1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 766339 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: A proposito de nada
Bengt Ramen: Jörgen Jönsson lär ska vara ledig nu 🙂

spolaisen: Igår hade nog inte bättre domare eller ens en het Delia kunnat rädda oss. 7-0 är svårt att snacka bort.
Båda målvakterna på plats fick ju chansen och det gick ju så där.

parks

betala ut Källgren, han håller inte för trycket (nerverna) eller så gick höftledsoperationen fel, (har hänt många att det blir fel).

ellis: Absolut, Brynäs är ett av ganska många mittenlag. I alla matcherna mot Leksand har man sett vilken stor skillnad det är mellan Brynäs och Leksand.

Silfver: Dags att kräva möte med styrelsen utan att Svedman är med så kan vi börja diskutera vilka krav vi har i vår förening

spolaisen: Mitt förra inlägg blev uppenbarligen bortplockat, men skit i att kommentera Huges patetiska försvarsnoveller, han vet uppenbarligen inte vad han snackar om.

Huge:

"Tätt matchande och lite mentalt slitna efter ett gäng vinster tog ut sin rätt idag, motivation slår ofta klass."

Huge gubbe lilla du är bara för mycke

OveJärnkrok: Äsch. Ett litet snack inom laget så är vi tillbaka till grunderna igen inom kort och kan lyfta lite tills det är dags för nästa snack. Slipsar i målet visste vi ju redan att vi har men 0 mål framåt snackar man inte heller bort…
Brynäs fina tankar om kontinuitet har gett oss ett lag som inte skäms för att komma förberedda till match då och då.
Konkurrensen är ju som vanligt inte heller mördande så det krävs något på straffskalan för att hamna utanför truppen.
Framtiden ser brun ut.

Ser att Brynäs talesperson och försvarare lyst med sin frånvaro hela matchen . Fann han inga argument för att lägga fram ett försvar idag?

Jockster : Gälla levererade två säsonger irad. Jag anser att han fått en dålig hand av Alcen. Men..jag skulle inte skrika rakt ut om hela staben och Alcen får kicken.

OveJärnkrok: Ja så är det!
Vi skulle behöva få in två spelskickliga backar men vi har även en forwardssida som inte håller måttet. Det känns lite som att verkligheten har kommit ikapp oss i år och det blir väldigt tydligt att vi inte har dom spelarna som klarar av att spela i ett höghastighetsspelande SHL. Vi har dessutom alldeles för få spelare som är starka på pucken och vinner sina kamper. AJF har speeden men klen både i puckhantering och passningsspel. Bellows har gjort det bättre på slutet men han är ganska entaktad och lyckas han inte göra sina mål så bidrar han inte mycket i övrigt. Scott och Ölund är långsamma och inga puckvinnande spelare längre och Vesel och Kopacka har aldrig varit det. Kan man då inte få till ett vägvinnande och snabbt passningsspel som vi lyckades med ifjol så blir man väldigt uddlösa och fastnar vi dessutom i egen zon så får vi det ofta jobbigt.

Sen saknas Larsson nåt enormt idag och spelare som Silfverberg och Bäckis försvinner helt p.g.a dom hel enkelt inte hänger med och har heller inte omgivningen runt sig som behöver lyfta spelet för att dom ska kunna bidra som det ser ut nu. Känns lite märkligt med Rödin just nu, han var nog Brynäs bästa spelare under stora delar av hösten men nu är han väldigt osynlig.
Det krävs en hel del förändringar till nästa år där rätt typ av spelare behöver komma in om vi ska bli ett topplag igen.

Anders Berg: måtte de komma nån förändring senast imorgon, besvikelsen är enorm, nu blir de whisky

Hur långt kontrakt har Alcén? Borde snart vara över för hans del hoppas jag

Igår kände jag mig taggad o började till o med skriva en hyllningslåt med arbetsnamnet power on ice
Idag känner jag mig mest under isen…
Skäms så jag gråter över det vi presterar

Nästa säsong måste vi in med speed. Detta lag är mer byggt med veteran-SM i åtanke.

Vill inte läsa om hat och hot mot någon i Brynäs förening från oss supportrar imorgon. Vi är bättre än så! Men vi kan ta mig fan kräva en ursäkt efter detta. Ta in en psykolog snabbt det får inte se ut såhär, in med ytterligare en röst i båset.

