1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 766339 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: A proposito de nada
Farsang: Ja, jag hörde det. Med andra ord har inte Gällstedt en BP-strategi som han verkligen tror på. Tyvärr klarar inte Brynäs många äldre BP-forwards att hålla pressen uppe över tid. Det är bara att kolla på Frölundas boxplay för att få inspiration om hur det bör genomföras.

Peja: Det som gör det ännu mer pinsamt var att sändningen plockade upp när Robert Olsson påpekade hur små Brynäs är i sin box. Det som ledningen inte lyckats korrigera på ett år såg Robban på ett PP mot oss.

hanelugn_112: Väldigt bra PP 👍 Speciellt det som var 5 mot 3 i två minuter…
Så jäkla sorgligt att bevittna.
Det kanske är dags att ta extern hjälp? Bara en tanke som ploppade upp efter månader med bottenlös uselhet.

Det är ganska uppenbart att Gällstedt, Molin och Masken inte har verktygen att få i ordning på detta laget då vi har haft samma problem hela säsongen, dags att låta dessa herrar packa och lämna!

Vi knappt låna pucken i PP😂😂😂

Bäst hittills idag Hillström!
Borde med lätthet petat Scott för längesen...
Men Gälla vägrar sasta ungt.

Det där 5 mot 3 spelet personifierade exakt hur jävla usla vi är i PP denna säsongen, helt jävla galet hur ett lag som har bra spelare (på pappret) inte får till en farlig chans med 2(!) man mer.

Att sedan Bäckis tar en sjukt onödig utvisning är ju bara kronan på verket

dabif: Sämsta 5-3 jag sett sen kriget.
Varför I helvete ställer man slow motion n Bäckström på isen, som dessutom tar en utvisning. Bänka honom resten av matchen

Danne66: grattis Brynäs, världens sämsta powerplay

mattias - 74: Finns många lag jag önskar ut före Leksand . Först i kön står köpsjö sen ätägg å Öret just nu ligger fuleå illa till på listan med sina filmstjärnor sixfingers också .

mattias - 74: host host, var det inte någon lexing (mattias-74) som var inne på andra forum och skrev en massa dynga om våra spelare ?

mattias - 74: Lugn och fin. Peja är inte Brynäs. Peja är en enda supporter med sina personliga åsikter.
Min personliga åsikt: ser gärna att Leksand blir kvar.

Dallemas: Äh, Leksand åker ur, och grabben är ändå från Avesta som ligger lika nära Leksand som Gävle, han har hus där och kan lika gärna pendla till Gävle om han vill bo i huset. Och Leksand är luspanka med noll realistisk chans att åstadkomma något i SHL de kommande åren. Jag gillar Brynäs odds.

mattiask: Härligt att vi är fler som ser samma sak.

En rolig grej med förra matchen är att gubben stolen bredvid och jag brukar berömma Hägg när han tar offensiva åkningar när laget behöver göra en offensiv push. Vi var rörande överens om att det visserligen gör laget lite känsligare för kontringar, men att det rör om i grytan för motståndarna. Vi var även rörande överens om att ”röra om i grytan” är bra men kommer vara det enda Hägg gör offensivt, eftersom det är otänkbart att han gör mål eller gör en bra assist. Därför lite extra kul att han forcerade in pucken a la Per-Johan Johansson.

Peja: Nu är det ju dags att förlänga ett par av de äldsta spelarna.
Vad spelar Silverberg för? 100"/ mån. .
Det är acceptabelt ändå.
Rödin är nog dyrare, så där bör man nog ner bortåt
30 % ändå.
Bertil samma sak.
Bättre isf att ge 2 år direkt, men lägre lön.
Bäckis. Ja vad gör man där.. Tackar för året men säger nej tack. Det är för dåligt tycker jag.

Sen ska Larsson ner ett hack till andra.
Bellows kommer nog inte att stanna för den pengen han producerar för, så där är det ny.
Hägg är bra om man får in spelskickliga backar.

