Redigerad kommentar
Huge:spelar Tiger Woods hockey i Brynäs eller AIK?
Om inte så tycker jag att du och treklävern kan fortsätta er komversation via PM. den intresserar inte nån.
Peja: " Fast du vill väl inte se Bäckis och Marcus Johansson i Brynäströjan?"
Varför frågar du om det?
Det har jag ju redan klart och tydligt deklarerat.
Redigerad kommentar
Peja:Det är ju ganska uppenbart varthän det barkar. Sundlöv och fler kolegor till honom vilar inte på hanen. Här rings det och pratas kontrakt.
Konstigt agerat med tanke på att detta var nåt de röstade emot för inte så länge sen. ;-)
Peja:
Nu höll jag på att skriva nåt riktigt provocerande o dumt .... men jag räknade till 20 istället, man kan inte bry sig om alla envetna kufar på HS ;-)
Huge: Helt riktigt om kropp, fötter och ben och Hogan. Har själv kommit en bit på vägen med baksving-uppvridning och att verkligen komma över till vänsterfotens vänstersida vid start av nedsvingen och att behålla vinkligen av handlederna så länge som möjligt. Det sitter inte där hela tiden men perioderna med den gamla svingen har blivit kortare.
Men trots allt är det närspelet som kan förbättras mest. Långspels hcp ligger på 3 - 4 men närspelet ligger på 5 - 6. Detta har jag fått fram med omfattande statistik på mina golfronder. Gå till Golfdigest "make me better" och kolla.
Så närspelsträning måste ökas och förbättras fortfarande.
Jag har haft Hogans bok sedan slutet av 90-talet.
– Då får han välja mellan att göra sig osams med dem eller med mig, och då hoppas jag han lyssnar på storebror."
Martin Johansson om spekulationerna kring brorsan Markus och att denne skulle vara aktuell för Brynäs tillsammans med Bäckis... :-)
sylf:
:-) Du vet väl att dålig syn är det mest utmärkande för en äkta hemmasupporter, ja bortsett från matchtröjan förstås ;-)
Någon hade skrivit denna kommentar om gårdagens match på Arbetarbladet.
"Att det var så lite folk förstår man för det var ungefär som förra säsongen tydligt att domarna har fått nytt medlemskort i Brynäs. Gud vilka utvisningar dom klarar sig ifrån som AIK åkte ut för."
Öh, vilken match såg den personen?
Snacka om att leva i en parallell verklighet.
Redigerad kommentar
Instämmer i det du säger Peja.
Så hemskt har det inte sett ut,vi har ett gäng lirare som absolut kan mycket mer,men det e tidigt på säsongen.
Vi hade dessutom problem me gnaget förra säsongen,så att det skulle bli tight kan ju knappast vart en surprise.
Finns egentligen bara 2 orosmoln just nu, att vår leadingline börjar överarbeta och inte hittar liret...och skadorna såklart.
Peja: Lite reflektioner,
Det behövs en bra back till oavsett om Persson och Jonsson återkommer. Berglind och Djoos är duktiga med puck men väger för lätt i fysiken.
Enterfeldt kedja var helt under isen, konstant tillbakapressade. Helt rätt, bänka Ollas och in med Lindholm eller Molin.
Honken var grym! Liksom Järnkrok, Nordan och Widing.
Sunken har nu en utmanare om skytteligatiteln, neck to neck med Widde ;-)
Det kändes som om Brynäs hade en växel till men inte förmådde/orkade/var tillräckligt motiverade för lägga i den.
maddog1970: Jag har en känsla att Ollas förra året lämnar sin moderklubb där hans hjärta är för att ta steget till Elitserien, tjäna lite mera deg, ha chansen att vinna sm-guld och göra en lyckad säsong i Elitserien. Ollas gör en kanonsäsong och kämpar på i 55 matcher och vinner sm-guldet. Nu, när han har 1 år kvar på kontraktet, har gott med deg på kontot och har vunnit sm-guldet känns han väldigt mätt och jag tror hans tankar nu är på att hjälpa Leksand upp i Elitserien nästa år.
Honken är grym.. Han visar vem som ska vara 1a.. Kommer få slåss om spaden med Lindbäck framöver förmodligen, blir lite värre det:)
Vi tappar ännu en ledning. Men är så skönt att se att Widing fått ordning på grejerna. Kan bli kul om han kommer upp i gammal standard.
Brynäslegenden: De 3 du nämner är helt korrekt, men även såna som Martin.J, Lauritz och Lavander måste upp några snäpp. Hoppas verkligen vi får se Molin och Lindholm i helgen, tillsammans med ett par nya backar;-)
En enda spelare har visat mästarklas, Honken!
Ja vad ska man säga...vi har en bit kvar. Vid 3-1 känns det som att vi ska ta 3 poäng... Då åker lilla ballerinan Little och visar sin knappt blödande läpp och vips har vi 4 minuter box.
När sedan Lauritz får en likvärdig highsticking i nyllet då är resultatet 0 minuter.
Brynäs var inte särskilt bra, men med en domare utan Aik-sympatier hade nog 3 poäng vart ett faktum. 2 kanske känns mer rättvist sett till matchen dock.
+ Järnkrok , men oj vad ensam han är i det kreativa i sin line
+ Honken
+ Våra unga backar som vågar spela ut
+ Widde och Norda
- Misslyckas med att stänga en match igen
- För många förväntade tongivande spelare som inte alls syns
- Domaren