PåveMolin: Brynäs sprattlar till var 10 år ungefär.. sen är det ner i skiten igen.. det är tradition i vårt kära brynäs..

Vi har i alla fall 300 miljoner NHL-matcher i laget. Det är alltid något.
FBK däremot kände sig inte bekväma med att vara ett bottenlag och testade med att byta tränare, tog en match, sen var man igång.
Vem ska stå i tredje?

Återigen.. det passet som Lindblom slår där.. nu struntar jag i vem det är som slår passningen.
Men slår man den typen av passningar i SHL så ska man fan inte vinna matcher.
Kempny hade ett likvärdigt innan.

Det är ju för fan VI som ger FBK hur mycket chanser som helst.

Sen kan man snacka hur mycket man vill om målvakter hit och tränarna dit.
Men det här beslutsfattandet av våra utespelare idag (passningsspelet) är direkt pinsamt. Riktigt jävla lågvattenmärke.

parks: Perfekt. Nu har vi hjälpt psykoAbbot att få fart på FBfuckingK också. Hur fan funkar BIF som förening egentligen. Jag är fan mållös!

Farsang: slashar i magen och Steen tar sig för ansiktet som att den skulle tagit där

nittontolv: Fbk försöker psyka Brynäs med skitmusik .Typiskt fulknep.

Stämningshöjande i Löfbergs Lila.... Zzzzzzzz 🫩🫩🫩😴😴😴

nittontolv: Örebro tappar ledningen de sista två minuterna och förlorar. Utmärkt!

mattias - 74: Det enda som faktiskt är klart är att inte Leksand tar guld.

DIF - Frölunda ser ut att kunna sluta som senast (2-11). Står 0-4 med 30 sekunder kvar av första perioden. Allt går in för Hellberg och DIF just nu.

Edit: Allt bakåt alltså...

OveJärnkrok: Tror på vinst i kväll. Bra känsla. #71 och #81 har steppat upp ordentligt. Trodde jag aldrig!

Catodenäldresspöke13: Färjestad är ju nånstans fortfarande ett starkt lag och kan inte förlora hur länge som helst, samtidigt som vi har svårt att vinna flera matcher i följd. Det känns som en öppen historia, men jag gissar att vi behöver en godkänd målvaktsinsats idag.

Om jag ska vara positiv så tippar jag 2-2 efter full tid och vi vinner på straffar.

Lunkan: Inte säkert att det är AI som skrivit den där matchsammanfattningen.
Kan lika gärna vara Anders Berg som jobbar extra på Falukuriren.... :-)

hanelugn_112: version 7.0

Mattson: 1:a Perioden var fan det bästa jag sett Brynäs spela på väääääldigt länge spelmässigt då

Peja: Köp loss en befintlig beprövad SHL-toppmålvakt vore ju det säkra kortet. Brynäs måste bli lite mer piratskepp när det gäller värvningar. Skit i trivseln på SHLs kommande sportchefsmöten. Gör som Percy med Pecka Lindmark - eller ännu fräckare. Ge nån som redan har kontrakt ett erbjudande.
Låt det kosta lite extra. Superviktigt med trygg målvakt.

Från expressens silly-chatt:

” Är inte säker på ett Källgren kommer att vara kvar, trots att han har avtal. Enroth tror jag inte det blir. Det jag med säkerhet vet är att Alcén är redo att lasta på en toppmålvakt. Han är ute och gräver just nu. ”

Peja: Tycker att övertidsmatcherna tydligt illustrerar tesen som du, jag och nån till haft sedan tidigt i höstas, dvs att Brynäs jämfört med ifjol har mycket färre spelskickliga backar med snabba uppåkningar och uppspel i mittzon, och som är starka på puck vid offensiva blå. Det har resulterat i att vi inte haft lika mycket tid i anfallszon spel 5 mot 5 vilket hämmar våra äldre spelare typ Larsson och Silfverberg, som ifjol mest spelade långa anfall i offensiv zon.

Just igår mot Leksand var det mer av fjolårets Brynäs vi fick se med bra tryck framåt och långa anfall, men det berodde antagligen också på motståndarna som är seriens svagaste lag.