Alcén måste börja bygga nytt lag. Gör han inte det så åker Brynäs ut inom 2 år.
Men hur och vem vet jag inte.

Men så känner jag efter matchen igår.
Så jävla frustrerad efter matchen.
Även om man var bättre än LHC så är det ju som att man åker i sirap och detta jävla väntande med pucken nästan varje gång.
Väntar in motståndarna så att man hamnar i tidsödande och utsätter sig för närkontakt med motståndarna. Sånt tar kraft.

Svårt att spela hockey stillastående...

Det handlar inte om enskilda spelare hit och dit! Man har kollektivt och medvetet valt att vaska den här säsongen med sportchefen i spetsen. Det gör mig oerhört ledsen och besviken. Jag skäms på riktigt över att man gör så här när Bäckis kommer tillbaka och spelar för oss. Hur faan kan en sportchef på den yttersta elitnivån inbilla sig att det duger att hänga ett par slipsar i överribban? Alla andra i hockeysverige skrattar åt oss, fy faan.

Man är fruktansvärt less på alla experter i studion som håller varandra om ryggen. Det är den stora anledningen att vi tittarna för betala höga abonnemang för dessa stolpskott ska ha fakturera feta summor. Jag personligen skulle vara nöjd med en kommentator.

Silfver: Med undantag för Delia, Scott, Witkowski och Kempny tycker jag att det går att hitta vettiga argument för att alla med utgående kontrakt bör bli erbjudna nya kontrakt. Likväl behöver man ju skifta ut fler spelare än så för att laget ska bli bättre, så himla mycket utvecklingspotential finns det inte i de flesta av spelarna med utgående kontrakt, och den äldre stommen kommer ju inte att bli ett år bättre.

Forsberg 1978: va du inte fattar är att det är en otrolig jämn liga....Bara Frölunda o Skellefteå som är stabila...
Trodde du att Hv går upp o matchar o tar 3 p borta mot Luleå o skellefteå..
Vi gör en bra match mot Malmö...
Vi gör två bra perioder idag
Jag är inte nöjd med tabellen men jag är nöjd med att vi har karaktär att komma tillbaka o tar 2 poäng...
Det är nog de flesta med brynäshjärta...men ibte du

Treklövern1912: Tur att Hockey spelas i tre perioder, LHC hade ju ingenting 2:a, 3:e och OT. Bägge målen är ju flaxmål.

Stefan R 63: Vadå lägg ner det ser skit ut match efter match och har gjort hela säsongen, målisarna tappar in puck efter puck, spelet i egen zon är som en hönsgård, våra före detta
NHL spelare är osynliga och ser trötta och propppmätta ut, våra coacher har inte en aning om hur problemen ska lösas och våran såkallade sportchef behöver jag väl inte ens nämna. Nä denna säsongen kan fara så långt åt helvete det bara går!

Jan Grismöbel: men lägg ner...att resa sig från 0-2 ...komma ikapp o sen en käftsmäll...o ta två pinnar..Det är en sån viktig seger ...det fattar alla som håller på med idrott

bra Clara lite upprättelse, han är ung vi lär fortsätta hoppas på att han tar kliv

Va i helvete, bäckis?

Värdelöst PP!

Cardigan Daffipoff: Skönt att SHL’s största tattare va den som drog på sig utvisningen som ledde till målet😁

Cardigan Daffipoff: Sån sjuk jäkla förstärkning. Borde vara en tvåa för diving. Tar sig för visiret och kastar sig ned. Absolut att det är en utvisning för hög klubba men…

Idag gäller det fan. Det borde vara dags för oss att göra en bra match mot Lhc. Vi har slängt iväg alldeles för mycket poäng till dem genom åren. Idag vill jag se att boysen gör vad fan som helst för att vinna.

Skrubben: Jag blir imponerad av Bellows varje match ingen raket men bra i defensiven och bra i offensiven, som någon annan skrev det händer saker i pp när han är inne. Han kanske ska ha nick johnson position "bumper". Sätt bäckis bakom mål som "99an" som kan slänga in dom på bellows blad.Silf ska antingen stå högre upp i banan eller lägre ner.

