tidsperiod, typ ett par säsonger, men i ett längre perspektiv är han sällan en lyckad lösning för något hockey-lag. Förr eller senare hamnar han i såna här blåsväder, det är liksom bara en tidsfråga. Nu har det hänt i Brynäs och naturligtvis finns ingen annan utväg än att han snarast lämnar sitt uppdrag.

Huge: Så du ser inget samband i att Brynäs förlusttrend började när Boork började rotera som en galning?

"Djurgården spelade tight och disciplinerat. Låg mkt och väntade på spelvändningar vilket också lyckades då och då."

Precis som Modo gjorde. Precis som i stort sett alla lag går in för att göra på bortaplan... Man måste ha något motmedel, det har inte dagens Brynäs.

mattiaskarlgren: Ja, crosscheckingen var solklar. En spelare som t.ex Sjödin hade aldrig varit så klantig och tagit en så onödig, korkad och solklar utvisning.

Hahl Bundy: "Du tycks dra alla över en kam, DET har jag svårt att förstå."

"Om du sen tycker att jag är onyanserad o distanslös i dina ögon, vem bryr sig i det? Det är ju alla härinne tydligen o jag befinner mig i gott sällskap."

Det JAG inte kan förstå är att du inte verkar kunna tolka följande rad som jag skrev:

""Säger inte att det gäller alla men djävligt många"

Jag kommenterade bara ditt påstående om att jag skulle vara nån sorts fundamentalist som inte tillåter andra åsikter och DET tycker jag är att vara onyanserad.
Det är ju dessutom helt felaktigt.

Huge: "Du känns som en av dom" den raden tolkade jag.

20 Lindgren: "Klas Olov Keb Eriksson är född i Ångermanland. Och skulle i så fall vara världshistoriens förste djurgårdare som kommit därifrån för drygt 40 år sedan. 37 mil därifrån. :-)"

- Du som är så påläst Lindgren! Du borde väl veta att Kebbalo är Djurgårdare i grunden?

Till er som vill se matchen NY Rangers - Washington i natt:

Gratis på denna länk
sports.yahoo.com/

Välj "NHL" under "Scoreboard" nere till höger på sidan, och se matchlänken som kommer att aktiveras när det blir dags. (01.00, tror jag.)

Cicero: Är det inte smidigare att kolla på Canalplus ;)

GävleLasse:

Den sänds inte,men däremot imorrn natt visar man Caps-Buffalo.

Kolla länken,jag fick lite skrämselhicka;)

65selander:

Så får man bryta ihop o komma igen.Som tur har man Kents nya album att trösta sej med:

"Vm i att hålla färgen,tyck synd om mig ,jag är ensammast i Sverige"

Från låten Ensammast i Sverige.

Tror nog den låten går i Leffes lurar i bussen på väg hem från Mora;)

Bissett19: Eller som Nationalteaternn sjunger. "Men när jag var som ensammast och allt var död och gråt "

Ang Leffe så sitter han hemma i stugan i Sollerön och dricker sig hejdlöst paclat, vid 0245 startar han sin gräsklippare och lever rövan i grannens sönderfrysta pärlåker.

Bissett19:
:)
samma låt jag lyssnade på...passande...
iaf grabbar som kan leverera...bäst när det gäller...

"stholm vaknar långsamt, på droger o på sorg
snön hyr ut sin oskuld till hela Kungsholmstorg"

65selander:
"I fredags var det begravning sorgedagarna går tätt

Dom säger det var en bössa men jag tror det var sorg

Ingen gud i hans kropp, inget hopp i hans själ

Om bara någon hade orkat att ge honom en chans

Vilket nederlag, vilket nederlag, vilket nederlag"

Grupp?

65selander: Undra om Leffe hinner ifatt din promillehalt... :-)

paclat? lever rövan? pärlåker?

tjugo8:

stholm vaknar långsamt, på droger o på sorg
snön hyr ut sin oskuld till hela Kungsholmstorg

".....Det känns som när jag kom hit ,way back in 93"

93 var ju ett hyfsat Brynäsår;)

Jocke B levererar alltid.

Bissett19:
"Ingenting
Först kom ingenting
Sen kom ingenting
Sen kom ingenting
men ingenting är (ingenting, inget, inget)
Dom jävlarna tog oss
en efter en"

Man orkar knappt analysera längre....men på nåt sätt så kändes dagens match som ett mer positivt intryck.

Får skriva under på det som många säger,Hauhthonen har ju underpresterat rejält...floppvarning där.

tjugo8:

Ganska talande.

Nä en promenix mot Hagnesta Hill får det bli nu:

"I Hagnesta Hill bland dem indentiska husen rycker vi till reklamen avbryts för sport"

Bissett19: Lite djupare...

Så dumt...men i mitt huvud tjatas högt och nervöst. Varför? ...varför känns allt så innehållslöst? Varför?!!! ...

Di Leva - Varför -1986

65selander:

Bra Patrik,välkommen in i spelet.

Bissett19:
"En tiger som skäms
Jag vet hur det känns"

65selander: Ett "tröstens" ord..

It all seems so stupid
It makes me want to give up
But why should I give up
When it all seems so stupid?

Depeche Mode - Shame (1983)

Två spelare som blir tillgängliga inom kort: Janis Sprukts och Kirill Starkov. Men Brynäs har ju tyvärr inte utrymme för värvningar.

Peja: Är Sprukts på väg bort från Lukko?

Wayne Gresky: Han skrev bara ett kontrakt med några månader i somras, eftersom Lukko fick en utländsk spelare långtidsskadad under försäsongen och Sprukts kontrakt gäller bara tills denne är tillbaka. 4 månader tror jag kontraktet var på.

Peja: Ok, med tanke på att det är ont om tillgängliga spelare och att han går att ta in som artistspelare så kan man gissa sig till att han kommer att få ett fett bud från Sverige. DIF är väl förtfarande på jakt efter forwards t ex? Luleå kan nog också visa intresse. HV kanske också har plats för en till forward när man tappade Remstam?

Wayne Gresky: HV har ju värvat Eric Johansson som ersättare. Men ja, det är väl ytterst troligt att Sprukts får bra anbud från elitserien. Får se hur han gör, han nobbade ju AHL/NHL nu för att familjen skulle få trygghet i Europa.

Wayne Gresky: Remstam ersattes av ex-moraiten Eric Johansson.

Portello: Sant...

Dragan Umicevic har fått kicken av CSKA Moskva.

Jävla skitomgång för oss ikväll. Djurgårn nollar LHC borta och Luleå-Mora sprider ut poängen till max.

5 poäng till fast mark...

Gusten: LHC verkligen blandar och ger. Det är lungt vi har ju två lätta matcher och DJ på backen så kan det ju inte bli fel.

« · 922958 · »