Men just i våra övertidssegrar har främst äldre spelarna med Larsson, Silfver, Rödda i spetsen glänst extra eftersom de är starka på pucken, är ruggigt bra på att hålla i den och snabbt trötta ut motståndarna 3 mot 3.Just så som de ofta fick göra i 5 vs 5-spelet förra säsongen som topplag.

Lunkan: När det gäller Clara, eller egentligen alla våra målvakter så får de mycket skit absolut.
Styrningar, oturliga studsar, hårda skott osv. gör räddningar svårare, så är det.
Grejen är väl att när det nästan aldrig räddas ett lite svårare skott, när det med jämna mellanrum släpps in enkla skott och när räddningsprocenten över tid är låg så synas ju varje insläpp mål på ett sätt som inte sker när det gäller toppmålvakter.
Så ser jag det i alla fall, att om en målis håller en hög nivå generellt så synas inte varje insläppt på detta sätt utan fansen vänder blad och går vidare.

Forsberg 1978: Du borde göra det...
Älskar man något så spyr man inte galla hela tiden!!!

Jan Grismöbel: Äh, Brynäs orkar sällan spela tre bra perioder och är nästan aldrig bra 2-3 matcher i rad, så hur ska man egentligen orka med tuffa slutspelsserier mot lag som välförtjänt placerat sig högre i tabellen? Det är klart att man hoppas men jag har ingen tro på att det här laget ska åstadkomma något i slutspelet, i så fall måste Alcén hitta fina kantareller på spelarmarknaden, och inte en ”flugsvamp” som Witkowski. Med tanke på Vesel är bättre som back än Witkowski, så kastade Alcén bort några miljoner där.

Blå grottan: tankar om matchen

Största vinnare Leksand som FICK en poäng av oss

Första

Grym period, total överkörning, rappt, aggressivt, bra passningsspel.

Andra

Ungefär som första, men ingen överkörning

Tredje

Jämt, kunde tyvärr ha gått hursomhelst. Leksand spelade upp sig.

Mina toppar

Silfverberg
Larsson
Bellows, bäst
Hägg
Bobby

Leksand har verkligen lyssnat på klyschan: lägg pucken på/mot mål. 3 av 4 såg ut så.

lapad: de va inte 2 vunna påong, de va 1 förlorat. Men kul att bellows vaknat!

Bellows jävla kung, sälj Clara på blocket!

TheMacamush: Tack Bellows, Clara är skyldig dig en middag.

Peja: Alltså, domaren har släppt flertalet spelförstörande förseelser på Leksand idag..

Jockster : men va fan det är ju styrningar på alla målen, va ska han göra

xFafx: Dundertavla av Clara. Givetvis är det en styrning men målvaktstekniken är bedrövlig. Lämnar mer än halva målet öppet istället för att fortsätta ha en vettig position. Inte ett elitmässigt agerande.

Jag hoppas fasen att vi lyckas förlänga med Queefer Bellows. Bra lagspelare, och verkar bli bättre hela tiden. Höjer nog stämningen på alla surgubbar i laget också

parks: Brynäs är mycket bättre än Leksand i första perioden.

Jag vill bara meddela att jag kommer vid eventuell Leksandsvinst att inte skriva i detta forum ikväll med respekt för att det kan vara dålig stämning så jag avvaktar med en matchanalys till imorgon när det lagt sig lite här inne.

Lycka till

Mattias

Auchinleck:
Jaha, ja det där blev ju bensinpengar o tid som skulle kunna använts till något bättre.
Tänk att det gick att trumfa LHC matchen och spela 3 såna förstaperioder....

Ingen vild gissning att PP avhandlats hör under kvällen?
Förstår inte var oviljan är nånstans att man ABSOLUT INTE förändrar något som alla uppenbart ser inte fungerar.

Träna PP är ju meningslöst, så nästa träning får bli en ren passningstäning.
Gick nån passning fram I kväll?
Tror 95% var på skridskorna eller en halvmeter bakom...

Peja: Forward är absolut en stor del i det dåliga spelet men jag tycker att hela 4an som är inne ofta är totalt osynkade. Backarna rörelse när motståndaren byter kant är ju horribel. Tex när Kempny är ute och virrar vilket gör att Friberg kan stå ostörd och ta egen retur. Men när Brynäs får ett liknande läge blir Brynäsaren uppäten av två Frölundaspelare direkt.

Vilka känslor en match i en turnering som ingen bryr sig om kan framkalla.