Qvarre: Alcén sitter nog nöjd i båten nu när han äntligen hittat sin spelskickliga right-back i form av Witkowski. Som att leta svamp i skogen i ett halvår och komma hem med en flugsvamp.

Qvarre: Det är mycket snack nu om att det var en tavla av Källgren igår.

Vilket mål är en tavla?
Kollade nyss, kan inte se någon.
Så förklara gärna vilket mål han absolut skulle tagit.

Bara för att motståndarna gör mål så är det inte en tavla..
Då är ju Kopackas oxå en tavla. Skjuter ju "igenom" målisen. Eller?

spolaisen: Det är grejen med Brynäs den här säsongen. De behöver inte spela bra, bara vänta på våra obligatoriska misstag, checka hårt på backarna och göra några tempoökningar så ramlar ett par pp in. Det räcker.
Måste vara rätt enkelt för motståndarna att ha sina pre-game genomgångar mot Brynäs.

Bratwursten : Tyvärr så finns det ju ingenting som pekar på att Källgren skulle ha en högre potential än Clara. Detta handlar om en tjurighet att vägra inse att det långa kontraket med Källgren var ett misstag.

munkas: Alcén lyfte på fingret när han skickade ett blankt papper för underskrift till Witkowskis agent.

Gavve: bra målvakt vet jag inte.

Men Malmö hade spelare framför vår kasse när vi inte hade spelare framför deras kasse. Inte konstigt att vi får 43 skott när deras backar inte behöver stå och brottas med Brynäs spelare. Då blir per automatik varenda skott öppen gata på Blomgren som har all sikt i världen.

rafalski: Förmodligen vill man ju spela in Källgren så mycket som möjligt nu när Clara snart försvinner för OS. Annars hade ju Clara stått (så länge inte han är skadad/sjuk) tänker jag. Clara är en mycket bättre målvakt än både Källgren och Delia (statistiskt i Brynäs pratar jag om nu, inte karriärmässigt).

Gavve: Jag tolkar det som att Bobby redan har förlängt kontraktet.

Forsberg 1978: Bäckström är det dags att pensionera efter denna säsong. Köp loss Källgren och hitta en målvakt som kan ta puckar. Silfverberg, en skugga av fjolårets form men det delar han med resten av laget

Bockensdricka:Gillar Bellows till höger i PP. för övrigt känns PP2 vassare än PP1

Borde faktiskt bli 5mot3 här...

Lindström: Sjuk diving. Hade det varit vi hade det blivit en tvåa

Har någon Brynäsare försökt täcka målisen en enda gång den här matchen?

Totalt tomt framför Blomgren

OveJärnkrok: Den stora skillnaden mellan de här lagen är att Malmö ofta hittar sätt att vinna och att Brynäs ofta hittar sätt att förlora.

bänknötarn: Jag tycker inte det ser så illa ut som en del här verkar tycka. Det här kan vi helt klart ta hem.

IronKrook:
Handlar endast om att undvika kval tyvärr.
Allt annat är bara en ren bonus .....

Brynäs är så fruktansvärt inkonsekventa tyvärr.
De har höga toppar & ENORMT djupa dalar då de lyckas ställa till det för sig själva mest hela tiden......

Bäckström är helt under isen ikväll

Silfver: Ikonen ska ju ut där för slashing på Källgren

Forsberg 1978: Äntligen en Jack-attack!

Silfver: sno? Vi är bättre

McDavid: Anaheim har en europeisk scout som är i Sverige ungefär varannan vecka för att kolla på Clara, Lucas Pettersson och Träff, samtliga vars rättigheter ägs av just Ahaheim. Det är inte långsökt att Brynäs har bra ingångar där.

Rodrigo: här alla Brynäsare. Fick av en kollega. Luleåskvaller, vad tror vi?
Uppladdat:

500x0-img8199.png

Gavve: Grattis men förlorar du den kampen är du rökt. 😉