Brynäs IF-Örebro HK 25/10-13
Tombolan stannade på mindre straffet 2+10...
540– TACKLING MOT HUVUDET ELLER NACKEN – Checking to the head or neck area
a)
En spelare som riktar en tackling eller ett slag, med någon del av sin kropp
eller utrustning, mot huvudet eller nacken på en motståndare eller ”driver” eller
”tvingar” huvudet på en motståndare in i skyddsglaset på sargen ska efter
domarens omdöme ådömas:
- Mindre straffet + Misconduct Penalty, eller
- Större straffet + automatiskt Game Misconduct penalty, eller
- Match penalty
b) En spelare som med checking to the head and neck area skadar sin motståndare ska ådömas:
- Match penalty (MP)
Redigerad kommentar
Noterar att Lauritz gör mycket poäng i förhållande till istid. 11 poäng på 15 matcher där han snittat ca 13 min istid. +/- 0 i statsen också.
Keep it up Gretz.
Huge: Förstår det, och ja: idag hade vi centimetrarna med oss ett par gånger, en mkt jämn match som vi äntligen får vinna. Känns som att vi får tillbaka lite grann radioaktivt, där vi tidigare skapat lika mkt men inte fått utdelning.
Tur för Honken, då kan han gärna få fortsätta göra sina tavlor... ;-)
Har du inte förstått det här. Det är väl hockey i sitt nötskal Huge.
Honken borde ha tagit Martins skott (3-3)
Redigerad kommentar
Huge: Om Gunde hade varit smart så hade han legat kvar på isen några sekunder till. Men hans stolthet (an american guy) said no. ;-)
Huge:
Bra med lite vila igen, inte minst för Nokelainen och DP.
Mysko skador som inte verkar vilja ge med sig.
Vi kan sälja dessa spelare och köpa in se som pallar för en frostnatt.
Redigerad kommentar
Zappaholic:
Har för mig att olyckskorpar kraxade högljutt innan säsongen om att vi inte hade en offensiv. Var fanns den offensiva kvalitén?
Tycker vi har fått svar på den frågan nu...
Men försvaret måste tightas till betydligt. Vi får vara lyckliga för vinsten.
tjugo8:
Sunken har bedrövligt hockey-IQ
Tröttheten tar vid och spelintelligensen har inte varit hans styrka tidigare heller..
Huge:
Bra match, Örebro bjuder upp och man förstår att dom tagit många poäng mot andra topplag. Har flera riktigt bra forwards, det här blir nog fight ända in i kaklet.
Ser du inte klsskillnaden ???
Håller med att dom bör nog kolla över tacklingen på Gunde jag har sett den föra gånger nu och den är inte det minsta snygg!
Tur för Honken, då kan han gärna få fortsätta göra sina tavlor... ;-)
Jämför den tackling som Hyka får av Beech, som ger 5+GM.
Den här känns fulare och ger bara 2+10.
Sen undrar man ju varför Sunken får en tvåa för armbågstackling, när han levererar en bröstsvärmare.
Bra genomförd match, vi jagade inte upp oss trots den tunga starten med både 0-1 och 1-2. Honken stabil, trots tavlan.
Viktigt att Lauritzen kommer igång, såg het ut idag och låg bakom mkt.
Tror Örebro ändå får det jobbigt i längden, dom lever mkt på sin förstafemma, därbakom ser det inte speciellt vasst ut.
Bra med lite vila igen, inte minst för Nokelainen och DP.
Mysko skador som inte verkar vilja ge med sig.
Frejdig offensiv av killarna ikväll,kul match !
Bertilsson visade sig från sin bästa sida, smart,tuff,kylig i rätt lägen. Tycker även Sunken kom mer till sin rätt idag.
Kåberg border givetvis fått matchstraff. Han ser at det står Gunderson på tröjan och tar sin chans att försöka plocka bort honom från matchen. Fegt.
Älska Brynäs IF
Redigerad kommentar
70 Rodrigues: Ni medgångssupportrar får kolla halvtomma glas, så kollar jag, som är så in i helvete mer nyanserad, på mitt halvfulla...
Din pessimistiska jävel ;-)
Godkänt rakt igenom med extra + för Scott.
70 Rodrigues: Målvaktsspelet och defensiven går ju hand i hand, så kommer det ena får vi det andra på köpet. Hemmamatcherna har ju varit bedrövliga så där räknar jag med att det inte kan bli sämre.
Man måste väl vara positiv. Vem vill sitta och stirra på halvtomma glas resten av livet?
Zappaholic:" Defensiven och målvaktsspelet behöver snäppas upp. Fixar vi det, samt blir stabila på hemmaplan, så är vi ett lag för topp fyra"
Bara så lite ;-)
Såja, nu fattas det bara typ 40-50 poäng för slutspel... :-)
Skämt åsido så känns det skönt att kunna vinna igen. Det tarvar en wirre i Brynäsglas. Skål!
bifhjärta: Har för mig att olyckskorpar kraxade högljutt innan säsongen om att vi inte hade en offensiv. Var fanns den offensiva kvalitén?
Tycker vi har fått svar på den frågan nu...